- Oferta
- Rozwój menedżerski
ANTYASERTYWNOŚĆ – warsztaty radzenia sobie z osobami silnie asertywnymi
We współczesnym świecie chyba wszyscy są już asertywni – młodzież, urzędnicy, współpracownicy, a przede wszystkim sprzedawcy towarów i usług. Jak ochronić siebie przed agresywnym wpływem asertywnego otoczenia? Jak pogodzić się z własnym brakiem asertywności? Jak radzić sobie w sytuacjach, kiedy czujemy, że sobie nie radzimy? To warsztaty dla osób zmęczonych wszechobecną asertywnością. Dla tych, którzy nie czują potrzeby przemiany w „człowieka sukcesu”. Dla tych, którzy czasami chcą poczuć się smutni, ale wiedzą, że im nie wypada.
Cele i korzyści
Warsztaty mają na celu:
- Uzmysłowić różnice między asertywnością a agresją
- Pomóc w rozróżnianiu asertywności wyuczonej od naturalnej
- Podnieść swobodę i naturalność w kontaktach międzyludzkich
- Nauczyć się reagować na onieśmielającą asertywność
- Nauczyć się rozpoznawać techniki wpływu społecznego oraz postawy interesowne
- Poznać znaczenie relaksu
We współczesnym świecie chyba wszyscy są już asertywni – młodzież, urzędnicy, współpracownicy, a przede wszystkim sprzedawcy towarów i usług. Jak ochronić siebie przed agresywnym wpływem asertywnego otoczenia? Jak pogodzić się z własnym brakiem asertywności? Jak radzić sobie w sytuacjach, kiedy czujemy, że sobie nie radzimy?
To warsztaty dla osób zmęczonych wszechobecną asertywnością. Dla tych, którzy nie czują potrzeby przemiany w „człowieka sukcesu”. Dla tych, którzy czasami chcą poczuć się smutni, ale wiedzą, że im nie wypada.
Program szkolenia
1. Świadomość ludzkich emocji i postaw
- Poziom poczucia własnej wartości a samoocena
- Hierarchia wartości i efekt „halo”
- Potrzeby człowieka według współczesnych badań
- Rodzaje osobowości
2. Świadomość siebie i własnych celów
- Samoocena i poczucie własnej wartości
- Znaczenie realizacji potrzeb indywidualnych
- Rozpoznanie celów własnych oraz innych ludzi
- Charakterystyka relacji z otoczeniem
- Prawo do bycia nieasertywnym
- Prawo do bycia niedoskonałym
3. Ochrona przed agresją i postawami dominującymi
- Co wywołuje agresję ? Definicje blokad i frustracji
- Emocje związane z negatywną oceną siebie i świata
- Rozpoznawanie agresji
- „Wampiry energetyczne” oraz jak się przed nimi bronić
- Rodzaje zachowań agresywnych
- Techniki radzenia sobie z trudnymi zachowaniami rozmówców
4. Ochrona przed biernością, czyli nieokazywaniem emocji
- Lęk – powody, rodzaje, reakcje
- Pomysł, plan, realizacja, powodzenie – powody bierności
- Obserwacja wzorców zachowań czyli dostosowanie społeczne
- Bierność emocjonalna albo sposób na życie?
5. Ochrona przed euforią i syndromem „człowieka sukcesu”
- Kontakt z osobami zawsze szczęśliwymi
- Analiza piramidy sukcesu
- Kontrola nad emocjami pozytywnymi
- Znaczenie marzeń i ich racjonalizowanie
- Euforia a radość
6. Ochrona przed komunikacją perswazyjną
- Zasady budowania komunikatów wpływowych
- „Magiczne słowa”
- Presupozycje
- „Kotwice emocjonalne”
- Język korzyści a rzetelne informacje
- Określenie własnych potrzeb i reakcja na wywoływanie potrzeby
- Przekaz niewerbalny – znaczenie mowy ciała
- Zasady bezpośredniego wpływu społecznego
- Altruizm i współczucie – oddziaływanie na wrażliwość
7. Nieasertywne techniki ekspozycji asertywności – jak pokazać własną siłę?
- Rodzaje ekspresji
- Słowa i gesty w okazywaniu własnych emocji.
- Komunikatywność na właściwym sobie poziomie
- Nawiązywanie, podtrzymywanie i zamykanie kontaktu
- Udział w dialogu
- Udział w grupie
- Wystąpienia publiczne
- Radzenie sobie z krytyką
- Radzenie sobie z komplementami
8. Relaks
- Efektywność wg Covey’a
- Model równoważnego zarządzania zadaniami
- Czas dla siebie
- Techniki wyciszające
- Prawo do niedoskonałości
Adresaci
Warsztaty dla osób zmęczonych wszechobecną asertywnością. Dla tych, którzy nie czują potrzeby przemiany w „człowieka sukcesu”. Dla tych, którzy czasami chcą poczuć się smutni, ale wiedzą, że im nie wypada.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie