Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Etykieta oraz protokół dyplomatyczny w biznesie

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Program szkolenia

1. Podstawy etykiety w biznesie, czyli pierwsze wrażenie

  • Wprowadzenie/ przedstawienie agendy
  • Protokół dyplomatyczny w ujęciu historycznym
  • Precedencja w biznesie i w dyplomacji
  • Witanie się, przedstawianie, podawanie ręki, całowanie ręki
  • Precedencja w samochodzie, w windzie, przy stole
  • Tytułowanie osób

2. Zarządzanie informacją, czyli komunikacja w biznesie oraz w dyplomacji

  • Bilety wizytowe- formy i rodzaje
  • Korespondencja przy pomocy biletu wizytowego
  • Francuskie skróty stosowane na wizytówkach
  • Korespondencja formalna w biznesie
  • Etykieta telefoniczna
  • Rozmowy przez telefon- trudne sytuacje
  • Korespondencja mailowa w biznesie, czyli netetykieta

3. Organizacja wizyt

  • Ustalanie programu wizyty
  • Oficjalne powitanie gości
  • Rozmieszczenie osób podczas spotkania
  • Trudne sytuacje podczas wizyt

4. Savoir vivre przy stole, czyli z czym to się je…

  • Organizacja stołu negocjacyjnego
  • Zapraszanie gości, stosowanie zaproszeń- jesteśmy gośćmi, jesteśmy gospodarzami
  • Przyjęcia służbowe- śniadanie robocze, lunch roboczy, brunch, przyjęcia bufetowe,
    koktajl, przyjęcie wieczorne, vins et fromages, lampka wina, przyjęcia ogrodowe
  • Plan stołu i sadowienie gości przy stole
  • Układanie i akceptowanie menu
  • Obsługa przyjęcia, sposób serwowania dań
  • Napoje alkoholowe- rodzaje, sposoby serwowania
  • Wręczanie upominków oraz kwiatów- kiedy i jak, w jakiej formie?
  • Największe faux pas podczas przyjęć i spotkań restauracyjnych

5. Stroje w biznesie oraz dyplomacji

  • Materiały eleganckie oraz dobór odpowiedniej tkaniny.
  • Szwy i wykończenia odzieży- na co zwracać uwagę
  • Wzory eleganckie oraz sportowe- moda w biznesie.
  • Jak wybrać odzież w dobrym rozmiarze?
  • Garsonka czy kostium? ( spódnica i spodnie w biznesie)
  • Rodzaje garniturów ( dzienny, biurowy, sportowy, klubowy, wizytowy)
  • Garderoba służbowa- garnitury i garsonki ( fasony, kolorystyka); koszule i bluzki
    (kołnierzyk); spodnie ( mankiet, kant, zaszewki); apaszki w biznesie
  • Dodatki niezbędne – buty, pasek, okulary, zegarek, biżuteria, rajstopy etc.
  • Garderoba formalna ( wizytowa) – „ White tie”, „Black tie”, odzież wizytowa

6. Co zrobić, czyli praktyczne omówienie zagadnień…

  • wręczanie upominków
  • wręczanie kwiatów
  • odbieranie gości z lotniska czy z dworca kolejowego
  • odprowadzanie gości do drzwi, szatni etc.
  • rezerwowanie hotelu, zamawianie taksówki etc.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie