- Oferta
- Marketing
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I MYŚLENIE STRATEGICZNE W PRAKTYCE – kluczowe umiejętności i narzędzia gra symultaniczna.
Proponowane Państwu warsztaty opierają się na innowacyjnej formule uczenia się, bazującej na bardzo aktywnej formie uczenia się (edutainment). Standardowe metody uczenia się bazują na formule: przedstawienie narzędzi (T – teoria) a następnie ewentualny rozwój umiejętności (Ć – ćwiczenia na konkretnych przykładach). W przypadku warsztatów dla Państwa proponujemy formułę znakomicie dopasowaną do potrzeb i kompetencji średniej kadry zarządzającej, w której rozwój Uczestników bazuje na formule „od praktyki do metody”. Cele: pozyskanie bizneswoych kompetencji samodzielnego tworzenia planów strategicznych firmy, dzięki narzędziu STRATEGIC TOOL, które Uczestnicy warsztatów otrzymają na własność zrozumienie wagi całościowego spojrzenia na zarządzanie firmą – dzięki uczestnictwu w fascynującej symulacji STRATEGIC MANAGEMENT (istota strategii i zarządzania strategicznego) zrozumienie wagi nowoczesnego spojrzenia na planowanie strategiczne i budowę strategii biznesowych – z uwzględnieniem wirtualizacji rynków, globalizacji i rosnących wymagań klientów umiejętność kaskadowania celów, powiązania celów i wizji całości firmy z celami i zadaniami poszczególnych działów przedstawienie gotowych do wykorzystania koncepcji, rozwiązań i inspiracji dot. sposobów myślenia i działania strategicznego liderów biznesu w Polsce i na świecie przygotowanie Strategicznej Karty Wyników dla zaplanowanej strategii zarządzania – z działaniami wdrożeniowymi i ze wskaźnikami KPI wykorzystanie na co dzień wielu narzędzi analiz strategicznych, planów i wdrożeń strategicznych – na warsztatach analizować będziemy przykłady konkretnych produktów i wyzwań biznesowych Uczestników szkolenia z planowania i myślenia strategicznego (mikro-konsulting) zbudowanie świadomości własnego potencjału osobistego w strategicznym myśleniu i tworzenia strategii biznesowych przedsiębiorstw pozyskanie umiejętności tworzenia konkurencyjnych strategii dla swojej firmy
Cele i korzyści
- pozyskanie bizneswoych kompetencji samodzielnego tworzenia planów strategicznych firmy, dzięki narzędziu STRATEGIC TOOL, które Uczestnicy warsztatów otrzymają na własność
- zrozumienie wagi całościowego spojrzenia na zarządzanie firmą – dzięki uczestnictwu w fascynującej symulacji STRATEGIC MANAGEMENT (istota strategii i zarządzania strategicznego)
- zrozumienie wagi nowoczesnego spojrzenia na planowanie strategiczne i budowę strategii biznesowych – z uwzględnieniem wirtualizacji rynków, globalizacji i rosnących wymagań klientów
- umiejętność kaskadowania celów, powiązania celów i wizji całości firmy z celami i zadaniami poszczególnych działów
- przedstawienie gotowych do wykorzystania koncepcji, rozwiązań i inspiracji dot. sposobów myślenia i działania strategicznego liderów biznesu w Polsce i na świecie
- przygotowanie Strategicznej Karty Wyników dla zaplanowanej strategii zarządzania – z działaniami wdrożeniowymi i ze wskaźnikami KPI
wykorzystanie na co dzień wielu narzędzi analiz strategicznych, planów i wdrożeń strategicznych – na warsztatach analizować będziemy przykłady konkretnych produktów i wyzwań biznesowych Uczestników szkolenia z planowania i myślenia strategicznego (mikro-konsulting) - zbudowanie świadomości własnego potencjału osobistego w strategicznym myśleniu i tworzenia strategii biznesowych przedsiębiorstw
- pozyskanie umiejętności tworzenia konkurencyjnych strategii dla swojej firmy
PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia specjalizuje się zarówno w rozwoju kompetencji „twardych” pracy menedżerów i specjalistów (zarządzanie projektami, efektywność działań, symulacje strategiczne, strategie działań), jak i kompetencji „miękkich” (współpraca w zespole, poprawa komunikacji i wizerunku marek oraz pracodawców).
Pragniemy przedstawić Państwu program o szczególnej wartości, którego mocnymi wyróżnikami są:
Wartości przyświecające ofercie to:
- kompleksowy i spójny program szkoleniowy obejmujący rozwój kompetencji
w zakresie profesjonalnego planowania i rozwoju strategii – w ścisłym nawiązaniu do uwarunkowań Państwa firmy - bezpośrednia odpowiedzialność i zaangażowanie trenera w opracowanie programu warsztatów dopasowanych ściśle do specyfiki Państwa rynku (szerokie konsultacje i rozmowy przed warsztatami)
- bliskie relacje z uczestnikami warsztatów, pełne zaangażowanie w przygotowanie, realizację oraz ewaluację warsztatów
- interaktywny charakter zajęć (symulacja strategiczna, plany i strategie opracowywane w formule grywalizacji, modele ilustrowane praktyczne praktycznymi narzędziami w Excelu do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy)
- profesjonalizm zawodowy i wysokie standardy etyczne – zapewnienie poufności zarówno dla organizacji jak i uczestników projektu
Metody wykorzystywane w projekcie szkoleniowym:
W proponowanym programie dominować będą aktywne metody uczenia się, opierające się na nabywaniu praktycznych doświadczeń i refleksyjnym myśleniu, a dopiero następnie kształtowaniu konkretnych umiejętności i wiedzy.
Metoda R-U-W (reelekcja > umiejętności > wiedza) zmienia w aktywny sposób klasyczny model przyswajania wiedzy (W-U-R), w pełnej zgodzie z efektywną metodą uczenia się dorosłych według Kolba, co ilustruje poniższy rysunek:
Metody wykorzystywane podczas projektu szkoleniowego determinują jego wysoką efektywność w sytuacji gdy będą realizowane w ciągu dwóch sąsiadujących ze sobą dni szkoleniowych. Dzięki zanurzeniu się w konkretne doświadczenia, uczestnicy warsztatów łatwiej przyswoją praktyczną wiedzę i będą potrafili ją wykorzystać w codziennej pracy
Program szkolenia
Dzień 1
1. Praktyka myślenia i działania strategicznego – gra STRATEGIC MANAGEMENT.
2. Wprowadzenie: krótka gra szkoleniowa Style of Thinking:
-
- słynne myśli i inspiracje z zakresu strategii działania,
- rozwój intuicji zespołowej i śledzenia stylów myślenia,
- Sprawdzimy własną intuicję menedżerską w krótkiej grze szkoleniowej. Poznamy dzięki niej własny sposób myślenia strategicznego, przy okazji poznając opinie słynnych menedżerów i przywódców o różnych elementach strategii.
3. Tworzenie strategii – podstawowe elementy (warsztat):
-
-
- skuteczność a efektywność biznesowa w praktyce,
- wydajność, ROI i wartość dodana w realizowanej strategii,
- wprowadzenie do symulacji DIGITAL STRATEGIC MANAGEMENT,
- Uściślimy nasze wyobrażenia o tworzeniu strategii i jej wymiarach – by komunikować się podobnym językiem i określać wymiary strategii, omówimy też instrukcję symulacji DIGITAL STRATEGIC MANAGEMENT.
-
Praca w zespołach wirtualnych – szablon gry symulacyjnej w Excelu.
4. Symulacja rynkowa DIGITAL STRATEGIC MANAGEMENT – poznanie wyników:
-
- myślenie strategiczne na poziomie narzędzi,
- myślenie strategiczne w obrębie doboru instrumentów działania,
- myślenie strategiczne w zakresie optymalizacji konwersji
- poznanie wyników realizowanych działań strategicznych – wraz
z wnioskami - symulacji, wręczenie nagrody dla najlepszego zespołu.
5. Wyniki symulacji DIGITAL STRATEGIC MANAGEMENT – strategie w praktyce:
-
-
- wskaźniki i mierniki działań strategicznych zespołów w grze symulacyjnej,
- efektywne strategie rozwoju – nawiązanie do strategii poszczególnych zespołów i analogie do strategii znanych firm,
- diagnoza własnego stylu pracy w zespole i talentów strategicznych – jak uzupełnianie się zasobów wpływa na sukces,
- czynniki sukcesu strategicznego – najważniejsze wnioski,
- Systemem nauki learning by doing nawiążemy do skuteczności i efektywności praktycznych strategii realizowanych podczas symulacji rynkowych. Dzięki takiemu sposobowi przyswoimy lepiej wiedzę i umiejętności strategiczne, rozwijane następnie przez cały drugi dzień zajęć.
-
Dzień 2
6. Audyt strategiczny cz.1 – przegląd obecnej sytuacji – wprowadzenie
-
- podstawy myślenia strategicznego: co?, komu? – przegląd portfela,
- diagnoza pozycji konkurencyjnej
Praca w zespołach wirtualnych – szablon diagnozy pozycji konkurencyjnej
7. Audyt strategiczny cz.2 – przegląd obecnej sytuacji
- Omówienie stworzonych i przesłanych do trenera (via e-mail) strategii konkurencji
-
- Ocena produktów i usług, procesów i systemów,
- audyt zasobów: w jaki sposób go efektywnie przeprowadzać
- monitoring czynników zewnętrznych wpływających na sytuację firmy, oddziału i konkretnego działu,
- profesjonalna analiza cross-resources/environment – jak wyznaczać cele strategiczne i ryzyka na podstawie zrealizowanych analiz.
- Pracę nad narzędziami w Excelu – do wykorzystania w codziennej pracy – rozpoczniemy od technik audytowych, prowadzących do wyznaczenia konkretnych celów ale i analizy rynek planowanych strategii. Jeśli takie będzie życzenie Uczestników, do poszczególnych analiz wykorzystamy konkretne przypadki ich firm i rynków – dzięki czemu będziemy mieli dodatkową wartość w postaci konsultingu.
- Ocena produktów i usług, procesów i systemów,
8. Tworzenie strategii rozwoju – klucz do sukcesu firmy – cz. 1:
-
-
- kaskadowanie celów – karty wyników i ich rozproszenie na Strategiczne Jednostki Biznesu, rozpoznanie mapy rynku i zasobów,
- podsumowanie warsztatów – przegląd narzędzi wykorzystywanych w następnym dniu spotkania
-
9. Tworzenie strategii rozwoju – klucz do sukcesu firmy – cz. 2:
-
- tworzenie przewagi konkurencyjnej – ocena pozycji na tle konkurencji, macierz Slacka (wymagania klientów a nasze możliwości),
- działania w przestrzeni produkt-rynek (macierz Ansoffa) – wyznaczenie konkretnych opcji strategicznych do wdrażania,
- Kontynuować będziemy pracę „na żywo” na strategiach rozwoju – od oceny pozycji konkurencyjnej po wyznaczanie konkretnych narzędzi wdrożeniowych. Działania realizować będziemy na konkretnych przykładach firm-Uczestników warsztatów oraz na bazie przykładów rynkowych firm mogących służyć jako benchmark.
Praca w wirtualnych zespołach nad strategiami rozwoju
10. Wdrażanie i kontrola strategii oraz best practice – czyli jak zapewnić by strategia nie pozostała tylko na papierze – cz.1.
- podsumowanie wypracowanych strategii rozwoju
-
- dyscyplina we wdrażaniu strategii – karty wyników, zarządzanie projektami, wskaźniki KPI – kluczowe techniki,
- mapowanie rynku i procesów, modele biznesowe – kluczowy element sukcesu przy wdrażaniu strategii,
11. Wdrażanie i kontrola strategii oraz best practice – czyli jak zapewnić by strategia nie pozostała tylko na papierze – cz.2.
- podsumowanie wypracowanych działań wdrożeniowo-kontrolnych
-
- best practice – inspirujące przykłady firm realizujących innowacyjne strategie: inspiracje do wykorzystania w codziennej pracy.
- Opracujemy działania wdrożeniowe dla wybranych strategii stworzonych podczas zajęć. Inspiracją na przyszłość będą z pewnością przykłady (także filmowe) innowacyjnych strategii wykorzystywanych przez znane firmy – w Polsce i na świecie.
12.Podsumowanie szkolenia – wnioski i rekomendacje
Metody szkoleniowe
Proponowane Państwu warsztaty opierają się na innowacyjnej formule uczenia się, bazującej na bardzo aktywnej formie uczenia się (edutainment).
Standardowe metody uczenia się bazują na formule: przedstawienie narzędzi (T – teoria) a następnie ewentualny rozwój umiejętności (Ć – ćwiczenia na konkretnych przykładach).
W przypadku warsztatów dla Państwa proponujemy formułę znakomicie dopasowaną do potrzeb i kompetencji średniej kadry zarządzającej, w której rozwój Uczestników bazuje na formule „od praktyki do metody”.
Warsztaty będą miały wybitnie praktyczną formę.
Po wprowadzającej grze TEAM IDEAS, zrealizujemy aktywne ćwiczenie polegające na uporządkowaniu pojęć z zakresu strategii (z wykorzystaniem inspirujących naklejek), następnie poznamy główne narzędzia analiz strategicznych i przystąpimy do kluczowej części spotkania – praktycznych warsztatów z wykorzystaniem autorskiej symulacji strategicznej STRATEGIC GAME, zaprojektowanej dla Państwa rynku i produktów.
Uczestnicy podzieleni na 3-4 zespoły będą mieli za zadanie opracować plan działań strategicznych w perspektywie 2-3 letniej w obrębie trzech grup produktów i w odniesieniu do 3-4 kluczowych grup docelowych. Symulacja strategiczna doskonale ilustruje w praktyce proces zarządzania strategicznego w firmie, począwszy od analiz rynku i otoczenia, poprzez tworzenie strategii i budżetów, aż po narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej, efektywną sprzedaż i obsługę klienta, zarządzanie ryzykiem strategicznym, raportowanie wyników i porównanie wskaźników (KPI) na tle konkurencji.
Drugiego dnia warsztatów kontynuować będziemy aktywne warsztaty, natomiast pod koniec spotkania będziemy mieli niespodziankę w postaci sesji strategicznej – specjalnej rywalizacji zespołowej, w której Uczestnicy będą mogli w jeszcze bardziej praktycznej formie sprawdzić poznane kompetencje w praktyce.
Całość odbywać się będzie na dużych arkuszach A1, po każdej z rund, gdzie będziemy nanosić idee na estetyczne szablony, odbywać się będzie tajne głosowanie w zakresie tego czyje rozwiązanie najwyżej Uczestnicy spotkania oceniają, zdobywać będziemy punkty, a zwycięski zespół otrzyma inspirujące nagrody
Adresaci
Ze względu na elastyczną formułę zajęć i pracę zespołową możliwe będzie adresowanie warsztatów do bardzo szerokiego kręgu adresatów.
Przede wszystkim ukierunkowane będzie na ujednolicenie wiedzy i umiejętności, niemniej korzystać z niego będą mogli (choćby gościnnie w pierwszym dniu – w symulacji rynkowej):
- najwyższe kierownictwo firmy (top management) – nawet jeśli nie będzie w stanie cały czas uczestniczyć w całości spotkania (pilne sprawy), to jego formuła (praca projektowa) pozwoli na elastyczne włączanie się do pracy na każdymz etapów,
- menedżerowie średniego szczebla – z każdego obszaru funkcjonalnego, nie tylko powiązanego ściśle ze strategią, ale także z obszaru finansów, IT, logistyki, zarządzania infrastrukturą, zarządzaniem zasobami ludzkimi etc.
- utalentowani eksperci i przyszli menedżerowie – osoby, w których Państwa firma pokłada nadzieję jako przyszłych menedżerów (np. programy talentowe), ale również wybitni eksperci z istotnej strategicznie dziedziny dla Państwa firmy, których udział w tych warsztatach byłby pożądany.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie