- Oferta
- Marketing
MERCHANDISING WIZUALNY
Poznanie przez uczestników podstawowych informacji związanych z zasadami tworzenia właściwej atmosfery miejsca oferowania produktów w sposób przyczyniający się do maksymalizacji sprzedaży.
Cele i korzyści
Poznanie przez uczestników podstawowych informacji związanych z zasadami tworzenia właściwej atmosfery miejsca oferowania produktów w sposób przyczyniający się do maksymalizacji sprzedaży.
Program szkolenia
Program kursu koncentruje się na merchandisingu wizualnym. Podkreśla zagadnienia pozwalające na właściwe zaaranżowanie przestrzeni zakupowej w punkcie sprzedaży detalicznej. Treści uzupełnione są informacjami z zakresu zachowań konsumenckich pozwalającymi na lepsze zrozumienie nabywcy, co daje podstawy do efektywniejszego stosowania zasad merchandisingu.
1. Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą handlową
- Narzędzia merchandisingu mix (towar, marża, technologia, promocja)
- Elementy promocji mix
- Image przedsiębiorstwa
2. Zachowanie zakupowe nabywców indywidualnych – czyli najpierw należy zrozumieć nabywcę
- Prawidłowości zachowań klienta w sklepie, czyli dlaczego kupujemy to co kupujemy
- Zróżnicowanie produktywności powierzchni sprzedażowej sklepu, czyli jak porusza się klient w przestrzeni handlowej
- Jak zmierzyć zachowania konsumentów w aspekcie merchandisingu? – obserwacja w punkcie sprzedaży detalicznej
3. Techniki merchandisingu handlowego, czyli jak powinien wyglądać butik
- Sterowanie ruchem nabywców
- Rozplanowanie dróg poruszania się nabywców, sprzedawców i towaru, (Zasada prawej strony, Zasada lewego oka , Zasada środka, Symptom trawnikowy )
- Znaczenie muzyki
- Zagospodarowanie powierzchni
- Ekspozycje promocyjne
- Tworzenie specjalnych ekspozycji
- Rozmieszczenie grup towarowych na powierzchni sprzedażowej
- Aranżacja okien wystawowych
- Aspekty dobrze skomponowanej wystawy sklepowej
- Wystawy sprzedażowe i prestiżowe
- Wizualne aspekty aranżacji sklepu
- Znaczenie koloru, oświetlenia, zapachu w tworzeniu ekspozycji
4. Merchandising handlowy a producenta – czyli o co musimy zadbać sami a w czym pomoże producent
- Merchandising jako element zarządzania kategorią
- Materiały POS
Metodologia:
Krótkie wykłady przeplatane ćwiczeniami, aktywne dyskusje i przykłady, ćwiczenia w parach i grupach.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie