Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

KOMUNIKACJA W PROCESIE DELEGOWANIA ZADAŃ

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności efektywnego zarządzania zespołem pracowniczym oraz sobą samym poprzez wdrożenie polityki wyważonej pomiędzy celami zadaniowymi a interpersonalnymi. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, by połączyć wiedzę teoretyczną z praktyką.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Zasadniczym celem szkolenia jest nabycie umiejętności efektywnego zarządzania zespołem pracowniczym oraz sobą samym poprzez wdrożenie polityki wyważonej pomiędzy celami zadaniowymi a interpersonalnymi.

Cele szczegółowe:

  • Określenie celów zespołu i etapów ich realizowania
  • Wzmocnienie indywidualnych zasobów w celu wykorzystania ich w pracy grupowej
  • Przetrenowanie postaw zaangażowanych
  • Wyciszenie emocji na rzecz zachowań profesjonalnych
  • Usprawnienie komunikacji, stworzenie schematów przepływu informacji
  • Nabycie technik szybkiego delegowania zadań
  • Integracja zespołu

Uczestnicy szkolenia nabywają umiejętności:

  • Nowoczesnego zarządzania zespołem
  • Budowania autorytetu
  • Analizy potrzeb i kompetencji pracowników
  • Aktywizacji osobistej i automotywacji do działania
  • Przeciwdziałania zniechęceniu, wypaleniu zawodowemu i rotacji pracowników
  • Zapobiegania kryzysom personalnym
  • Wymiany informacji
  • Skutecznego komunikowania się
  • Wzmocnienia więzi

Program szkolenia

1. Efektywność

  • Planowanie w oparciu o koncepcję budowy domu
  • Planowanie z uwzględnieniem ról życiowych
  • Matryca zarządzania zadaniami (wg Eisenhowera)
  • Siedem nawyków skutecznego działania wg Coveya
  • Ósmy nawyk skutecznego działania wg Coveya
  • Kontrola wstępna, bieżąca i końcowa
  • Przewodzenie grupie – podnoszenie efektywności ludzi

2. Dobór zespołu pracowniczego

  • Znaczenie więzi w pracy zespołowej
  • Zespół współpracowników
  • Dopasowanie ludzi do zadań i zadań do ludzi – kompetencje zawodowe i predyspozycje do zadań zawodowych
  • Koncentracja na zadaniach vs dbanie o dobre relacje między ludźmi

3. Moje miejsce w zespole

  • Budowa własnego autorytetu
  • Zachowania asertywne jako opozycja do agresji
  • Radzenie sobie z trudnymi ludźmi i pytaniami
  • Wprowadzenie do coachingu indywidualnego i pracowniczego

4. Określanie i realizacja celów

  • Rodzaje celów
  • Cele indywidualne i grupowe
  • Przetransformowanie celu jako podstawa planu działania
  • Warunki działania celowego

5. Podejmowanie decyzji

  • Rodzaje i uwarunkowania decyzji
  • Konstruowanie zespołów zadaniowych i negocjacyjnych – zarządzanie dywizjonalne
  • Szybkie reagowanie
  • Techniki kierowania w różnych sytuacjach wraz z sytuacjami kryzysowymi
  • Delegowanie zadań

6. Proces komunikowania w delegowaniu zadań

  • Zasady delegowania
  • Intencja – nastawienie do rozmowy i rozmówcy
  • Proces rozwoju pracownika a inspiracja do zmian – koncentracja na zadaniach, czy na relacjach?
  • Model Diltsa – poziom pracy z pracownikiem, w celu uzyskania pożądanej zmiany jego zachowania
  • Komunikowanie się, interakcja, komunikat, przepływ informacji – podstawowe pojęcia
  • Właściwości istotne w kontaktach międzyludzkich
  • Uwzględnianie potrzeb ludzkich w procesie komunikowania się
  • Znaczenie komunikacji bieżącej
  • Gotowość do dialogu – utrzymanie kontaktu ( skrzynka kontaktowa)
  • Bariery komunikacyjne

7.  Argumentowanie

  • Słuchanie jako podstawa skutecznej argumentacji
  • Skuteczne słuchanie
  • Wyciąganie informacji z przekazywanych przez rozmówcę treści
  • Argumentowanie przez zadawanie pytań
  • Argumentacja emocjonalna i racjonalna
  • Taktyki emocji dodatnich i ujemnych
  • Różnorodność argumentów – argumentacja dwustronna
  • Szyk nestoriański w argumentowaniu – zasada CFS
  • Argumentacja według Arystotelesa – teza, uświadomienie problemu, przedstawienie rozwiązania, korzyści, wezwanie do działania
  • Ilość i jakość argumentów
  • Wykorzystanie argumentów partnera do uzasadnienia swojego stanowiska

8. Motywowanie

  • Różnica pomiędzy przywództwem a zarządzaniem
  • Automotywowanie i motywowanie do działania
  • Podstawowe modele i typy motywowania
  • Motywowanie indywidualne i grupowe
  • Nagana i nagroda – narzędzia menedżerskie
  • Dobór środków motywujących do sytuacji i potrzeb
  • Koncepcja „Silnych Stron” wg Instytutu Gallupa
  • „25 dokonań” – potwierdzenie kompetencji. Motywowanie w oparciu o talenty i predyspozycje
  • 7 zasad skutecznego pozytywnego wsparcia
  • Obserwacja i analiza poziomu motywacji w zespole. Diagnozowanie potrzeb

9. Sytuacje konfliktowe

  • Natura emocji i ich znaczenia w relacjach międzyludzkich
  • Sytuacje stresogenne – przeciwdziałanie i radzenie sobie z nimi
  • Konflikty naturalne
  • Konflikty strategiczne
  • Metody rozwiązywania konfliktów
  • Kryzysy – znaczenie i procedury

10. Wstęp do negocjowania

  • Sytuacje nienegocjowalne
  • Warunki niezbędne do procesu negocjacyjnego
  • Poszukiwanie rozwiązań w miejsce uporu przy swoim
  • Wybór strategii rozwiązywania konfliktu
  • Kotwice emocjonalne i ich wykorzystanie
  • Delegowanie w ramach procesu negocjacyjnego – praca zespołowa
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, by połączyć wiedzę teoretyczną z praktyką.

Zajęcia prowadzone są według schematu:

  1. wstępny krótki wykład teoretyczny
  2. badanie predyspozycji słuchaczy na podstawie ich zachowań podczas ćwiczenia
  3. korekta
  4. dobór właściwego ćwiczenia wywołującego pożądane zachowania
  5. przeprowadzenie ćwiczenia w formie warsztatowej
  6. analiza wyników
  7. dyskusja

Powyższy schemat dotyczy kolejno poszczególnych podtematów szkolenia.

Narzędzia:

  • kwestionariusze ankiet m. in. kompetencji społecznych, modeli zarządzania, poziomu poczucia sprawstwa, poziomu zaangażowania
  • ćwiczenia oparte o metodę przypadków
  • symulacje wykorzystujące doświadczenia reprezentowanej grupy
  • rejestracja kamerą wideo (opcja)

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie