- Oferta
- Marketing
PRAKTYKA TWORZENIA PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH.
W drugim dniu szkolenia uczestnicy będą brali udział w symulacyjnej grze strategicznej CUSTOMER LOYALTY z cenionym ekspertem Michałem Dziekońskim.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu słuchacze będą mogli zdobyć praktyczną wiedzę na temat przygotowywania i realizacji programów lojalnościowych. Dobry program lojalnościowy może być bardzo skutecznym narzędziem utrzymania i zwiększania wartości Klienta. Szczególnie w dobie tak silnej konkurencji i wyedukowanych Klientów, lojalni…
Cele i korzyści
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu słuchacze będą mogli zdobyć praktyczną wiedzę na temat przygotowywania i realizacji programów lojalnościowych.
Dobry program lojalnościowy może być bardzo skutecznym narzędziem utrzymania i zwiększania wartości Klienta. Szczególnie w dobie tak silnej konkurencji i wyedukowanych Klientów, lojalni uczestnicy naszego programu stanowią wyjątkową wartość.
Szkolenie kierowane jest do osób odpowiedzialnych w firmie za utrzymanie Klientów oraz zwiększanie ich wartości w czasie – dyrektorów i pracowników działów marketingu, sprzedaży, czy CRM.
Program szkolenia
1. Cele programów lojalnościowych. Program motywacyjny, czy lojalnościowy? Proces tworzenia i implementacji programu lojalnościowego
- Wybór celów programu
- Grupa docelowa
- Strategia programu, zestaw korzyści
- Strategia komunikacji z uczestnikami
- System IT – zarządzanie danymi i informacją w programie lojalnościowym
- Sposoby na utrzymanie atrakcyjności programu – odświeżanie programu
2. Aspekty organizacyjne, współpraca z agencjami, tworzenie zasad i regulaminu programu etc.
- Model organizacyjny programu
- Czy jedna agencja, czy kilka
- Podział zadań i odpowiedzialności klient – agencja
- Systemy rozliczeń z agencją
- Zasady programu – zawartość i poziom szczegółowości
- Na co szczególnie zwracać uwagę
- Regulamin – elementy podstawowe i kluczowe
3. Aspekty ekonomiczne programu
- koszty stałe, zmienne
- Koszty redempcji nagród
- Rozkład kosztów w czasie
- Mierzenie ROI
- Rentowność Klienta (RFM, CLV)
- Mierzenie zaangażowania uczestników
- Mierzenie satysfakcji uczestników
- Mierzenie retencji
4. Aspekty logistyczne
- Zadania logistyka programu
- Zasady współpracy z partnerami logistycznymi
- Dobór dostawców nagród (jakość/koszty/dostawy)
- Dostarczanie nagród uczestnikom
- Monitoring nagród
- Zasady zarządzania reklamacjami i zwrotami
- Zarządzanie relacjami i kontaktami z uczestnikami
5. Gra strategiczna CUSTOMER LOYALTY – przygotowanie programu lojalnościowego w praktyce
CUSTOMER LOYALTY to warsztaty, podczas których uczestnicy rywalizują ze sobą w kilkuosobowych grupach, planując i realizując różne strategie programów lojalnościowych, których skuteczność i efektywność będą mierzone w perspektywie dwuletniej.
Symulacja odzwierciedla reguły funkcjonowania programów lojalnościowych na rynku polskim, motywów budowania lojalności i efektywności działań w tym zakresie. Uczestnicy gry, planując odpowiednie działania, otrzymują feedback i mogą porównać swoje strategie z programami realizowanymi przez konkurentów.
Symulację zakończy podsumowanie z inspirującymi wnioskami, dodatkowo po zakończonej grze każdy z uczestników uzyska e-mailem przekrojowe wyniki gry wraz z analizą.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie