- Oferta
- Rozwój menedżerski
BIULETYN FIRMOWY Zasady tworzenia i zarządzania biuletynem firmowym
Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym: Co brać pod uwagę podejmując decyzję o wydawaniu biuletynu firmowego Jak zorganizować wydawanie i tworzenie takiego biuletynu (layout, redakcja, planowanie, makieta, funkcjonalności newslettera) Czy praca w biuletynie firmowym jest to dziennikarstwo? – jak pozyskiwać…
Cele i korzyści
Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym:
- Co brać pod uwagę podejmując decyzję o wydawaniu biuletynu firmowego
- Jak zorganizować wydawanie i tworzenie takiego biuletynu (layout, redakcja, planowanie, makieta, funkcjonalności newslettera)
- Czy praca w biuletynie firmowym jest to dziennikarstwo? – jak pozyskiwać i weryfikować tematy do artykułu
- Jak „sprzedać” temat, czyli podejście do tematu i dobór odpowiedniej ilustracji (rola zdjęć i grafiki); różnice między treściami w wydaniu papierowym a newsletterem
- Jak napisać, żeby przeczytali, czyli podniesienie umiejętności precyzyjnego pisania tekstów do biuletynu oraz newslettera
Program szkolenia
Dzień pierwszy – strategiczne podejście do biuletynu firmowego
1. Biuletyn firmowy – rodzaje, formy, zadania
- Wewnętrzny – Zewnętrzny
- Papierowy – Elektroniczny – Video
- Częstotliwość i objętość
- Stosunek treści do obrazu
- Zawartość – proporcje poruszanej tematyki
- Zadania biuletynu firmowego w strategii komunikacji wewnętrznej
2. Od czego zacząć?
- Zdefiniowanie celu, któremu służy biuletyn – spójność strategiczna komunikacji organizacji (czy biuletyn może realizować kilka celów i czy można te cele zmieniać?)
- Określenie grupy odbiorców – kim są potencjalni czytelnicy, jakie mają oczekiwania komunikacyjne, jaka jest ich gotowość do aktywnego uczestniczenia w tworzeniu biuletynu (metody pozyskiwania informacji)
- Określenie zasobów i narzędzi – budżet
3. Jak stworzyć biuletyn firmowy?
- Krok 1 – zespół redakcyjny i zasady jego działania (kompetencje); pozyskiwanie współpracowników
- Krok 2 – koncepcja zawartości (tytuł, działy) i koncepcja graficzna (od czcionki i akapitów, poprzez kolor, zdjęcia po układ czyli layout); jak określić funkcjonalności newslettera?
- Krok 3 – numer próbny (badanie fokusowe)
- Krok 4 – numer pierwszy, drugi, trzeci…. – badanie popularności biuletynu i konkretnych działów (rubryk). Zasady wysyłki newslettera i badanie jego popularności
4. Jak efektywnie zorganizować pracę nad biuletynem?
- Terminy planowania numerów i zamawiania tekstów – liczba i wielkość potrzebnych tekstów, liczba i rodzaj zdjęć, ilustracji, wykresów
- Praca z DTP i drukarnią – zasady planowania makiety: układ tekstu, rozmieszczenie zdjęć, ilustracji, wykresów
Dzień drugi – sztuka pisania i plan biuletynu
1. Na czym polega specyfika komunikacji pisemnej na tle innych form komunikowania się?
- Formułowanie wypowiedzi pisemnych w sposób gwarantujący zrozumienie
- Rola tytułu
- Kto, gdzie i dlaczego
- Dbanie o czystość języka polskiego
2. Jakie są zasady tworzenia tekstów dziennikarskich do biuletynu firmowego? Jakie są różnice w pisaniu do wydania papierowego, a jakie do newslettera?
- Szukanie tematu i źródeł informacji
- Przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły
- Formuła piramidy
- Budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie
- Dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści komunikatu; czy podpis pod zdjęciem jest tekstem?
- Nabycie umiejętności skracania tekstów (liczba znaków)
- Układ graficzny
- Zasady adiustacji
3. Zadanie: uczestnicy w grupach opracowują zarys biuletynu – układ, treści, layout, funkcjonalności dla newslettera
Metody szkoleniowe:
- Case study
- Pisanie tekstów
- Dyskusje
- Mini wykład wprowadzający ćwiczenia
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie