Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

NEGOCJACJE Z DOSTAWCAMI,ODBIORCAMI I KOOPERANTAMI – poziom podstawowy

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat procesu i struktury negocjacji, zwłaszcza o właściwym przygotowaniu się do negocjacji, opartym na szczegółowej analizie warunków wyjściowych stron oraz przygotowaniu argumentów służących prezentacji i obronie swojego stanowiska negocjacyjnego. Szkolenie jest skoncentrowane na 2 istotnych aspektach negocjacji: narzędziach komunikacji, służącym do zbudowania porozumienia stron i zastosowania właściwych sposobów komunikacji, umożliwiających efektywne przekonanie drugiej strony  do zaakceptowania składanych propozycji negocjacyjnych, strategiach i technikach negocjacyjnych oraz ich właściwym doborze w poszczególnych fazach negocjacji, służących skutecznej realizacji wyznaczonych celów negocjacyjnych. Najistotniejszą korzyścią dla uczestników szkolenie będzie możliwość zastosowania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń warsztatowych i wspólne przeanalizowanie ich przebiegu.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat procesu i struktury negocjacji, zwłaszcza              o właściwym przygotowaniu się do negocjacji, opartym na szczegółowej analizie warunków wyjściowych stron oraz przygotowaniu argumentów służących prezentacji i obronie swojego stanowiska negocjacyjnego.
Szkolenie jest skoncentrowane na 2 istotnych aspektach negocjacji:
  • narzędziach komunikacji, służącym do zbudowania porozumienia stron i zastosowania właściwych sposobów komunikacji, umożliwiających efektywne przekonanie drugiej strony  do zaakceptowania składanych propozycji negocjacyjnych,
  • strategiach i technikach negocjacyjnych oraz ich właściwym doborze w poszczególnych fazach negocjacji, służących skutecznej realizacji wyznaczonych celów negocjacyjnych.
Najistotniejszą korzyścią dla uczestników szkolenie będzie możliwość zastosowania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń warsztatowych i wspólne przeanalizowanie ich przebiegu.

Ściśle ograniczona ilość miejsc.

Decyduje kolejność zgłoszeń!

Wielkość grupy uczestników – do 8osób.

 

Uwaga: liczba uczestników nie może przekraczać  8 osób, optymalna liczba uczestników  grupy szkoleniowej to 4 osoby.

 

Program szkolenia

1. Wymiary, struktura, fazy i przebieg negocjacji – równowaga i dysproporcje warunków brzegowych, kluczowe elementy procesu, negocjacje stanowisk i rzeczowe, osiąganie konsensusu.

2. Narzędzia rozpoznawania intencji i oczekiwań drugiej strony stołu negocjacyjnego – metody zdobywania wiedzy o partnerze przed negocjacjami, ocena pozycji i potencjału partnera, aktywne słuchanie, sztuka zadawania pytań, zastosowanie parafrazy, mowa ciała.

3. Strategie i techniki w poszczególnych fazach negocjacji zakupowych:

• Faza wstępna negocjacji – określenie zasad prowadzenia negocjacji, docieranie do ukrytych motywów działania lub informacji partnera, przechodzenie od „nie” do „tak” na swoich zasadach,

• Faza negocjacji właściwych -, techniki prezentowania i argumentacji swojego stanowiska, niebezpieczne techniki prezentowania stanowiska drugiej strony, sztuka targowania się, techniki ustępstw,

Faza finalizowania negocjacji – techniki: presji, fiaska, skubania, faktów dokonanych, dodatkowych korzyści.

4. Przygotowanie negocjacji – struktura kolejnych kroków przygotowania do rozmów zorientowanych na osiągniecie określonych celów negocjacyjnych.

5. Praktyczny warsztat negocjacyjny – nagrywany i analizowany pod kątem: przygotowania, przebiegu, zastosowanych technik komunikacji i strategii negocjacji, rezultatu osiągniętego w stosunku do przyjętych założeń.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • Mini wykłady i prezentacje wybranych zagadnień, omawiane przez trenera
  • Pytania uczestników do trenera odnośnie omawianych zagadnień
  • Dyskusje grupowe moderowane przez trenera
  • Wymiana doświadczeń i przykładów „dobrych praktyk” między uczestnikami szkolenia
  • Ćwiczenia przedstawionej przez trenera metodologii profesjonalnego przygotowania się    do negocjacji
  • Praktyczne ćwiczenia warsztatowe, w których biorą udział wszyscy uczestnicy szkolenia, oparte o scenariusze, specjalnie przygotowane na szkolenie.
    Poprzez kontakt online między poszczególnymi zespołami uczestnicy (oddzielnie dla każdej grupy i zespołów negocjacyjnych) mają czas na zapoznanie się ze scenariuszem i wspólne opracowanie strategii negocjacji.Przebieg negocjacji online grup jest rejestrowany w postaci nagrania.Nagrania każdej grupy są analizowane przez jej uczestników i trenera  z punktu widzenia uzgodnionych wspólnie kryteriów.

 

Spotkanie poprowadzimy online, w ramach którego będziemy pracować warsztatowo. Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają materiały do pracy w wersji elektronicznej.

Warunek:

Do udziału w szkoleniu potrzebny jest komputer/laptop z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.

JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?

Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.

Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.

Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.

Adresaci

  • Kadra kierownicza i managerowie firm działających lub planujących działania biznesowe
  • Specjaliści ds. handlu zagranicznego, tak po stronie importowej, jak i eksportowej
  • Przedstawiciele sektora samorządowego i administracji publicznej
  • Działacze izb gospodarczych i pracownicy specjalnych stref ekonomicznych
  • Przedstawiciele wyższych uczelni, instytutów naukowych i wszyscy zainteresowani poszerzeniem własnych umiejętności interpersonalnych  w kontaktach  biznesowych
Szkolenie dedykowane jest osobom, które na co dzień prowadzą negocjacje handlowe lub zakupowe oraz uczestniczą w negocjacjach umów, warunków współpracy, dla kupców oraz innych osób wspierających proces zakupów, negocjujących strategiczne porozumienia z określeniem warunków bieżącej lub przyszłej współpracy z dostawcami, w sytuacjach budujących napięcie i konflikty.

Prowadzący

Wykształcenie

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (1980) oraz studiów podyplomowych w zakresie szkoleń w Instytut Zastosowania Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie (2006)

Doświadczenie zawodowe

Karierę zawodową rozpoczął jako handlowiec w imporcie i eksporcie. Wiele lat pracował w Europie Zachodniej sprzedając polskie produkty do sieci marketów, firm produkcyjnych i handlowych w krajach Europy Zachodniej. Większość jego pracy zawodowej w Polsce związana z firmami międzynarodowymi: (Stinnes, OBI, HIT), litewską (TK Trade) i japońską (TOA Electronics).

Pracował w sieciach handlowych, firmach produkcyjno - handlowych i importowo - dystrybucyjnych jako: kupiec, manager produktu , Dyrektor Zakupów, Dyrektor Handlowy, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Dyrektor Zarządzający. Posiada rozległą wiedzę na temat wielu grup towarowych oraz ponad 30-letnie doświadczenie w negocjacjach handlowych z partnerami z krajów: Unii Europejskiej, Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu (Turcji, Egiptu), Indii , Chin i Japonii.

Doświadczenie szkoleniowe

Pierwsze szkolenia przeprowadził w 2004 roku dla kadry kierowniczej dystrybutorów polskiego przedstawicielstwa francuskiej firmy Facom w zakresie: biznesowych strategii rozwojowych oraz rekrutacji i efektywnej komunikacji z podwładnymi. W roku 2005 dla przedstawicieli handlowych tej grupy przeprowadził cykl szkoleń obejmujących: przygotowanie wizyt akwizycyjnych, analizę potrzeb klienta oraz techniki prezentacji i negocjacji sprzedażowych.

Szerzej szkoleniom poświęcił się w roku 2009, zaś od roku 2010 prowadzenie szkoleń, consultingu i coachingu jest jego podstawową działalnością zawodową.

Kompetencje trenerskie

Praktyk z ponad 30-letnim doświadczeniem biznesowym w: sprzedaży, zakupach, logistyce, marketingu i negocjacjach handlowych, głównie międzynarodowych. Ponad 10 lat dzieli się też swoją wiedzą i umiejętnościami zawodowymi, prowadząc szkolenia, przede wszystkim z negocjacji. Sukces w biznesie to „80% potu i 20% polotu”, dlatego nie uczy tricków czy manipulacji, tylko rozwija na praktycznych warsztatach kompetencje fachowe i inteligencję biznesową uczestników.
Jego szkolenia to nie nudne, teoretyczne wykłady czy omawianie prezentacji, tylko: testy, ćwiczenia indywidualne i grupowe, burzliwe dyskusje, analizy video z praktycznych zadań, opartych na jego doświadczeniach i potrzebach uczestników. Cechują się one elastycznością programową i dużą swobodą, pozwalającą na otwarcie się osób w nich biorących, umożliwiające osiąganie bardzo dobrych rezultatów szkoleniowych, co ma odzwierciedlenie w wysokich ocenach poszkoleniowych.
Specjalizacje trenerskie: • intensywne warsztaty negocjacyjne dla zaawansowanych • skuteczne techniki negocjacji zakupowych • negocjacje handlowe z sieciami handlowymi • negocjacje międzynarodowe - aspekt komunikacyjny i kulturowy • organizacja i techniki handlu zagranicznego • metody skutecznej sprzedaży do firm sektorów: B2B i B2C • organizacja i zarządzanie działami: handlowymi, zakupów i marketingu • rekrutacja i zarządzanie personelem handlowym • zarządzanie strategiczne firmą

Wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na:

• Podyplomowym Studium Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw • Podyplomowych Studia Menedżerów Zakupów

Autor artykułów o:

• wpływie różnic kulturowych na negocjacje międzynarodowe • zasadach negocjacji z wielkimi sieciami marketów • skutecznych negocjacjach biznesowych

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie