Home
- Oferta
- Marketing
Cele i korzyści
Program szkolenia
1. Marketing w sferze sprzedaży detalicznej towarów
- Istota sprzedaży
- Typologia form sprzedaży i klasyfikacja metod obsługi klienta (metody z obsługą pełną (obsługa tradycyjna, aktywna), metody preselekcyjne, samoobsługa)
- Rola marketingu w handlu detalicznym (marketing mix)
- Główne typy sklepów detalicznych
2. Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą handlową
- Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym
- Narzędzia merchandisingu mix (towar, marża, technologia, promocja)
- Towar i usługa jako produkt marketingowy
- Podstawowe zasady asortymentacji
- Lokalizacja i wizerunek (Klasyfikacja lokalizacji, Podejmowanie decyzji
w sprawie lokalizacji handlu detalicznego)
3. Aktywizacja sprzedaży i promocja w handlu detalicznym
- Elementy promocji mix
- Image przedsiębiorstwa
- Akcje sprzedażowe – promocja dodatkowa (podstawowe formy promocji stosowane w punktach sprzedaży detalicznej: rozdawanie bezpłatnych próbek czy upominków reklamowych, degustacja, ceny promocyjne)
- Sprzedaż osobista (zasady prowadzenia rozmowy sprzedażowej)
- Zasady organizacji promocji w miejscu sprzedaży
4. Merchandising wizualny
- Zasady ekspozycji towarów na półkach
- Rozmieszczenie grup towarowych na powierzchni sprzedażowej
- Strefowy układ działów
- Zyskowna strefa kasy – dobór artykułów na stojaku, zasady eksponowania w ramach category management)
- Rozplanowanie dróg poruszania się nabywców, sprzedawców i towaru, (Zasada prawej strony, Zasada lewego oka , Zasada środka, Symptom trawnikowy )
- Sterowanie ruchem klientów
- Wystrój wnętrza sklepu (kształtowanie otoczenia fizycznego wewnątrz jednostki handlowej)
- Wyposażenie architektoniczne
- Znaczenie koloru, oświetlenie, zapachu w tworzeniu ekspozycji
- Tworzenie specjalnych ekspozycji
5. Wybrane aspekty zachowań rynkowych konsumentów
- Uwarunkowania zachowań nabywców
- Potrzeba, korzyść
- Podstawy zachowań konsumentów (Zasada wzajemności, Zasada ograniczonych zasobów, technika „Chwilowa beztroska”)
- Jak zmierzyć zachowania konsumentów w aspekcie merchandisingu? – obserwacja w punkcie sprzedaży detalicznej
- Relacje z klientami i kształtowanie lojalności klienta
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie
Sprawdź, co zyskujesz
Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.