Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Efektywna współpraca w wielokulturowym środowisku pracy

Nasze szkolenia z zakresu różnic interkulturowych zapewniają nie tylko praktyczną wiedzę, ale także umożliwiają zrozumienie zarówno zachowań innych osób, jak i naszych własnych. W trakcie tych intensywnych szkoleń skupiamy się na wykrywaniu potencjalnych błędów interpretacyjnych, które mogą wyniknąć w kontakcie z odmiennością kulturową. Czego nie będzie na szkoleniu? „Złotych zasad” które działają zawsze i wszędzie Gotowych procedur „na Koreańczyka” czy innego przedstawiciela odmiennej kultury Potwierdzania szkodliwego myślenia stereotypowego

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest przegląd i poprawa kompetencji niezbędnych do realizacji planów biznesowych zarówno w aspekcie pracy indywidualnej jak i zespołowej, szczególnie poprzez nabycie przez uczestników takich umiejętności jak:

  • Indywidualne rozwijanie kompetencji międzykulturowych uczestników
  • Poznanie zasad efektywnej komunikacji międzykulturowej
  • Planowanie współpracy w sposób zapobiegający występowaniu incydentów krytycznych
  • Zrozumienie istoty incydentu krytycznego (niezamierzonego nieporozumienia wynikającego z różnic międzykulturowych rozmówców)
  • Tworzenie systemu komunikacji bez stereotypów i uprzedzeń
  • Budowanie efektywnego stylu komunikowania się z innymi z uwzględnieniem różnic międzykulturowych
  • Praktycznej diagnozy barier komunikacyjnych i technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu w aspekcie komunikacji międzykulturowej
  • Zmiana postaw własnych oraz modelowania zachowań konstruktywnych (np. postawy asertywnej) w aspekcie komunikacji międzykulturowej
  • Nabycie kompetencji międzykulturowej potrzebnej co codziennych efektywnych kontaktów z cudzoziemcami

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności rozumienia ludzi z innych kultur
  • Nauczysz się efektywnie z nimi komunikować ograniczając do minimum ryzyko wystąpienia incydentów krytycznych.
  • Poznasz różne modele komunikacji i pracy w zespołach międzykulturowych (szczególnie rozproszonych) i strategie przywództwa.
  • Dowiesz się jakie umiejętności powinien posiadać każdy członek i lider międzykulturowego zespołu projektowego i jak powinien je wprowadzać w praktykę codzienną.

Zobaczysz, które z tych cech już posiadasz oraz wyznaczysz swoją drogę do osiągnięcia pozostałych

 

Nasze szkolenie oferuje uczestnikom unikalną możliwość indywidualnego rozwoju kompetencji międzykulturowych. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zasad efektywnej komunikacji międzykulturowej oraz nauczą się planować współpracę w sposób, który minimalizuje ryzyko wystąpienia incydentów krytycznych.

Głównym celem szkolenia jest zrozumienie istoty incydentu krytycznego, który może wynikać z niezamierzonych nieporozumień pomiędzy rozmówcami z różnych kultur. Dążymy do stworzenia systemu komunikacji pozbawionego stereotypów i uprzedzeń, który pozwoli uczestnikom na efektywne komunikowanie się z osobami o odmiennych tle kulturowym.

W trakcie szkolenia zostanie przeprowadzona praktyczna diagnoza barier komunikacyjnych, uczestnicy zostaną nauczeni technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu w kontekście interakcji międzykulturowych.
Pragniemy, aby uczestnicy opanowali umiejętność budowania efektywnego stylu komunikacji, biorąc pod uwagę różnice międzykulturowe.

Nabyta wiedza i umiejętności pozwolą uczestnikom na codzienne efektywne kontakty z cudzoziemcami, wspierając tym samym lepsze zrozumienie i harmonię w międzykulturowym środowisku.

Program szkolenia

1.Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się

  • proces komunikacji i jego etapy
  • znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
  • Komunikacja bezpośrednia a komunikacja za pomocą mediów: telefon, mail, komunikatory

2. Podstawowe zasady komunikacji interkulturowej: współczesne koncepcje pracy międzykulturowej: Hoffstede, Gestelland, Lewis

  • kultury zorientowane na kontakt
  • kultury zorientowane na zasady
  • kultury propartnerskie i protransakacyjne
  • kultury ceremonialne i nieceremonialne
  • kultury monochromiczne i polichromiczne – rozumienie i wartośc czasu w różnych kulturach
  • Czy „a” zawsze znaczy „a” ? -ukryte założenia i przemilczane oczekiwania w komunikacji z przedstawicielami poszczególnych kultur

3. Interkulturowe aspekty komunikacji

  • podstawy proksymiki – dystans w komunikacji
  • formułowanie komunikatów w kontaktach interkulturowych
  • ekspresja własna a spostrzeganie interkulturowe
  • kulturowe odczytywanie i nadawanie komunikatów niewerbalnych
  • kulturowe postawy w codziennej komunikacji i negocjacjach
  • podejmowanie decyzji w aspekcie kulturowym

4.Umiejętność aktywnego słuchania i „bycia w kontakcie” w aspekcie odmienności kulturowej

  • „jak nas widzą, tak nas piszą”; o mitach i prawdach dotyczących tzw. pierwszego wrażenia. Uwarunkowania kulturowe, na przykładzie niektórych krajów
  • czym jest savoir-vivre międzykulturowy w biznesie i czy należy mu ufać?
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem adaptacyjnym na styku różnych kultur
  • jak przygotować się i poprowadzić spotkanie
  • Mówimy razem po angielsku: czy aby an pewno wszyscy tym samym językiem? Kulturowe aspekty komunikacji w językach obcych

5. Pułapki myślenia kulturowego:

  • czy stereotyp jest zawsze zły ?
  • ukryte przekonania i oczekiwania w komunikacji międzykulturowej
  • tematy „delikatne: i drażliwe w różnych kulturach
  • Uwaga incydent krytyczny !!!- jak postępować gdy już nastąpi?
  • budowanie postawy akceptującej tolerancji – czy akceptacja musi oznaczać rezygnację z własnej kultury?

6. Podsumowanie 

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Nasze szkolenie to interaktywne doświadczenie, które angażuje uczestników na wielu poziomach – udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość),  mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność).
Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.

Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie