- Oferta
- Rozwój menedżerski
Komunikowanie w pracy menagera. Warsztat skutecznych technik i metod porozumiewania się
Celem warsztatów jest doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie wiarygodnego komunikowania się, skutecznego przekazywania informacji, argumentowania, przekonywania oraz negocjowania. Słuchacze będą również mieli możliwość rozpoznania własnej postawy w komunikacji interpersonalnej, barier utrudniających komunikowanie oraz popełnianych własnych błędów w procesie negocjacji. Co więcej, podczas ćwiczeń i symulacji członek warsztatu będzie mógł poznać swoje zalety i wady, jak również własną umiejętność słuchania, odbierania sygnałów oraz interpretacji wysyłanych do niego przekazów. Po zakończeniu szkolenia uczestnik: zna „złote” reguły i niepisane prawa skutecznego porozumiewania się wie jak doprowadzić zwaśnione strony do stołu rozmów zna i stosuje różne strategie i taktyki perswazji potrafi komunikować swoje plany, zamiary, poglądy praktycznie wykorzystuje nabyte umiejętności w pracy menedżera rozumie proces komunikowania i potrafi wykorzystywać techniki komunikowania i taktyki negocjacyjne w praktyce
Cele i korzyści
Celem warsztatów jest doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie wiarygodnego komunikowania się, skutecznego przekazywania informacji, argumentowania, przekonywania oraz negocjowania.
Słuchacze będą również mieli możliwość rozpoznania własnej postawy w komunikacji interpersonalnej, barier utrudniających komunikowanie oraz popełnianych własnych błędów w procesie negocjacji. Co więcej, podczas ćwiczeń i symulacji członek warsztatu będzie mógł poznać swoje zalety i wady, jak również własną umiejętność słuchania, odbierania sygnałów oraz interpretacji wysyłanych do niego przekazów.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik:
- zna „złote” reguły i niepisane prawa skutecznego porozumiewania się
- wie jak doprowadzić zwaśnione strony do stołu rozmów
- zna i stosuje różne strategie i taktyki perswazji
- potrafi komunikować swoje plany, zamiary, poglądy
- praktycznie wykorzystuje nabyte umiejętności w pracy menedżera
- rozumie proces komunikowania i potrafi wykorzystywać techniki komunikowania i taktyki negocjacyjne w praktyce
Program szkolenia
1. Proces komunikowania między ludźmi
- Czynniki determinujące komunikowanie
- Budowanie wiarygodności w relacjach interpersonalnych
- Style i reguły porozumiewania się
- cztery podstawowe style komunikowania: dyrektywne, analityczne, afektywne i uważające
- wady i zalety poszczególnych stylów
- praktyka stosowania stylów komunikowania: kiedy, gdzie i w stosunku do kogo stosować poszczególne style
- style zarządzania a style komunikowania
2. Niewerbalne środki porozumiewania się
- Postawa, odległość w przestrzeni
- Głos i jego skuteczne wykorzystanie
- Mimika twarzy
- Kontakt wzrokowy
- Ubiór i jego funkcje w komunikowaniu
- Interpretacja komunikatów niewerbalnych
- Wpływ mowy ciała na porozumienie między ludźmi
3. Werbalne środki porozumiewania się
- Reaktywne a proaktywne porozumiewanie się
- Magia i siła słów (słowa parzące i słowa magiczne)
- Jak sprawić, aby klienci słuchali, co się do nich mówi?
- Retoryka – sztuka prawidłowego korzystania ze słów
- Asertywność – czy to się opłaca?
4. Etyczne techniki wywierania wpływu – przekonywanie zespołu
- Psychologiczne prawidłowości w procesie perswazji
- Jak przekonywać do własnego stanowiska nie naruszając godności oponenta? – skuteczne i etyczne techniki
- Czym różni się manipulacja od wywierania wpływu
5. Strategie i techniki negocjacyjne
- Rola i znaczenie czasu w negocjacjach (wykorzystywanie czasu w procesie wywierania wpływu)
- Strategia współpracy (ustalanie granic, wciąganie do gry, zmiana stanowisk, pełne otwarcie, dzielenie tortu, niska piłka, krok po kroku)
- Umiejętność słuchania (czytanie „między wierszami”)
- Umiejętność zadawania pytań (strategia zadawania pytań, rodzaje pytań i ich wykorzystanie w konkretnych sytuacjach negocjacyjnych)
- Umiejętność parafrazowania wypowiedzi negocjatorów
- Techniki wywierania wpływu (reguły etycznego przekonywania do własnego stanowiska takie jak: reguła społecznego dowodu słuszności, wzajemności, autorytetu, niedostępności, sympatii, zaangażowania i konsekwencji, wykorzystanie efektu pierwszeństwa i świeżości, receptywne i ekspresyjne wywieranie wpływu)
- Strategia doprowadzenia do impasu (odmowa kontynuacji, kłódka, bierz lub spadaj, eskalacja żądań, spacer nie w porę, zmiana założeń)
- Strategie przełamywania impasu (obiektywne kryteria, tymczasowość, twórcze ujęcia, otwarte wyznania, podsumowania)
6. Praktyka komunikowania się w pracy menedżera, lidera zespołu, szefa projektu
- Komunikowanie się podczas zebrań i spotkań
- Komunikowanie decyzji menedżerskich
- Komunikowanie się w sytuacjach kryzysowych
- Komunikowanie się w konfliktach pracowników
- Komunikowanie podczas rozmów oceniających
- Komunikowanie podczas pracy zespołowej
- Informacja zwrotna – fundament pracy menedżera
- Jak delegować by jednocześnie motywować?
- Różnica pomiędzy słyszeniem a słuchanie, co mówię, a co słyszą odbiorcy?
7. Skutki niewłaściwego komunikowania w pracy menedżera
- Mobbing – co to jest i jak temu przeciwdziałać?
- Dyskryminacja – jak słownie dyskryminujemy innych?
- „Mowa nienawiści” – jak tego unikać?
- Świadomość słów i innych znaków w procesie komunikowania – jak rozwijać umiejętność komunikowania bez naruszania zasad etycznych i prawnych?
Metody szkoleniowe
- Mini wykłady – wprowadzenie do tematu, lub podsumowanie zagadnienia
- Analiza przypadków ilustrujących poszczególne zagadnienia – dyskusja grupowa na nimi
- Warsztaty umiejętności – opracowywanie przykładowych rozwiązań dla potrzeb konkretnego przypadku
- Odgrywanie ról przez uczestników w przygotowanych symulacjach, analiza zaproponowanych rozwiązań
Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL
ACTIVITY BASED LEARNING
– uczenie w oparciu o aktywność, metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie