Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Asertywny szef – trening asertywnego komunikowania się z pracownikami

Nie przejmuj się porażkami. Paul ARDEN kiedyś skrytykował pracę swojego nowego pracownika, tak, że ten płakał u siebie w biurze. Poszedł więc go pocieszyć słowami: „Nie martw się, ja też kiedyś byłem do niczego”. Szkolenie adresowane jest do: szefów zespołów, firm, kierowników działów, osób zarządzających personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach: o prawidłowościach psychologicznych oraz uwarunkowaniach społecznych przyczyniających się do zaangażowania pracowników w wykonywanie zadań o zasadach i regułach radzenia sobie z niepokojem pracowników w sytuacjach kryzysowych o tym jak rozwijać własne umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi Poznanie prawidłowości psychologicznych oraz uwarunkowań społecznych przyczyniających się do zaangażowania pracowników w wykonywanie zadań Poznanie zasad i reguł radzenia sobie z niepokojem pracowników w sytuacjach kryzysowych Rozwój własnych umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Cele szczegółowe warsztatu:

  • kształcenie umiejętności asertywnych zachowań w pracy: kiedy warto, a kiedy nie warto być asertywnym
  • poznanie technik skutecznego argumentowania w sytuacjach kontrowersyjnych
  • rozwój umiejętności odpierania zarzutów w sposób asertywny, czyli niezrażający innych.

Warsztat obejmuje:

  • Praktykę asertywnych zachowań w konkretnych sytuacjach zawodowych
  • Ćwiczenia dawania informacji zwrotnej (feedbacku) i odbierania informacji zwrotnej
  • Ćwiczenia rozwiązywania problemów związanych z asertywnym zachowaniem się
  • Test autodiagnozy zachowań asertywnych.

Asertywne reagowanie na zachowania pracowników i/lub zachowania szefów to prawdopodobnie jedna z najbardziej uniwersalnych umiejętności wymaganych dzisiaj w zespole realizującym projekty i zadania. We współczesnej kulturze musimy ciągle dawać informacje zwrotne, oceniać ludzi i ich działania, inicjować interakcje pomiędzy ludźmi, odmawiać ich nieuzasadnionych próśb czy żądań, czyli potrafić reagować w sposób asertywny. Z drugiej strony demokracja i powszechna akceptacja praw człowieka sprawiają, że potrzeby i kompetencje jednostki mogą wchodzić w konflikt z potrzebami i kompetencjami innych osób. Dlatego tak ważne jest dziś rozumienie i umiejętne stosowanie w praktyce asertywnych zachowań.

Jak nauczyć się asertywności i jak ją stosować w praktyce pokaże proponowany warsztat.

Program szkolenia

1. Asertywność – prawa wyrażania siebie i swoich poglądów

  • Co to znaczy być osobą asertywną?
  • Prawa i obowiązki osoby asertywnej
  • Asertywne myślenie
  • Jeśli nie asertywność to, co? Alternatywy dla asertywności – uległość, agresja, manipulowanie
  • Korzyści z bycia asertywnym szefem
  • Korzyści z kierowania asertywnym zespołem pracowników
  • Kiedy można, a kiedy nie powinno się zachowywać asertywnie
  • Zagrożenia wynikające z asertywnego zachowania się.

Metody:

  • test autodiagnozy
  • analiza przypadków zachowań alternatywnych dla asertywności – poznanie różnic pomiędzy zachowaniami agresywnymi, biernymi i manipulacyjnymi

2.Techniki asertywności

  • Umiejętność proszenia, przepraszania i dziękowania
  • Umiejętność odmawiania, mówienia „nie”
  • Umiejętność krytykowania innych
  • Umiejętność przekazywania informacji zwrotnej
  • Umiejętność odbierania informacji zwrotnej
  • Umiejętność odpowiadania na krytykę
  • Umiejętność reagowania, gdy ktoś przekracza granice i narusza moje prawa.

Metody:

  • indywidualne ćwiczenia – każdy uczestnik musi asertywnie zareagować w konkretnej sytuacji – indywidualne ćwiczenie każdej z technik

3.Radzenie sobie z trudnymi pracownikami i trudnymi sytuacjami w sposób asertywny:

  • Pracownik „pieniacz”
  • Pracownik malkontent
  • Pracownik niezadowolony
  • Pracownik „krytyk”
  • Pracownik niesolidny
  • Pracownik cynik i złośliwiec
  • Pracownik lękliwy, zagubiony
  • Inne, trudne sytuacje zawodowe

Metody:

  • symulacje rozmów z pracownikami – omówienie każdej sytuacji

4.Temperament a umiejętność zachowań asertywnych:

  • Co to jest temperament?
  • Funkcje temperamentu
  • Typy temperamentów a zachowania ludzi
  • Temperament a sytuacje stresujące
  • Temperament a sytuacje konfliktowe.

Metody:

  • test autodiagnozy
  • analiza poszczególnych temperamentów w oparciu o konkretne przypadki

5.Budowanie dobrych stosunków i szukanie porozumienia – asertywne komunikowanie pozawerbalne

  • Nastawienie emocjonalne, wyrażanie emocji pozytywnych i negatywnych
  • Komunikowanie niewerbalne – znaczenie symboli wizualnych
  • Aktywne słuchanie
  • Rola głosu w komunikowaniu z pracownikami.

Metody:

  • ćwiczenie aktywnego słuchania
  • ćwiczenie ujawniania emocji poprzez komunikowanie niewerbalne

6.Budowanie dobrych stosunków i szukanie porozumienia – asertywne komunikowanie werbalne

  • Jak zadawać precyzyjne i właściwe pytania?
  • Jak udzielać właściwych odpowiedzi na pytania?
  • Jak parafrazować wypowiedzi?
  • Asertywne i nieasertywne słowa
  • Rola gramatyki w asertywnym zachowaniu
  • Rola kolokwializmów i terminów wieloznacznych.

Metody:

  • symulacje rozmów typowych dla relacji w zespole realizującym wspólne zadania

7.Asertywność w praktyce szefa projektu, zespołu, działu

  • Asertywność szefa w realizacji zadań zawodowych
  • Jak zapanować nad niechęcią pracowników wobec zmian, projektów, zadań
  • Zmiana w firmie. Jak radzić sobie z plotkami, niepewnością pracowników, napięciem w zespole utrudniającym realizację zadań?
  • Kryzys i konflikty w zespole. Jak zamienić kryzys w sytuację korzystną dla zespołu? Jak radzić sobie z konfliktami w realizacji zadań?

Metody:

  • dobre praktyki, dzielenie się doświadczeniem uczestników szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • Analiza przypadków
  • Odgrywanie ról
  • Testy autodiagnozy
  • Gry i symulacje
  • Rozwiązywanie zadań praktycznych

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Adresaci

  • Szefowie zespołów, firm
  • Kierownicy działów
  • Osoby zarządzające personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych

Czego nauczy się uczestnik warsztatu:

  • Asertywnego reagowania na trudne sytuacje w pracy zawodowej
  • Rozpoznawania własnych postaw, zachowań i nawyków oraz poziomu własnej asertywności
  • Proaktywnego reagowania na niewłaściwe zachowania innych ludzi
  • Metod i technik asertywnego zachowywania, które pozwalają obniżyć ilość i jakoś stresu zawodowego
  • Asertywnego komunikowania się, co pomaga zminimalizować stresy zawodowe i nie tylko.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie