- Oferta
- Rozwój menedżerski
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA I ASERTYWNOŚĆ W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH, wersja 2-dniowa
Praktycznie każdy człowiek (wyjąwszy okres niemowlęctwa) potrafi mówić i … mówi. Zgodnie z tym faktem, że wszyscy od dzieciństwa biegle władamy językiem, to podświadomie stajemy się sami dla siebie największym autorytetem w dziedzinie formułowania i kontrolowania myśli, poglądów, opinii, osądów itp.. Jednak … „Kto mówi językiem niezrozumiałym dla nikogo poza nim, nie mówi w ogóle. Mówić, to mówić do kogoś”. /Hans Georg Gadamer/ Bez względu na to, jaki masz zawód, w jakiej organizacji pracujesz, doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się, doprowadzanie do wspólnego zrozumienia, empatia, radzenie sobie z emocjami własnymi i innych osób mogą mieć kluczowe znaczenie dla Ciebie, Twojej kariery czy sukcesu (jakkolwiek go rozumiesz).
Cele i korzyści
Najważniejsze z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
- staną się bardziej pewni i otwarci w komunikowaniu się z innymi
- poznają zachowania charakterystyczne dla osób z wysoką inteligencją emocjonalną
- dowiedzą się, jak powstają błędy w komunikowaniu się z innymi i jak ich unikach
- nauczą niwelować negatywny wpływ emocjonalny innych osób
- dowiedzą się, czym jest asertywne komunikowanie się
- poznają tajniki zespołowego komunikowania się
- zapoznają się z regułami pisemnej wymiany informacji
Praktycznie każdy człowiek (wyjąwszy okres niemowlęctwa) potrafi mówić i … mówi.
Zgodnie z tym faktem, że wszyscy od dzieciństwa biegle władamy językiem, to podświadomie stajemy się sami dla siebie największym autorytetem w dziedzinie formułowania i kontrolowania myśli, poglądów, opinii, osądów itp..
Jednak …
„Kto mówi językiem niezrozumiałym dla nikogo poza nim, nie mówi w ogóle. Mówić, to mówić do kogoś”. /Hans Georg Gadamer/
Program szkolenia
1. ZNACZENIE KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
- Anatomia komunikatu
- Bodźce w komunikacji – nadmiar informacji
- Co nas najbardziej frustruje w komunikowaniu się
- Bariery w komunikowaniu się
- pokonywanie interpersonalnego komunikowania się
- Co pomijam, a co dodaję w komunikacji z innymi
- jak ludzie rozumieją przekazywane informacje
- Słowa – nasze komunikaty werbalne
- słuch i słuchanie
- uwarunkowania skutecznego słuchania
- rola pytań w słuchaniu: sztuka dowiadywania się
- technika parafrazy
- Mowa ciała – nasze komunikaty niewerbalne
- pozajęzykowe budowanie wizerunku i autorytetu
- Precyzja komunikacji – jak mówić, by nas rozumiano i jak słuchać, by rozumieć innych
- Dopasowanie sposobu komunikacji do odbiorcy
- Skutki wadliwej komunikacji
2. WPROWADZENIE DO INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
- Czym jest inteligencja emocjonalna
- Zachowania charakterystyczne dla osób z wysoką inteligencją emocjonalną
- Ocena własnego EQ – kwestionariusz
- Wyrażanie własnych emocji – czy wysyłam komunikaty zrozumiałe dla innych
- Jak kontrolować własne emocje
- Zdolność motywowania się – 3 filary
3. WPŁYW SPOŁECZNY KOMUNIKACJI
- Dlaczego ulegamy wpływom
- Podstawowe mechanizmy wpływu na innych
- Jak sprawić, by inni zechcieli zrobić to, na czym nam zależy – techniki wywierania wpływu
- Obrona przed manipulacją
- Zespołowe komunikowanie się – badanie osobistego stylu komunikowania się z innymi
4. ASERTYWNOŚĆ – w zgodzie ze sobą, w dobrych stosunkach z innymi
- Czym są zachowania asertywne
- Moje prawa w komunikacji z innymi
- Wyrażanie krytyki, gniewu, obaw (co zamiast agresji)
- Jak radzić sobie z nieśmiałością, strachem (co zamiast uległości)
- Asertywna wymiana emocji, postaw i opinii oraz reakcja na zachowania innych
- Słowa „ja” i „ty” w asertywnym komunikowaniu się
- Komunikacja pozytywna NVC
5. PRZEDSTAWMY TO NA PIŚMIE
- Kontaktowanie się na piśmie z perspektywy odbiorcy – aspekty profesjonalnej komunikacji pisemnej
- Struktura służbowych maili
- Moc słów: kto, co, gdzie, kiedy, jak, dlaczego i ich wpływ na zwiększenie liczby czytelników naszych maili/ pism
- Używanie słów pisanych zgodne z regułą społecznego dowodu słuszności
5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- Mój plan działania
Metody szkoleniowe
- wykład multimedialny (20%)
- analiza przypadku
- rozmowa moderowana/ dyskusja
- warsztaty w grupach
- ankiety/ kwestionariusze
- filmiki szkoleniowe
Adresaci
Szkolenie „Efektywna komunikacja, inteligencja emocjonalna i asertywność w kontaktach zawodowych” przeznaczone jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność, poprawić i usprawnić jakość swojej komunikacji ze współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi.
To szkolenie dla KAŻDEGO jest najlepszym wyborem, ponieważ praca nad osobistym potencjałem, zasobami i trudnościami zawsze przynosi większe efekty, niż sami się spodziewamy.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie