- Oferta
- Marketing
ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ – projekt szkoleniowo-doradczy
Szkolenie przeznaczone dla osób zarządzających zespołami sprzedaży, zainteresowanych realizacją strategicznych celów, zmianą efektywności w dotychczasowym sposobie funkcjonowania zespołów handlowych. Szkolenie jest dedykowane zarówno dyrektorom sprzedaży ogólnopolskiej jak i regionalnym dyrektorom lub kierownikom sprzedaży i koncentruje się na doskonaleniu umiejętności w zakresie budowania zespołu handlowego, oddziaływania na jego motywację za pomocą odpowiednio zaprojektowanego systemu motywacyjnego, właściwego planowania budżetu i podziału sprzedaży, wykorzystaniu narzędzi CRM w monitorowaniu wyników oraz rozwoju kompetencji zespołu sprzedaży.
Cele i korzyści
- Doskonalenie umiejętności realizacji strategii firmy na poziomie operacyjnym
- Właściwe planowanie realizacji celów w zależności od potencjału rynku
- Umiejętność budowania kompetentnych, efektywnych zespołów handlowych
- Doskonalenie umiejętności budowania systemów motywacji finansowej wspierających realizację celów i zadań sprzedażowych
- Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w zakresie monitorowania efektów pracy oraz wpływaniu na rozwój kompetencji sprzedażowych
Ściśle ograniczona ilość miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń!
Szkolenie prowadzone jest metodą seminaryjno-warsztatową (30:70).
Wielkość grupy uczestników – optymalnie 8 osób, maksymalnie 10 osób.
Program szkolenia
1. Organizacja zespołów sprzedaży
- Wielkość i potencjał rynku
- Geografia rynku, produkty, klienci
- Organizacja wewnętrzna zespołu sprzedażowego
- Liczebność zespołu
2. Budowanie zespołów sprzedaży
- Kompetencje handlowca
- Organizacja procesu rekrutacji
- Techniki selekcji wstępnej
- Scenariusze wywiadu selekcyjnego
- Decyzja o zatrudnieniu
3. Planowanie budżetu sprzedaży
- Obecna sytuacja – pomiar przez punkty odniesienia
- Definiowanie indywidualnych i zespołowych zadań i celów
- Działanie na motywację zespołu – kontraktowanie zadań i celów
4. Budowanie motywacyjnego systemu wynagradzania sprzedawców
- Teorie motywacyjne i ich zastosowanie w systemach wynagradzania
- Funkcje składników wynagrodzeń
- Oddziaływanie wskaźników premiowych
- Korelacja wskaźników premiowych z zadaniami realizującymi strategię firmy
- Projektowanie systemów wynagrodzeń
5. Zarządzanie zespołem sprzedaży
- Autorytet jako warunek skutecznego przywództwa
- Metody zdobywania i budowania autorytetu
- Przywództwo sytuacyjne wg Herseya i Blancharda
- Wyznaczenie kierunków funkcjonowania zespołów
6. Kontrola, monitoring i ocena pracy
- Parametry, wyznaczniki sukcesu zespołu sprzedawców – ilościowe i jakościowe
- Kontrolowanie i monitoring wyników – wykorzystanie CRM
- Monitoring działań sprzedawców o niezadowalających wynikach
- Wspieranie – obserwacja uczestnicząca
- Feedback – komunikowanie informacji zwrotnych
7. Podsumowanie przebiegu szkolenia.
8. Indywidualne konsultacje z trenerem.
Metody szkoleniowe
Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie warsztatu, metodami uczestniczącymi. Umożliwiają one aktywne nabywanie nowych wiadomości i umiejętności oraz jednoczesne włączanie ich na bieżąco w system posiadanej wiedzy i doświadczeń.
Zastosowane metody szkoleniowe:
- ćwiczenia indywidualne
- case study
- symulacje sytuacji zawodowych
- moderowana dyskusja
- mini-wykłady
- indywidualna sesja doradcza
Adresaci
Szkolenie przeznaczone dla osób zarządzających zespołami sprzedaży, zainteresowanych realizacją strategicznych celów, zmianą efektywności w dotychczasowym sposobie funkcjonowania zespołów handlowych.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie