- Oferta
- Marketing
ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI A BUDOWANIE WARTOŚCI FIRMY
W sytuacji permanentnego wzrostu sytuacji konkurencyjnej i związanej z nią presji na obniżanie cen sprzedaży produktów finalnych, właściwie zorganizowane zakupy mogą być jednym z podstawowych narzędzi obniżenia kosztów produkcji. Wymaga to przede wszystkim zmiany podejścia właścicieli firm czy top managementu do zakupów poprzez wprowadzenie strategii zakupowych dostosowanych do kategorii produktów, wprowadzenia nowoczesnych metod zakupowych poprzez optymalizację procesów zakupowych. Konieczna jest koncentracja zakupów, redukowanie liczby dostawców, ograniczanie wartości jednostkowych zakupów i skracanie terminów dostaw. Spowoduje to z jednej strony rozwój i budowanie właściwych relacji z dostawcami, z drugiej obniżenie całkowitych kosztów zakupów. Może to być istotnym czynnikiem wpływającym na wartość firmy w długim okresie czasu.
Cele i korzyści
- Uświadomienie uczestnikom znaczenia całkowitych kosztów, nie tylko na bieżący wynik finansowy, ale na wartość firmy w długim okresie czasu
- Poznanie efektywnych metod w obszarze zarządzania procesem zakupów i podejmowania skutecznych decyzji zakupowych
- Zdefiniowanie obszarów potencjalnych oszczędności w zakupach w firmie oraz narzędzi szacowania ich wielkości
- Poznanie różnych sposobów redukcji wydatków zakupów poprzez dobranie kryteriów i zasad wyboru dostawców
- Poznanie efektywnych metod zarządzania grupami asortymentowych i dostosowania do nich odpowiednich strategii zakupowych
- Przedstawienie najnowszych trendów internalizacji zakupów w sytuacji procesów globalizacji światowej gospodarki
- Przedstawienie metod właściwego przygotowania strategii negocjacyjnych z dostawcami strategicznymi i skutecznej jej realizacji w procesie negocjacji
Proces globalizacji i związane z nim ułatwienia w przepływie: towarów, informacji i pieniądza wymaga włączenia się firm w proces szukania międzynarodowych źródeł zakupów, co zwłaszcza przy dużym potencjale zakupowym może przynosić znaczne oszczędności w jego kosztach.
Program szkolenia
1. Value Based Management – pojęcia i wymiary wartości firmy
- Pojęcie
- Wymiary: rentowność, płynność, równowaga
- Modele pomiaru wartości firmy
2. Narzędzia budowania wartości firmy – strategiczny wzrost wartości dodanej zakupów dla przedsiębiorstwa
- Strategiczna rola zakupów w firmie
- Efektywna komunikacja funkcji zakupowej
- Zarządzanie kategoriami produktów
- Definiowanie priorytetów rozwojowych sfery zakupów
- Rozwój personelu zakupowego
3. Narzędzia budowania wartości firmy – wzrost operacyjnej efektywności funkcji zakupowej
- Budżetowanie i kategoryzacja wydatków
- Planowanie i organizacja zakupów
- Procedury zakupowe na poziomie strategicznym, operacyjnym i kontrolnym
- Narzędzia systemowe wsparcia procesu zakupowego
- Zdefiniowanie indywidualnych celów zakupowych dla pracowników pionu zakupów
- Współpraca operacyjna z innymi komórkami firmy
- Centralizacja i koncentracja zakupów
4. Narzędzia budowania wartości firmy – globalny łańcuch wartości
- Definicja globalnego łańcucha dostaw
- Sposoby koordynacji zakupów w globalnym łańcuchu dostaw
5. Narzędzia budowania wartości firmy – strategiczne negocjacje zakupowe
- Narzędzia i metody przygotowania się do negocjacji strategicznych
- Narzędzia wpływu na partnera stołu negocjacyjnej
- Praktyczne ćwiczenia ze strategicznych negocjacji zakupowych
Metody szkoleniowe
Szkolenie jest prowadzone metodą warsztatową, w które mini-wykłady prowadzącego, obejmujące określone zagadnienia budowania wartości firmy, są wsparte konkretnymi przykładami czy doświadczeniami z tego praktyki zawodowej w sferze zakupów.
Uczestnicy zależnie od ich potrzeb, pod kontrolą trenera, przeprowadzą symulacje rozwiązania określonych problemów czy zagadnienia z ich bieżącej praktyki zakupowej.
Może to być np. opracowanie systemu zadaniowego dla pracowników zakupu oraz narzędzi oceny poziomu realizacji zadań, analizy porównawczej dostawców alternatywnych, systemu wielokryterialnej oceny dostawców, wypracowanie formularza przygotowania strategii do negocjacji zakupowej.
Adresaci
- Właścicieli, Dyrektorów Generalnych i Zarządzających Firm
- Dyrektorów, Kierowników, Managerów Zakupów
- Managerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
Prowadzący
Wykształcenie
Doświadczenie zawodowe
Pracował w sieciach handlowych, firmach produkcyjno - handlowych i importowo - dystrybucyjnych jako: kupiec, manager produktu , Dyrektor Zakupów, Dyrektor Handlowy, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Dyrektor Zarządzający. Posiada rozległą wiedzę na temat wielu grup towarowych oraz ponad 30-letnie doświadczenie w negocjacjach handlowych z partnerami z krajów: Unii Europejskiej, Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu (Turcji, Egiptu), Indii , Chin i Japonii.
Doświadczenie szkoleniowe
Szerzej szkoleniom poświęcił się w roku 2009, zaś od roku 2010 prowadzenie szkoleń, consultingu i coachingu jest jego podstawową działalnością zawodową.
Kompetencje trenerskie
Wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na:
• Podyplomowym Studium Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw • Podyplomowych Studia Menedżerów ZakupówAutor artykułów o:
• wpływie różnic kulturowych na negocjacje międzynarodowe • zasadach negocjacji z wielkimi sieciami marketów • skutecznych negocjacjach biznesowychCena i zapisy
Szkolenie na zamówienie