- Oferta
- Rozwój menedżerski
KOMUNIKACJA Z PRACOWNIKIEM
Zdobycie przez Uczestników: Wiedzy o poziomach, narzędziach i odpowiedzialności kadry kierowniczej za skuteczną komunikację wewnętrzną Wiedzy w zakresie możliwych form komunikacji wspólnej oraz konsekwencji jej wdrażania dla lojalności i efektywności pracowników Umiejętności stosowania technik komunikacji kaskadowej, w tym organizacji zadaniowych…
Cele i korzyści
Zdobycie przez Uczestników:
- Wiedzy o poziomach, narzędziach i odpowiedzialności kadry kierowniczej za skuteczną komunikację wewnętrzną
- Wiedzy w zakresie możliwych form komunikacji wspólnej oraz konsekwencji jej wdrażania dla lojalności i efektywności pracowników
- Umiejętności stosowania technik komunikacji kaskadowej, w tym organizacji zadaniowych spotkań zespołowych
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Pogłębienie świadomości Uczestników, co do roli komunikacji wewnętrznej w osiąganiu celów Firmy i budowaniu jej pozytywnego wizerunku
- Poszerzenie umiejętności w obszarze budowania lojalności pracowników poprzez odpowiednie przekazywanie informacji wspólnej
- Pogłębienie wiedzy w obszarze skutecznej komunikacji kaskadowej
- Zwiększenie umiejętności w zakresie komunikacji osobistej z podwładnymi
Program szkolenia
1. Cele i rodzaje komunikacji wewnętrznej
- Główne cele komunikacji wewnętrznej:
- informowanie
- efektywność
- budowanie lojalności i zaangażowania
- tworzenie klimatu współpracy
- Rodzaje komunikacji wewnętrznej:
- komunikacja wspólna, kaskadowa i osobista
- komunikacja ustna i pisemna
- Konsekwencje złej komunikacji wewnętrznej:
- rozpowszechnianie plotki
- konsekwencje wewnętrzne i zewnętrzne dla Firmy
- Rola menedżera w budowaniu skutecznej komunikacji wewnętrznej (w kontekście PR wewnętrznego oraz wytycznych ISO 9001:2000)
2. Komunikacja wspólna: budowanie poczucia wspólnoty
- Kanały i narzędzia komunikacji wspólnej: przegląd możliwości oraz reguł stosowania
- Przegląd stosowanych technik komunikacji wspólnej: plusy i minusy, propozycje usprawnień
- Komunikacja wspólna ustna i pisemna
- Błędy popełniane w obszarze komunikacji wspólnej i sposoby ich eliminowania
3. Komunikacja kaskadowa: informowanie o zadaniach
- Zakres komunikacji kaskadowej
- Dopasowanie sposobu wydawania poleceń do dojrzałości zawodowej podwładnych
- Delegowanie zadań: obszary, reguły i proces empowerment
- Team-briefing, jako organizacyjne narzędzie przekazywania informacji wspólnych
- Rozmowa oceniająca jako narzędzie komunikacji kaskadowej
- Efektywne organizowanie i prowadzenie spotkań doskonalących jakość działania (elementy Gemba Kaizen)
- Komunikacja kaskadowa ustna i pisemna
- Błędy komunikacji kaskadowej i sposoby ich eliminowania
4. Komunikacja osobista: informowanie pracowników „na co dzień”
- Motywacyjne aspekty komunikacji menedżerskiej
- Dopasowanie komunikacyjno-proceduralne do pracownika: menedżerski i pracowniczy enneagram oraz jego wpływ na sposób pracy z podwładnymi
- Ustalanie reguł współpracy jako podstawa udzielania informacji zwrotnych przez menedżera
- Reguły udzielania pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych
- Zasady przekazywania informacji trudnych
- Błędy w komunikacji menedżerskiej i sposoby ich eliminowania
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie