Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Marketing

ASPEKTY PRAWNE I PODATKOWE W DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ

Umożliwienie poprawnej wykładni przepisów prawnych mających praktyczne znaczenie dla podejmowanych działań marketingowych przez przedsiębiorcę. W trakcie szkolenia zwrócona zostanie także uwaga na zagadnienia związane z reklamą oraz świadczeniem usług jako działalnością gospodarczą. Wykład ma na celu prezentację podstawowych instytucji wraz z uwzględnieniem reformy prawa cywilnego w kontekście zgodności rodzimego prawodawstwa z Unią Europejską oraz wymogami członkostwa w WTO i OECD. Szczególna uwaga zostanie poświęcona zmianom bezpośrednio odnoszącym się do regulacji prowadzenia działalności gospodarczej, czego niezbędnym przykładem będzie status konsumenta w prawodawstwie polskim. Ilustracją rozważań będą tezy zapadłych orzeczeń sądów polskich. Zarazem uczestnikom zostaną zaprezentowane projektowane zmiany prawne relewantne dla marketingu.

Kategorie:
Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Umożliwienie poprawnej wykładni przepisów prawnych mających praktyczne znaczenie dla podejmowanych działań marketingowych przez przedsiębiorcę. W trakcie szkolenia zwrócona zostanie także uwaga na zagadnienia związane z reklamą oraz świadczeniem usług jako działalnością gospodarczą. Wykład ma na celu prezentację podstawowych instytucji wraz z uwzględnieniem reformy prawa cywilnego w kontekście zgodności rodzimego prawodawstwa z Unią Europejską oraz wymogami członkostwa w WTO i OECD. Szczególna uwaga zostanie poświęcona zmianom bezpośrednio odnoszącym się do regulacji prowadzenia działalności gospodarczej, czego niezbędnym przykładem będzie status konsumenta w prawodawstwie polskim. Ilustracją rozważań będą tezy zapadłych orzeczeń sądów polskich. Zarazem uczestnikom zostaną zaprezentowane projektowane zmiany prawne relewantne dla marketingu.

Program szkolenia

I DZIEŃ:

1. Definicje reprezentacji i reklamy
2. Reklama a informacja
3. Reklama publiczna a niepubliczna
4. Zmian zasad rozliczenia na gruncie ustawy o VAT od 1 czerwca 2005 r
5. Materiały charakterze reklamowym (art. 68)
6. Nieodpłatne przekazanie towarów
7. Zużycie towarów
8. Szkolenia dla kontrahentów
9. Targi, wystawy
10. Premie pieniężne (bonusy
11. Usługi marketingowe
12. Próbki i prezenty o małej wartości
13. Prawo do używania znaku towarowego
14. Sponsoring finansowy i rzeczowy
15. Sprzedaż premiowa
16. Programy lojalnościowe
17. Ceny dumpingowe w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

II DZIEŃ:

1. Pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa zgodnie z nowelizacją KC oraz prawem publicznym. Konsument jako adresat działań marketingowych i jego ochrona w prawie polskim – przykłady.
2. Zagadnienia prawne promocji i reklamy w firmie. Ochrona praw autorskich.
3. Oferta, Przetarg i aukcja. Negocjacje – tryby zawarcia umowy.
4. Zagadnienie formy oświadczenia woli.
5. Franchising jako umowa charakterystyczna dla ekspansji firmy.
Umowy handlowe oraz dodatkowe zastrzeżenia w umowach zawieranych z kontrahentami, np.: kary umowne, umowne prawo odstąpienia a ustawowe przykłady tej instytucji.
Umowa na rzecz osoby trzeciej.
6. Umowa przedwstępna – porównanie z poprzednim stanem obowiązującym jako przykład zmian w księdze III KC. Zadatek a zaliczka. Przedawnienie.
7. Analiza wybranych umów nazwanych (umowa: sprzedaży, zlecenia, dostawy, przewozu, spedycji, ubezpieczenia) z uwzględnieniem problematyki stosowania wzorców umownych oraz wykonywania umów ramowych jako cywilnoprawnych narzędzi marketingu.
8. Obrót elektroniczny a marketing w firmie.

Grupa docelowa:

Szkolenie jest adresowane do pracowników działów obsługi klienta, osób odpowiedzialnych za przygotowanie strategii marketingowej firmy, dyrektorów działów marketingu i sprzedaży, pracowników agencji reklamowych.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie