- Oferta
- Marketing
ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM PRZEDSIĘBIORSTWA
Przekazanie wiedzy z zakresu socjologii, psychologii, zarządzania i ekonomii dotyczącej procesu budowania wizerunku. Poznanie procesu powstawania wizerunku, zależności między wizerunkiem a tożsamością oraz marką i reputacją firmy. Kształcenie umiejętności interpretacji kryzysów oraz zarządzania sytuacją kryzysową. Cele szczegółowe: Poznanie metod i technik budowania wizerunku firmy oraz skutecznego ich wykorzystania w biznesie. Kształcenie umiejętności diagnozowania sytuacji kryzysowej oraz aktualnego wizerunku organizacji. Kształcenie umiejętności zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
Cele i korzyści
- Przekazanie wiedzy z zakresu socjologii, psychologii, zarządzania i ekonomii dotyczącej procesu budowania wizerunku.
- Poznanie procesu powstawania wizerunku, zależności między wizerunkiem a tożsamością oraz marką i reputacją firmy.
- Kształcenie umiejętności interpretacji kryzysów oraz zarządzania sytuacją kryzysową.
Cele szczegółowe:
- Poznanie metod i technik budowania wizerunku firmy oraz skutecznego ich wykorzystania w biznesie.
- Kształcenie umiejętności diagnozowania sytuacji kryzysowej oraz aktualnego wizerunku organizacji.
- Kształcenie umiejętności zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
Program szkolenia
1. Budowanie i zarządzanie wizerunkiem
- definicja wizerunku
- prawidłowości psychologiczne i społeczne funkcjonowania wizerunku
- tożsamość firmy a jej wizerunek – bez tożsamości nie ma wizerunku
- rodzaje wizerunków
- proces budowania wizerunku
2. Rola mediów w procesie kształtowania wizerunku
- rodzaje mediów, a ich rola w budowaniu wizerunku organizacji
- budowanie właściwych relacji z dziennikarzami
- techniki współpracy z mediami
3. Taktyki i techniki budowania wizerunku organizacji
- techniki słowa pisanego
- techniki słowa mówionego
- techniki wizualne
4. Społeczna odpowiedzialność organizacji
- definicja i rola społecznej odpowiedzialności
- społeczna odpowiedzialność w procesie budowania wizerunku organizacji
5. Zarządzanie polityką informacyjną
- polityka informacyjna organizacji a strategia firmy
- przepływ informacji w organizacji
- systemy informatyczne w organizacji
6. Budowanie reputacji firmy
- definicja reputacji
- proces budowania reputacji
- reputacja a marka firmy
7. Budowanie wizerunku osoby (menedżera, kierownika)
- czym różni się wizerunek osoby od wizerunku organizacji?
- proces budowania wizerunku osoby
- techniki budowania wizerunku osoby
8. Sytuacja kryzysowa
- pojęcie kryzysu w organizacji
- przyczyny i źródła kryzysów w organizacji
- przebieg sytuacji kryzysowej
- metody ratowania utraconego wizerunku firmy
Metody zajęć:
- Mini wykłady wprowadzające poszczególne zagadnienia.
- Testy pozwalające na diagnozę umiejętności uczestników.
- Analiza przypadków: analiza wizerunków wybranych firm, analiza sytuacji kryzysowych
Opracowywanie strategii budowana wizerunku dla wybranej firmy – praca w grupach.
Odbiorcy:
menedżerowie, zarządzający firmami, członkowie rad nadzorczych, specjaliści ds. komunikacji i public relations
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie