Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

MIĘDZYNARODOWE NEGOCJACJE Z DOSTAWCAMI,ODBIORCAMI I KOOPERANTAMI

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat czynników kulturowych, mających wpływ na: sposób budowania relacji między partnerami, reprezentującymi różne kody i zwyczaje kulturowe; zasady samego prowadzenia biznesu i wymiary kulturowe, wpływające na strukturę, dynamikę       i sposób prowadzenia samych negocjacji. Szkolenie jest skoncentrowane na 2 istotnych aspektach negocjacji międzynarodowych: czynnikach kulturowych (wg różnych klasyfikacji), które w istotny sposób wpływają, tak na zasady prowadzenia biznesu, jak i zasady prowadzenia negocjacji, których brak znajomości może uniemożliwić efektywne ich prowadzenie i osiągnięcie oczekiwanego rezultatu strategiach i technikach negocjacyjnych, preferowanych przez przedstawicieli określonych kręgów kulturowych, narzędziach ich rozpoznawania i przeciwdziałania technikom nacisku lub manipulacji Najistotniejszą korzyścią dla uczestników szkolenie będzie możliwość zastosowania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń warsztatowych i wspólne przeanalizowanie ich przebiegu.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat czynników kulturowych, mających wpływ na: sposób budowania relacji między partnerami, reprezentującymi różne kody i zwyczaje kulturowe; zasady samego prowadzenia biznesu i wymiary kulturowe, wpływające na strukturę, dynamikę       i sposób prowadzenia samych negocjacji.

Szkolenie jest skoncentrowane na 2 istotnych aspektach negocjacji międzynarodowych:

  • czynnikach kulturowych (wg różnych klasyfikacji), które w istotny sposób wpływają, tak na zasady prowadzenia biznesu, jak i zasady prowadzenia negocjacji, których brak znajomości może uniemożliwić efektywne ich prowadzenie i osiągnięcie oczekiwanego rezultatu
  • strategiach i technikach negocjacyjnych, preferowanych przez przedstawicieli określonych kręgów kulturowych, narzędziach ich rozpoznawania i przeciwdziałania technikom nacisku lub manipulacji

Najistotniejszą korzyścią dla uczestników szkolenie będzie możliwość zastosowania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń warsztatowych i wspólne przeanalizowanie ich przebiegu.

Ściśle ograniczona ilość miejsc.

Decyduje kolejność zgłoszeń!

Wielkość grupy uczestników – do 8osób.

 

Uwaga: liczba uczestników nie może przekraczać  8 osób, optymalna liczba uczestników  grupy szkoleniowej to 4 osoby.

Program szkolenia

1. Kultura – definicja, wymiary, podobieństwa i różnice między Polską a innymi krajami.

2. Główne różnice kulturowe między ludźmi Zachodu a innych krajów, wpływające na prowadzenie biznesu zwyczaje i etykieta biznesowa; znaczenie: zachowania twarzy, godności, honoru; społeczne interakcje, przestrzeń interpersonalna; mowa ciała i gesty.

3. Stereotypy i bariery międzykulturowe.

4. Czynniki kulturowe wpływające na przebieg negocjacji:

  • podział wg Geestelanda,
  • podział wg Trompenaarsa & Hampden-Turnera,
  • podział wg Hofstaede
5. Istota i typy negocjacji biznesowych:
  • obszarów kulturowych świata: Europa Północno-Zachodnia, USA i kraje anglojęzyczne, kraje śródziemnomorskich i łacińskie, kraje arabskie, Azja Środkowa, Daleki Wschód
  • krajów – najważniejszych partnerach biznesowych Polski: Niemcy, Francji, Wielka Brytania, Włochy, USA, Rosja, Egipt, Indie, Chiny, Japonia.
6. Strategie i techniki negocjacyjne, stosowane najczęściej przez negocjatorów reprezentujących określone kręgi kulturowestruktura i reguły rządzące przebiegiem negocjacji, style argumentacji, taktyki negocjacyjne, taktyki wywierania presji.
7. Przygotowanie negocjacji międzynarodowych – struktura kolejnych kroków przygotowania do rozmów zorientowanych na osiągniecie określonych celów negocjacyjnych.
8. Praktyczny warsztat z negocjacji międzynarodowych nagrywany i analizowany pod kątem: przygotowania, przebiegu, zastosowanych technik komunikacji  i strategii negocjacji, rezultatu osiągniętego w stosunku do przyjętych założeń.
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • Mini wykłady i prezentacje wybranych zagadnień, omawiane przez trenera
  • Pytania uczestników do trenera odnośnie omawianych zagadnień
  • Dyskusje grupowe moderowane przez trenera
  • Testy
  • Wymiana doświadczeń i przykładów „dobrych praktyk” między uczestnikami szkolenia
  • Ćwiczenia przedstawionej przez trenera metodologii profesjonalnego przygotowania się    do negocjacji

Praktyczne ćwiczenia warsztatowe, w których biorą udział wszyscy uczestnicy szkolenia, oparte o scenariusze, specjalnie przygotowane na szkolenie. Poprzez kontakt online między poszczególnymi zespołami uczestnicy (oddzielnie dla każdej grupy i zespołów negocjacyjnych) mają czas na zapoznanie się ze scenariuszem i wspólne opracowanie strategii negocjacji.

Przebieg negocjacji online grup jest rejestrowany w postaci nagrania.
Nagrania każdej grupy są analizowane przez jej uczestników i trenera  z punktu widzenia uzgodnionych wspólnie kryteriów.
Warunek:Do udziału w szkoleniu potrzebny jest komputer/laptop z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.

Adresaci

  • Kadra kierownicza i managerowie firm działających lub planujących działania biznesowe
  • Specjaliści ds. handlu zagranicznego, tak po stronie importowej, jak i eksportowej
  • Przedstawiciele sektora samorządowego i administracji publicznej
  • Działacze izb gospodarczych i pracownicy specjalnych stref ekonomicznych
  • Przedstawiciele wyższych uczelni, instytutów naukowych i wszyscy zainteresowani poszerzeniem własnych umiejętności interpersonalnych  w kontaktach  biznesowych
Szkolenie dedykowane jest osobom, które na co dzień prowadzą negocjacje handlowe lub zakupowe oraz uczestniczą w negocjacjach umów, warunków współpracy, dla kupców oraz innych osób wspierających proces zakupów, negocjujących strategiczne porozumienia z określeniem warunków bieżącej lub przyszłej współpracy z dostawcami, w sytuacjach budujących napięcie i konflikty.

Prowadzący

Wykształcenie

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (1980) oraz studiów podyplomowych w zakresie szkoleń w Instytut Zastosowania Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie (2006)

Doświadczenie zawodowe

Karierę zawodową rozpoczął jako handlowiec w imporcie i eksporcie. Wiele lat pracował w Europie Zachodniej sprzedając polskie produkty do sieci marketów, firm produkcyjnych i handlowych w krajach Europy Zachodniej. Większość jego pracy zawodowej w Polsce związana z firmami międzynarodowymi: (Stinnes, OBI, HIT), litewską (TK Trade) i japońską (TOA Electronics).

Pracował w sieciach handlowych, firmach produkcyjno - handlowych i importowo - dystrybucyjnych jako: kupiec, manager produktu , Dyrektor Zakupów, Dyrektor Handlowy, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Dyrektor Zarządzający. Posiada rozległą wiedzę na temat wielu grup towarowych oraz ponad 30-letnie doświadczenie w negocjacjach handlowych z partnerami z krajów: Unii Europejskiej, Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu (Turcji, Egiptu), Indii , Chin i Japonii.

Doświadczenie szkoleniowe

Pierwsze szkolenia przeprowadził w 2004 roku dla kadry kierowniczej dystrybutorów polskiego przedstawicielstwa francuskiej firmy Facom w zakresie: biznesowych strategii rozwojowych oraz rekrutacji i efektywnej komunikacji z podwładnymi. W roku 2005 dla przedstawicieli handlowych tej grupy przeprowadził cykl szkoleń obejmujących: przygotowanie wizyt akwizycyjnych, analizę potrzeb klienta oraz techniki prezentacji i negocjacji sprzedażowych.

Szerzej szkoleniom poświęcił się w roku 2009, zaś od roku 2010 prowadzenie szkoleń, consultingu i coachingu jest jego podstawową działalnością zawodową.

Kompetencje trenerskie

Praktyk z ponad 30-letnim doświadczeniem biznesowym w: sprzedaży, zakupach, logistyce, marketingu i negocjacjach handlowych, głównie międzynarodowych. Ponad 10 lat dzieli się też swoją wiedzą i umiejętnościami zawodowymi, prowadząc szkolenia, przede wszystkim z negocjacji. Sukces w biznesie to „80% potu i 20% polotu”, dlatego nie uczy tricków czy manipulacji, tylko rozwija na praktycznych warsztatach kompetencje fachowe i inteligencję biznesową uczestników.
Jego szkolenia to nie nudne, teoretyczne wykłady czy omawianie prezentacji, tylko: testy, ćwiczenia indywidualne i grupowe, burzliwe dyskusje, analizy video z praktycznych zadań, opartych na jego doświadczeniach i potrzebach uczestników. Cechują się one elastycznością programową i dużą swobodą, pozwalającą na otwarcie się osób w nich biorących, umożliwiające osiąganie bardzo dobrych rezultatów szkoleniowych, co ma odzwierciedlenie w wysokich ocenach poszkoleniowych.
Specjalizacje trenerskie: • intensywne warsztaty negocjacyjne dla zaawansowanych • skuteczne techniki negocjacji zakupowych • negocjacje handlowe z sieciami handlowymi • negocjacje międzynarodowe - aspekt komunikacyjny i kulturowy • organizacja i techniki handlu zagranicznego • metody skutecznej sprzedaży do firm sektorów: B2B i B2C • organizacja i zarządzanie działami: handlowymi, zakupów i marketingu • rekrutacja i zarządzanie personelem handlowym • zarządzanie strategiczne firmą

Wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na:

• Podyplomowym Studium Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw • Podyplomowych Studia Menedżerów Zakupów

Autor artykułów o:

• wpływie różnic kulturowych na negocjacje międzynarodowe • zasadach negocjacji z wielkimi sieciami marketów • skutecznych negocjacjach biznesowych

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie