Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA BUDOWANIE WSPÓŁPRACY – jak budować właściwe relacje w zespole i rozwiązywać konflikty

Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej Zapoznanie z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej i zadaniowej Dostarczenie wiedzy w zakresie przyczyn pojawiających się konfliktów Przećwiczenie konkretnych…

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej
  • Zapoznanie z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej i zadaniowej
  • Dostarczenie wiedzy w zakresie przyczyn pojawiających się konfliktów
  • Przećwiczenie konkretnych sposobów konstruktywnego rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych w zespole

Program szkolenia

1. Co sprawia, że czujemy się razem dobrze?

  • Cechy osobowości i zachowania wpływające na pojawianie się sympatii między ludźmi
  • W jaki sposób łamać stereotypy – pozytywne nastawienie
  • Sposoby budowania i podtrzymywania sympatii między ludźmi

2. W jaki sposób się komunikujemy?

  • Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
  • Bariery komunikacyjne – dlaczego nie warto decydować za innych?
  • Opór komunikacyjny – w jaki sposób zachęcić innych by mówili

3. Przyczyny braku współpracy

  • Przyczyny strukturalne (wynikające z sytuacji współzależności)
  • Bariery komunikacyjne współpracy (bariery negocjacyjne)
  • Techniki komunikacyjne przełamujące bariery współpracy
  • Jak zmieniać „ich” nastawienie?
  • Jak opanować swoje emocje?
  • Jak przekształcać „ich” stanowisko?
  • Jak zwiększać „ich” satysfakcję?
  • Jak radzić sobie z „ich” poczuciem siły?

4. Konflikt w zespole – anatomia

  • Specyfika konfliktów w zespole i organizacji – sytuacja współzależności jako źródło konfliktów
  • Przyczyny podejścia rywalizacyjnego oraz sposoby zapobiegania
  • „Mapa konfliktów pracownika ” – analiza otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego organizacji w poszukiwaniu obszarów konfliktowych w sytuacji zawodowej
  • Trzy poziomy pojawiania się konfliktu – kryzys, problem, okazja
  • Analiza typów i rodzajów konfliktów
  • Narzędzia rozwiązywania konfliktów pozornych i rzeczywistych

5. Psychologiczne podłoże konfliktów

  • Cykl konfliktu – znaczenie doświadczeń w sytuacji definiowania konfliktu oraz podejmowanych zachowań radzenia sobie z nim
  • Różne sposoby rozumienia zjawiska konfliktu; dynamika interakcji w konflikcie: rola samospełniającego się proroctwa, spirali eskalacji konfliktu i nastawień stron zaangażowanych w konflikt

6. Proces konstruktywnego rozwiązywania konfliktów

  • Określanie przestrzeni problemowej
  • Odkrywanie celów
  • Analiza SWOT
  • Dostarczanie informacji, uszczegóławianie faktów, redefinicje problemów
  • Określenie celów rozwiązania (wg SMART)
  • Wybór, oceny i ulepszanie pomysłów

7. Jak komunikacja buduje współpracę?

  • Efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele?
  • Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie