- Oferta
- Marketing
Promocja miasta, gminy i regionu – marketing terytorialny
Skuteczna promocja regionu to nie tylko estetyczne logo czy hasło – to przemyślana strategia oparta na realnych atutach miejsca, jego historii i potencjale. To szkolenie to praktyczne kompendium dla pracowników samorządów, instytucji rozwoju regionalnego oraz osób odpowiedzialnych za promocję, którzy chcą skutecznie wykorzystywać narzędzia marketingu terytorialnego i tworzyć działania odpowiadające na potrzeby mieszkańców, gości i partnerów biznesowych.
Do rozpoczęcia pozostało:
61 dniCele i korzyści
- Dostarczenie wiedzy i umiejętności dostrzegania i realizowania skutecznej promocji miasta lub regionu,
- Wykorzystanie celowo atutów, możliwości i posiadanych środków miasta i regionu w celu przyciągnięcia inwestorów, turystów i satysfakcji mieszkańców,
- Poznanie i optymalne wykorzystanie pomysłów, instrumentów i możliwości gmin, miast i regionów
- Poznanie zasad budowania kampanii promocyjnych i znaczenia marketingu terytorialnego w celu zaspokojenia potrzeb: inwestorów, turystów
i mieszkańców - Zidentyfikowanie atutów: miejsca, historii, legend, liderów opinii, znanych ludzi regionu, miasta, gminy,
Program szkolenia
1. Wstęp
- Przedstawienie trenera prowadzącego, podanie tematu i zagadnień
- Określenie celów szkoleniowych
- Przedstawienie uczestników, zapoznanie z oczekiwaniami
- Logistyka szkolenia: czasokres, przerwy
- Ćwiczenie wprowadzające w temat, dyskusja i podsumowanie
2. Rozwinięcie określenia: marketing terytorialny
- Pojęcie marketingu terytorialnego
- Miejsce promocji w strukturach regionu
- Superprodukt, megaprodukt – określenie miasta/regionu/miejsca
- Do kogo kierujemy przekaz marketingowy, do jakich grup, segmentów – końcowi zainteresowani wizerunkiem i promocją
- Strategia promocji miast i regionów
3. Promocja regionu jako część wchodząca w skład marketingu terytorialnego
- Konkurencyjność regionów i jego wpływ na efekt końcowy kampanii promocyjnej – czynniki konkurencyjności
- Walory regionu/miejsca
- Skuteczność działań promocyjnych , a istniejąca misja i strategia
- Marketing mix w ujęciu budowania promocji i wizerunku regionu/powiatu/województwa
- Aktualny wizerunek regionu/miasta
- Etapu kształtowania wizerunku regionu/terytorium
- Istniejące opinie, poglądy, stereotypy i uprzedzenia na temat regionu i jego atrakcyjności
- Etapy procesu promocji i budowania wizerunku
4. Kryterium funkcji jaką pełni region wobec otoczenia biznesowo-turystycznego
- Narzędzia kształtowania wizerunku w odniesieniu do otoczenia
- Elementy materialne i niematerialne regionu/okolicy
- Marketing mix, a promocja regionu, elementy marketingu mix
- Marketing terytorialny, a lokalny system polityczno-gospodarczy
5. Wizerunek jako efekt podejmowanych działań promocyjnych w regionie
- Istniejący w świadomości odbiorców wizerunek regionu
- Różnice pomiędzy tożsamością, a wizerunkiem
- Kształtowanie wizerunku
- Odbiorcy działań promocyjnych w regionie, a jego wizerunek w ich oczach
6. Charakterystyka grup odbiorców działań promocyjnych
- Kryteria wyboru adresatów promocji
- Działania promocyjne skierowane do mieszkańców regionu
- Cele działań promocyjnych nakierowanych na turystów
- Cele działań promocyjnych nakierowanych na inwestorów, instytucje, organizacje
- Instrumenty promocyjne – kreatywność i innowacyjność w cenie! (hasło, logo, flaga, kolorystyka, idea) – „Dla każdego coś trafnego, potrzebnego i miłego”
7. Budowa kampanii promocyjnej, strategii promocji dla regionu/terenu,sposoby i kanały komunikacyjne
- Zaprojektowanie założeń
- Cele strategiczne – od czego zacząć?
- Przygotowanie planu marketingowego
- Region jako marka, identyfikator, skojarzenia
- Ustalenie harmonogramu pracy i zasobów ludzkich i materiałowych
8. Badania fokusowe, panele, media i inne instrumenty głoszące: „dobra nowinę” o regionie i mieście.
- Niestandardowe instrumenty, metody i sposoby promocji (nowe usługi, nowe produkty, nowe sposoby)
- Pomiar rezultatów kampanii promocyjnej regionu/miasta
- Monitoring zaplanowanych i realizowanych działań cząstkowych
- Przełożenie działań i wykorzystanie instrumentów na korzyści dla mieszkańców, inwestorów i turystów w regionie
9. Część warsztatowa
- Najlepsze praktyki z regionów, miast i gmin.
Metody szkoleniowe
- Analizy przypadków
- Ćwiczenia w parach
- Gry zespołowe
- Dyskusje moderowane
- „Burza mózgów”
- Metody rozwiązywania problemów wykorzystane w odniesieniu do tematu
- Mini wykład
- Pytania i odpowiedzi
Adresaci
Szkolenie jest skierowane do osób zaangażowanych w rozwój, promocję i komunikację miast, gmin oraz regionów, a także wszystkich, którzy chcą skutecznie budować markę terytorialną i przyciągać inwestorów, turystów oraz zwiększać satysfakcję mieszkańców.
W szczególności zapraszamy:
- pracowników jednostek samorządu terytorialnego (gmin, miast, powiatów, województw),
- osoby odpowiedzialne za promocję, komunikację i wizerunek regionów,
- przedstawicieli instytucji kultury, turystyki i rozwoju lokalnego,
- członków zespołów projektowych zajmujących się strategią rozwoju i marketingiem,
- pracowników agencji i firm współpracujących z sektorem publicznym w zakresie promocji i PR.
Miejsce
WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWAE—szkolenie synchroniczne, czyli szkolenie online w czasie rzeczywistym umożliwia szybko i skutecznie przeszkolić pracowników.
Szkolenie na odległość, to efektywna nauka, która pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Przedstawiamy niezbędne informacje dotyczące organizacji oraz technicznych aspektów szkolenia:
1. Platforma szkoleniowa:
- Zajęcia są prowadzone za pośrednictwem platformy internetowej Zoom, która umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym pomiędzy wykładowcą a uczestnikami.
2. Zaproszenie:
- Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają zaproszenie na e-maila wskazanego w karcie zgłoszeniowej, wraz z linkiem oraz kodem dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej.
- Prosimy, aby podane w karcie zgłoszeniowej numery telefonów oraz adresy e-mail były aktualne na wypadek ewentualnych problemów technicznych.
3. Materiały szkoleniowe:
- Każdy uczestnik otrzyma materiały dydaktyczne w formacie PDF na podany adres e-mail.
4. Otrzymanie certyfikatu lub zaświadczenie MEN
- Szkolenie zdalne jest tak samo honorowane, jak szkolenie stacjonarne i każdy uczestnik, który zdobył nowe umiejętności i podniósł swoją konkurencyjność na rynku pracy, otrzymuje certyfikat w formie papierowej lub elektronicznej.
5. Prawa autorskie:
- PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia i trenerzy nie wyrażają zgody na żadną formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
- Treść szkolenia i materiały szkoleniowe są chronione prawami autorskimi.
6. Informacja dotycząca programu:
- Wykładowca, ekspert, praktyk zastrzega sobie prawo do modyfikacji programu szkolenia wyłącznie w celu zapewnienia większych korzyści uczestnikom.
7. Liczba miejsc jest ograniczona:
- Chcemy zapewnić uczestnikom możliwość interakcji, oraz gwarancję indywidualnego feedbacku.
8. Korzyści:
Szkolenia online organizowane przez nas to synonim nowoczesności, wygody i pełnowartościowej edukacji na najwyższym poziomie. Uczestnicy łączą się z dowolnego miejsca na świecie – wystarczy dostęp do internetu i wygodne urządzenie (komputer, tablet lub telefon) oraz słuchawki lub głośniki, aby w pełni zanurzyć się w atmosferze profesjonalnego szkolenia.
Wirtualny pokój konferencyjny, prowadzony przez doświadczonego trenera „na żywo”, to platforma do interaktywnego uczestnictwa w zajęciach, gdzie każde pytanie, prezentacja czy ankieta pojawia się na ekranie w czasie rzeczywistym. Dzięki aktywnej roli trenera uczestnicy są nieustannie angażowani w dyskusje i ćwiczenia, co pozwala na skuteczne przyswajanie materiału.
Po zakończeniu szkolenia, każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności – sygnowany przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
Z nami edukacja staje się przyjemnością, a rozwój zawodowy – inwestycją, która przynosi wymierne efekty.
Cena i zapisy
790,00 zł brutto od osoby, CENA PROMOCYJNA: 690,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.
Podana wyżej cena zawiera:
- udział w szkoleniu online
- dostęp do platformy e-learningowej w czasie rzeczywistym
- przeprowadzenie szkolenia przez cenionego trenera
- autorskie materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych PDF lub w wersji papierowej
Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów organizator PRESTIGE ECK jest dostępny i służy pomocą.
Szkolenie online będzie prowadzone interaktywnie, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.