- Oferta
- Marketing
STRATEGIE MARKETINGOWE
Współczesne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga koncentrowania się na podejmowaniu wysiłków w odniesieniu do problemów i decyzji o charakterze strategicznym, czyli znajdowania trwałych sposobów działania w szybko zmieniającym się otoczeniu. Konieczność dostosowywania się do potrzeb klienta stwarza zapotrzebowanie na umiejętność widzenia przedsiębiorstwa…
Cele i korzyści
Współczesne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga koncentrowania się na podejmowaniu wysiłków w odniesieniu do problemów i decyzji o charakterze strategicznym, czyli znajdowania trwałych sposobów działania w szybko zmieniającym się otoczeniu. Konieczność dostosowywania się do potrzeb klienta stwarza zapotrzebowanie na umiejętność widzenia przedsiębiorstwa w szerszej, globalnej perspektywie. Skuteczność działania kadry menedżerskiej w coraz szerszym zakresie będzie uzależniona od kwalifikacji związanych ze znajomością procedur oraz uwarunkowań tworzenia i wdrażania strategii marketingowych.
Program szkolenia
1. Czym się cechuje podejście strategiczne w marketingu?
- istota i podstawowe zasady marketingu
- marketing strategiczny a marketing operacyjny
- etapy projektowania strategii marketingowej
- podstawowe metody i techniki badań bezpośrednich
- zasady analizy strategicznej metodą SWOT
→ Ćwiczenie: wyodrębnianie kluczowych czynników otoczenia dla danej branży
→ Ćwiczenie: wskazywanie możliwych celów marketingowych w danej sytuacji
→ Ćwiczenie: wybór agencji badawczej na podstawie ofert przesłanych do firmy
2. Na czym polega segmentacja marketingowa?
- czy warto kierować ofertę „do wszystkich”
- segment nabywców a rynek docelowy
- kryteria wyodrębniania typów klientów
- strategie segmentacyjne
→ Ćwiczenie: sporządzanie listy kryteriów, według których można dokonać segmentacji wskazanego rynku
→ Ćwiczenie: określanie strategii segmentacyjnej dla wskazanego podmiotu
3. Koncepcja marketing mix
- pojęcie i struktura marketing mix
- marketing-mix a promotion-mix
→ Ćwiczenie: przypisywanie wag poszczególnym elementom marketing mix dla wskazanego rynku
→ Ćwiczenie: wskazywanie możliwych do zastosowania elementów promotion-mix w danej sytuacji
4. Projektowanie strategii dla menedżera produktu
→ Ćwiczenie: projektowanie strategii nakierowanej na zwiększanie udziału w rynku na podstawie opisu sytuacji firmy
→ Ćwiczenie: projektowanie strategii ukierunkowanej na poprawę pozycji w określonym segmencie
Metody prowadzenia szkolenia:
Ćwiczenia w grupach lub indywidualne (pod okiem moderatora), prezentacja i mini wykład, analiza przypadków, dyskusja kierowana.
Adresaci szkolenia:
Zajęcia adresowane są przede wszystkim do kierowników i specjalistów ds. marketingu i sprzedaży, a także menedżerów produktu, przedstawicieli handlowych i specjalistów ds. kluczowych klientów.
Szkolenie okaże się na pewno przydatne dla kadry zarządzającej najwyższego szczebla: prezesów i pozostałych członków zarządu.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie