Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Marketing

MERCHANDISING JAKO POMYSŁ NA ZARZĄDZANIE FIRMĄ HANDLOWĄ

Kategorie:
Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Program szkolenia

1. Marketing w sferze sprzedaży detalicznej towarów

  • Istota sprzedaży
  • Typologia form sprzedaży i klasyfikacja metod obsługi klienta (metody z obsługą pełną (obsługa tradycyjna, aktywna), metody preselekcyjne, samoobsługa)
  • Rola marketingu w handlu detalicznym (marketing mix)
  • Główne typy sklepów detalicznych

2. Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą handlową

  • Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym
  • Narzędzia merchandisingu mix (towar, marża, technologia, promocja)
  • Towar i usługa jako produkt marketingowy
  • Podstawowe zasady asortymentacji
  • Lokalizacja i wizerunek (Klasyfikacja lokalizacji, Podejmowanie decyzji
    w sprawie lokalizacji handlu detalicznego)

3. Aktywizacja sprzedaży i promocja w handlu detalicznym

  • Elementy promocji mix
  • Image przedsiębiorstwa
  • Akcje sprzedażowe – promocja dodatkowa (podstawowe formy promocji stosowane w punktach sprzedaży detalicznej: rozdawanie bezpłatnych próbek czy upominków reklamowych, degustacja, ceny promocyjne)
  • Sprzedaż osobista (zasady prowadzenia rozmowy sprzedażowej)
  • Zasady organizacji promocji w miejscu sprzedaży

4. Merchandising wizualny

  • Zasady ekspozycji towarów na półkach
  • Rozmieszczenie grup towarowych na powierzchni sprzedażowej
  • Strefowy układ działów
  • Zyskowna strefa kasy – dobór artykułów na stojaku, zasady eksponowania w ramach category management)
  • Rozplanowanie dróg poruszania się nabywców, sprzedawców i towaru, (Zasada prawej strony, Zasada lewego oka , Zasada środka, Symptom trawnikowy )
  • Sterowanie ruchem klientów
  • Wystrój wnętrza sklepu (kształtowanie otoczenia fizycznego wewnątrz jednostki handlowej)
  • Wyposażenie architektoniczne
  • Znaczenie koloru, oświetlenie, zapachu w tworzeniu ekspozycji
  • Tworzenie specjalnych ekspozycji

5. Wybrane aspekty zachowań rynkowych konsumentów

  • Uwarunkowania zachowań nabywców
  • Potrzeba, korzyść
  • Podstawy zachowań konsumentów (Zasada wzajemności, Zasada ograniczonych zasobów, technika „Chwilowa beztroska”)
  • Jak zmierzyć zachowania konsumentów w aspekcie merchandisingu? – obserwacja w punkcie sprzedaży detalicznej
  • Relacje z klientami i kształtowanie lojalności klienta
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie