- Oferta
- Ekonomia, finanse
EXCEL W BIZNESIE. Tabele przestawne niezastąpione narzędzie w raportowaniu sprzedaży
Poznanie możliwości programu MS Excel w zakresie tworzenia dokumentacji handlowej, sporządzenia analizy finansowej, budżetu firmy, zarządzania danymi, rozwiązywania problemów decyzyjnych. Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą poznać zaawansowane możliwości programu MS Excel i wykorzystywać je w pracy zawodowej, szczególnie tabele przestawne to idealne narzędzie do analizy danych.
Cele i korzyści
Poznanie możliwości programu MS Excel w zakresie:
- tworzenia dokumentacji handlowej
- sporządzenia analizy finansowej
- budżetu firmy
- zarządzania danymi
- rozwiązywania problemów decyzyjnych
Szczególnie polecamy tabele przestawne łączące w sobie wszystkie zalety konsolidacji i sum pośrednich, jednak są bardziej elastyczne i szybsze w użyciu. Ogromnym atutem jest łatwe i przejrzyste podsumowanie danego zjawiska przy dowolnie zmienianym układzie danych i poziomie wyświetlanych szczegółów. Tabele przestawne ułatwiają przeglądanie, podsumowywanie i prezentację informacji. Dzięki zastosowaniu tabel przestawnych stworzysz listę raportów, rankingów i zestawów w niewiarygodnie krótkim czasie!!!
MS Excel: Tabele przestawne – rankingi sprzedażowe
- Porównywanie i ranking handlowców
- Porównywanie i ranking asortymentu sprzedażowego
- Porównywanie zamówień, kontrahentów
- Porównywanie kontrahentów
MS Excel: Tabele przestawne – raportowanie sprzedaży
- Miesięczna sprzedaż według produktów
- Klasyfikacja handlowców w podziale na kwoty zamówienia
- Najlepsi sprzedawcy w firmie
- Wydajność sprzedawców w I kwartale
- Wartość procentowa zamówienia w stosunku do sumy wartości zamówień
- Wyliczenie premii dla każdego sprzedawcy
- Wartość sum sprzedaży dla poszczególnych kategorii produktów
- Wartość sum sprzedaży dla poszczególnych produktów
- 10 najlepiej sprzedających się produktów w każdej kategorii
- Wartość miesięcznej sprzedaży według produktów
- Wartości średnie, największe i najmniejsze sumy częściowe sprzedaży danego towaru.
- 5 najdroższych produktów
- 10 Najlepszych klientów w pierwszym półroczu
Program szkolenia
1. Informacje wprowadzające
- specjalistyczna literatura
- budowa arkusza kalkulacyjnego
- podstawowe możliwości obliczeniowe
2. Formuły i formaty
- formatowanie komórek wierszy, kolumn
- zmiana zawartości w komórkach, wierszach, kolumnach
- adresowanie komórek
- podstawowe skróty klawiszowe
3. Podstawowe funkcje w arkuszu kalkulacyjnym
- funkcje matematyczne
- funkcje statystyczne
- funkcje daty i czasu
4. Funkcje decyzyjne
- funkcje logiczne
- funkcje warunkowe
- funkcje wyszukiwania
5. Praktyczne zastosowania arkusza kalkulacyjnego
- tworzenie dokumentacji handlowej np. oferty, faktura VAT
- tworzenie dokumentacji pracowniczej np. lista płac, karta przychodów
- tworzenie kalkulatorów np. spłacanie kredytu, warianty generowania premii
- tworzenie harmonogramów działań
- tworzenie przykładowego budżetu firmy
6. Zarządzanie danymi
- wprowadzanie i modyfikowanie danych
- sortowanie danych
- filtrowanie danych
- sumy pośrednie i częściowe
- narzędzie Solver
- ochrona danych i zabezpieczenia
7. Graficzna prezentacja danych
- typy wykresów
- modyfikacja wykresów
- wykresy Gantta
8. Generowanie raportów
- elementy raportów
- tabele przestawne
- przenoszenie wybranych elementów do koedytora tekstowego i prezentacji
9. Makropolecenia
- budowa makra
- tworzenie i modyfikowanie makropoleceń
- wykorzystanie elementów sterujących
- wykorzystanie języka VBA
10. Korelacja MS Excel z innymi aplikacjami
Adresaci
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą poznać zaawansowane możliwości programu MS Excel i wykorzystywać je w pracy zawodowej, szczególnie biznesowej.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie