Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Ekonomia, finanse

Transakcje wewnątrzwspólnotowe, eksport, import oraz transakcje trójstronne i łańcuchowe w 2024 r.

Tematem szkolenia jest omówienie bieżących zagadnień  w zakresie obrotu towarowego w ujęcie międzynarodowym i ich konsekwencji w podatku VAT, w szczególności: analiza przypadków na bazie najnowszego orzecznictwa w zakresie praktyki wewnątrzwspólnotowych transakcji towarowych, funkcjonowania mechanizmu składu konsygnacyjnego (i jej modyfikacji w procedurę call-off stock), rozpoznawania transakcji łańcuchowych (szeregowych), przyporządkowania dostawy ruchomej w ramach takich transakcji w oparciu o warunki dostawy (uzanse handlowe INCOTERMS, organizacja transportu), identyfikacji obowiązku rejestracji dla celów VAT, zasad wystawiania faktur oraz raportowania.

Do rozpoczęcia pozostało:

60 dni
590 zł brutto/os.
690 zł/os. *
09.12.2024
  • 09.12.2024
1
Zapisz się na szkolenie

UWAGA! Ilość miejsc ograniczona,
liczy się kolejność zgłoszeń

Czas trwania
7 godz.

Język
Polski

Miejsce
Online

Certyfikat
Tak

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest omówienie konsekwencji na gruncie VAT w odniesieniu do zagadnień w zakresie międzynarodowego obrotu towarowego, które bardzo często są przedmiotem kontrowersji i sporów z organami podatkowymi.

Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty rozliczania podatku VAT, aktualnego orzecznictwa i wyjaśnień. Nabycie praktycznej wiedzy umożliwi uczestnikom rozpoznanie rodzaju planowanej transakcji i jej prawidłowe opodatkowanie, zaraportowanie i udokumentowanie dla celów VAT.

Praktyczne wskazówki pozwolą uczestnikom odpowiednio przygotować warunki transakcji, aby zminimalizować ryzyko podatkowe związane z jej przeprowadzeniem i rozliczeniem, w tym zidentyfikować potencjalne obszary ryzyka związane z obowiązkiem rejestracji dla celów VAT w innych krajach.

 

 

Tematem szkolenia jest omówienie bieżących zagadnień oraz planowanych zmian od 2020 r. w zakresie obrotu towarowego w ujęcie międzynarodowym i ich konsekwencji w podatku VAT, w szczególności:

  • Analiza przypadków na bazie najnowszego orzecznictwa w zakresie praktyki wewnątrzwspólnotowych transakcji towarowych
  • Funkcjonowania mechanizmu składu konsygnacyjnego (i jej modyfikacji w procedurę call-off stock)
  • Rozpoznawania transakcji łańcuchowych (szeregowych)
  • Przyporządkowania dostawy ruchomej w ramach takich transakcji w oparciu o warunki dostawy (uzanse handlowe INCOTERMS, organizacja transportu)
  • Identyfikacji obowiązku rejestracji dla celów VAT
  • Zasad wystawiania faktur oraz raportowania

Program szkolenia

I. ZMIANY PRZEPISÓW PODATKOWYCH

1. Transakcje wewnątrzunijne a SLIM VAT-3 – ZMIANY OD 2023 r.

  • WNT rozpoznawane bez faktury
  • Kurs przeliczeniowy przy zbiorczej fakturze WNT
  • Obowiązek podatkowy w WDT
  • Kolejne doprecyzowania transakcji łańcuchowych
  • Korekta deklaracji OSS i IOSS po wyrejestrowaniu się ze szczególnych procedur

 2. Transakcje wewnątrzunijne i poza UE w ustawie SLIM-VAT-2

  • Zmiana definicji państw unijnych – dostosowanie definicji po Brexit
  • Transakcje łańcuchowe typu WDT
  • Transakcje łańcuchowe typu eksport towarów
  • Rozliczenie faktury korygującej otrzymanej z tytułu importu usług oraz WNT – NOWE uregulowania
  • Zmiany w rozliczaniu uproszczonych zasad importu towarów

3. Zakup i sprzedaż towarów na terenie UE i poza UE

  • Wprowadzenie definicji Tax Free
  • Możliwość rejestrowania się do Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych w celu korzystania z systemu TAX FREE od lipca  2022 r.
  • Treść wniosku
  • Nowa definicja sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju/ na terytorium kraju
  • Transakcje z osobami fizycznymi zagranicznymi – nowe procedury VAT-OSS i VAT- IOSS
  • Zmienione zasady rozliczania usług na zasadzie procedury MOSS
  • Oznaczenia JPK: WSTO_EE i IED – od kiedy stosować i w stosunku do jakich transakcji

4. Funkcjonowanie w praktyce pakietu e-commerce

  • Obliczanie limitu transakcji
  • Świadczenie usług on-line a procedura MOSS
  • Oznaczenia WSTO-EE i IED w JPK składanym od 2022 r.
  • Druki zgłoszeniowe do e-commerce
  • Deklaracja rozliczeniowa
  • Otrzymywane faktury zakupu towarów przy zamówieniach przez internet – problemy praktyczne
  • Przesyłki małej wartości przy zakupach spoza UE – rozliczanie podatku VAT zapłaconego przez płatnika tego podatku (np. DHL, Poczta Polska, itp.)

II. AKTUALNE PROBLEMY

1. Rozporządzenie UE na temat dowodów dostaw towarów w ramach WDT

  • Nowe Rozporządzenie UE na temat dowodów dostaw WDT – podstawa stosowania
  • Dokumenty potwierdzające wywóz towarów
  • Dokumentowanie WDT w przypadku wywozu towaru własnym transportem przez kupującego
    • Dowody potwierdzające wywóz poza granice RP
    • Dokumenty dodatkowe
    • Faktura i specyfikacja
  • Dodatkowe dokumenty potwierdzające wywóz: Polisa ubezpieczeniowa, dokument notarialny, oświadczenie osoby posiadającej magazyn
  • Problemy praktyczne związane ze stosowaniem Dyrektywy

2. Ogólna interpretacja MF z grudnia 2020 r. a rozliczanie WDT

  • Uregulowania Rozporządzenia UE w wyjaśnieniach MF
  • Stosowanie w przykładach dowodów zawartych w Rozporządzeniu UE
  • Zbieg przepisów Ustawy o VAT a Rozporządzenia UE
  • Stanowisko MF w sprawie Rozporządzenia UE a Ustawy o VAT – co stosować?

3. Aktualne problemy i kontrole transakcji wewnątrzwspólnotowych

  • Dowody potwierdzające wywóz
  • Warunki handlowe INCOTERMS a zasady stosowania stawki 0%
  • Ex work, DDP i DDU a wpływ na rozliczenia podatkowe
  • Wywóz towaru przez kupującego – dowody przemieszczenia towaru
  • Sprzedaż do kontrahenta zagranicznego a dostawa do kolejnego podmiotu
  • Pojęcie transakcji fikcyjnej w ramach transakcji wewnątrzwspólnotowych

4. WDT i WNT – inne problemy praktyczne

  • Pojęcie WDT i WNT a sytuacje nietypowe, np. towar poza granicami kraju
  • Rozróżnienie pomiędzy eksportem towarów, WDT i  sprzedażą  wysyłkową
  • Zasady ustalania miejsca opodatkowania dostawy towarów – problemy praktyczne
  • Warunki zastosowania stawki 0% w WDT – obowiązek udowadniania przemieszczania towarów
  • Zasady rozliczenia WDT przy braku wymaganych dokumentów
  • Sprzedaż towarów znajdujących się w magazynie położonym w innym kraju UE
  • Wywóz próbek i prezentów o niewielkiej wartości
  • Sprzedaż towarów z montażem do innego kraju UE
  • Wywóz towaru do innego kraju UE w celu jego dalszego eksportu
  • Podatnik zwolniony podmiotowo a rejestracja jako podatnik VAT UE
  • Nieodpłatna dostawa z innego kraju UE lub na terytorium innego państwa – ZASADY ROZLICZEŃ: darowizny z kraju UE, nieodpłatne otrzymanie towarów z zagranicy
  • Nabycie towarów od osoby fizycznej niebędącej podatnikiem

5. Import i świadczenie usług w 2022 r.– aktualne problemy

  • Przeliczanie wartości w walucie obcej od 2021 r. – NOWE uregulowania SLIM VAT
  • Miejsca świadczenia usług
  • Zasada „Odwrotnego obciążenia” – jak stosować
  • Obowiązek podatkowy w przypadku importu usługi i świadczenia usługi poza granicami kraju
  • Zasady rozliczania importu usług
  • Faktura VAT a świadczenie usług
  • Otrzymanie faktury z opóźnieniem i obowiązek korygowania rozliczeń wstecz
  • Rozliczanie usług, których miejscem świadczenia jest poza terytorium UE
  • Miejsce świadczenia usług w przypadku targów i wystaw i zakupu biletów na targi i wystawy
  • Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych niebędących podmiotami gospodarczymi
  • Wykazywanie świadczenia usług w Informacji podsumowującej i deklaracji VAT – 7 – najczęstsze błędy

6. Miejsce dostawy towarów

  • Zasada ogólna rozliczania dostawy towarów
  • Towary wysyłane, transportowane
  • Towary niewysyłane, nietransportowane
  • Dostawa towarów z montażem
  • Dodatkowe usługi związane z dostawą towarów a ich rozliczenia
  • Wywóz towarów przez dany podmiot a funkcjonowanie transakcji trójstronnych i łańcuchowych

7. Zasady ustalania i schematy transakcji trójstronnych i łańcuchowych

  • Dostawa towarów do innego państwa UE a faktura wystawiana dla podmiotu z innego państwa
  • Dostawa towarów do innego państwa a faktura wystawiana na rzecz kontrahenta krajowego
  • Dostawa towarów na terenie danego państwa a faktura wystawiana na rzecz kontrahenta z innego państwa
  • Dostawa towarów poza granice UE a zakup towaru przez kontrahenta z UE
  • Dostawa towarów na teren UE a faktura dla kontrahenta poza UE
  • Dostawa towarów do innego podmiotu (krajowego, UE lub poza UE) a faktura wystawiana na inny podmiot niż podmiot, do którego towar dostarczono

8. Transakcje trójstronne w formie uproszczonej

  • Zasady stosowania: trzy państwa UE i trzy podmioty będące podatnikami podatku VAT
  • Dostawa towarów od pierwszego do ostatniego z kontrahentów – dowody dostaw
  • Rozliczenia przez pierwszego z podmiotów – treść faktury i zasady wykazywania w deklaracji VAT
  • Rozliczenia przez drugiego z podmiotów w zakresie faktury (obowiązkowe jej elementy)
  • Rozpoznawanie WNT przez trzeciego z podmiotów – zasady rozliczeń

9. Eksport i import towarów

  • Dłuższy termin na otrzymanie potwierdzenia wywozu w ramach eksportu towarów – NOWE uregulowania SLIM VAT
  • Najnowsze wyjaśnienie MF dotyczące miejsca pierwszego przeznaczenia
  • Zasady prawa celnego a rozliczanie podatku VAT
  • Kurs przeliczeniowy
  • Błędna faktura zgłoszona do odprawy celnej – skutki podatkowe;
  • Brak wywozu towaru w ramach eksportu towarów
  • Szczególne procedury celne a rozliczanie podatku VAT
  • Przedstawiciel podatkowy i Agencja Celna jako podmioty rozliczające transakcje – ZMIANY
  • Brak wprowadzenia towaru na teren kraju – zasady rozliczeń
  • Problemy praktyczne, w tym przywóz z Chin do Polski lub do innego państwa UE; transakcje w składzie celnym, błędy w rozliczeniach celnych a rozliczanie podatku VAT

10. Dyskusja z Uczestnikami.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Wykłady, dyskusja z uczestnikami, odpowiedzi na pytania uczestników.

Adresaci

Szkolenie skierowane jest w szczególności do osób, które zajmują się rozliczaniem transakcji na gruncie VAT, w szczególności osób z działu księgowości, a także osób odpowiedzialnych za całość polityki podatkowej w firmie.

Adresaci szkolenia:

  • Dyrektorzy jednostek
  • Główne księgowe, księgowe
  • Pracownicy działu finansowego
  • Osoby zajmujące się rozliczeniami podatkowymi

Miejsce

WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA

E—szkolenie synchroniczne, czyli szkolenie online w czasie rzeczywistym umożliwia szybko i skutecznie przeszkolić pracowników.
Szkolenie na odległość, to  efektywna nauka, która pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Przedstawiamy niezbędne informacje dotyczące organizacji oraz technicznych aspektów szkolenia:

1. Platforma szkoleniowa:

  • Zajęcia są prowadzone za pośrednictwem platformy internetowej Zoom, która umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym pomiędzy wykładowcą a uczestnikami.

2. Zaproszenie:

  • Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają zaproszenie na e-maila wskazanego w karcie zgłoszeniowej, wraz z linkiem oraz kodem dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej.
  • Prosimy, aby podane w karcie zgłoszeniowej numery telefonów oraz adresy e-mail były aktualne na wypadek ewentualnych problemów technicznych.

3. Materiały szkoleniowe:

  • Materiały szkoleniowe zostaną przesłane każdemu uczestnikowi w formacie PDF na podany adres e-mail.

4. Otrzymanie certyfikatu lub zaświadczenie MEN

  • Szkolenie zdalne jest tak samo honorowane, jak szkolenie stacjonarne i każdy uczestnik, który zdobył nowe umiejętności i  podniósł swoją konkurencyjność na rynku pracy, otrzymuje certyfikat w formie papierowej lub elektronicznej.

5. Prawa autorskie:

  • PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia i trenerzy nie wyrażają zgody na żadną formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
  • Treść szkolenia i materiały szkoleniowe są chronione prawami autorskimi.

6. Informacja dotycząca programu:

  • Wykładowca, ekspert, praktyk zastrzega sobie prawo do modyfikacji programu szkolenia wyłącznie w celu zapewnienia większych korzyści uczestnikom.

7. Liczba miejsc jest ograniczona:

  • Chcemy zapewnić uczestnikom możliwość interakcji, oraz gwarancję indywidualnego feedbacku.

8. Korzyści:

Szkolenia online organizowane przez nas to synonim nowoczesności, wygody i pełnowartościowej edukacji na najwyższym poziomie. Uczestnicy łączą się z dowolnego miejsca na świecie – wystarczy dostęp do internetu i wygodne urządzenie (komputer, tablet lub telefon) oraz słuchawki lub głośniki, aby w pełni zanurzyć się w atmosferze profesjonalnego szkolenia.

Wirtualny pokój konferencyjny, prowadzony przez doświadczonego trenera „na żywo”, to platforma do interaktywnego uczestnictwa w zajęciach, gdzie każde pytanie, prezentacja czy ankieta pojawia się na ekranie w czasie rzeczywistym. Dzięki aktywnej roli trenera uczestnicy są nieustannie angażowani w dyskusje i ćwiczenia, co pozwala na skuteczne przyswajanie materiału.

Po zakończeniu szkolenia, każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności – sygnowany przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia

Z nami edukacja staje się przyjemnością, a rozwój zawodowy – inwestycją, która przynosi wymierne efekty.

WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA

Cena i zapisy

690,00 zł brutto od osoby, CENA PROMOCYJNA: 590,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.

Podana wyżej cena zawiera:

  • udział w szkoleniu online
  • dostęp do platformy Zoom w czasie rzeczywistym
  • przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
  • autorskie materiały szkoleniowe
  • certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych

Szkolenie odbędzie się na platformie Zoom, dlatego będziesz potrzebować komputera z dostępem do Internetu i działającą kamerą, a także słuchawek lub systemu audio w laptopie.

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie