Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA I ASERTYWNOŚĆ W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH, wersja 2-dniowa

Praktycznie każdy człowiek (wyjąwszy okres niemowlęctwa) potrafi mówić i … mówi. Zgodnie z tym faktem, że wszyscy od dzieciństwa biegle władamy językiem, to podświadomie stajemy się sami dla siebie największym autorytetem w dziedzinie formułowania i kontrolowania myśli, poglądów, opinii, osądów itp.. Jednak … „Kto mówi językiem niezrozumiałym dla nikogo poza nim, nie mówi w ogóle. Mówić, to mówić do kogoś”. /Hans Georg Gadamer/ Bez względu na to, jaki masz zawód, w jakiej organizacji pracujesz, doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się, doprowadzanie do wspólnego zrozumienia, empatia, radzenie sobie z emocjami własnymi i innych osób mogą mieć kluczowe znaczenie dla Ciebie, Twojej kariery czy sukcesu (jakkolwiek go rozumiesz).

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Najważniejsze  z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • staną się bardziej pewni i otwarci w komunikowaniu się z innymi
  • poznają zachowania charakterystyczne dla osób z wysoką inteligencją emocjonalną
  • dowiedzą się, jak powstają błędy w komunikowaniu się z innymi i jak ich unikach
  • nauczą niwelować negatywny wpływ emocjonalny innych osób
  • dowiedzą się, czym jest asertywne komunikowanie się
  • poznają tajniki zespołowego komunikowania się
  • zapoznają się z regułami pisemnej wymiany informacji

Program szkolenia

1. ZNACZENIE KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ

  • Anatomia komunikatu
  • Bodźce w komunikacji – nadmiar informacji
  • Co nas najbardziej frustruje w komunikowaniu się
  • Bariery w komunikowaniu się
    • pokonywanie interpersonalnego komunikowania się
  • Co pomijam, a co dodaję w komunikacji z innymi
    • jak ludzie rozumieją przekazywane informacje
  • Słowa – nasze komunikaty werbalne
    • słuch i słuchanie
    • uwarunkowania skutecznego słuchania
    • rola pytań w słuchaniu: sztuka dowiadywania się
    • technika parafrazy
  • Mowa ciała – nasze komunikaty niewerbalne
    • pozajęzykowe budowanie wizerunku i autorytetu
  • Precyzja komunikacji – jak mówić, by nas rozumiano i jak słuchać, by rozumieć innych
  • Dopasowanie sposobu komunikacji do odbiorcy
  • Skutki wadliwej komunikacji

2. WPROWADZENIE DO INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ

  • Czym jest inteligencja emocjonalna
  • Zachowania charakterystyczne dla osób z wysoką inteligencją emocjonalną
  • Ocena własnego EQ – kwestionariusz
  • Wyrażanie własnych emocji – czy wysyłam komunikaty zrozumiałe dla innych
  • Jak kontrolować własne emocje
  • Zdolność motywowania się – 3 filary

3. WPŁYW SPOŁECZNY KOMUNIKACJI

  • Dlaczego ulegamy wpływom
  • Podstawowe mechanizmy wpływu na innych
  • Jak sprawić, by inni zechcieli zrobić to, na czym nam zależy – techniki wywierania wpływu
  • Obrona przed manipulacją
  • Zespołowe komunikowanie się – badanie osobistego stylu komunikowania się z innymi

4. ASERTYWNOŚĆ – w zgodzie ze sobą, w dobrych stosunkach z innymi

  • Czym są zachowania asertywne
  • Moje prawa w komunikacji z innymi
  • Wyrażanie krytyki, gniewu, obaw (co zamiast agresji)
  • Jak radzić sobie z nieśmiałością, strachem (co zamiast uległości)
  • Asertywna wymiana emocji, postaw i opinii oraz reakcja na zachowania innych
  • Słowa „ja” i „ty” w asertywnym komunikowaniu się
  • Komunikacja pozytywna NVC

5. PRZEDSTAWMY TO NA PIŚMIE

  • Kontaktowanie się na piśmie z perspektywy odbiorcy – aspekty profesjonalnej komunikacji pisemnej
  • Struktura służbowych maili
  • Moc słów: kto, co, gdzie, kiedy, jak, dlaczego i ich wpływ na zwiększenie liczby czytelników naszych maili/ pism
  • Używanie słów pisanych zgodne z regułą społecznego dowodu słuszności

5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Mój plan działania

Metody szkoleniowe

  • wykład multimedialny (20%)
  • analiza przypadku
  • rozmowa moderowana/ dyskusja
  • warsztaty w grupach
  • ankiety/ kwestionariusze
  • filmiki szkoleniowe

Adresaci

Szkolenie „Efektywna komunikacja, inteligencja emocjonalna i asertywność w kontaktach zawodowych” przeznaczone jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność, poprawić i usprawnić jakość swojej komunikacji ze współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi.

 

To szkolenie dla KAŻDEGO jest najlepszym wyborem, ponieważ praca nad osobistym potencjałem, zasobami i trudnościami zawsze przynosi większe efekty, niż sami się spodziewamy.

Zapraszamy pracowników wszystkich szczebli zawodowych,  które często spotykają się z trudnymi i stresującymi sytuacjami, przekazują negatywne informacje, biorą udział w konfliktogennych rozmowach a muszą zachować równowagę emocjonalną.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie