- Oferta
- Sprzedaż, zakupy
TRENING NEGOCJACJI HANDLOWYCH
Rozwój umiejętności negocjacji Poznanie nowych metod i technik negocjacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem trudnych sytuacji negocjacyjnych, technik perswazji oraz sposobów zwiększenia swoich możliwości jako negocjatora Wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia w zakresie własnej praktyki negocjacji Każdy uczestnik kursu otrzymuje informacje o…
Cele i korzyści
- Rozwój umiejętności negocjacji
- Poznanie nowych metod i technik negocjacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem trudnych sytuacji negocjacyjnych, technik perswazji oraz sposobów zwiększenia swoich możliwości jako negocjatora
- Wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia w zakresie własnej praktyki negocjacji
Każdy uczestnik kursu otrzymuje informacje o tym:
- Jakie są psychologiczne uwarunkowania zachowań ludzi, społeczne i kulturowe czynniki wpływające na sposób negocjacji i prowadzenia rozmów
- Jakie zasady zachowania, mowy niewerbalnej, wyglądu zewnętrznego budzą zaufanie, poważanie, sympatię, a jakie rezerwę lub niechęć
- Jak budować skuteczny przekaz werbalny
- Jakie indywidualne umiejętności powinien uczestnik kursu rozwijać, aby być bardziej efektywnym w procesie negocjacji
- Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach negocjacyjnych
Program szkolenia
1. Cechy i umiejętności skutecznego negocjatora
- Predyspozycje negocjacyjne – jak można je nabyć?
- Samoocena – poznawanie własnych możliwości
- Jak rozwijać własne umiejętności negocjacyjne?
2. Sztuka mówienia w negocjacjach handlowych
- Budowanie przekazu werbalnego podczas negocjacji
- Zasady właściwego doboru słów w celu przekonania drugiej strony negocjacji
- Argumentowanie w negocjacjach
3. Działania fizyczne: mowa ciała i rekwizyty w negocjacjach
- Rola komunikacji niewerbalnej w negocjacjach
- Dystans konwersacyjny w negocjacjach (płeć, wiek, kultura, relacje międzyludzkie)
- Relacje przestrzenne w negocjacjach (proksemika)
- Rola i znaczenie wyglądu oraz cech fizycznych w negocjacjach
4. Strategie i techniki negocjacyjne
- Rola i znaczenie czasu w negocjacjach (wykorzystywanie czasu w procesie wywierania wpływu)
- Strategia współpracy (ustalanie granic, wciąganie do gry, zmiana stanowisk, pełne otwarcie, dzielenie tortu, niska piłka, krok po kroku)
- Umiejętność słuchania (czytanie „między wierszami”)
- Umiejętność zadawania pytań (strategia zadawania pytań, rodzaje pytań i ich wykorzystanie w konkretnych sytuacjach negocjacyjnych)
- Umiejętność parafrazowania wypowiedzi negocjatorów
- Techniki wywierania wpływu (reguły etycznego przekonywania do własnego stanowiska takie jak: reguła społecznego dowodu słuszności, wzajemności, autorytetu, niedostępności, sympatii, zaangażowania i konsekwencji, wykorzystanie efektu pierwszeństwa i świeżości, receptywne i ekspresyjne wywieranie wpływu)
- Strategia doprowadzenia do impasu (odmowa kontynuacji, kłódka, bierz lub spadaj, eskalacja żądań, spacer nie w porę, zmiana założeń)
- Strategie przełamywania impasu (obiektywne kryteria, tymczasowość, twórcze ujęcia, otwarte wyznania, podsumowania)
5. Przezwyciężanie trudności w negocjacjach
- Reagowanie na zarzuty i obiekcje
- Reagowanie na agresję rozmówcy
- Reagowanie na gniew rozmówcy
- Przekazywanie negatywnych informacji partnerowi negocjacji
6. Radzenie sobie ze stresem w trakcie prowadzenia negocjacji
- Panowanie nad emocjami
- Audit stresu zawodowego
- Metody i techniki redukcji stresu
- Jak radzić sobie z negatywnym napięciem podczas negocjacji?
- Problem wypalenia zawodowego
- Techniki relaksacyjne
7. Asertywność w negocjacjach
- Obrona swoich praw w sytuacjach negocjacyjnych
- Reagowanie na krytykę i atak
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
- Wyrażanie własnych opinii i przekonań podczas negocjacji handlowych
Metody prowadzenia warsztatu:
- Mini wykłady – wprowadzenie do tematu, problemu
- Analiza przypadków ilustrujących poszczególne zagadnienia – dyskusja na nimi
- Warsztaty umiejętności:
- symulacje rozmów z trudnym klientem
- negocjacje klientem (nagrywane na taśmę wideo)
- obrona firmy przed atakami klienta – symulacje sytuacji
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie