- Oferta
- Marketing
ASPEKTY PRAWNE I PODATKOWE W DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ
Umożliwienie poprawnej wykładni przepisów prawnych mających praktyczne znaczenie dla podejmowanych działań marketingowych przez przedsiębiorcę. W trakcie szkolenia zwrócona zostanie także uwaga na zagadnienia związane z reklamą oraz świadczeniem usług jako działalnością gospodarczą. Wykład ma na celu prezentację podstawowych instytucji wraz z uwzględnieniem reformy prawa cywilnego w kontekście zgodności rodzimego prawodawstwa z Unią Europejską oraz wymogami członkostwa w WTO i OECD. Szczególna uwaga zostanie poświęcona zmianom bezpośrednio odnoszącym się do regulacji prowadzenia działalności gospodarczej, czego niezbędnym przykładem będzie status konsumenta w prawodawstwie polskim. Ilustracją rozważań będą tezy zapadłych orzeczeń sądów polskich. Zarazem uczestnikom zostaną zaprezentowane projektowane zmiany prawne relewantne dla marketingu.
Cele i korzyści
Program szkolenia
I DZIEŃ:
1. Definicje reprezentacji i reklamy
2. Reklama a informacja
3. Reklama publiczna a niepubliczna
4. Zmian zasad rozliczenia na gruncie ustawy o VAT od 1 czerwca 2005 r
5. Materiały charakterze reklamowym (art. 68)
6. Nieodpłatne przekazanie towarów
7. Zużycie towarów
8. Szkolenia dla kontrahentów
9. Targi, wystawy
10. Premie pieniężne (bonusy
11. Usługi marketingowe
12. Próbki i prezenty o małej wartości
13. Prawo do używania znaku towarowego
14. Sponsoring finansowy i rzeczowy
15. Sprzedaż premiowa
16. Programy lojalnościowe
17. Ceny dumpingowe w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
II DZIEŃ:
1. Pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa zgodnie z nowelizacją KC oraz prawem publicznym. Konsument jako adresat działań marketingowych i jego ochrona w prawie polskim – przykłady.
2. Zagadnienia prawne promocji i reklamy w firmie. Ochrona praw autorskich.
3. Oferta, Przetarg i aukcja. Negocjacje – tryby zawarcia umowy.
4. Zagadnienie formy oświadczenia woli.
5. Franchising jako umowa charakterystyczna dla ekspansji firmy.
Umowy handlowe oraz dodatkowe zastrzeżenia w umowach zawieranych z kontrahentami, np.: kary umowne, umowne prawo odstąpienia a ustawowe przykłady tej instytucji.
Umowa na rzecz osoby trzeciej.
6. Umowa przedwstępna – porównanie z poprzednim stanem obowiązującym jako przykład zmian w księdze III KC. Zadatek a zaliczka. Przedawnienie.
7. Analiza wybranych umów nazwanych (umowa: sprzedaży, zlecenia, dostawy, przewozu, spedycji, ubezpieczenia) z uwzględnieniem problematyki stosowania wzorców umownych oraz wykonywania umów ramowych jako cywilnoprawnych narzędzi marketingu.
8. Obrót elektroniczny a marketing w firmie.
Grupa docelowa:
Szkolenie jest adresowane do pracowników działów obsługi klienta, osób odpowiedzialnych za przygotowanie strategii marketingowej firmy, dyrektorów działów marketingu i sprzedaży, pracowników agencji reklamowych.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie