Home
- Oferta
- Rozwój menedżerski
Cele i korzyści
- Zwiększenie efektywności i skuteczności prowadzenia negocjacji w biznesie
- Doskonalenie kompetencji negocjacyjnych i umiejętność skutecznego postępowania z trudnym partnerem negocjacji
- Budowanie długoterminowych relacji z partnerami handlowymi
Program szkolenia
1. Cechy skutecznego negocjatora:
- predyspozycje negocjacyjne – jak można je nabyć?
- jak rozwijać indywidualne umiejętności negocjacyjne?
2. Sztuka mówienia w negocjacjach handlowych
- budowanie przekazu werbalnego podczas negocjacji – twarde fakty czy emocjonalne przekazy?
- zasady właściwego doboru słów w celu przekonywania drugiej strony negocjacji do własnego stanowiska
- sztuka argumentowania i doboru werbalnych przekazów perswazyjnych
3. Działania fizyczne, czyli mowa ciała i rekwizyty w negocjacjach
- rola komunikacji niewerbalnej w negocjacjach
- dystans konwersacyjny w negocjacjach (płeć, wiek, kultura, relacje międzyludzkie)
- relacje przestrzenne w negocjacjach
- rola wyglądu i cech fizycznych w negocjacjach
- wykorzystanie elementów pozawerbalnych w oddziaływaniu na partnerów negocjacji
4. Strategie i techniki negocjacyjne
- rola i znaczenie czasu w negocjacjach (wykorzystywanie czasu w procesie wywierania wpływu)
- strategia współpracy (ustalanie granic, wciąganie do gry, zmiana stanowisk, pełne otwarcie, dzielenie tortu, niska piłka, krok po kroku)
- umiejętność słuchania (czytanie „między wierszami”)
- umiejętność zadawania pytań (strategia zadawania pytań, rodzaje pytań i ich wykorzystanie w konkretnych sytuacjach negocjacyjnych)
- umiejętność parafrazowania wypowiedzi negocjatorów
- techniki wywierania wpływu (reguły etycznego przekonywania do własnego stanowiska takie jak: reguła społecznego dowodu słuszności, wzajemności, autorytetu, niedostępności, sympatii, zaangażowania i konsekwencji, wykorzystanie efektu pierwszeństwa i świeżości, receptywne i ekspresyjne wywieranie wpływu)
- strategia doprowadzenia do impasu (odmowa kontynuacji, kłódka, bierz lub spadaj, eskalacja żądań, spacer nie w porę, zmiana założeń)
- strategie przełamywania impasu (obiektywne kryteria, tymczasowość, twórcze ujęcia, otwarte wyznania, podsumowania)
5. Asertywność – prawa wyrażania siebie, swoich interesów, potrzeb i poglądów
- Co to znaczy być osobą asertywną?
- Prawa i obowiązki osoby asertywnej
- Asertywne myślenie
- Jeśli nie asertywność to, co? Alternatywy dla asertywności
- Korzyści z asertywności w negocjacjach
- Asertywne techniki dla potrzeb negocjacji
6. Przezwyciężanie trudności w negocjacjach biznesowych
- reagowanie na zarzuty i obiekcje
- reagowanie na agresję rozmówcy
- reagowanie na gniew rozmówcy
- reagowanie na brak reakcji negocjatorów
7. Taktyki i gry negocjacyjne
- stosowanie odpowiednich taktyk w sytuacjach negocjacyjnych
- gry negocjacyjne – negocjacje pozycyjne
- gry negocjacyjne – negocjacje typu wygrana/wygrana
- strategia szachowa
- taktyki negocjacyjne i ich zastosowanie w praktyce konkretnych negocjacji
8. Radzenie sobie ze stresem w trakcie prowadzenia negocjacji
- praktyczne radzenie sobie ze stresem
- panowanie nad emocjami
- audit stresu zawodowego
- metody i techniki redukcji stresu
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Metody szkoleniowe
1. Mini wykłady – wprowadzenie lub podsumowanie zagadnienia
2. Analiza przypadków ilustrujących poszczególne zagadnienia
3. Warsztaty umiejętności:
- symulacje negocjacji – gry negocjacyjne
- odgrywanie ról sprzedawcy i kupującego
- opracowywanie przykładowych rozwiązań dla potrzeb konkretnej sytuacji negocjacyjnej
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie
Sprawdź, co zyskujesz
Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.