- Oferta
- Rozwój menedżerski
ZARZĄDZANIE CZASEM W NOWOCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH (2 dni)
W trakcie zajęć uczestnik zidentyfikuje największych złodziei swojego czasu nauczy się formułować cele w sposób konkretny, jasny i motywujący pozna techniki określania priorytetów, efektywnej hierarchii zadań i ich systematycznej realizacji nauczy się harmonijnie planować swój czas (plany dniowe, tygodniowe, miesięczne)…
Cele i korzyści
W trakcie zajęć uczestnik
- zidentyfikuje największych złodziei swojego czasu
- nauczy się formułować cele w sposób konkretny, jasny i motywujący
- pozna techniki określania priorytetów, efektywnej hierarchii zadań i ich systematycznej realizacji
- nauczy się harmonijnie planować swój czas (plany dniowe, tygodniowe, miesięczne) , likwidować presję czasu
- nauczy się sporządzać plany przedsięwzięć i projektów
- dowie się, w jaki sposób redukować stres za pomocą techniki pozytywnego nastawienia
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Kadry kierowniczej
- Pracowników biurowych (asystentki/ci, sekretarki/rze)
- Osób, dla których umiejętność autoprezentacji, efektywne zarządzanie czasem (zarówno własnym, jak i swojego szefa), profesjonalizm w kontaktach z klientami, skuteczna komunikacja z przełożonym i współpracownikami, radzenie sobie z natłokiem danych, dokumentów i terminów to obszary kluczowe.
Program szkolenia
„Zadbaj o minuty, a godziny same się o siebie zatroszczą”
Lord Chesterfield
„Dwaj najwięksi tyrani: przypadek i czas”
J. G. Herder
ZARZĄDZANIE CZASEM TO ZARZĄDZANIE SOBĄ
1. Reguły skutecznego planowania pracy: cele, priorytety i zadania. Czas jako kategoria ekonomiczna
• Natura czasu
• Korzyści z efektywnego zarządzania czasem
• Analiza wykorzystanego czasu
– Chronologia własnej kariery zawodowej
– Bilans osobisty i budowanie ścieżki kariery
• Czas jako kapitał i jego złodzieje
2. Perspektywa czasowa w planowaniu i zasady ustalania celów. Identyfikacja problemów.
3. Określanie celu
• Parametry dobrze postawionego celu-SMART
– Specific (dokładny)
– Measurable (mierzalny)
– Achievable (osiągalny)
– Realistic (realny)
– Time oriented (zorientowany w czasie).
4. Planowanie czasu
• System planowania czasu
• Metoda ALPEN. Pięć etapów metody ALPEN:
– Zestawienie zadań
– Ocena czasu trwania czynności
– Rezerwacja czasu na czynności nieprzewidziane
– Ustalanie priorytetów, skracanie i delegowanie czynności
– Kontrola realizacji zadań – przeniesienie spraw nie załatwionych
• Organizacja dnia pracy
• Zalety planowania
5. Reguły i zasady postępowania związane z zarządzaniem czasem
• Podejmowanie decyzji w zarządzaniu czasem
• Formułowanie priorytetów i zarządzanie kryzysowe
• Matryca zarządzania czasem
• Niedoszacowanie i przeszacowanie czasu – zasada Parkinsona
• Zysk i strata w planowaniu zadań i zasada Pareto
• Zyski i straty z wprowadzenia metod zarządzania czasem – krzywa Seiwerta
• Analiza ABC
• Zasada projektowania 90/90
• Zasada Westheimera
• Zasada Parkera
• Diagram Ishikawy (diagram ryby)
• Zasady delegowania zadań
• Zasady realizacji zadań w ciągu dnia (Zasady postępowania z telefonem, dokumentami, odwiedzającymi, materiałami do czytania, naradami, korespondencją)
6. Zarządzanie czasem: problemy i rozwiązania oraz błędy popełniane na etapie planowania i podejmowania decyzji
• Odwlekanie wykonania zadań i podejmowanych decyzji
• Perfekcjonizm
• Pracoholizm
• Zachowania „typu A”
„Ludzie myślą czasem jak zabić czas, a to czas ich zabija”
A. Allais
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie