- Oferta
- Rozwój menedżerski
NEGOCJACJE ZAKUPOWE, kluczowe kompetencje do nowoczesnego i skutecznego negocjowania – projekt szkoleniowo-doradczy
Szkolenie z negocjacji, to intensywny trening dedykowany osobom, które na co dzień prowadzą negocjacje handlowe lub zakupowe oraz uczestniczą w negocjacjach umów, warunków współpracy, dla kupców oraz innych osób wspierających proces zakupów, negocjujących strategiczne porozumienia z określeniem warunków bieżącej lub przyszłej współpracy z dostawcami, w sytuacjach budujących napięcie i konflikty. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, Uczestnicy otrzymają w szkoleniu oprócz bogatego arsenału nowych technik również unikalne metody pracy nad rolą negocjatora, stanowiące kluczowe kompetencje do nowoczesnego i skutecznego negocjowania. Program szkolenia uczy budowania scenariuszy negocjacyjnych połączonych z analizą i doborem wariantów ich realizacji w kontekście korzyści i strat będących skutkiem negocjowania bądź renegocjowania. Oprócz wiedzy negocjacyjnej oraz pracy na postawach i zachowaniach szkolenie daje możliwość praktycznego zastosowania umiejętności w symulowanych sytuacjach negocjacyjnych osadzonych w realiach zakupowych. Szkolenie ukierunkowane jest na rozwiązywanie problemów negocjacyjnych i sytuacji konfliktowych, na zasadzie kooperacji, która warunkuje poprawną współpracę i relacje po ustaniu negocjacji lub sytuacji konfliktowej.
Cele i korzyści
- Umiejętność budowania scenariuszy negocjacyjnych połączonych z analizą wariantów negocjacyjnych w kontekście korzyści i strat
- Zrozumienie zasad współpracy w czasie procesu negocjacyjnego
- Umiejętność przeciwdziałania i postępowania w sytuacji konfliktu mających na celu utrzymanie lub naprawienie relacji z klientem
- Uzyskanie poczucia kompetencji w rozwiązywaniu trudnych sytuacji z wykorzystaniem technik asertywnych przez uczestników szkolenia
Uczestnik spojrzy na siebie w roli Negocjatora zupełnie inaczej: zacznie negocjować świadomie i skuteczniej ciesząc się szacunkiem i zaufaniem swoich Partnerów.
Ściśle ograniczona ilość miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń!
Wielkość grupy uczestników – optymalnie 8-10 osób, maksymalnie do 12 osób.
Szkolenie z negocjacji, to intensywny trening dedykowany osobom, które na co dzień prowadzą negocjacje handlowe lub zakupowe oraz uczestniczą w negocjacjach umów, warunków współpracy, dla kupców oraz innych osób wspierających proces zakupów, negocjujących strategiczne porozumienia z określeniem warunków bieżącej lub przyszłej współpracy z dostawcami, w sytuacjach budujących napięcie i konflikty.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, Uczestnicy otrzymają w szkoleniu oprócz bogatego arsenału nowych technik również unikalne metody pracy nad rolą negocjatora, stanowiące kluczowe kompetencje do nowoczesnego i przede wszystkim skutecznego negocjowania
Program szkolenia uczy budowania scenariuszy negocjacyjnych połączonych z analizą i doborem wariantów ich realizacji w kontekście korzyści i strat będących skutkiem negocjowania bądź renegocjowania.
Oprócz wiedzy negocjacyjnej oraz pracy na postawach i zachowaniach szkolenie daje możliwość praktycznego zastosowania umiejętności w symulowanych sytuacjach negocjacyjnych osadzonych w realiach zakupowych.
Szkolenie ukierunkowane jest na rozwiązywanie problemów negocjacyjnych i sytuacji konfliktowych, na zasadzie kooperacji, która warunkuje poprawną współpracę i relacje po ustaniu negocjacji lub sytuacji konfliktowej.
Program szkolenia
1. Określenie relacji pomiędzy partnerami negocjacji
- Sprzeczność, czy wspólnota interesów
- sprzeczność pozorna, a rzeczywista
- typowe zachowania w sytuacji konfliktu interesów
- Sposoby reagowania na sytuacje konfrontacyjne
- Mechanizmy ucieczki i walki
2. Przygotowanie do negocjacji. Analiza uwarunkowań
- Ocena dotychczasowych relacji i perspektywy współpracy z klientem
- Analiza wariantów negocjacyjnych w kontekście korzyści i strat
- Opracowanie możliwych scenariuszy postępowania
- Ocena pozycji własnej jako partnera negocjacyjnego
- Decyzje i postępowanie z klientami wg kluczy identyfikacji
- przygotowanie planu działania
- opracowanie dokumentów
3. Taktyki negocjacji
- Zastosowanie różnych taktyk w sytuacjach negocjacyjnych
- Impas i metody jego przełamywania
- Ustępstwa w negocjacjach
- Manipulacje w negocjacjach
- Możliwości ograniczania chwytów i gier
4. Techniki wpływu na partnera negocjacji
- Ustępstwa racjonalne i emocjonalne
- Socjotechniczne oddziaływanie w negocjacjach
- Reguła wzajemności
- Czynniki podkopujące pewność siebie
- techniki presji pozycyjnej
- wzbudzanie zaangażowania i konsekwencji
5. Komunikacja w sytuacji konfliktowej
- Narzędzia asertywnej komunikacji
- Osłabianie emocji klienta
- Techniki asertywne
- asertywna odmowa, zdarta płyta,
- komunikat “Ja”, wyrażanie oczekiwań (technika FUO)
- oddzielanie faktów od opinii, asertywne wyrażanie i przyjmowanie krytyki
- stawianie granic
- Utrzymanie pozycji negocjacyjnej i zawarcie porozumienia w sytuacji konfliktu
6. Symulacje negocjacyjne osadzone w realiach zakupowych (transakcje kupna – sprzedaży)
- Negocjacje pozycyjne, osadzone w realiach zabezpieczenia ciągłości procesu produkcyjnego, z trzema parametrami negocjacyjnymi, realizowane w sytuacji 1 vs 1
- Negocjacje kooperacyjne, problemowe realizowane w sytuacji 1 vs 1 pokazujące możliwą wielowariantowość rozwiązań w sytuacji renegocjowania warunków kontraktu z obecnym dostawcą
- Kryptolicytacja – negocjowanie warunków zakupu w warunkach posiadania niepełnej informacji o możliwościach i potencjale dostawców pod presją czasu i określonego budżetu. Symulacja uczy skutecznego wywierania presji na dostawców, badania ich potencjału oraz precyzyjnego posługiwania się kryteriami wyboru dostawcy.
7. Indywidualne konsultacje z trenerem.
Metody szkoleniowe
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, z udziałem metod aktywizujących:
- miniwykładów
- moderowanej dyskusji
- wieloparametrowych gier negocjacyjnych
- testu autodiagnostycznego
- rejestracji i odtworzenia kamerą
Adresaci
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie