- Oferta
- Rozwój menedżerski
KOMUNIKACJA W ZESPOLE / FIRMIE
Wzmocnienie więzi interpersonalnych sprzyjających współpracy zespołowej, Ukierunkowanie myślenia i działań pracowników na realizowanie potrzeb i osiąganie satysfakcji klienta zewnętrznego i wewnętrznego w oparciu o zespołowo podejmowane działania i osobistą inicjatywę, Uświadomienie uczestnikom wzajemnej odpowiedzialność za powierzone zadania, Uświadomienie poszczególnym członkom…
Cele i korzyści
- Wzmocnienie więzi interpersonalnych sprzyjających współpracy zespołowej,
- Ukierunkowanie myślenia i działań pracowników na realizowanie potrzeb i osiąganie satysfakcji klienta zewnętrznego i wewnętrznego w oparciu o zespołowo podejmowane działania i osobistą inicjatywę,
- Uświadomienie uczestnikom wzajemnej odpowiedzialność za powierzone zadania,
- Uświadomienie poszczególnym członkom zespołu znaczenie terminowego wywiązywania się z podjętych zobowiązań i zrozumieją, jaki to ma wpływ na pracę innych członków zespołu, reprezentowanych przez nich działów i całej firmy,
- Poznanie najważniejszych zasad postępowania w sytuacji pozornego konfliktu interesów,
- Zrozumienie swojego osobistego wkładu w funkcjonowanie zespołu,
- Usprawnienie komunikacji wewnętrznej
Program szkolenia
1. Komunikowanie się w zespole
- modele komunikacji w odniesieniu do pełnionych ról zespołowych
- podstawowe narzędzia służące komunikacji a sukces w realizacji zadań
- autoanaliza własnego stylu komunikowania
- diagnoza barier utrudniających skuteczną komunikację
2. Diagnoza sytuacji wyjściowej, czyli nauka słuchania
- bariery w komunikacji interpersonalnej
- informacja zwrotna (feedback)
- komunikacja wewnętrzna jako metoda pozafinansowego motywowania podwładnych (10 menedżerskich przykazań motywującej komunikacji)
3. Czynniki wywierające wpływ na komunikację w organizacjach
- formalny kanał komunikacji
- struktura władzy
- specjalizacja zadań
- własność informacji
4. Komunikacja pionowa i pozioma w organizacji
5. Komunikacja nieformalna
6. Nitka, koło i sieć jako modele komunikowania członków organizacji. Analiza sytuacji najwyższej skuteczności każdego z tych modeli
7. Plotki: czym są i o czym świadczą, jak im zapobiegać
8. Procesy grupowe a synergia w zespole
- wspólne wartości jako siła integrująca grupę
- reguły funkcjonowania zespołu (podstawowe zasady regulujące pracę zespołu)
- planowanie, wykonywanie, kontrolowanie i doskonalenie pracy zespołu
- ustalanie priorytetów i wyznaczanie celów
- twórczy dialog w zespole
- myślenie kreatywne a myślenie empiryczne w zespole
- osiąganie porozumienia w zespole
- sprzężenie zwrotne jako sposób na polepszenie funkcjonowanie zespołu i poszczególnych jego członków
- tworzenie warunków sprzyjających współpracy (zaufanie, otwartość, wymiana informacji)
9. Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych.
- planowanie i przygotowywanie spotkań
- zasady prowadzenia dyskusji i spotkań (dyscyplina, kultura, przygotowanie, rzeczowość),
- precyzyjne wyznaczanie zadań do realizacji
- przyjmowanie odpowiedzialności za powierzone zadania
- porządkowanie informacji i finalizowanie spotkań
- wywiązywanie się z powierzonych zadań
- kontrola realizacji powierzonych zadań
10. Komunikacja wewnętrzna w wybranych nietypowych sytuacjach: komunikacja kryzysowa, komunikacja podczas przemian w firmie (restrukturyzacja, zmiany systemu zarządzania, zmiany własnościowe)
11. Rola komunikacji wewnętrznej w sytuacjach konfliktu
12. Doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów komunikacyjnych.
- kanały komunikacyjne i praktyczne rady, jak zwiększyć ich skuteczność
- udrażnianie kanałów góra – dół, dół – góra
13. Efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej
14. Technika i nowe sposoby komunikacji
15. Łączenie narzędzi – czyli jak tworzyć najlepszy mix narzędzi komunikacji wewnętrznej
16. Rola komunikacji wewnętrznej w popularyzowaniu dobrych wzorców zachowań korporacyjnych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie