Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

NEGOCJACJE ZAKUPOWE, kluczowe kompetencje do nowoczesnego i skutecznego negocjowania – projekt szkoleniowo-doradczy

Szkolenie z negocjacji, to intensywny trening dedykowany osobom, które na co dzień prowadzą negocjacje handlowe lub zakupowe oraz uczestniczą w negocjacjach umów, warunków współpracy, dla kupców oraz innych osób wspierających proces zakupów, negocjujących strategiczne porozumienia z określeniem warunków bieżącej lub przyszłej współpracy z dostawcami, w sytuacjach budujących napięcie i konflikty. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, Uczestnicy otrzymają w szkoleniu oprócz bogatego arsenału nowych technik również unikalne metody pracy nad rolą negocjatora, stanowiące kluczowe kompetencje do nowoczesnego i skutecznego negocjowania. Program szkolenia uczy budowania scenariuszy negocjacyjnych połączonych z analizą i doborem wariantów ich realizacji w kontekście korzyści i strat będących skutkiem negocjowania bądź renegocjowania. Oprócz wiedzy negocjacyjnej oraz pracy na postawach i zachowaniach szkolenie daje możliwość praktycznego zastosowania umiejętności w symulowanych sytuacjach negocjacyjnych osadzonych w realiach zakupowych. Szkolenie ukierunkowane jest na rozwiązywanie problemów negocjacyjnych i sytuacji konfliktowych, na zasadzie kooperacji, która warunkuje poprawną współpracę i relacje po ustaniu negocjacji lub sytuacji konfliktowej.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Umiejętność budowania scenariuszy negocjacyjnych połączonych z analizą wariantów negocjacyjnych w kontekście korzyści i strat
  • Zrozumienie zasad współpracy w czasie procesu negocjacyjnego
  • Umiejętność przeciwdziałania i postępowania w sytuacji konfliktu mających na celu utrzymanie lub naprawienie relacji z klientem
  • Uzyskanie poczucia kompetencji w rozwiązywaniu trudnych sytuacji z wykorzystaniem technik asertywnych przez uczestników szkolenia

Uczestnik spojrzy na siebie w roli Negocjatora zupełnie inaczej: zacznie negocjować świadomie i skuteczniej  ciesząc się szacunkiem i zaufaniem swoich Partnerów.

Ściśle ograniczona ilość miejsc.  Decyduje kolejność zgłoszeń!
Wielkość grupy uczestników – optymalnie 8-10 osób, maksymalnie do 12 osób.


Szkolenie z negocjacji, to intensywny trening dedykowany osobom, które na co dzień prowadzą negocjacje handlowe lub zakupowe oraz uczestniczą w negocjacjach umów, warunków współpracy, dla kupców oraz innych osób wspierających proces zakupów, negocjujących strategiczne porozumienia z określeniem warunków bieżącej lub przyszłej współpracy z dostawcami, w sytuacjach budujących napięcie i konflikty.

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, Uczestnicy otrzymają w szkoleniu oprócz bogatego arsenału nowych technik również unikalne metody pracy nad rolą negocjatora, stanowiące kluczowe kompetencje do nowoczesnego i przede wszystkim skutecznego negocjowania

Program szkolenia uczy budowania scenariuszy negocjacyjnych połączonych z analizą i doborem wariantów ich realizacji w kontekście korzyści i strat będących skutkiem negocjowania bądź renegocjowania.

Oprócz wiedzy negocjacyjnej oraz pracy na postawach i zachowaniach szkolenie daje możliwość praktycznego zastosowania umiejętności w symulowanych sytuacjach negocjacyjnych osadzonych w realiach zakupowych.

Szkolenie ukierunkowane jest na rozwiązywanie problemów negocjacyjnych i sytuacji konfliktowych, na zasadzie kooperacji, która warunkuje poprawną współpracę i relacje po ustaniu negocjacji lub sytuacji konfliktowej.

Program szkolenia

1. Określenie relacji pomiędzy partnerami negocjacji

  • Sprzeczność, czy wspólnota interesów
    • sprzeczność pozorna, a rzeczywista
    • typowe zachowania w sytuacji konfliktu interesów
  • Sposoby reagowania na sytuacje konfrontacyjne
  • Mechanizmy ucieczki i walki

2. Przygotowanie do negocjacji. Analiza uwarunkowań

  • Ocena dotychczasowych relacji i perspektywy współpracy z klientem
  • Analiza wariantów negocjacyjnych w kontekście korzyści i strat
  • Opracowanie możliwych scenariuszy postępowania
  • Ocena pozycji własnej jako partnera negocjacyjnego
  • Decyzje i postępowanie z klientami wg kluczy identyfikacji
    • przygotowanie planu działania
    • opracowanie dokumentów

3. Taktyki negocjacji

  • Zastosowanie różnych taktyk w sytuacjach negocjacyjnych
  • Impas i metody jego przełamywania
  • Ustępstwa w negocjacjach
  • Manipulacje w negocjacjach
  • Możliwości ograniczania chwytów i gier

4. Techniki wpływu na partnera negocjacji

  • Ustępstwa racjonalne i emocjonalne
  • Socjotechniczne oddziaływanie w negocjacjach
  • Reguła wzajemności
  • Czynniki podkopujące pewność siebie
    • techniki presji pozycyjnej
    • wzbudzanie zaangażowania i konsekwencji

5. Komunikacja w sytuacji konfliktowej

  • Narzędzia asertywnej komunikacji
  • Osłabianie emocji klienta
  • Techniki asertywne
    • asertywna odmowa, zdarta płyta,
    • komunikat “Ja”, wyrażanie oczekiwań (technika FUO)
    • oddzielanie faktów od opinii, asertywne wyrażanie i przyjmowanie krytyki
    • stawianie granic
  • Utrzymanie pozycji negocjacyjnej i zawarcie porozumienia w sytuacji konfliktu

6. Symulacje negocjacyjne osadzone w realiach zakupowych (transakcje kupna – sprzedaży)

  • Negocjacje pozycyjne, osadzone w realiach zabezpieczenia ciągłości procesu produkcyjnego, z trzema parametrami negocjacyjnymi, realizowane w sytuacji 1 vs 1

  • Negocjacje kooperacyjne, problemowe realizowane w sytuacji 1 vs 1 pokazujące możliwą wielowariantowość rozwiązań w sytuacji renegocjowania warunków kontraktu z obecnym dostawcą

  • Kryptolicytacja – negocjowanie warunków zakupu w warunkach posiadania niepełnej informacji o możliwościach i potencjale dostawców pod presją czasu i określonego budżetu. Symulacja uczy skutecznego wywierania presji na dostawców, badania ich potencjału oraz precyzyjnego posługiwania się kryteriami wyboru dostawcy.

7. Indywidualne konsultacje z trenerem.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, z udziałem metod aktywizujących:

  • miniwykładów
  • moderowanej dyskusji
  • wieloparametrowych gier negocjacyjnych
  • testu autodiagnostycznego
  • rejestracji i odtworzenia kamerą

Adresaci

Szkolenie dedykowane jest osobom, które na co dzień prowadzą negocjacje handlowe lub zakupowe oraz uczestniczą w negocjacjach umów, warunków współpracy, dla kupców oraz innych osób wspierających proces zakupów, negocjujących strategiczne porozumienia z określeniem warunków bieżącej lub przyszłej współpracy z dostawcami, w sytuacjach budujących napięcie i konflikty.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie