Nie myśl, że wykonasz mniej pracy, śpiąc w ciągu dnia. To głupi pogląd ludzi bez wyobraźni. Piętnastominutowy sen w ciągu dnia zwiększa naszą produktywność o 35%, kreatywność o 40%, a umiejętność podejmowania decyzji aż o 50%. Będziesz mógł dokonać więcej. Masz dwa dni w jednym.Winston Churchill

Menu

Harmonogram

Nazwa szkolenia Termin Miejsce
HR, kadry, sekretariat
SYSTEM OKRESOWYCH OCEN PRACOWNICZYCH. Rozmowa oceniająca

04 - 05.06.2019 ( 2 dni )

Katowice

ZMIANY W PRAWIE PRACY 2018 – 2019. RODO, zmiany w dokumentacji pracowniczej od 1 stycznia 2019 roku oraz inne ważne przepisy.

10.06.2019 ( 1 dzień )

16.09.2019 ( 1 dzień )

Katowice

Katowice

WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACY

13 - 14.06.2019 ( 16 )

28 - 29.11.2019 ( 2 dni )

Wadowice

Katowice

ZARZĄDZANIE POKOLENIAMI – Boomersi i Millenialsi,  ODKRYJ I WYKORZYSTAJ ICH POTENCJAŁ!

26 - 27.09.2019 ( 2 )

16 - 17.12.2019 ( 2 )

Łódź (Bronisławów)

Wisła

NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE PRACOWNIKAMI Z UKRAINY i krajów byłego ZSRR

17 - 18.10.2019 ( 2 )

05 - 06.12.2019 ( 2 )

Łódź

Wisła

Rozwój menedżerski
NOWOŚĆ
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE W BIURZE I W USŁUGACH (Lean Service, Lean Office), czyli jak minimalizować marnotrawstwo. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

30 - 31.05.2019

03 - 04.10.2019 ( 2 dni )

Wadowice

Ustroń

NOWOŚĆ
KAIZEN PERSONALNY – strategia zrównoważonego rozwoju osobistego, czyli jak poradzić sobie w świecie nadmiaru. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

27 - 28.05.2019

02 - 03.12.2019 ( 2 dni )

Wadowice

Wisła

POKOLENIE BB, X, Y, Z –  WYZWANIA SPRZEDAŻY

30 - 31.05.2019 ( 2 )

27 - 28.11.2019 ( 2 )

Wadowice

Żywiec (Przyłęków)

KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE – warsztat wprowadzający kulturę informacji zwrotnej wśród pracowników wszystkich szczebli

30 - 31.05.2019 ( 2 )

08 - 09.07.2019 ( 2 )

27 - 28.11.2019 ( 2 )

Żory

Wadowice

Wadowice

NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE W DUCHU KAIZEN – bo czasem nie da się zarządzać

03 - 04.06.2019

04 - 05.11.2019

Ustroń

Wadowice

SYSTEM OKRESOWYCH OCEN PRACOWNICZYCH. Rozmowa oceniająca

04 - 05.06.2019 ( 2 dni )

Katowice

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM – rozwój umiejętności menedżerskich brygadzistów, mistrzów, kierowników

13 - 14.06.2019 ( 2 dni )

Ustroń

WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACY

13 - 14.06.2019 ( 16 )

28 - 29.11.2019 ( 2 dni )

Wadowice

Katowice

NEGOCJACJE Z PARTNERAMI Z AZJI, ze szczególnym uwzględnieniem Chin

07 - 08.10.2019 ( 2 dni )

Ustroń

NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE PRACOWNIKAMI Z UKRAINY i krajów byłego ZSRR

17 - 18.10.2019 ( 2 )

05 - 06.12.2019 ( 2 )

Łódź

Wisła

ZARZĄDZANIE W PRAKTYCE

04 - 05.07.2019 ( 2 )

Zakopane

NOWOCZESNE ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ

11 - 12.07.2019 ( 2 dni )

Wisła

ZARZĄDZANIE POKOLENIAMI – Boomersi i Millenialsi,  ODKRYJ I WYKORZYSTAJ ICH POTENCJAŁ!

26 - 27.09.2019 ( 2 )

16 - 17.12.2019 ( 2 )

Łódź (Bronisławów)

Wisła

Rozwój interpersonalny
KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE – warsztat wprowadzający kulturę informacji zwrotnej wśród pracowników wszystkich szczebli

30 - 31.05.2019 ( 2 )

08 - 09.07.2019 ( 2 )

27 - 28.11.2019 ( 2 )

Żory

Wadowice

Wadowice

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM – rozwój umiejętności menedżerskich brygadzistów, mistrzów, kierowników

13 - 14.06.2019 ( 2 dni )

Ustroń

NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE W DUCHU KAIZEN – bo czasem nie da się zarządzać

03 - 04.06.2019

04 - 05.11.2019

Ustroń

Wadowice

Prawo pracy
DZIAŁALNOŚĆ AGENCJI ZATRUDNIENIA W PRAKTYCE

30.05.2019

Katowice

ZMIANY W PRAWIE PRACY 2018 – 2019. RODO, zmiany w dokumentacji pracowniczej od 1 stycznia 2019 roku oraz inne ważne przepisy.

10.06.2019 ( 1 dzień )

16.09.2019 ( 1 dzień )

Katowice

Katowice

Prawo
DZIAŁALNOŚĆ AGENCJI ZATRUDNIENIA W PRAKTYCE

30.05.2019

Katowice

DOBÓR I STOSOWANIE ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ NA STANOWISKACH PRACY

05.06.2019

18.11.2019

Katowice

Katowice

NOWOŚĆ
REKLAMACJE – ASPEKT PRAWNY – warsztaty z rozwiązywania kazusów

14.06.2019 ( 1 )

20.09.2019 ( 1 )

15.11.2019 ( 1 )

Katowice

Łódź

Kraków

RESURS – zmiany w przepisach w zakresie eksploatacji UTB

11.07.2019 ( 1 dzień )

26.09.2019 ( 1 dzień )

17.10.2019 ( 1 dzień )

12.12.2019 ( 1 dzień )

Katowice

Katowice

Katowice

Katowice

MAGAZYNOWANIE chemikaliów i towarów niebezpiecznych

16.10.2019 ( 1 )

04.12.2019 ( 1 )

Katowice

Katowice

Ekonomia, finanse
NOWOŚĆ
POCHODZENIE TOWARU w regulacjach celnych Unii Europejskiej
INTRASTAT W PRAKTYCE – zmiany w 2019 roku

03.06.2019

Katowice

ŚRODKI TRWAŁE W 2019 ROKU Z UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZYCH ZMIAN

02 - 03.10.2019

Ustroń

KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW UNIJNYCH

15 - 16.10.2019

03 - 04.12.2019

Katowice

Wisła

INWENTARYZACJA ROCZNA – metody i terminy jej przeprowadzania

16.12.2019

Katowice

Sprzedaż, zakupy
POKOLENIE BB, X, Y, Z –  WYZWANIA SPRZEDAŻY

30 - 31.05.2019 ( 2 )

27 - 28.11.2019 ( 2 )

Wadowice

Żywiec (Przyłęków)

NEGOCJACJE Z PARTNERAMI Z AZJI, ze szczególnym uwzględnieniem Chin

07 - 08.10.2019 ( 2 dni )

Ustroń

NOWOŚĆ
REKLAMACJE – ASPEKT PRAWNY – warsztaty z rozwiązywania kazusów

14.06.2019 ( 1 )

20.09.2019 ( 1 )

15.11.2019 ( 1 )

Katowice

Łódź

Kraków

Marketing
Produkcja
NOWOŚĆ
KAIZEN PERSONALNY – strategia zrównoważonego rozwoju osobistego, czyli jak poradzić sobie w świecie nadmiaru. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

27 - 28.05.2019

02 - 03.12.2019 ( 2 dni )

Wadowice

Wisła

OBSŁUGA SUWNICY STEROWANEJ Z POZIOMU ROBOCZEGO OGÓLNEGO PRZEZNACZENIA KAT. II S w tym bezprzewodowo

27 - 29.05.2019 ( 3 dni )

15 - 17.07.2019

07 - 09.10.2019

18 - 20.11.2019

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE MAGAZYNAMI

13 - 14.06.2018

Ustroń

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM – rozwój umiejętności menedżerskich brygadzistów, mistrzów, kierowników

13 - 14.06.2019 ( 2 dni )

Ustroń

METODYKA PROWADZENIA ZAJĘĆ INSTRUKTAŻU STANOWISKOWEGO

17.06.2019 ( 8 )

Katowice

WARSZTATY Z METODY FMEA i przygotowania Control Plan dla organizacji produkcyjnych

27 - 28.06.2019 ( 2 dni )

Katowice

RESURS – zmiany w przepisach w zakresie eksploatacji UTB

11.07.2019 ( 1 dzień )

26.09.2019 ( 1 dzień )

17.10.2019 ( 1 dzień )

12.12.2019 ( 1 dzień )

Katowice

Katowice

Katowice

Katowice

NOWOCZESNE ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ

11 - 12.07.2019 ( 2 dni )

Wisła

KIEROWCA WÓZKÓW JEZDNIOWYCH Z NAPĘDEM SILNIKOWYM, wraz z obsługą i wymianą butli gazowej – kurs operatora wózka widłowego

26 - 29.08.2019

14 - 17.10.2019

25 - 28.11.2019

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

ZARZĄDZANIE, PLANOWANIE I HARMONOGRAMOWANIE PRODUKCJI– Lean, TOC”- szkolenie menedżerskie, program w zakresie stosowanej terminologii, promowanych metod logistycznych jest zgodny ze standardem MRPII i APICS® (3 dni)

04 - 06.09.2019 ( 3 )

Żywiec (Przyłęków)

ZARZĄDZANIE POKOLENIAMI – Boomersi i Millenialsi,  ODKRYJ I WYKORZYSTAJ ICH POTENCJAŁ!

26 - 27.09.2019 ( 2 )

16 - 17.12.2019 ( 2 )

Łódź (Bronisławów)

Wisła

LEAN MANUFACTURING – system zarządzania oparty na przemyślanej i systematycznej redukcji strat w procesach oraz zaangażowaniu pracowników. 2-dniowe warsztaty z wykorzystaniem gry symulacyjnej.

17 - 18.10.2019

12 - 13.12.2019

Wisła

Ustroń

NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE PRACOWNIKAMI Z UKRAINY i krajów byłego ZSRR

17 - 18.10.2019 ( 2 )

05 - 06.12.2019 ( 2 )

Łódź

Wisła

PLANOWANIE I HARMONOGRAMOWANIE PRODUKCJI. Zwiększenie efektywności procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie

12 - 13.12.2019 ( 2 dni )

Wisła

Logistyka, transport, spedycja
INTRASTAT W PRAKTYCE – zmiany w 2019 roku

03.06.2019

Katowice

NOWOŚĆ
POCHODZENIE TOWARU w regulacjach celnych Unii Europejskiej
NOWOŚĆ
KAIZEN PERSONALNY – strategia zrównoważonego rozwoju osobistego, czyli jak poradzić sobie w świecie nadmiaru. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

27 - 28.05.2019

02 - 03.12.2019 ( 2 dni )

Wadowice

Wisła

PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE MAGAZYNAMI

13 - 14.06.2018

Ustroń

WARSZTATY Z METODY FMEA i przygotowania Control Plan dla organizacji produkcyjnych

27 - 28.06.2019 ( 2 dni )

Katowice

ZARZĄDZANIE, PLANOWANIE I HARMONOGRAMOWANIE PRODUKCJI– Lean, TOC”- szkolenie menedżerskie, program w zakresie stosowanej terminologii, promowanych metod logistycznych jest zgodny ze standardem MRPII i APICS® (3 dni)

04 - 06.09.2019 ( 3 )

Żywiec (Przyłęków)

MAGAZYNOWANIE chemikaliów i towarów niebezpiecznych

16.10.2019 ( 1 )

04.12.2019 ( 1 )

Katowice

Katowice

LEAN MANUFACTURING – system zarządzania oparty na przemyślanej i systematycznej redukcji strat w procesach oraz zaangażowaniu pracowników. 2-dniowe warsztaty z wykorzystaniem gry symulacyjnej.

17 - 18.10.2019

12 - 13.12.2019

Wisła

Ustroń

PLANOWANIE I HARMONOGRAMOWANIE PRODUKCJI. Zwiększenie efektywności procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie

12 - 13.12.2019 ( 2 dni )

Wisła

Prawo celne
NOWOŚĆ
POCHODZENIE TOWARU w regulacjach celnych Unii Europejskiej
INTRASTAT W PRAKTYCE – zmiany w 2019 roku

03.06.2019

Katowice

UPOWAŻNIONY PRZEDSIĘBIORCA – AEO. Szansa na zwiększenie bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw i ułatwienia dla przedsiebiorców

14.06.2019

Katowice

SPECJALNE PROCEDURY CELNE – wytyczne, tryb i warunki stosowania. Procedura uproszczona – sposób na usprawnienie obsługi celnej przedsiębiorców.

24 - 25.06.2019 ( 2 dni )

Katowice

CERTYFIKOWANY SPECJALISTA DS. CELNYCH – stosowanie przepisów celnych – praktyczne kompendium wiedzy, 10-dniowe warsztaty, XIII edycja

11.10 - 07.12.2019 ( 9:00-16:00 )

Katowice (Mikołów)

Uprawnienia G1, G2, G3
SZKOLENIA ENERGETYCZNE: ELEKTRYCZNE – G1, CIEPLNE – G2 I GAZOWE – G3, wraz z egzaminem państwowym w pełnym zakresie czynności eksploatacyjnych

28.06.2019

Katowice (Mikołów)

Uprawnienia UDT
SZKOLENIA ENERGETYCZNE: ELEKTRYCZNE – G1, CIEPLNE – G2 I GAZOWE – G3, wraz z egzaminem państwowym w pełnym zakresie czynności eksploatacyjnych

28.06.2019

Katowice (Mikołów)

KIEROWCA WÓZKÓW JEZDNIOWYCH Z NAPĘDEM SILNIKOWYM, wraz z obsługą i wymianą butli gazowej – kurs operatora wózka widłowego

26 - 29.08.2019

14 - 17.10.2019

25 - 28.11.2019

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

OBSŁUGA SUWNICY STEROWANEJ Z POZIOMU ROBOCZEGO OGÓLNEGO PRZEZNACZENIA KAT. II S w tym bezprzewodowo

27 - 29.05.2019 ( 3 dni )

15 - 17.07.2019

07 - 09.10.2019

18 - 20.11.2019

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

Katowice (Mikołów)

RESURS – zmiany w przepisach w zakresie eksploatacji UTB

11.07.2019 ( 1 dzień )

26.09.2019 ( 1 dzień )

17.10.2019 ( 1 dzień )

12.12.2019 ( 1 dzień )

Katowice

Katowice

Katowice

Katowice

I pomoc , BHP
DOBÓR I STOSOWANIE ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ NA STANOWISKACH PRACY

05.06.2019

18.11.2019

Katowice

Katowice

METODYKA PROWADZENIA ZAJĘĆ INSTRUKTAŻU STANOWISKOWEGO

17.06.2019 ( 8 )

Katowice

MAGAZYNOWANIE chemikaliów i towarów niebezpiecznych

16.10.2019 ( 1 )

04.12.2019 ( 1 )

Katowice

Katowice

Jakość
NOWOŚĆ
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE W BIURZE I W USŁUGACH (Lean Service, Lean Office), czyli jak minimalizować marnotrawstwo. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

30 - 31.05.2019

03 - 04.10.2019 ( 2 dni )

Wadowice

Ustroń

NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE W DUCHU KAIZEN – bo czasem nie da się zarządzać

03 - 04.06.2019

04 - 05.11.2019

Ustroń

Wadowice

RESURS – zmiany w przepisach w zakresie eksploatacji UTB

11.07.2019 ( 1 dzień )

26.09.2019 ( 1 dzień )

17.10.2019 ( 1 dzień )

12.12.2019 ( 1 dzień )

Katowice

Katowice

Katowice

Katowice

ŚRODKI TRWAŁE W 2019 ROKU Z UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZYCH ZMIAN

02 - 03.10.2019

Ustroń

KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW UNIJNYCH

15 - 16.10.2019

03 - 04.12.2019

Katowice

Wisła

INWENTARYZACJA ROCZNA – metody i terminy jej przeprowadzania

16.12.2019

Katowice

maj 2019
NOWOŚĆ
KAIZEN PERSONALNY – strategia zrównoważonego rozwoju osobistego, czyli jak poradzić sobie w świecie nadmiaru. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

Szkolenie ze strategii zrównoważonego rozwoju osobistego Kaizen personalny, to nie tylko filozofia doskonalenia swoich działań małymi krokami, to nie tylko skrzynka narzędziowa efektywnego człowieka oparta na zasadach i instrumentach Lean – to także, a może przede wszystkim, pobudzanie kreatywności i zwiększanie efektywności w procesie uczenia się, budowanie własnych systemów pamięciowych, identyfikowanie i minimalizowanie marnotrawstwa w naszym  życiu.

USTAWA O SYSTEMIE MONITOROWANIA DROGOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW (SENT). Dobra reputacja przewoźnika w świetle unijnych regulacji.

Obowiązujące od marca 2017 r. przepisy w ustawie o transporcie drogowym znacznie zaostrzyły przepisy w zakresie możliwej utraty dobrej reputacji także dla zarządzających transportem.

Na szkoleniu zostaną omówione m.in. wymogi stawiane przewoźnikom i kierowcom, łącznie z sankcjami jakie grożą za niespełnienie obowiązków wynikających z ww. ustawy.

  • Zapoznanie się z prawami i obowiązkami związanymi z funkcjonowaniem ustawy o monitorowaniu przewozu (SENT)
  • Omówienie wymogów przed przewozem jakie musi spełnić wysyłający w przypadku,  gdy jest exporterem jako nadawca, importerem jako odbiorca oraz jakie wymogi stawiane w krajowym obrocie towarów między innymi akcyzowymi
  • Przedstawienie nowych uregulowań związanych z dobrą reputacją, która jest niezbędnym warunkiem, aby wykonywać przewozy drogowe

 

POKOLENIE BB, X, Y, Z –  WYZWANIA SPRZEDAŻY

Według szacunków, w 2025 roku przedstawiciele pokolenia Y zdominują rynek pracy i będą stanowić około 75% osób aktywnych zawodowo na świecie.

W tej grupie znajdą się również reprezentanci pokolenia Z, a ich odsetek wyniesie ok. 20%. Warto więc już teraz zastanowić się kim są osoby należące do tych generacji i jakie są ich oczekiwania odnośnie obsługi i sprzedaży.

Według badań, pokolenie Y i Z w sposób diametralny różnią się od pokoleń BB i X. Różne są postawy, sposób myślenia, metody komunikacji i sposoby budowania relacji.

Nieuchronnie przestają działać dotychczasowe techniki sprzedaży i „stare” standardy obsługi i sprzedaży.

Potrzebna jest nowa, unikalna umiejętność sprzedażowa: dostosowanie obsługi do konkretnego pokolenia.

NOWOŚĆ
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE W BIURZE I W USŁUGACH (Lean Service, Lean Office), czyli jak minimalizować marnotrawstwo. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

Szkolenie z zakresu Lean Service/Office to przewodnik po zasadach i instrumentach szczupłego zarządzania mających zastosowanie w usprawnianiu procesów usługowych i biurowych, to także mapa drogowa zdroworozsądkowego, opartego na budowaniu kultury efektywności procesu doskonalenia.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami oraz instrumentami koncepcji Lean i możliwościami ich implementowania w środowisku usług oraz w biurach, ze sposobami motywowania, instruowania i edukowania pracowników w szczupłych organizacjach usługowych.

KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE – warsztat wprowadzający kulturę informacji zwrotnej wśród pracowników wszystkich szczebli

Potrzeba feedbacku – Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej.

Pułapki oceny innych – Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom.

Kultura feedbacku – Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną.

Narzędzia komunikacji – Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej.
Formaty feedbacku –Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku).
Trudne sytuacji – Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.
DZIAŁALNOŚĆ AGENCJI ZATRUDNIENIA W PRAKTYCE

Program szkolenia obejmuje: działalność gospodarczą objętą wpisem do rejestru KRAZ , obowiązki agencji zatrudnienia, agencję pracy tymczasowej, powierzanie pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej, podejmowanie pracy za granicą za pośrednictwem agencji zatrudnienia, kontrolę przestrzegania obowiązku prowadzenia agencji zatrudnienia zgodnie z warunkami określonymi w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy…

 

czerwiec 2019
NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE W DUCHU KAIZEN – bo czasem nie da się zarządzać

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami mądrego wykorzystania czasu, sprawnego działania, efektywnego organizowania swojego życia i pracy, upraszczania i tak już skomplikowanych procesów.

Nie starajmy się jednak być bardziej efektywni po to, by pracować więcej, dłużej, ciężej, ale po to, żeby mieć czas na odpoczynek, czas dla siebie i rodziny. Efektywność czasowa, to lekarstwo na wszechobecną pandemię przemęczenia. Efektywne zarządzanie sobą w czasie, to robienie właściwych rzeczy, we właściwym czasie – bo najgorzej, jest robić najlepiej coś, czego nie trzeba robić wcale.

INTRASTAT W PRAKTYCE – zmiany w 2019 roku

Celem szkolenia jest praktyczne przedstawienie najnowszych zasad funkcjonujących w poszczególnych regulacjach prawnych systemu INTRASTAT, poznanie przepisów i zasad wypełniania i zgłaszania deklaracji INTRASTAT, nabycie umiejętności w zakresie przygotowania, wypełniania i wysyłania deklaracji INTRASTAT.

Wszelkie zmiany dotyczące przepisów celnych w 2019 r. ogłoszone przed szkoleniem zostaną omówione podczas szkolenia !!!

SYSTEM OKRESOWYCH OCEN PRACOWNICZYCH. Rozmowa oceniająca

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które stoją przed zadaniem przygotowania i wdrożenia SOOP własnymi siłami lub z pomocą zewnętrznych firm w roli konsultantów wspierających a także dla tych, którzy są zainteresowani SOOP na poziomie profesjonalnej wiedzy praktycznej.

Prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej, wzbogaconej symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się lub mogą się spotkać uczestnicy w codziennej praktyce.

Dodatkowo każdy z uczestników będzie miał możliwość przygotowania narzędzi, które będzie mógł wykorzystać we własnej firmie.

Uczestnicy otrzymają również bogaty materiał dodatkowy do pracy własnej m. in. Procedurę oceniania, Podręcznik dla kadry menedżerskiej, przykładowe formularze ocen.
DOBÓR I STOSOWANIE ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ NA STANOWISKACH PRACY

Szkolenie ma za zadanie zapewnienie uczestnikom niezbędnej wiedzy przy doborze
i użytkowaniu środków ochrony indywidualnej w zakładzie, w celu uniknięcia wypadków przy pracy oraz konsekwencji ze strony organów nadzoru nad warunkami pracy.

Przedstawiona zostanie strategia doboru środków ochrony indywidualnej i scharakteryzowane będą rodzaje oraz przeznaczenie konkretnych ochron odpowiednich do stanowisk pracy, w tym na stanowiskach pracy na których występują czynniki szkodliwe i niebezpieczne.

MAGAZYNOWANIE chemikaliów i towarów niebezpiecznych
Celem szkolenia jest przekazanie szczegółowej wiedzy w zakresie problematyki magazynowania chemikaliów i towarów niebezpiecznych dotyczącej m. in. wymagań, warunków, ograniczeń oraz wyposażenia magazynów.

Korzyści dla uczestników:
  • Znajomość przepisów regulujących problematykę magazynowania towarów niebezpiecznych i chemikaliów
  • Umiejętność rozpoznawania zagrożeń mogących wystąpić  podczas magazynowania towarów niebezpiecznych i chemikaliów
  • Umiejętność doboru środków ochrony indywidualnej dla pracowników zaangażowanych w prace związane z magazynowaniem i transportem wewnątrzzakładowym
  • Umiejętność racjonalnego doboru wyposażenia magazynu – ograniczenie kosztów w przedsiębiorstwie
ZARZĄDZANIE RENTOWNOŚCIĄ SPRZEDAŻY – projekt szkoleniowo-doradczy

Szkolenie o wysokim stopniu zaawansowania ze względu na zastosowane w nim know-how i narzędzia analityczne. Przeznaczone jest dla osób zarządzających relacjami z Klientami: dyrektorów sprzedaży, key account manager’ów, regionalnych kierowników sprzedaży, kierowników działu obsługi klienta oraz członków zespołów ds. obsługi klientów.
Szkolenie prowadzone jest na realnych przykładach i danych ze współpracy z klientami, z którymi współpracują na co dzień uczestnicy szkoleń. Podczas szkolenia dane te są wykorzystywane do indywidualnych ćwiczeń i symulacji sytuacji z wykorzystaniem przygotowanych przez prowadzącego i dopasowanych do specyfiki pracy przez uczestników szkolenia arkuszy kalkulacyjnych, analitycznych w formacie Excel.
Przed szkoleniem uczestnicy szkolenia otrzymują szczegółową instrukcję dotyczącą przygotowania koniecznych danych. Uczestnicy powinni posiadać podstawową umiejętność posługiwania się Excelem.

PRAWO W MAGAZYNIE – uwarunkowania prawne funkcjonowania gospodarki magazynowej

Jedyne takie szkolenie, które kompleksowo zapozna z przepisami Kodeksu Karnego, Cywilnego, Prawa Pracy, Kodeksu Pracy, Ustawy o rachunkowości, Prawa budowlanego oraz zapisów prawnych w obszarze ppoż. i bhp dotyczących gospodarki magazynowej i funkcjonowania magazynów.

Szkolenie dedykowane jest do kierowników magazynów, ich zastępców, brygadzistów oraz pracowników Logistyki, odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie gospodarki magazynowej.Ze szkolenia mogą również skorzystać pracownicy Służb Controllingu i Służb Logistycznych w kontekście możliwości wykorzystania zasobów magazynowych w stosunku do potencjalnych potrzeb zabezpieczenia zapasów.

ZMIANY W PRAWIE PRACY 2018 – 2019. RODO, zmiany w dokumentacji pracowniczej od 1 stycznia 2019 roku oraz inne ważne przepisy.
W trakcie szkolenia zostaną przedstawione i omówione wszystkie nowe, najważniejsze rozwiązania prawne, które pracodawca będzie zobowiązany wdrożyć i przestrzegać w swoim zakładzie pracy.

Dla łatwiejszego zrozumienia nowe regulacje będą zestawione z poprzednimi przepisami.

Dotyczy to przede wszystkim nowych obowiązków wynikających z RODO oraz prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej, a także wprowadzenia nowych uprawnień pracowniczych.

 

Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy oraz aktualnych stanowisk, interpretacji, orzecznictwa.
ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ – projekt szkoleniowo-doradczy

Szkolenie przeznaczone dla osób zarządzających zespołami sprzedaży, zainteresowanych realizacją strategicznych celów, zmianą efektywności w dotychczasowym sposobie funkcjonowania zespołów handlowych.

Szkolenie jest dedykowane zarówno dyrektorom sprzedaży ogólnopolskiej jak i regionalnym dyrektorom lub kierownikom sprzedaży i koncentruje się na doskonaleniu umiejętności w zakresie budowania zespołu handlowego, oddziaływania na jego motywację za pomocą odpowiednio zaprojektowanego systemu motywacyjnego, właściwego planowania budżetu i podziału sprzedaży, wykorzystaniu narzędzi CRM w monitorowaniu wyników oraz rozwoju kompetencji zespołu sprzedaży.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM – rozwój umiejętności menedżerskich brygadzistów, mistrzów, kierowników

Kwalifikacje załogi oraz umiejętność zarządzania jej potencjałem i zaangażowaniem stają się dziś kluczowymi zasobami konkurujących firm.
Brygadzista pełni szczególną, podwójną rolę – jest jednocześnie przedstawicielem kierownictwa i reprezentantem załogi. Skuteczny i szanowany przez pracowników brygadzista odgrywa ważną rolę w procesie produkcji oraz tworzy atmosferę sprzyjającą efektywnej realizacji zadań produkcyjnych, istotnym więc jest kształtowanie i rozwój jego kompetencji menedżerskich.

Korzyści ze szkolenia:

  • dowiesz się, co buduje autorytet przełożonego
  • otrzymasz wskazówki jak praktycznie rozwiązać wiele problemów z zakresu zarządzania ludźmi
  • nauczysz się skutecznie wydawać polecenia, egzekwować wykonywanie zadań
  • nauczysz się odpowiedniego, efektywnego  komunikowania się z zespołem
  • dowiesz się, jaki jest wpływ komunikacji na osiągane przez zespół wyniki
  • poznasz techniki wpływu psychologicznego wykorzystywane w sytuacji zarządzania ludźmi
  • poznasz psychologiczne mechanizmy motywowania i możliwości ich praktycznego wykorzystania
  • nauczysz się prowadzić trudne rozmowy z pracownikami
  • dowiesz się,  jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole
WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACY

Wartościowanie stanowisk pracy to metoda służąca do ustalenia wymagań pracy na stanowisku i oceny jej wartości. Dzięki niej poznajemy relatywną wartość pracy na stanowisku oraz szczegółową strukturę wymagań, jakim powinien odpowiadać jej wykonawca.

Przeprowadzenie wartościowania stanowisk pracy ma z reguły na celu udoskonalenie funkcjonującego systemu wynagrodzeń, a zmiany wpływają na:

  • wzmacnianie motywacji pracowników tak, aby można było systematycznie zwiększać wydajność pracy
  • kontrolę kosztów, w tym kosztów osobowych, aby zapewnić wysoką konkurencyjność organizacji na rynku
  • konkurencyjność na rynku pracy tak, aby można było utrzymywać i rozwijać kluczowe kompetencje ważne dla zapewnienia wzrostu organizacji
  • stymulowanie wzrostu kompetencji zawodowych pracowników organizacji w związku z wprowadzaniem nowych technologii i coraz bardziej skomplikowanych usług dla klientów
  • elastyczność, zdolność do dostosowywania szczególnych rozwiązań w organizacji do zmieniających się potrzeb

Efektywne warsztaty „Wartościowanie stanowisk pracy” dają konkretne wskazówki w jaki sposób można sprawić, aby sprawnie przeprowadzić proces wartościowania i skutecznie wdrożyć jego wyniki.

 

PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE MAGAZYNAMI
Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności kalkulacji kosztów magazynowania oraz sposobów ich optymalizacji. Prezentowane narzędzia zarządzania gospodarką magazynową i organizacji pracy magazynu będą dostosowane do zasad zarządzania łańcuchem dostaw, co pozwoli szkolonym na szybszą ich adaptację w warunkach swojej firmy.
UPOWAŻNIONY PRZEDSIĘBIORCA – AEO. Szansa na zwiększenie bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw i ułatwienia dla przedsiebiorców
  • Chcesz korzystać z ułatwień w zakresie odpraw celnych lub uproszczeń dotyczących przywozu lub wywozu towarów?
  • Uczestniczysz w łańcuchu bezpiecznych dostaw? Chcesz być zwolniony z niektórych zasad kontroli celnej?

Uzyskaj pozwolenie, wystąp o przyznanie statusu AEO (Authorized Economic Operator)

Pozwolenie AEO nadaje status:

  • Upoważnionego przedsiębiorcy w zakresie uproszczeń celnych
  • Upoważnionego przedsiębiorcy w zakresie bezpieczeństwa i ochrony
NOWOŚĆ
REKLAMACJE – ASPEKT PRAWNY – warsztaty z rozwiązywania kazusów

Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań.
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.
Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.
KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW UNIJNYCH

Dzięki uczestnictwu w tym szkoleniu słuchacze nabędą umiejętności w poprawnym prowadzeniu ewidencji księgowej dla projektów finansowanych ze środków UE, jak również będą mogli samodzielnie zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości z tym związane.

METODYKA PROWADZENIA ZAJĘĆ INSTRUKTAŻU STANOWISKOWEGO

Celem instruktażu stanowiskowego jest uzyskanie przez pracownika informacji, wiedzy i umiejętności z zakresu:

  • Czynników środowiska pracy występujących przy wykonywaniu czynności zleconych przez przełożonego
  • Zapobiegania urazom, oparzeniom oraz oddziaływaniu czynników szkodliwych dla zdrowia występujących przy pracy w warunkach normalnych i w sytuacjach awaryjnych
  • Bezpiecznej eksploatacji maszyn, urządzeń i sprzętu stosowanego przy wykonywaniu czynności w ramach swojego zakresu obowiązków
  • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego wykonywania pracy, podstaw warunkujących akceptację bezpiecznych metod pracy oraz nawyków profesjonalnego wykonywania pracy
  • Zapoznanie pracownika z ryzykiem zawodowym
LEAN MANUFACTURING – system zarządzania oparty na przemyślanej i systematycznej redukcji strat w procesach oraz zaangażowaniu pracowników. 2-dniowe warsztaty z wykorzystaniem gry symulacyjnej.

A t u t y   s z k o l e n i a:
• Interaktywny charakter szkolenia prowadzony w formie warsztatów przeplatanych grą symulacyjną
• Wysokie kwalifikacje i bogate doświadczenie prowadzącego eksperta- praktyka
• Koncentracja na wykorzystywaniu wiedzy w praktyce
• Inspiracja pracowników do wdrożenia wiedzy w własnej firmie
• Liczne przykłady wykorzystania narzędzi w innych organizacjach
Szkolenie ma charakter warsztatowy i maksymalnie praktyczny w oparciu o  grę symulacyjną.

Gra symulacyjna polega na przedstawieniu różnicy w produkcji z zastosowaniem metody „pchaj” i metody „ciągnij” i składa się czterech faz procesu. Symulacja ta pozwoli uczestnikom szkolenia na zrozumienie na czym polega metoda „Just in Time”, jakie są wady i zalety tego systemu. W trakcie symulacji uczestnicy mają możliwość jednoczesnego uczestnictwa w procesie realizacji zlecenia, obserwowania jego przebiegu jak również konsekwencji wynikających z wad organizacyjnych i błędów decyzyjnych uczestników gry.

Wprowadzenie LM wpłynie na odchudzenie zarządzania i eliminacje wszelkiego typu marnotrawstwa.

NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE PRACOWNIKAMI Z UKRAINY i krajów byłego ZSRR

Celem szkolenia prowadzonego przez trenera międzykulturowego, FRIS®, AFT Certified Leadership a zarazem Ukrainkę z 20-letnim procesem adaptacji w Polsce jest poprawa skuteczności w zarządzaniu pracownikami z Ukrainy poprzez poznanie kultury ukraińskiej i uwrażliwienie międzykulturowe.

Uczestnik na szkoleniu:

  • pozna różnice kulturowe Polski i krajów byłego ZSRR
  • poprawi formę komunikacji z pracownikami z krajów byłego ZSRR
  • będzie w stanie skuteczniej zarządzać wielokulturowym zespołem
  • otrzyma pakiet wiedzy kulturowej potrzebnej do codziennej pracy
  • uświadomi sobie znaczenie różnic kulturowych mających wpływ na efektywność pracy
  • zostanie uwrażliwiony międzykulturowo na zachowania własne i innych
  • dowie się, jak dostosować swój styl komunikacji do stylu osoby z innego obszaru kulturowego
  • wypracuje własne metody budowania międzykulturowego środowiska pracy umożliwiającego zmniejszenie rotacji i wykorzystanie potencjału różnorodności
ZARZĄDZANIE POKOLENIAMI – Boomersi i Millenialsi,  ODKRYJ I WYKORZYSTAJ ICH POTENCJAŁ!

Korzyści dla Ciebie i Organizacji:

  • Zgłębienie specyfiki myślenia pracowników wszystkich pokoleń  oraz ich systemu wartości
  • Wzrost efektywności zarządzania zróżnicowanym pokoleniowo zespołem pracowniczym, ułatwienie relacji interpersonalnych, wyższa motywacja i podniesienie efektywności działania zespołu pracowniczego
  • Doskonalenie umiejętności rozwiązywania trudnych, drażliwych kwestii – analiza przypadków
  • Stworzenie portretu menadżera o doskonałej autoprezentacji, prowadzącego skuteczną rekrutację, wspierającego rozwój pracowników z różnych pokoleń oraz motywującego go do wydajnej pracy
  • Poznanie specyfiki nowych pokoleń
WARSZTATY Z METODY FMEA i przygotowania Control Plan dla organizacji produkcyjnych

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, managerów produkcji i jakości, liderów zespołów produkcyjnych, członków zespołów ds. wdrażania nowych produktów oraz kontrolerów i audytorów jakości.

Celem warsztatów jest zdobycie umiejętności praktycznego zastosowania analizy FMEA i przygotowania Control Plans, jak również zdolność rozpoznawania potencjalnych słabych punktów w procesie oraz szacowanie ich skutków. Dzięki szkoleniu zdobędą Państwo umiejętności pozwalające na samodzielne opracowywanie praktycznej i zgodnej z wymaganiami  dokumentacji dotyczącej produktu / procesu.

Szkolenie bazuje na przykładach i ćwiczeniach dotyczących procesów z organizacji Uczestników – ich produktem jest częściowa analiza FMEA operacji w procesach produkcyjnych Uczestników oraz oparte o nie Control Plans.

lipiec 2019
ZARZĄDZANIE W PRAKTYCE
Zarządzanie to między innymi sztuka podejmowania decyzji, właściwego delegowania zadań, umiejętnego motywowania pracowników i adekwatnej kontroli.
Istnieje wiele stylów oraz metod zarządzania, ale pewne prawidłowości pozostają uniwersalne.
Często choć nie czujemy się urodzonymi liderami, musimy efektywnie pełnić rolę kierowniczą.Zdobądź wiedzę i umiejętności pozwalające na zwiększenie swojej skuteczności w roli menedżera.  Podczas szkolenia omówimy i przećwiczymy zagadnienia motywowania, rozwoju, oceny, udzielania informacji zwrotnej, stawiania i egzekwowania celów oraz inne – przydatne w codziennej pracy na stanowisku kierowniczym.
KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE – warsztat wprowadzający kulturę informacji zwrotnej wśród pracowników wszystkich szczebli

Potrzeba feedbacku – Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej.

Pułapki oceny innych – Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom.

Kultura feedbacku – Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną.

Narzędzia komunikacji – Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej.
Formaty feedbacku –Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku).
Trudne sytuacji – Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.
RESURS – zmiany w przepisach w zakresie eksploatacji UTB

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat aktualnych przepisów dotyczących regulacji prawnych w zakresie eksploatacji UTB.

Szkolenie skierowane jest do właścicieli urządzeń transportu bliskiego, pracowników służb utrzymania ruchu oraz służb BHP w przedsiębiorstwach użytkujących urządzenia transportu bliskiego oraz konserwatorów i serwisantów urządzeń transportu bliskiego.

NOWOCZESNE ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ

Na szkolenie zapraszamy osoby realizujące lub współrealizujące procesy produkcyjne oraz sterujące procesami produkcyjnymi, w szczególności liniowych kierowników produkcji, liderów zespołów produkcyjnych.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z rozwiązaniami z zakresu „lean manufacturing” – metodą Value Stream Mapping, typologią marnotrawstwa 7 Muda, metodą 5S, metodą szybkiego przezbrajanie SMED, metodą zarządzania utrzymaniem ruchu TPM, technikami tzw. „visual management”, narzędziami metody Just-in-Time, techniką rozwiązywania problemów A3, zasadą „taktowania” prac i techniką „work balancing”, techniką „spaghetti diagrams” i innych.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy uzyskają umiejętności praktycznego stosowania powyższych metod i technik do optymalizowania procesów we własnych organizacjach.

sierpień 2019
wrzesień 2019
ZARZĄDZANIE, PLANOWANIE I HARMONOGRAMOWANIE PRODUKCJI– Lean, TOC”- szkolenie menedżerskie, program w zakresie stosowanej terminologii, promowanych metod logistycznych jest zgodny ze standardem MRPII i APICS® (3 dni)
Szkolenie przekazuje wiedzę techniczną, jak realizować typowe prace planistyczne zgodnie z standardem APICS®, ułatwia zrozumienie wielu interakcji zachodzących na styku różnych działów, jak i wskazuje na konkretnych przykładach kierunki rozwoju „zderzając” ze sobą koncepcję Lean i TOC (teorii ograniczeń).
W trakcie szkolenia realizowane są trzy główne warsztaty mające na celu odpowiednio wykazanie wpływu poziomu komunikacji między partnerami gospodarczymi na jakość planowania, symulację środowisko produkcyjnego i realizacji typowych zadań związanych z harmonogramowaniem produkcji, jak i przećwiczenie wykorzystywania kart KANBAN w sterowaniu procesem produkcyjnym.
ZMIANY W PRAWIE PRACY 2018 – 2019. RODO, zmiany w dokumentacji pracowniczej od 1 stycznia 2019 roku oraz inne ważne przepisy.
W trakcie szkolenia zostaną przedstawione i omówione wszystkie nowe, najważniejsze rozwiązania prawne, które pracodawca będzie zobowiązany wdrożyć i przestrzegać w swoim zakładzie pracy.

Dla łatwiejszego zrozumienia nowe regulacje będą zestawione z poprzednimi przepisami.

Dotyczy to przede wszystkim nowych obowiązków wynikających z RODO oraz prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej, a także wprowadzenia nowych uprawnień pracowniczych.

 

Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy oraz aktualnych stanowisk, interpretacji, orzecznictwa.
NOWOŚĆ
REKLAMACJE – ASPEKT PRAWNY – warsztaty z rozwiązywania kazusów

Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań.
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.
Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.
RESURS – zmiany w przepisach w zakresie eksploatacji UTB

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat aktualnych przepisów dotyczących regulacji prawnych w zakresie eksploatacji UTB.

Szkolenie skierowane jest do właścicieli urządzeń transportu bliskiego, pracowników służb utrzymania ruchu oraz służb BHP w przedsiębiorstwach użytkujących urządzenia transportu bliskiego oraz konserwatorów i serwisantów urządzeń transportu bliskiego.

ZARZĄDZANIE POKOLENIAMI – Boomersi i Millenialsi,  ODKRYJ I WYKORZYSTAJ ICH POTENCJAŁ!

Korzyści dla Ciebie i Organizacji:

  • Zgłębienie specyfiki myślenia pracowników wszystkich pokoleń  oraz ich systemu wartości
  • Wzrost efektywności zarządzania zróżnicowanym pokoleniowo zespołem pracowniczym, ułatwienie relacji interpersonalnych, wyższa motywacja i podniesienie efektywności działania zespołu pracowniczego
  • Doskonalenie umiejętności rozwiązywania trudnych, drażliwych kwestii – analiza przypadków
  • Stworzenie portretu menadżera o doskonałej autoprezentacji, prowadzącego skuteczną rekrutację, wspierającego rozwój pracowników z różnych pokoleń oraz motywującego go do wydajnej pracy
  • Poznanie specyfiki nowych pokoleń
październik 2019
NOWOŚĆ
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE W BIURZE I W USŁUGACH (Lean Service, Lean Office), czyli jak minimalizować marnotrawstwo. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

Szkolenie z zakresu Lean Service/Office to przewodnik po zasadach i instrumentach szczupłego zarządzania mających zastosowanie w usprawnianiu procesów usługowych i biurowych, to także mapa drogowa zdroworozsądkowego, opartego na budowaniu kultury efektywności procesu doskonalenia.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami oraz instrumentami koncepcji Lean i możliwościami ich implementowania w środowisku usług oraz w biurach, ze sposobami motywowania, instruowania i edukowania pracowników w szczupłych organizacjach usługowych.

NEGOCJACJE Z PARTNERAMI Z AZJI, ze szczególnym uwzględnieniem Chin

Proces globalizacji, powodujący rozszerzenie praktycznie na cały świat obszarów: kontaktów międzynarodowych i prowadzenia biznesu, wymaga od wielu polskich instytucji czy przedsiębiorstw włączenia się do niego, co może być warunkiem ich przetrwania lub rozwoju w długoterminowej perspektywie.

Z każdym rokiem coraz większego znaczenia nabiera współpraca z krajami azjatyckimi, będącymi  głównym centrum światowej produkcji i handlu międzynarodowego, szczególnie z Chinami.Wiedza o partnerach pochodzących z tych krajów zwiększa szansę na prowadzenie biznesu z sukcesem.

Znajomość języka angielskiego i asortymentu towarowego nie jest już nie wystarczająca, żeby odnieść sukces na rynku międzynarodowym i musi być wsparta:

  • znajomością systemów politycznych i religijnych, zwyczajów kulturowych, szczególnie istotnych przy nawiązywaniu kontaktów  bezpośrednich
  • wiedzą o organizacji firm, zasadach ich funkcjonowania i procedurach podejmowania decyzji biznesowych
  • wiedzą na temat strategii i technik negocjacyjnych stosowanych w różnych regionach świata
CERTYFIKOWANY SPECJALISTA DS. CELNYCH – stosowanie przepisów celnych – praktyczne kompendium wiedzy, 10-dniowe warsztaty, XIII edycja

Praktyczne i niezbędne kompendium wiedzy do pracy w agencjach celnych, składach celnych, wolnych obszarach celnych, firm zajmujących się eksportem i importem, firm przewozowych, spedycyjnych.
Podczas 10-dniowych warsztatów od strony praktycznej zostanie przedstawiony proces wprowadzania, wyprowadzania i przemieszczania się towarów w Unii Europejskiej. Szczególna uwaga zostanie poświęcona przygotowaniom dokumentów, które są składane w urzędzie celnym takim jak:

  • zgłoszenie celne
  • wnioski o wydanie pozwolenia na stosowanie procedury gospodarczej
  • wnioski o wydanie świadectwa pochodzenia, świadectwa przewozowego i świadectwa potwierdzającego status towaru (ATR)

Przeznaczymy również sporo czasu na warsztaty dotyczące: wypełniania zgłoszenia celnego, szczególnie w części dotyczącej ustalenia klasyfikacji taryfowej towaru, określenia jego wartości celnej oraz pochodzenia.

DYREKTYWA MASZYNOWA I NARZĘDZIOWA W PRAKTYCE. Bezpieczeństwo eksploatacji i użytkowania maszyn – wymagania zasadnicze i minimalne

Jednym z głównych źródeł czynników niebezpiecznych powodujących wypadki przy pracy jest sprzęt roboczy, w szczególności maszyny i inne urządzenia techniczne. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, wśród czynności, przy których dochodzi do wypadków, prace związane z różnego rodzaju maszynami stanowią aż 40%. Wypadki te najczęściej mają miejsce w czasie obsługi produkcyjnej stacjonarnych maszyn i urządzeń, przy użytkowaniu sprzętu do pracy na wysokości, maszyn i urządzeń mobilnych oraz wyposażenia do podnoszenia ładunków. Podobne zjawiska występują również w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Poprawa bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu maszyn i innych urządzeń technicznych jest w Polsce jednym z priorytetów w dziedzinie ochrony zdrowia i życia ludzkiego w procesie pracy.

Zakres zadań związanych z tym przedsięwzięciem wyznacza tu dyrektywa 2009/104/WE, dotycząca minimalnych wymagań w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia przy użytkowaniu przez pracowników sprzętu roboczego podczas pracy. Postanowienia dyrektywy zostały przeniesione do polskiego prawa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz.U. Nr 191, poz. 1596, zm. Dz.U. z 2003 r.
Nr 178, poz. 1745). Polscy pracodawcy mieli obowiązek dostosowania sprzętu roboczego, przekazanego pracownikom do użytkowania przed dniem 1 stycznia 2003 r., do wymagań określonych w wymienionych aktach prawnych do dnia 31 grudnia 2005 r.
Należy podkreślić, że wymagania te nie były w naszym kraju czymś zupełnie nowym. Większość z nich wynikała już z wcześniej obowiązujących przepisów prawa pracy – Kodeksu pracy i szczegółowych przepisów bhp przy wykonywaniu określonych prac bądź ustanowionych do stosowania w poszczególnych branżach. W wielu przypadkach działania pracodawców sprowadzały się do przeglądu sprzętu i uzupełnienia urządzeń ochronnych, a w ostatecznym przypadku do jego wymiany, zwłaszcza wyeksploatowanych maszyn mobilnych i maszyn do podnoszenia ładunków.

Co roku przez Państwową Inspekcję Pracy prowadzone są kontrole związane z dostosowaniem parku maszynowego do obowiązujących przepisów. Niewywiązanie się z tego obowiązku zagrożone jest karą grzywny od 1000 zł
do 30.000 zł.

KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW UNIJNYCH

Dzięki uczestnictwu w tym szkoleniu słuchacze nabędą umiejętności w poprawnym prowadzeniu ewidencji księgowej dla projektów finansowanych ze środków UE, jak również będą mogli samodzielnie zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości z tym związane.

MAGAZYNOWANIE chemikaliów i towarów niebezpiecznych
Celem szkolenia jest przekazanie szczegółowej wiedzy w zakresie problematyki magazynowania chemikaliów i towarów niebezpiecznych dotyczącej m. in. wymagań, warunków, ograniczeń oraz wyposażenia magazynów.

Korzyści dla uczestników:
  • Znajomość przepisów regulujących problematykę magazynowania towarów niebezpiecznych i chemikaliów
  • Umiejętność rozpoznawania zagrożeń mogących wystąpić  podczas magazynowania towarów niebezpiecznych i chemikaliów
  • Umiejętność doboru środków ochrony indywidualnej dla pracowników zaangażowanych w prace związane z magazynowaniem i transportem wewnątrzzakładowym
  • Umiejętność racjonalnego doboru wyposażenia magazynu – ograniczenie kosztów w przedsiębiorstwie
RESURS – zmiany w przepisach w zakresie eksploatacji UTB

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat aktualnych przepisów dotyczących regulacji prawnych w zakresie eksploatacji UTB.

Szkolenie skierowane jest do właścicieli urządzeń transportu bliskiego, pracowników służb utrzymania ruchu oraz służb BHP w przedsiębiorstwach użytkujących urządzenia transportu bliskiego oraz konserwatorów i serwisantów urządzeń transportu bliskiego.

NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE PRACOWNIKAMI Z UKRAINY i krajów byłego ZSRR

Celem szkolenia prowadzonego przez trenera międzykulturowego, FRIS®, AFT Certified Leadership a zarazem Ukrainkę z 20-letnim procesem adaptacji w Polsce jest poprawa skuteczności w zarządzaniu pracownikami z Ukrainy poprzez poznanie kultury ukraińskiej i uwrażliwienie międzykulturowe.

Uczestnik na szkoleniu:

  • pozna różnice kulturowe Polski i krajów byłego ZSRR
  • poprawi formę komunikacji z pracownikami z krajów byłego ZSRR
  • będzie w stanie skuteczniej zarządzać wielokulturowym zespołem
  • otrzyma pakiet wiedzy kulturowej potrzebnej do codziennej pracy
  • uświadomi sobie znaczenie różnic kulturowych mających wpływ na efektywność pracy
  • zostanie uwrażliwiony międzykulturowo na zachowania własne i innych
  • dowie się, jak dostosować swój styl komunikacji do stylu osoby z innego obszaru kulturowego
  • wypracuje własne metody budowania międzykulturowego środowiska pracy umożliwiającego zmniejszenie rotacji i wykorzystanie potencjału różnorodności
PLANOWANIE I HARMONOGRAMOWANIE PRODUKCJI. Zwiększenie efektywności procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie

Korzyści ze szkolenia:

  • Maksymalizacja wykorzystania zasobów produkcyjnych oraz istniejącej infrastruktury produkcyjnej, umożliwiająca rzetelną ocenę możliwości produkcyjnych firmy
  • Precyzyjne dostosowanie poziomu obciążenia zasobów produkcyjnych firmy (technicznych i osobowych), do wymagań wynikających z tzw. „deadlines”, tj. zafiksowanych, ostatecznych terminów dostaw
  • Zwiększenie efektywności kosztowej w obszarze produkcji, obniżenie poziomu zapasów, w tym w szczególności tzw. „produkcji w toku”
  • Poprawa jakości komunikacji oraz powiązanie procesów planowania pomiędzy głównymi obszarami funkcjonalnymi organizacji tj. Sprzedaży, Produkcji i Zakupów
LEAN MANUFACTURING – system zarządzania oparty na przemyślanej i systematycznej redukcji strat w procesach oraz zaangażowaniu pracowników. 2-dniowe warsztaty z wykorzystaniem gry symulacyjnej.

A t u t y   s z k o l e n i a:
• Interaktywny charakter szkolenia prowadzony w formie warsztatów przeplatanych grą symulacyjną
• Wysokie kwalifikacje i bogate doświadczenie prowadzącego eksperta- praktyka
• Koncentracja na wykorzystywaniu wiedzy w praktyce
• Inspiracja pracowników do wdrożenia wiedzy w własnej firmie
• Liczne przykłady wykorzystania narzędzi w innych organizacjach
Szkolenie ma charakter warsztatowy i maksymalnie praktyczny w oparciu o  grę symulacyjną.

Gra symulacyjna polega na przedstawieniu różnicy w produkcji z zastosowaniem metody „pchaj” i metody „ciągnij” i składa się czterech faz procesu. Symulacja ta pozwoli uczestnikom szkolenia na zrozumienie na czym polega metoda „Just in Time”, jakie są wady i zalety tego systemu. W trakcie symulacji uczestnicy mają możliwość jednoczesnego uczestnictwa w procesie realizacji zlecenia, obserwowania jego przebiegu jak również konsekwencji wynikających z wad organizacyjnych i błędów decyzyjnych uczestników gry.

Wprowadzenie LM wpłynie na odchudzenie zarządzania i eliminacje wszelkiego typu marnotrawstwa.

listopad 2019
NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE W DUCHU KAIZEN – bo czasem nie da się zarządzać

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami mądrego wykorzystania czasu, sprawnego działania, efektywnego organizowania swojego życia i pracy, upraszczania i tak już skomplikowanych procesów.

Nie starajmy się jednak być bardziej efektywni po to, by pracować więcej, dłużej, ciężej, ale po to, żeby mieć czas na odpoczynek, czas dla siebie i rodziny. Efektywność czasowa, to lekarstwo na wszechobecną pandemię przemęczenia. Efektywne zarządzanie sobą w czasie, to robienie właściwych rzeczy, we właściwym czasie – bo najgorzej, jest robić najlepiej coś, czego nie trzeba robić wcale.

BEZPIECZEŃSTWO PRZEWOZU DROGOWEGO TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH – ADR. Warsztaty związane z wypełnianiem dokumentacji przewozowej.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z przepisami w zakresie krajowym i międzynarodowym, regulującymi problematykę przewozu drogowego towarów niebezpiecznych.

Szkolenie spełnia wymogi działu 1.3, rozdziałów 8.2.3 i 1.10.2 oraz art. 14 Ustawy z dn. 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych.

Szkolenie jest obowiązkowe dla pracowników przedsiębiorstw, których prace dotyczą przewozu towarów niebezpiecznych i czynności z nim związanych – kadra kierownicza, pracownicy administracyjni, pracownicy magazynowi, pracownicy zaangażowani w nadawanie, odbieranie, pakowanie, napełnianie, załadunek, rozładunek towarów niebezpiecznych.

ZDOBYWANIE RYNKÓW ZAGRANICZNYCH w warunkach globalizacji

Wzrost konkurencji na rynku wewnętrznym i postępujący proces globalizacji gospodarki światowej wymaga rozszerzenia obszaru działalności polskich firm poza granice kraju.

Pierwszym etapem tego procesu jest analiza możliwości eksportowych firmy, zbadanie potencjalnych rynków zagranicznych i ustalenie ogólnej strategii eksportowej. Dopiero potem możliwe jest podjęcie konkretnych działań operacyjnych, mających za zadanie realizacje zdefiniowanych celów strategicznych, poprzez badanie konkretnych rynków eksportowych, znalezienie i weryfikację potencjalnych odbiorców oraz podjęcie działań handlowych.

NOWOŚĆ
REKLAMACJE – ASPEKT PRAWNY – warsztaty z rozwiązywania kazusów

Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań.
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.
Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.
DOBÓR I STOSOWANIE ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ NA STANOWISKACH PRACY

Szkolenie ma za zadanie zapewnienie uczestnikom niezbędnej wiedzy przy doborze
i użytkowaniu środków ochrony indywidualnej w zakładzie, w celu uniknięcia wypadków przy pracy oraz konsekwencji ze strony organów nadzoru nad warunkami pracy.

Przedstawiona zostanie strategia doboru środków ochrony indywidualnej i scharakteryzowane będą rodzaje oraz przeznaczenie konkretnych ochron odpowiednich do stanowisk pracy, w tym na stanowiskach pracy na których występują czynniki szkodliwe i niebezpieczne.

KAIZEN I 5S w praktyce

Szkolenie w sposób warsztatowy pokaże uczestnikom w jaki sposób wdrażać odpowiednie narzędzia Kaizen i 5S w swoim środowisku zawodowym.

Na każdym etapie realizacji modułu szkoleniowego uczestnicy będą motywowani do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Służyć temu mają odpowiednie metody szkoleniowe, takie jak: dyskusja, symulacje, czy różnego rodzaju ćwiczenia. Ponadto uczestnicy przy każdym module poznają odpowiednie case studies, które ilustrować będą podjęte zagadnienia teoretyczne. To wszystko ma na celu lepsze zrozumienie podejmowanych kwestii oraz właściwe przełożenie nowo nabytej wiedzy na swoje środowisko zawodowe.

POKOLENIE BB, X, Y, Z –  WYZWANIA SPRZEDAŻY

Według szacunków, w 2025 roku przedstawiciele pokolenia Y zdominują rynek pracy i będą stanowić około 75% osób aktywnych zawodowo na świecie.

W tej grupie znajdą się również reprezentanci pokolenia Z, a ich odsetek wyniesie ok. 20%. Warto więc już teraz zastanowić się kim są osoby należące do tych generacji i jakie są ich oczekiwania odnośnie obsługi i sprzedaży.

Według badań, pokolenie Y i Z w sposób diametralny różnią się od pokoleń BB i X. Różne są postawy, sposób myślenia, metody komunikacji i sposoby budowania relacji.

Nieuchronnie przestają działać dotychczasowe techniki sprzedaży i „stare” standardy obsługi i sprzedaży.

Potrzebna jest nowa, unikalna umiejętność sprzedażowa: dostosowanie obsługi do konkretnego pokolenia.

KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE – warsztat wprowadzający kulturę informacji zwrotnej wśród pracowników wszystkich szczebli

Potrzeba feedbacku – Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej.

Pułapki oceny innych – Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom.

Kultura feedbacku – Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną.

Narzędzia komunikacji – Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej.
Formaty feedbacku –Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku).
Trudne sytuacji – Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.
AKADEMIA MIĘDZYNARODOWEGO NEGOCJATORA BIZNESOWEGO
W erze postępującej globalizacji rynków światowych następuje rozszerzenie obszarów prowadzenia biznesu, stąd też dla wielu polskich firm włączenie się do tego procesu jest warunkiem ich przetrwania lub rozwoju.
Skuteczne negocjacje stają się coraz ważniejszym elementem wpływającym na osiągnięcie sukcesu w biznesie międzynarodowym. Sama znajomość języków obcych przez negocjatorów już nie wystarcza, musi być wsparta:
  • znajomością systemów politycznych i religijnych oraz kulturowych zwyczajów biznesowych na świecie,
  • wiedzą o organizacji, zasadach działania i procesie podejmowania decyzji biznesowych w firmach z innych krajów,
  • znajomością strategii i technik negocjacyjnych, charakterystycznych dla różnych regionów świata
Wiedza o partnerach pochodzących z różnych kręgów kulturowych zwiększa szansę na prowadzenie z sukcesem biznesu na rynkach międzynarodowych, zaś brak tych kompetencji często prowadzi  do fiaska działań biznesowych.
WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACY

Wartościowanie stanowisk pracy to metoda służąca do ustalenia wymagań pracy na stanowisku i oceny jej wartości. Dzięki niej poznajemy relatywną wartość pracy na stanowisku oraz szczegółową strukturę wymagań, jakim powinien odpowiadać jej wykonawca.

Przeprowadzenie wartościowania stanowisk pracy ma z reguły na celu udoskonalenie funkcjonującego systemu wynagrodzeń, a zmiany wpływają na:

  • wzmacnianie motywacji pracowników tak, aby można było systematycznie zwiększać wydajność pracy
  • kontrolę kosztów, w tym kosztów osobowych, aby zapewnić wysoką konkurencyjność organizacji na rynku
  • konkurencyjność na rynku pracy tak, aby można było utrzymywać i rozwijać kluczowe kompetencje ważne dla zapewnienia wzrostu organizacji
  • stymulowanie wzrostu kompetencji zawodowych pracowników organizacji w związku z wprowadzaniem nowych technologii i coraz bardziej skomplikowanych usług dla klientów
  • elastyczność, zdolność do dostosowywania szczególnych rozwiązań w organizacji do zmieniających się potrzeb

Efektywne warsztaty „Wartościowanie stanowisk pracy” dają konkretne wskazówki w jaki sposób można sprawić, aby sprawnie przeprowadzić proces wartościowania i skutecznie wdrożyć jego wyniki.

 

grudzień 2019
NOWOŚĆ
KAIZEN PERSONALNY – strategia zrównoważonego rozwoju osobistego, czyli jak poradzić sobie w świecie nadmiaru. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

Szkolenie ze strategii zrównoważonego rozwoju osobistego Kaizen personalny, to nie tylko filozofia doskonalenia swoich działań małymi krokami, to nie tylko skrzynka narzędziowa efektywnego człowieka oparta na zasadach i instrumentach Lean – to także, a może przede wszystkim, pobudzanie kreatywności i zwiększanie efektywności w procesie uczenia się, budowanie własnych systemów pamięciowych, identyfikowanie i minimalizowanie marnotrawstwa w naszym  życiu.

NEGOCJACJE Z PARTNERAMI Z AZJI, ze szczególnym uwzględnieniem Chin

Proces globalizacji, powodujący rozszerzenie praktycznie na cały świat obszarów: kontaktów międzynarodowych i prowadzenia biznesu, wymaga od wielu polskich instytucji czy przedsiębiorstw włączenia się do niego, co może być warunkiem ich przetrwania lub rozwoju w długoterminowej perspektywie.

Z każdym rokiem coraz większego znaczenia nabiera współpraca z krajami azjatyckimi, będącymi  głównym centrum światowej produkcji i handlu międzynarodowego, szczególnie z Chinami.Wiedza o partnerach pochodzących z tych krajów zwiększa szansę na prowadzenie biznesu z sukcesem.

Znajomość języka angielskiego i asortymentu towarowego nie jest już nie wystarczająca, żeby odnieść sukces na rynku międzynarodowym i musi być wsparta:

  • znajomością systemów politycznych i religijnych, zwyczajów kulturowych, szczególnie istotnych przy nawiązywaniu kontaktów  bezpośrednich
  • wiedzą o organizacji firm, zasadach ich funkcjonowania i procedurach podejmowania decyzji biznesowych
  • wiedzą na temat strategii i technik negocjacyjnych stosowanych w różnych regionach świata
KSIĘGOWOŚĆ PROJEKTÓW UNIJNYCH

Dzięki uczestnictwu w tym szkoleniu słuchacze nabędą umiejętności w poprawnym prowadzeniu ewidencji księgowej dla projektów finansowanych ze środków UE, jak również będą mogli samodzielnie zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości z tym związane.

MAGAZYNOWANIE chemikaliów i towarów niebezpiecznych
Celem szkolenia jest przekazanie szczegółowej wiedzy w zakresie problematyki magazynowania chemikaliów i towarów niebezpiecznych dotyczącej m. in. wymagań, warunków, ograniczeń oraz wyposażenia magazynów.

Korzyści dla uczestników:
  • Znajomość przepisów regulujących problematykę magazynowania towarów niebezpiecznych i chemikaliów
  • Umiejętność rozpoznawania zagrożeń mogących wystąpić  podczas magazynowania towarów niebezpiecznych i chemikaliów
  • Umiejętność doboru środków ochrony indywidualnej dla pracowników zaangażowanych w prace związane z magazynowaniem i transportem wewnątrzzakładowym
  • Umiejętność racjonalnego doboru wyposażenia magazynu – ograniczenie kosztów w przedsiębiorstwie
NOWOŚĆ
ZARZĄDZANIE PRACOWNIKAMI Z UKRAINY i krajów byłego ZSRR

Celem szkolenia prowadzonego przez trenera międzykulturowego, FRIS®, AFT Certified Leadership a zarazem Ukrainkę z 20-letnim procesem adaptacji w Polsce jest poprawa skuteczności w zarządzaniu pracownikami z Ukrainy poprzez poznanie kultury ukraińskiej i uwrażliwienie międzykulturowe.

Uczestnik na szkoleniu:

  • pozna różnice kulturowe Polski i krajów byłego ZSRR
  • poprawi formę komunikacji z pracownikami z krajów byłego ZSRR
  • będzie w stanie skuteczniej zarządzać wielokulturowym zespołem
  • otrzyma pakiet wiedzy kulturowej potrzebnej do codziennej pracy
  • uświadomi sobie znaczenie różnic kulturowych mających wpływ na efektywność pracy
  • zostanie uwrażliwiony międzykulturowo na zachowania własne i innych
  • dowie się, jak dostosować swój styl komunikacji do stylu osoby z innego obszaru kulturowego
  • wypracuje własne metody budowania międzykulturowego środowiska pracy umożliwiającego zmniejszenie rotacji i wykorzystanie potencjału różnorodności
ORGANIZACJA I PROWADZENIE ASSESSMENT CENTER / DEVELOPMENT CENTER – szkolenie certyfikujące dla Asesorów

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą efektywnie pełnić rolę asesora w procesach Assessment Center i Development Center.

Wiedza i umiejętności przekazywane w trakcie szkolenia pozwalają na przeprowadzenie tego procesu od początku do końca: od fazy zaprojektowania sesji AC/DC poprzez jej realizację, na opracowaniu raportów indywidualnych i grupowych skończywszy.

Możliwość samodzielnego przeprowadzenia AC/DC stanowi dla organizacji znaczącą oszczędność oraz pozwala na podejmowanie trafniejszych decyzji zarówno w kontekście selekcji kandydatów do pracy, wyboru uczestników programów talentowych, jak i podejmowania decyzji rozwojowych. Szkolenie pomaga również lepiej współpracować z dostawcami usług AC/DC w przypadku wsparcia organizacji przez firmę zewnętrzną.

Uczestnicy szkolenia otrzymają praktyczne materiały w postaci Podręcznika Asesora, który zawiera kompendium wiedzy na temat prowadzenia AC/DC, a także konkretne ćwiczenia assessmentowe (indywidualne i zespołowe) do wykorzystania w praktyce. Absolwenci szkolenia otrzymają również Certfyfikat Asesora potwierdzający ich przygotowanie do organizacji i prowadzenia procesów AC/DC.

RESURS – zmiany w przepisach w zakresie eksploatacji UTB

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat aktualnych przepisów dotyczących regulacji prawnych w zakresie eksploatacji UTB.

Szkolenie skierowane jest do właścicieli urządzeń transportu bliskiego, pracowników służb utrzymania ruchu oraz służb BHP w przedsiębiorstwach użytkujących urządzenia transportu bliskiego oraz konserwatorów i serwisantów urządzeń transportu bliskiego.

PLANOWANIE I HARMONOGRAMOWANIE PRODUKCJI. Zwiększenie efektywności procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie

Korzyści ze szkolenia:

  • Maksymalizacja wykorzystania zasobów produkcyjnych oraz istniejącej infrastruktury produkcyjnej, umożliwiająca rzetelną ocenę możliwości produkcyjnych firmy
  • Precyzyjne dostosowanie poziomu obciążenia zasobów produkcyjnych firmy (technicznych i osobowych), do wymagań wynikających z tzw. „deadlines”, tj. zafiksowanych, ostatecznych terminów dostaw
  • Zwiększenie efektywności kosztowej w obszarze produkcji, obniżenie poziomu zapasów, w tym w szczególności tzw. „produkcji w toku”
  • Poprawa jakości komunikacji oraz powiązanie procesów planowania pomiędzy głównymi obszarami funkcjonalnymi organizacji tj. Sprzedaży, Produkcji i Zakupów
LEAN MANUFACTURING – system zarządzania oparty na przemyślanej i systematycznej redukcji strat w procesach oraz zaangażowaniu pracowników. 2-dniowe warsztaty z wykorzystaniem gry symulacyjnej.

A t u t y   s z k o l e n i a:
• Interaktywny charakter szkolenia prowadzony w formie warsztatów przeplatanych grą symulacyjną
• Wysokie kwalifikacje i bogate doświadczenie prowadzącego eksperta- praktyka
• Koncentracja na wykorzystywaniu wiedzy w praktyce
• Inspiracja pracowników do wdrożenia wiedzy w własnej firmie
• Liczne przykłady wykorzystania narzędzi w innych organizacjach
Szkolenie ma charakter warsztatowy i maksymalnie praktyczny w oparciu o  grę symulacyjną.

Gra symulacyjna polega na przedstawieniu różnicy w produkcji z zastosowaniem metody „pchaj” i metody „ciągnij” i składa się czterech faz procesu. Symulacja ta pozwoli uczestnikom szkolenia na zrozumienie na czym polega metoda „Just in Time”, jakie są wady i zalety tego systemu. W trakcie symulacji uczestnicy mają możliwość jednoczesnego uczestnictwa w procesie realizacji zlecenia, obserwowania jego przebiegu jak również konsekwencji wynikających z wad organizacyjnych i błędów decyzyjnych uczestników gry.

Wprowadzenie LM wpłynie na odchudzenie zarządzania i eliminacje wszelkiego typu marnotrawstwa.

ZARZĄDZANIE POKOLENIAMI – Boomersi i Millenialsi,  ODKRYJ I WYKORZYSTAJ ICH POTENCJAŁ!

Korzyści dla Ciebie i Organizacji:

  • Zgłębienie specyfiki myślenia pracowników wszystkich pokoleń  oraz ich systemu wartości
  • Wzrost efektywności zarządzania zróżnicowanym pokoleniowo zespołem pracowniczym, ułatwienie relacji interpersonalnych, wyższa motywacja i podniesienie efektywności działania zespołu pracowniczego
  • Doskonalenie umiejętności rozwiązywania trudnych, drażliwych kwestii – analiza przypadków
  • Stworzenie portretu menadżera o doskonałej autoprezentacji, prowadzącego skuteczną rekrutację, wspierającego rozwój pracowników z różnych pokoleń oraz motywującego go do wydajnej pracy
  • Poznanie specyfiki nowych pokoleń