Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Marketing

Postępowanie z reklamacjami w organizacjach według normy ISO 10002:2004

Głównym celem warsztatów jest nabycie umiejętności zwiększenia zadowolenia klienta zgłaszającego reklamację, zachęcanie klienta do przekazywania informacji zwrotnych, osiągnięcie aprobaty klienta, także w procesie składania przez niego reklamacji. Uczestnik proponowanego szkolenia będzie miał okazję do poznania zasad usprawniających proces obsługi reklamacji zarówno wewnątrz firmy, jak i w relacjach z klientem wynikających z normy ISO 10002:2004. Zapraszamy Państwa do udziału pracowników działów jakości, reklamacji i serwisów, działów obsługi klienta oraz działów handlowych, którzy pragną osiągnąć szczyty profesjonalizmu w pracy zawodowej, a ich praca związana jest z procesem reklamacji.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Poznanie podstawowych zasad zwiększania zadowolenia klienta, poprzez tworzenie środowiska zorientowanego na klienta
  • Poznanie skutecznych zasad otwartego komunikowania w procesie obsługi reklamacji
  • Rozwój umiejętności komunikowania z klientami niezadowolonymi z jakości produktów i usług
  • Poznanie metod i technik analizowania i oceniania reklamacji
  • Kształcenie umiejętności audytowania procesu postępowania z reklamacjami
  • Rozpoznanie własnych umiejętności reagowania na reklamacje

Program szkolenia

I. Zasady przewodnie postępowania z reklamacjami

1. Dostępność informacji dotyczących procesu składania reklamacji

2. Sprawność realizacji postępowania w procesie reklamacji

3. Obiektywność w procesie postępowania z reklamacjami

4. Poufność w procesie reklamacji

5. Zorientowanie na klienta w procesie reklamacji

II. Struktura postępowania z reklamacjami

1. Zaangażowanie kierownictwa w politykę i procedury rozwiązywania reklamacji

2. Odpowiedzialność w postępowaniu z reklamacjami

  • odpowiedzialność kierownictwa
  • odpowiedzialność pracownika obsługującego reklamację
  • odpowiedzialność całego personelu za proces rozwiązywania reklamacji

III. Proces postępowania z reklamacjami

1. Komunikowanie w procesie reklamacji

  • miejsce składania reklamacji
  • sposób składania reklamacji
  • informacje przekazywane klientowi
  • zasady postępowania z reklamacjami
  • możliwe zadośćuczynienia

2. Otrzymanie reklamacji

  • opis reklamacji
  • terminy odpowiedzi na zgłoszoną reklamację
  •  formularze dla składającego reklamację
  • formularze do rozpatrywania reklamacji

3. Śledzenie reklamacji, monitoring procesu postępowania z reklamacjami

4. Ocena i badanie reklamacji

5. Odpowiedź na reklamację

  • polityka organizacji w zakresie dostarczania odpowiedzi na reklamację
  • treść odpowiedzi na złożoną reklamację
  •  dalsze rozpatrywanie reklamacji
  •  przekazywanie reklamacji do odpowiedniego personelu

6. Komunikowanie decyzji

  • termin przekazania informacji
  • forma przekazanie informacji o wyniku procesu rozpatrywania reklamacji
  • pisanie odpowiedzi na reklamację
  • przekaz ustny odpowiedzi na zgłoszoną reklamację

7. Zamknięcie reklamacji

8. Metody zarządzania problemami w procesie postępowania z reklamacjami – metoda G8D

  • D1 – powołanie zespołu ds. rozwiązania problemu
  • D2 – opis problemu
  • D3 – tymczasowe działania osłonowe
  • D4 – zidentyfikowanie przyczyn podstawowych
  • D5 – wybór działań korygujących
  • D6 – wprowadzenie i zatwierdzenie działań korygujących
  • D7 – wprowadzenie akcji zapobiegawczych
  • D8 – podsumowanie pracy zespołu i zamkniecie działań

IV. Reklamacja źródłem informacji i zmian w firmie

1. Zbieranie informacji o przypadkach postępowania z reklamacjami

2. Analiza i ocena reklamacji, identyfikowanie problemów i trendów

  • metoda 5why
  • diagram ISHIKAWY
  • burza mózgów
  • analiza danych statystycznych
  • analiza FMEA procesu

3. Mierzenie wyników procesu postępowania z reklamacjami

4. Auditowanie procesu postępowania z reklamacjami

  • audit zgodności z procedurami postępowania z reklamacjami
  • audit przydatności procesu do osiągnięcia celów postępowania z reklamacjami

5. Zarządzanie procesem postępowania z reklamacjami

  • identyfikacja niezgodności
  • identyfikacja usterek i błędów
  • przegląd czynników wewnętrznych
  • przegląd czynników zewnętrznych
  • przegląd decyzji i działań związanych z procesem postępowania z reklamacjami

6. Doskonalenie procesu postępowania z reklamacjami

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • ćwiczenia praktyczne: opracowywanie zasad rozpatrywania reklamacji wg ISO
  • praktyka opracowywania strategii rozwiązywania problemów związanych z reklamacją
  • analiza przypadków (konkretnych sytuacji)
  • rozwiązywanie problemów

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Trening prowadzony w małych grupach.

Uczestnicy treningu biorą aktywny udział w odgrywaniu ról, symulacjach, grach, dzięki którym uczą się nowych umiejętności.

Osoby szkolone będą analizować przypadki konkretnych reklamacji i rozwiązywać problemy.

Adresaci

  • Pracownicy Działów Reklamacji
  • Pracownicy Działów Obsługi Klienta
  • Pracownicy Działów Handlowych
  • Pracownicy Działów Marketingu
  • Pracownicy Działów Kontroli Jakości
  • oraz wszystkie osoby zajmujące się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie