Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Marketing

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I MYŚLENIE STRATEGICZNE W PRAKTYCE – kluczowe umiejętności i narzędzia gra symultaniczna.

Proponowane Państwu warsztaty opierają się na innowacyjnej formule uczenia się, bazującej na bardzo aktywnej formie uczenia się (edutainment). Standardowe metody uczenia się bazują na formule: przedstawienie narzędzi (T – teoria) a następnie ewentualny rozwój umiejętności (Ć – ćwiczenia na konkretnych przykładach). W przypadku warsztatów dla Państwa proponujemy formułę znakomicie dopasowaną do potrzeb i kompetencji średniej kadry zarządzającej, w której rozwój Uczestników bazuje na formule „od praktyki do metody”.  Cele: pozyskanie bizneswoych kompetencji samodzielnego tworzenia planów strategicznych firmy, dzięki narzędziu STRATEGIC TOOL, które Uczestnicy warsztatów otrzymają na własność zrozumienie wagi  całościowego  spojrzenia na zarządzanie firmą – dzięki uczestnictwu w fascynującej symulacji STRATEGIC MANAGEMENT (istota strategii i zarządzania strategicznego) zrozumienie wagi nowoczesnego spojrzenia na planowanie strategiczne i budowę strategii biznesowych – z uwzględnieniem wirtualizacji rynków, globalizacji i rosnących wymagań klientów umiejętność kaskadowania celów, powiązania celów i wizji całości firmy z celami i zadaniami poszczególnych działów przedstawienie gotowych do wykorzystania koncepcji,  rozwiązań i inspiracji dot. sposobów myślenia i działania strategicznego liderów biznesu w Polsce i na świecie przygotowanie Strategicznej Karty Wyników dla zaplanowanej strategii zarządzania – z działaniami wdrożeniowymi i ze wskaźnikami KPI wykorzystanie na co dzień wielu narzędzi analiz strategicznych, planów i wdrożeń strategicznych – na warsztatach analizować będziemy przykłady konkretnych produktów i wyzwań biznesowych Uczestników szkolenia z planowania i myślenia strategicznego (mikro-konsulting) zbudowanie świadomości własnego potencjału osobistego w strategicznym myśleniu i tworzenia strategii biznesowych przedsiębiorstw pozyskanie umiejętności tworzenia konkurencyjnych strategii dla swojej firmy

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • pozyskanie bizneswoych kompetencji samodzielnego tworzenia planów strategicznych firmy, dzięki narzędziu STRATEGIC TOOL, które Uczestnicy warsztatów otrzymają na własność
  • zrozumienie wagi  całościowego  spojrzenia na zarządzanie firmą – dzięki uczestnictwu w fascynującej symulacji STRATEGIC MANAGEMENT (istota strategii i zarządzania strategicznego)
  • zrozumienie wagi nowoczesnego spojrzenia na planowanie strategiczne i budowę strategii biznesowych – z uwzględnieniem wirtualizacji rynków, globalizacji i rosnących wymagań klientów
  • umiejętność kaskadowania celów, powiązania celów i wizji całości firmy z celami i zadaniami poszczególnych działów
  • przedstawienie gotowych do wykorzystania koncepcji,  rozwiązań i inspiracji dot. sposobów myślenia i działania strategicznego liderów biznesu w Polsce i na świecie
  • przygotowanie Strategicznej Karty Wyników dla zaplanowanej strategii zarządzania – z działaniami wdrożeniowymi i ze wskaźnikami KPI
    wykorzystanie na co dzień wielu narzędzi analiz strategicznych, planów i wdrożeń strategicznych – na warsztatach analizować będziemy przykłady konkretnych produktów i wyzwań biznesowych Uczestników szkolenia z planowania i myślenia strategicznego (mikro-konsulting)
  • zbudowanie świadomości własnego potencjału osobistego w strategicznym myśleniu i tworzenia strategii biznesowych przedsiębiorstw
  • pozyskanie umiejętności tworzenia konkurencyjnych strategii dla swojej firmy

PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia  specjalizuje się zarówno w rozwoju kompetencji „twardych” pracy menedżerów i specjalistów (zarządzanie projektami, efektywność działań, symulacje strategiczne, strategie działań), jak i kompetencji „miękkich” (współpraca w zespole, poprawa komunikacji i wizerunku marek oraz pracodawców).

Pragniemy przedstawić Państwu program o szczególnej wartości, którego mocnymi wyróżnikami  są:

Wartości przyświecające ofercie to:

  • kompleksowy i spójny program szkoleniowy obejmujący rozwój kompetencji
    w zakresie profesjonalnego planowania i rozwoju strategii – w ścisłym nawiązaniu do uwarunkowań Państwa firmy
  • bezpośrednia odpowiedzialność i zaangażowanie trenera w opracowanie programu warsztatów dopasowanych ściśle do specyfiki Państwa rynku (szerokie konsultacje i rozmowy przed warsztatami)
  • bliskie relacje z uczestnikami warsztatów, pełne zaangażowanie w przygotowanie, realizację oraz ewaluację warsztatów
  • interaktywny charakter zajęć (symulacja strategiczna, plany i strategie opracowywane w formule grywalizacji, modele ilustrowane praktyczne praktycznymi narzędziami w Excelu do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy)
  • profesjonalizm zawodowy i wysokie standardy etyczne – zapewnienie poufności zarówno dla organizacji jak i uczestników projektu

Metody wykorzystywane w projekcie szkoleniowym:

W proponowanym programie dominować będą aktywne metody uczenia się, opierające się na nabywaniu praktycznych doświadczeń i refleksyjnym myśleniu, a dopiero następnie kształtowaniu konkretnych umiejętności i wiedzy.

Metoda R-U-W (reelekcja > umiejętności > wiedza) zmienia w aktywny sposób klasyczny model przyswajania wiedzy (W-U-R), w pełnej zgodzie z efektywną metodą uczenia się dorosłych według Kolba, co ilustruje poniższy rysunek:

Metody wykorzystywane podczas projektu szkoleniowego determinują jego wysoką efektywność w sytuacji gdy będą realizowane w ciągu dwóch sąsiadujących ze sobą dni szkoleniowych. Dzięki zanurzeniu się w konkretne doświadczenia, uczestnicy warsztatów łatwiej przyswoją praktyczną wiedzę i będą potrafili ją wykorzystać w codziennej pracy

Program szkolenia

Dzień 1

1. Praktyka myślenia i działania strategicznego – gra  STRATEGIC MANAGEMENT.
2. Wprowadzenie: krótka gra szkoleniowa Style of Thinking: 

    • słynne myśli i inspiracje z zakresu strategii działania,
    • rozwój intuicji zespołowej i śledzenia stylów myślenia,
    • Sprawdzimy własną intuicję menedżerską w krótkiej grze szkoleniowej. Poznamy dzięki niej własny sposób myślenia strategicznego, przy okazji poznając opinie słynnych menedżerów i przywódców o różnych elementach strategii.

3. Tworzenie strategii – podstawowe elementy (warsztat):

      • skuteczność a efektywność biznesowa w praktyce,
      • wydajność, ROI i wartość dodana w realizowanej strategii,
      • wprowadzenie do symulacji DIGITAL STRATEGIC MANAGEMENT,
      • Uściślimy nasze wyobrażenia o tworzeniu strategii i jej wymiarach – by komunikować się podobnym językiem i określać wymiary strategii, omówimy też instrukcję symulacji DIGITAL STRATEGIC MANAGEMENT.

Praca w zespołach wirtualnych – szablon gry symulacyjnej w Excelu.

4. Symulacja rynkowa DIGITAL STRATEGIC MANAGEMENT – poznanie wyników:

    • myślenie strategiczne na poziomie narzędzi,
    • myślenie strategiczne w obrębie doboru instrumentów działania,
    • myślenie strategiczne w zakresie optymalizacji konwersji
    • poznanie wyników realizowanych działań strategicznych – wraz
      z wnioskami
    • symulacji, wręczenie nagrody dla najlepszego zespołu.

5. Wyniki symulacji DIGITAL STRATEGIC MANAGEMENT – strategie w praktyce:

      • wskaźniki i mierniki działań strategicznych zespołów w grze symulacyjnej,
      • efektywne strategie rozwoju – nawiązanie do strategii poszczególnych zespołów i analogie do strategii znanych firm,
      • diagnoza własnego stylu pracy w zespole i talentów strategicznych – jak uzupełnianie się zasobów wpływa na sukces,
      • czynniki sukcesu strategicznego – najważniejsze wnioski,
      • Systemem nauki learning by doing nawiążemy do skuteczności i efektywności praktycznych strategii realizowanych podczas symulacji rynkowych. Dzięki takiemu sposobowi przyswoimy lepiej wiedzę i umiejętności strategiczne, rozwijane następnie przez cały drugi dzień zajęć.

Dzień 2

6. Audyt strategiczny cz.1 – przegląd obecnej sytuacji – wprowadzenie

    • podstawy myślenia strategicznego: co?, komu? – przegląd portfela,
    • diagnoza pozycji konkurencyjnej

Praca w zespołach wirtualnych – szablon diagnozy pozycji konkurencyjnej

7. Audyt strategiczny cz.2 – przegląd obecnej sytuacji

  • Omówienie stworzonych i przesłanych do trenera (via e-mail) strategii konkurencji
    • Ocena produktów i usług, procesów i systemów,
      • audyt zasobów: w jaki sposób go efektywnie przeprowadzać
      • monitoring czynników zewnętrznych wpływających na sytuację firmy, oddziału i konkretnego działu,
      • profesjonalna analiza cross-resources/environment – jak wyznaczać cele strategiczne i ryzyka na podstawie zrealizowanych analiz.
    • Pracę nad narzędziami w Excelu – do wykorzystania w codziennej pracy – rozpoczniemy od technik audytowych, prowadzących do wyznaczenia konkretnych celów ale i analizy rynek planowanych strategii. Jeśli takie będzie życzenie Uczestników, do poszczególnych analiz wykorzystamy konkretne przypadki ich firm i rynków – dzięki czemu będziemy mieli dodatkową wartość w postaci konsultingu.

8. Tworzenie strategii rozwoju – klucz do sukcesu firmy – cz. 1:

      • kaskadowanie celów – karty wyników i ich rozproszenie na Strategiczne Jednostki Biznesu, rozpoznanie mapy rynku i zasobów,
      • podsumowanie warsztatów – przegląd narzędzi wykorzystywanych w następnym dniu spotkania

9. Tworzenie strategii rozwoju – klucz do sukcesu firmy – cz. 2:

    • tworzenie przewagi konkurencyjnej – ocena pozycji na tle konkurencji, macierz Slacka (wymagania klientów a nasze możliwości),
    • działania w przestrzeni produkt-rynek (macierz Ansoffa) – wyznaczenie konkretnych opcji strategicznych do wdrażania,
    • Kontynuować będziemy pracę „na żywo” na strategiach rozwoju – od oceny pozycji konkurencyjnej po wyznaczanie konkretnych narzędzi wdrożeniowych. Działania realizować będziemy na konkretnych przykładach firm-Uczestników warsztatów oraz na bazie przykładów rynkowych firm mogących służyć jako benchmark.

Praca w wirtualnych zespołach nad strategiami rozwoju

10. Wdrażanie i kontrola strategii oraz best practice – czyli jak zapewnić by strategia nie pozostała tylko na papierze – cz.1.

  • podsumowanie wypracowanych strategii rozwoju
    • dyscyplina we wdrażaniu strategii – karty wyników, zarządzanie projektami, wskaźniki KPI – kluczowe techniki,
    • mapowanie rynku i procesów, modele biznesowe – kluczowy element sukcesu przy wdrażaniu strategii,

11. Wdrażanie i kontrola strategii oraz best practice – czyli jak zapewnić by strategia nie pozostała tylko na papierze – cz.2.

  • podsumowanie wypracowanych działań wdrożeniowo-kontrolnych
    • best practice – inspirujące przykłady firm realizujących innowacyjne strategie: inspiracje do wykorzystania w codziennej pracy.
    • Opracujemy działania wdrożeniowe dla wybranych strategii stworzonych podczas zajęć. Inspiracją na przyszłość będą z pewnością przykłady (także filmowe) innowacyjnych strategii wykorzystywanych przez znane firmy – w Polsce i na świecie.

 

12.Podsumowanie szkolenia – wnioski i rekomendacje
 

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Proponowane Państwu warsztaty opierają się na innowacyjnej formule uczenia się, bazującej na bardzo aktywnej formie uczenia się (edutainment).

Standardowe metody uczenia się bazują na formule: przedstawienie narzędzi (T – teoria) a następnie ewentualny rozwój umiejętności (Ć – ćwiczenia na konkretnych przykładach).

W przypadku warsztatów dla Państwa proponujemy formułę znakomicie dopasowaną do potrzeb i kompetencji średniej kadry zarządzającej, w której rozwój Uczestników bazuje na formule „od praktyki do metody”.

Warsztaty będą miały wybitnie praktyczną formę.

Po wprowadzającej grze TEAM IDEAS, zrealizujemy aktywne ćwiczenie polegające na uporządkowaniu pojęć z zakresu strategii (z wykorzystaniem inspirujących naklejek), następnie poznamy główne narzędzia analiz strategicznych i przystąpimy do kluczowej części spotkania – praktycznych warsztatów z wykorzystaniem autorskiej symulacji strategicznej STRATEGIC GAME, zaprojektowanej dla Państwa rynku i produktów.

Uczestnicy podzieleni na 3-4 zespoły będą mieli za zadanie opracować plan działań strategicznych w perspektywie 2-3 letniej w obrębie trzech grup produktów i w odniesieniu do 3-4 kluczowych grup docelowych. Symulacja strategiczna doskonale ilustruje w praktyce proces zarządzania strategicznego w firmie, począwszy od analiz rynku i otoczenia, poprzez tworzenie strategii i budżetów, aż po narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej, efektywną sprzedaż i obsługę klienta, zarządzanie ryzykiem strategicznym, raportowanie wyników i porównanie wskaźników (KPI) na tle konkurencji.

Drugiego dnia warsztatów kontynuować będziemy aktywne warsztaty, natomiast pod koniec spotkania będziemy mieli niespodziankę w postaci sesji strategicznej – specjalnej rywalizacji zespołowej, w której Uczestnicy będą mogli w jeszcze bardziej praktycznej formie sprawdzić poznane kompetencje w praktyce.

Całość odbywać się będzie na dużych arkuszach A1, po każdej z rund, gdzie będziemy nanosić idee na estetyczne szablony, odbywać się będzie tajne głosowanie w zakresie tego czyje rozwiązanie najwyżej Uczestnicy spotkania oceniają, zdobywać będziemy punkty, a zwycięski zespół otrzyma inspirujące nagrody

Adresaci

Ze względu na elastyczną formułę zajęć i pracę zespołową możliwe będzie adresowanie warsztatów do bardzo szerokiego kręgu adresatów.

Przede wszystkim ukierunkowane będzie na ujednolicenie wiedzy i umiejętności, niemniej korzystać z niego będą mogli (choćby gościnnie w pierwszym dniu – w symulacji rynkowej):

  • najwyższe kierownictwo firmy (top management) – nawet jeśli nie będzie w stanie cały czas uczestniczyć w całości spotkania (pilne sprawy), to jego formuła (praca projektowa) pozwoli na elastyczne włączanie się do pracy na każdymz etapów,
  • menedżerowie średniego szczebla – z każdego obszaru funkcjonalnego, nie tylko powiązanego ściśle ze strategią, ale także z obszaru finansów, IT, logistyki, zarządzania infrastrukturą, zarządzaniem zasobami ludzkimi etc.
  • utalentowani eksperci i przyszli menedżerowie – osoby, w których Państwa firma pokłada nadzieję jako przyszłych menedżerów (np. programy talentowe), ale również wybitni eksperci z istotnej strategicznie dziedziny dla Państwa firmy, których udział w tych warsztatach byłby pożądany.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie