- Oferta
- Rozwój menedżerski
ZARZĄDZANIE W PRAKTYCE
Zarządzanie to między innymi sztuka podejmowania decyzji, właściwego delegowania zadań, umiejętnego motywowania pracowników i adekwatnej kontroli. Istnieje wiele stylów oraz metod zarządzania, ale pewne prawidłowości pozostają uniwersalne. Często choć nie czujemy się urodzonymi liderami, musimy efektywnie pełnić rolę kierowniczą.Zdobądź wiedzę i umiejętności pozwalające na zwiększenie swojej skuteczności w roli menedżera. Podczas szkolenia omówimy i przećwiczymy zagadnienia motywowania, rozwoju, oceny, udzielania informacji zwrotnej, stawiania i egzekwowania celów oraz inne – przydatne w codziennej pracy na stanowisku kierowniczym.
Cele i korzyści
- Przyrost wiedzy z zakresu zarządzania w praktyce
- Podniesienie praktycznych umiejętności w obszarze zarządzania zespołem
- Osiągnięcie większej skuteczności w realizacji celów biznesowych
Korzyści dla uczestników:
- Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania ludźmi
- Uzyskanie skutecznych narzędzi do stosowania w codziennej pracy menedżera
- Uświadomienie sobie dotychczas popełnianych błędów w zarządzaniu
- Lepsze dostosowanie stylu zarządzania do potrzeb firmy i pracowników
Istnieje wiele stylów oraz metod zarządzania, ale pewne prawidłowości pozostają uniwersalne. Często choć nie czujemy się urodzonymi liderami, musimy efektywnie pełnić rolę kierowniczą.
W jego trakcie poruszone zostaną zagadnienia motywowania, rozwoju, oceny, udzielania informacji zwrotnej, stawiania i egzekwowania celów oraz inne – przydatne w codziennej pracy na stanowisku kierowniczym.
Program szkolenia
1. Rozwój pracowników w praktyce (dzień 1 – sesja przedpołudniowa)
- Jak się uczymy – zasady uczenia dorosłych
- Od nieświadomej niekompetencji do świadomej kompetencji – model Yohari
- Coaching i mentoring w praktyce
- Jak skutecznie stawiać i monitorować cele rozwojowe – model GROW
- Pozyskiwanie, rozwój i utrzymywanie pracowników o wysokim potencjale, czyli zarządzanie talentami
- Wdrażanie nowych pracowników
- Praktyczne ćwiczenie rozmowy rozwojowej z pracownikiem
2. Ocena pracowników (dzień 1 – sesja popołudniowa)
- Co wpływa na efektywność pracy na danym stanowisku – określanie potrzebnych kompetencji na podstawie metody incydentów krytycznych
- Ocena bieżąca vs. Ocena okresowa
- Jak sprawiedliwie ocenić pracownika – typowe błędy w ocenianiu
- Jak powiedzieć pracownikowi, że coś robi źle, a jednocześnie zmotywować go do poprawy – skuteczne techniki przekazywania informacji zwrotnej
- Rola samooceny pracownika
- Czy menedżer musi być też czasem terapeutą – trudne rozmowy z pracownikami
- Praktyczne ćwiczenie z zakresu oceny pracownika
3. Zarządzanie wynikami pracy (dzień 2 – sesja przedpołudniowa)
- Co wpływa na efektywność pracownika – model PUMWONS
- Ciosam kamień czy buduje katedrę – Zarządzanie przez Cele w praktyce
- Kaskadowanie i mapowanie celów – ćwiczenie z wykorzystaniem modelu Zbilansowanej Karty Wyników
- Wyznaczanie i monitorowanie celów
- Kluczowe wskaźniki efektywności pracy
- Praktyczne ćwiczenie z zakresu określania i monitorowania wskaźników efektywności pracy w różnych obszarach funkcjonalnych
4. Motywowanie pozafinansowe pracowników (dzień 2 – sesja popołudniowa)
- Ciężka praca czy przyjemność i samorealizacja, czyli dlaczego ludzie chodzą do pracy
- Zauważanie dobrej pracy – udzielanie pochwał w praktyce
- Jak dogadać się z pracownikiem, czyli skuteczne techniki komunikacji
- Oczekiwania pracowników – jak je rozpoznać i kiedy wyjść im naprzeciw
- Rola stresu w pracy i metody jego redukcji
- Standaryzacja przekazania zmiany – co warto wdrożyć w pierwszej kolejności (dyskusja moderowana)
Metody szkoleniowe
– mini-wykład
– studia przypadków
– ćwiczenia symulacyjne (np. trudnej rozmowy z podwładnym)
Adresaci
– osoby pełniące funkcję kierowniczą, które chcą pogłębić swoje umiejętności i wiedzę z zakresu zarządzania w praktyce
– osoby przygotowujące się do objęcia funkcji kierowniczej
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie