EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM – etapy budowania, współpracy i wzajemny szacunek zespołu
Termin: 25-09-2023 - 26-09-2023
Do rozpoczęcia: 4 dni
Kategoria:
Rozwój menedżerski
Liczba godzin dydaktycznych: 16 (2 dni)
Miasto: Wisła
Cena: PROMOCYJNA: 1990 zł brutto
Hotel: śląskie, Hotel Stok Wisła **** SKI&SPA
Cele i korzyści szkolenia
Biorąc udział w szkoleniu:
- Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy.
- Nauczysz się zauważać, nazywać i eliminować błędy w kierowaniu.
- Poznasz różne modele i strategie zarządzania i kierowania zespołem
- Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane
Umiejętności zdobywane podczas kursu:
- Identyfikacja i zrozumienie procesów jakie mają miejsce w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju
- identyfikacja umiejętności potrzebnych do efektywnej współpracy na różnych szczeblach
- umiejętności ułatwiające współprace grupową jak i indywidualną
- umiejętności komunikacyjne.
- umiejętności kierownicze
Metoda szkolenia:
Szkolenie zostało starannie opracowane, z uwzględnieniem interaktywnego podejścia, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.
Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.
Adresaci szkolenia
- Szefowie zespołów, firm
- Kierownicy działów
- Osoby zarządzające personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych
Program szczegółowy szkolenia
Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej. Jednostka, inne jednostki, grupa. Pojęcie współpracy. Współpraca jako jeden z rodzajów kontaktów z innymi.
Zasady funkcjonowania jednostki w relacji z innymi
- potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
- samodzielność, autonomia a współpraca
Komunikacja jako czynnik podstawowy dla współpracy:
- zasady efektywnej komunikacji
- odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
- komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
- postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
- umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
- zasady zjednywania ludzi
Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę
- etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
- drogi do współpracy na każdym z nich
- role zespołowe i ich identyfikacja
Czynniki zewnętrzne wpływające na współpracę z innymi
- czas i jego presja
- kultura organizacyjna
- zmiany w organizacji
Rola lidera w kreowaniu, wzmacnianiu. Autorytet szefa
- style kierowania zespołem a motywowanie
- modelowanie zachowań
-
- Budowanie autorytetu lidera
- Postawa przywódcy
- Atrybuty przywództwa
- Droga mistrza: zachowanie równowagi między światem wartości i wizerunkiem
Zasady delegowania zadań
- strefy delegowania zadań
- stopnie delegowania zadań
- 14 zasad efektywnego delegowania wg Harvard Business University
Podstawowe teorie motywowania – wstęp
- teoria X i Y Mc Gregora
- dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga
- złote zasady motywacji Maxa Landsberga i jego koncepcja typów osobowości w motywowaniu
Opór i błędy w delegowaniu
- opory po stronie kierownika
- opory po stronie pracownika
- praca z oboma rodzajami oporu
Motywowanie pracowników jako odpowiedź na ich potrzeby
- Piramida potrzeb Maslowa
- doświadczenia osobiste
Rodzaje motywacji i psychologiczne zasady motywowania
- rodzaje motywacji
- zasady motywowania ekonomicznego
- zasady motywacji środkami niematerialnymi
- psychologiczne zasady motywowania
Motywowanie na co dzień krok po kroku
- Informacja zwrotna i ocena
- Błędy w procesie motywowania
- Znaczenie języka w motywowaniu
Konflikt i rywalizacja w grupie jako największe zagrożenia dla współpracy
- źródła rodzaje konfliktów
- strategie radzenia sobie z konfliktami
- rywalizacja w zespole : za i przeciw
W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi – koncepcja zachowań asertywnych . Asertywność w relacji szef – pracownik
- pojęcie asertywności
- twoje własne prawa
- kiedy decydujesz się być asertywnym
- typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
- budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
- dlaczego boimy się powiedzieć „nie” – co nas powstrzymuje
- samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
Co to znaczy szanować ciebie i siebie – co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy
- umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
- umiejętność argumentowania
- obrona przed manipulacją
- przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Miejsce
Hotel Stok Wisła **** SKI&SPA
ul. Jawornik 52A, 43-460 Wisła
tel. 33 856 41 00
www.hotelstok.pl
Serdecznie zapraszamy do Hotelu STOK **** SKI&SPA położonego w malowniczej dolinie Jawornika w Wiśle.
Do dyspozycji Gości jest basen rekreacyjny, jacuzzi oraz Centrum Wellness (łaźnie parowe, wanna spa, caldarium, sauna infrared-promienie podczerwone, biosauna, sauna sucha, strefa wypoczynkowa z brodzikiem Kneippa). Hotel dysponuje łącznie 205 komfortowo wyposażonymi pokojami z możliwością korzystania z bezprzewodowego Internetu.
W hotelu znajduje się również 4 torowa kręgielnia, świetne miejsce do spędzenia czasu po szkoleniu.
Hotel STOK jako jedyny obiekt w Beskidach posiada 2 własne wyciągi narciarskie zlokalizowane bezpośrednio przy hotelu. Trasy sztucznie naśnieżane, oświetlone i ratrakowane.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia
Serdecznie zapraszamy:)
Cena i zapisy
2090,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 1990,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę.
Podana wyżej cena zawiera:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe i pomocnicze
- przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
- konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia
- certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
- zakwaterowanie w komfortowych pokojach 2-osobowych, z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet)
- pełne wyżywienie
- zorganizowanie czasu wolnego
- i …. sympatyczną niespodziankę
Formularz kontaktowy
Dodatkowe informacje
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.
Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.
Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych, albo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania