Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

KOMUNIKACJA a korzystne relacje interpersonalne. Analiza transakcyjna, czyli zrozumienie naszych zachowań i komunikacja w trudnych czasach

Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi uczestników. Wstępem do treningu jest integracja, wzbudzenie i stworzenie atmosfery bezpieczeństwa, życzliwości i zapału do uczenia się. Zajęcia warsztatowe poprzedzone są mini wykładami wprowadzającymi uczestników do zagadnień tematycznych. Uczestnicy podczas prezentacji, odgrywania ról – uczą się nowych, lub pogłębiają własne umiejętności, niezbędne do efektywnej komunikacji w środowisku pracy. Następnie otrzymają informację zwrotną ze strony trenera prowadzącego jak również współuczestników zajęć. W trakcie treningu zaprezentowane zostaną strategie działania na trzech poziomach, używając analizy transakcyjnej. Dopełnieniem zajęć jest wskazanie profilaktyki, będącej narzędziem w walce ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

• Pogłębienie wiedzy i umiejętności dotyczących psychologii ludzkich zachowań
• Rozwinięcie umiejętności w zakresie wyrażania własnych postaw asertywnych
• Zwiększenie satysfakcji z życia zawodowego poprzez umiejętne stwarzanie dobrej atmosfery i korzystnych relacji interpersonalnych w środowisku pracy

Program szkolenia

1. Schemat komunikacji

• Poziom werbalny
• Poziom niewerbalny

2. Techniki aktywnego słuchania

• Pytania otwarte i zamknięte
• Odzwierciedlenia
• Pauzy
• Pytania neutralne
• Pytania naprowadzające
• Podsumowania
• Krótkie potwierdzenia
• Parafrazowanie

3. Asertywne zachowanie w kontakcie z drugą osobą

• Słowa, gesty, uczucia, czyli przyjmowanie opinii, ocen i emocji innych
• Krytyka słuszna i niesłuszna – sposoby postępowania
• Atak, manipulacja z pozycji „silnego przeciwnika” – skuteczne przeciwdziałanie
• Pochwała, komplement – asertywne odpowiedzi

4. Trudne rozmowy? – wyrażanie własnych opinii i przekonań

• Postawy interpersonalne – „bycie w porządku ja – ty” (Koncepcja Harris’a)
• Początki bywają trudne, czyli budowanie asertywnego komunikatu „Ja…”

5. Formy wyrażania negatywnych uczuć i radzenie sobie z agresją otoczenia

• Naturalny ton głosu, kontakt wzrokowy, otwarta postawa ciała – elementy sprzyjające rzeczowej komunikacji
• Technika wyrażania siebie FUO (fakt, ustosunkowanie, oczekiwanie)
• Milczenie, jako asertywne poparcie własnych słów

6. Do czego przydaje się analiza transakcyjna?

• Podział zachowań na grupy „RODZIC, DOROSŁY, DZIECKO” jako metafora sygnalizacji świetlnej
• Zachowania nieprawidłowe – jak wpływają na nas i otoczenie
• Autoanaliza własnych poziomów komunikacyjnych i rozpoznawanie ich u rozmówcy
• Budowanie komunikatów adekwatnych do różnych sytuacji zawodowych
• „Jak zapalić światło u rozmówcy”, czyli sposoby wzbudzania określonych stanów w trudnych, napiętych sytuacjach
•  Zwiększanie własnej skuteczności szczególnie w obecnej sytuacji z wykorzystaniem analizy transakcyjnej

Metody szkoleniowe

Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi uczestników.
Wstępem do treningu jest integracja, wzbudzenie i stworzenie atmosfery bezpieczeństwa, życzliwości i zapału do uczenia się. Zajęcia warsztatowe poprzedzone są mini wykładami wprowadzającymi uczestników do zagadnień tematycznych.

Uczestnicy podczas prezentacji, odgrywania ról – uczą się nowych, lub pogłębiają własne umiejętności, niezbędne do efektywnej komunikacji w środowisku pracy.

Następnie otrzymają informację zwrotną ze strony trenera prowadzącego jak również współuczestników zajęć.
W trakcie treningu zaprezentowane zostaną strategie działania na trzech poziomach, używając analizy transakcyjnej. Dopełnieniem zajęć jest wskazanie profilaktyki, będącej narzędziem w walce ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Adresaci

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie