- Oferta
- Rozwój menedżerski
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I KONFLIKTAMI
Zarządzane zmianą polega na wprowadzaniu zmian w zaplanowany i systematyczny sposób. Jest to złożony i skomplikowany proces, podczas którego pojawiają się często konflikty. Skuteczne zarządzanie zmianą wymaga od menedżerów umiejętności interpersonalnych, analitycznych, zarządczych a także zdolności do posługiwania się metodami i narzędziami ułatwiającymi wprowadzanie zmian i radzenia sobie z sytuacjami konfliktów. Umiejętne zarządzanie zmianą pozwala na maksymalizację korzyści wynikających z procesu zmiany dla uczestników organizacji w sposób, który przyczynia się do zwiększenia jej efektywności. Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu za pomocą aktywnych technik pracy z grupą. Oprócz krótkich części teoretycznych, których celem jest zaprezentowanie podstaw teoretycznych, wykorzystywane są aktywizujące metody partycypacyjne w oparciu o doświadczenia uczestników. Podczas szkolenia analizowane są konkretne przypadki, a także rozwiązywanie problemów pojawiające się w organizacjach.
Cele i korzyści
Zarządzane zmianą polega na wprowadzaniu zmian w zaplanowany i systematyczny sposób. Jest to złożony i skomplikowany proces, podczas którego pojawiają się często konflikty. Skuteczne zarządzanie zmianą wymaga od menedżerów umiejętności interpersonalnych, analitycznych, zarządczych a także zdolności do posługiwania się metodami i narzędziami ułatwiającymi wprowadzanie zmian i radzenia sobie z sytuacjami konfliktów. Umiejętne zarządzanie zmianą pozwala na maksymalizację korzyści wynikających z procesu zmiany dla uczestników organizacji w sposób, który przyczynia się do zwiększenia jej efektywności.
Po ukończonym szkoleniu uczestnicy nabędą następujące umiejętności:
- Zrozumienie konieczności ciągłego wprowadzania zmian w organizacji
- Ocena korzyści i kosztów planowanych zmian
- Identyfikacja barier w procesie zmian
- Opracowanie planu zmian
- Komunikowanie i motywowanie zasobów ludzkich do realizacji procesu zmiany
- Dobór stylu przywództwa wzmacniającego proces zmian
- Budowanie kultury organizacyjnej nastawionej na zmiany
- Wykorzystanie technik zarządzania konfliktem
- Uświadomi sobie korzyści, jakie można czerpać z konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- Opanowanie sposobów rozwiązywania różnego rodzaju konfliktów
- Budowania satysfakcjonujących kontaktów ze współpracownikami i partnerami zewnętrznymi
- Przeciwdziałanie presji i manipulacji
- Radzenie sobie z emocjami i stresem w warunkach konfliktu
Program szkolenia
1. Zmiana i innowacje w organizacji – jak wyprzedzać potrzeby rynku
- Pojęcie i rodzaje zmian w organizacji
- Podstawy zarządzania zmianą
- Diagnoza zdolności organizacji do wprowadzania zmian
2. Zmiana jako proces
- Etapy zarządzania zmianą
- Problemy związane z zarządzaniem zmianą
- Modele procesu zmiany
- Projektowanie skutecznych zmian
3. Psychologia zmian
- Potrzeby pracowników w sytuacji zmian
- Z czego wynika opór wobec zmian
- Określenie oporu wobec zmian: analiza pola sił
- Sposoby pokonywania oporu wobec zmian
- Kształtowanie przywództwa wzmacniającego proces zmian
4. Organizacja ucząca się
- Znaczenie procesu uczenia się dla sukcesu organizacji
- Model procesu uczenia się
- Bariery w procesie uczenia się
- Budowanie kultury organizacyjnej wspierającej proces uczenia się
5. Zarządzanie konfliktem w organizacji
- Natura i źródła konfliktów
- Dynamika konfliktu
- Przyczyny konfliktów
- Uczestnicy i przedmiot konfliktów
- Analiza sytuacji konfliktowej
- Techniki radzenia sobie w sytuacji konfliktowej
6. Twórcze metody rozwiązywania problemów
- Tradycyjne metody rozgrywania sytuacji konfliktowych
- Diagnozowanie i rozwiązywanie konfliktów
- Proces i metody konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- Komunikowanie interpersonalne w sytuacji konfliktu
- Manipulacje stosowane w sytuacjach konfliktowych
- Sposoby obrony przed manipulacjami
7. Strategie wprowadzania zmian
- Zmiany jako doskonalenie technik pracy czyli jak ułatwiać a nie utrudniać
- Dynamika rozwoju firmy poprzez wprowadzanie efektywnych zmian
- Kreowanie pomysłów podnoszących jakość i skuteczność własnego stanowiska pracy
8. Budowanie powszechnej akceptacji dla zmian
- Zarządzanie zmianą. Pokonywanie barier personalnych i organizacyjnych
- Analizy ścieżek “krytycznych” oraz “pola sił”
- Techniki kontaktowania się z zespołem w okresie wprowadzania zmian w firmie
- Studium przypadku zmian: strategicznych, organizacyjnych, operacyjnych, personalnych itp.
Metody szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu za pomocą aktywnych technik pracy z grupą. Oprócz krótkich części teoretycznych, których celem jest zaprezentowanie podstaw teoretycznych, wykorzystywane są aktywizujące metody partycypacyjne w oparciu o doświadczenia uczestników. Podczas szkolenia analizowane są konkretne przypadki, a także rozwiązywanie problemów pojawiające się w organizacjach.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie