- Oferta
- Marketing
EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE MERCHANDISINGU w sprzedaży
Na szkolenie zapraszamy pracowników odpowiedzialnych za wdrażanie i utrzymanie standardów merchandisingowych, detalistów oraz właścicieli i kierowników sklepów detalicznych. Dzięki szkoleniu zdobędą Państwo umiejętności stosowania merchandisingu w praktyce, poznają Państwo zasady organizowania, realizacji i efektywnego wykorzystanie mechanizmów promocyjnych oraz stosowania strategii merchandisingowych, co bezpośrednio wpływa na wzrost efektywności działań sprzedażowych.
Cele i korzyści
- Zapoznanie z pojęciem merchandisingu
- Kształcenie umiejętności stosowania merchandisingu w praktyce
- Wzrost efektywności działań sprzedażowych poprzez stosowanie strategii merchandisingowych
- Organizowanie, realizacja i efektywne wykorzystanie mechanizmów promocyjnych
Korzyści ze szkolenia:
- Zrozumienie znaczenia i roli ekspozycji
- Zdobycie umiejętności świadomego projektowania ekspozycji i półki tak, aby mieć większy wpływ na decyzję konsumentów o zakupach
- Osiąganie lepszych wyników handlowych poprzez świadome zarządzanie promocjami
Program szkolenia
DZIEŃ 1
Tego dnia uczestnicy otrzymają wiedzę z zakresu podstaw Merchandisingu i mechanizmów, które mają wpływ na odsprzedaż produktów i urządzeń.
1. Podstawy merchandisingu
- Podstawowe strategie merchandisingowe – looping, placing, crossmerchandising
- Warsztaty praktyczne – praca z planogramami
2. Visual Merchandisng – zarządzanie witryną
- Główne zasady i ich zastosowanie w praktyce
- Analiza przykładów z rynku
3. Merchandising w ujęciu strategicznym – 7P
- Decyzje zakupowe konsumentów i użytkowników
- Schemat przetwarzania informacji przez konsumenta
- Kryteria przy podejmowaniu decyzji o zakupie
- Smart shoping – nowe zjawisko na rynku – omówienie zasad mądrego kupowania
4. Najważniejsze zasady w merchandisingu
- Zasada lewej strony
- Zasada najlepszej półki
- Zasada złudzeń optycznych
- Zasada ustawienia „face”
- Zasada pionowych bloków zintegrowanych
- Zasada znajomości przeciętnego kupującego
5. Skuteczne zarządzanie powierzchnią sprzedażową
- Dobre miejsca – analiza
- Słabe miejsca – analiza
6. Skuteczne zarządzanie półką i materiałami POS
- Jak pracuje półka i co to jest próg wydajności półki – analiza
- Najczęstsze błędy na półkach – jakie są i jak ich unikać
- Właściwa komunikacja cenowa
- Zarządzanie OOS (braki towarowe i ich konsekwencje) – analiza badań rynkowych
DZIEŃ 2
Tego dnia uczestnicy nauczą się planowania ekspozycji komplementarnych
1. Zarządzanie dodatkową ekspozycją (display)
- Dlaczego warto negocjować dodatkowe ekspozycje
- Cechy dobrej ekspozycji
2. Space Management – podstawy zarządzania kategorią
- Czym jest drzewo decyzyjne – analiza przykładów i badań w różnych branżach
- Definicja kategorii
- Pareto asortymentowe – analiza przykładu
3. Komplementarna aranżacja stoiska
- Zarządzanie produktami komplementarnymi
- Zarządzanie produktami sezonowymi
- Warsztaty twórcze
4. Działania innowacyjne w sprzedaży
- Najnowsze trendy w merchandisingu
Adresaci
- Pracownicy odpowiadający za wdrażanie i utrzymanie standardów merchandisingowych
- Detaliści, właściciele i kierownicy sklepów detalicznych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie