- Oferta
- Rozwój menedżerski
NEGOCJACJE Z DOSTAWCAMI,ODBIORCAMI I KOOPERANTAMI – poziom podstawowy
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat procesu i struktury negocjacji, zwłaszcza o właściwym przygotowaniu się do negocjacji, opartym na szczegółowej analizie warunków wyjściowych stron oraz przygotowaniu argumentów służących prezentacji i obronie swojego stanowiska negocjacyjnego. Szkolenie jest skoncentrowane na 2 istotnych aspektach negocjacji: narzędziach komunikacji, służącym do zbudowania porozumienia stron i zastosowania właściwych sposobów komunikacji, umożliwiających efektywne przekonanie drugiej strony do zaakceptowania składanych propozycji negocjacyjnych, strategiach i technikach negocjacyjnych oraz ich właściwym doborze w poszczególnych fazach negocjacji, służących skutecznej realizacji wyznaczonych celów negocjacyjnych. Najistotniejszą korzyścią dla uczestników szkolenie będzie możliwość zastosowania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń warsztatowych i wspólne przeanalizowanie ich przebiegu.
Cele i korzyści
- narzędziach komunikacji, służącym do zbudowania porozumienia stron i zastosowania właściwych sposobów komunikacji, umożliwiających efektywne przekonanie drugiej strony do zaakceptowania składanych propozycji negocjacyjnych,
- strategiach i technikach negocjacyjnych oraz ich właściwym doborze w poszczególnych fazach negocjacji, służących skutecznej realizacji wyznaczonych celów negocjacyjnych.
Ściśle ograniczona ilość miejsc.
Decyduje kolejność zgłoszeń!
Wielkość grupy uczestników – do 8osób.
Uwaga: liczba uczestników nie może przekraczać 8 osób, optymalna liczba uczestników grupy szkoleniowej to 4 osoby.
Program szkolenia
1. Wymiary, struktura, fazy i przebieg negocjacji – równowaga i dysproporcje warunków brzegowych, kluczowe elementy procesu, negocjacje stanowisk i rzeczowe, osiąganie konsensusu.
2. Narzędzia rozpoznawania intencji i oczekiwań drugiej strony stołu negocjacyjnego – metody zdobywania wiedzy o partnerze przed negocjacjami, ocena pozycji i potencjału partnera, aktywne słuchanie, sztuka zadawania pytań, zastosowanie parafrazy, mowa ciała.
3. Strategie i techniki w poszczególnych fazach negocjacji zakupowych:
• Faza wstępna negocjacji – określenie zasad prowadzenia negocjacji, docieranie do ukrytych motywów działania lub informacji partnera, przechodzenie od „nie” do „tak” na swoich zasadach,
• Faza negocjacji właściwych -, techniki prezentowania i argumentacji swojego stanowiska, niebezpieczne techniki prezentowania stanowiska drugiej strony, sztuka targowania się, techniki ustępstw,
• Faza finalizowania negocjacji – techniki: presji, fiaska, skubania, faktów dokonanych, dodatkowych korzyści.
4. Przygotowanie negocjacji – struktura kolejnych kroków przygotowania do rozmów zorientowanych na osiągniecie określonych celów negocjacyjnych.
5. Praktyczny warsztat negocjacyjny – nagrywany i analizowany pod kątem: przygotowania, przebiegu, zastosowanych technik komunikacji i strategii negocjacji, rezultatu osiągniętego w stosunku do przyjętych założeń.
Metody szkoleniowe
- Mini wykłady i prezentacje wybranych zagadnień, omawiane przez trenera
- Pytania uczestników do trenera odnośnie omawianych zagadnień
- Dyskusje grupowe moderowane przez trenera
- Wymiana doświadczeń i przykładów „dobrych praktyk” między uczestnikami szkolenia
- Ćwiczenia przedstawionej przez trenera metodologii profesjonalnego przygotowania się do negocjacji
- Praktyczne ćwiczenia warsztatowe, w których biorą udział wszyscy uczestnicy szkolenia, oparte o scenariusze, specjalnie przygotowane na szkolenie.
Poprzez kontakt online między poszczególnymi zespołami uczestnicy (oddzielnie dla każdej grupy i zespołów negocjacyjnych) mają czas na zapoznanie się ze scenariuszem i wspólne opracowanie strategii negocjacji.Przebieg negocjacji online grup jest rejestrowany w postaci nagrania.Nagrania każdej grupy są analizowane przez jej uczestników i trenera z punktu widzenia uzgodnionych wspólnie kryteriów.
Spotkanie poprowadzimy online, w ramach którego będziemy pracować warsztatowo. Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają materiały do pracy w wersji elektronicznej.
Warunek:
Do udziału w szkoleniu potrzebny jest komputer/laptop z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Adresaci
- Kadra kierownicza i managerowie firm działających lub planujących działania biznesowe
- Specjaliści ds. handlu zagranicznego, tak po stronie importowej, jak i eksportowej
- Przedstawiciele sektora samorządowego i administracji publicznej
- Działacze izb gospodarczych i pracownicy specjalnych stref ekonomicznych
- Przedstawiciele wyższych uczelni, instytutów naukowych i wszyscy zainteresowani poszerzeniem własnych umiejętności interpersonalnych w kontaktach biznesowych
Prowadzący
Wykształcenie
Doświadczenie zawodowe
Pracował w sieciach handlowych, firmach produkcyjno - handlowych i importowo - dystrybucyjnych jako: kupiec, manager produktu , Dyrektor Zakupów, Dyrektor Handlowy, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Dyrektor Zarządzający. Posiada rozległą wiedzę na temat wielu grup towarowych oraz ponad 30-letnie doświadczenie w negocjacjach handlowych z partnerami z krajów: Unii Europejskiej, Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu (Turcji, Egiptu), Indii , Chin i Japonii.
Doświadczenie szkoleniowe
Szerzej szkoleniom poświęcił się w roku 2009, zaś od roku 2010 prowadzenie szkoleń, consultingu i coachingu jest jego podstawową działalnością zawodową.
Kompetencje trenerskie
Wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na:
• Podyplomowym Studium Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw • Podyplomowych Studia Menedżerów ZakupówAutor artykułów o:
• wpływie różnic kulturowych na negocjacje międzynarodowe • zasadach negocjacji z wielkimi sieciami marketów • skutecznych negocjacjach biznesowychCena i zapisy
Szkolenie na zamówienie