- Oferta
- Rozwój menedżerski
Komunikacja interpersonalna, inteligencja emocjonalna i asertywność
Jaki jest Twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej? Jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi? Jakie są różnice między słyszeniem a słuchaniem? Czy można świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną, aby wzbudzać zaufanie i sympatię? Jak być zrozumianym i zrozumiałym w kontaktach interpersonalnych? Jak stworzyć dobre relacje z rozmówcą? Czym jest asertywność? W jakim stopniu mam rozwiniętą swoją inteligencję emocjonalną? Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie: KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA I INTELIGENCJA EMOCJONALNA
Cele i korzyści
CZEGO SIĘ DOWIESZ I NAUCZYSZ:
- że umiejętności porozumiewania się z ludźmi są dziś podstawą budowania dobrych relacji i sukcesu zawodowego i osobistego
- jak umiejętnie wykorzystywać zasady poprawnej komunikacji i przekazywania informacji
- jak ważne w zrozumieniu innych ludzi i dogadywaniu się z nimi jest zadawanie efektywnych pytań
- jak świadomie zarządzać swoją komunikacją niewerbalną
- jak duże znaczenie dla wspólnego zrozumienia mają słowa „fakty”
- jak rozwiązywać konflikty i nieporozumienia w kontaktach interpersonalnych
- elementów składających się na indywidualną inteligencję emocjonalną
- jak budować porozumienie z osobami, z którymi do tej pory było to trudne
Program szkolenia
MODUŁ I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć jak ważne jest efektywne komunikowanie się do budowania długotrwałych relacji zawodowych i osobistych; jakie są największe „bariery” komunikacyjne i jak je skutecznie przełamywać.
- Czy można się nie komunikować?
- Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji
- Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne – jak je pokonywać
MODUŁ II. KOMUNIKACJA NIEWERBERBALNA
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć zarządzać swoją komunikacją niewerbalną: mowa ciała, wygląd zewnętrzny, ton głosu w taki sposób, żeby być wiarygodnym partnerem do rozmowy i budować profesjonalny zawodowy wizerunek.
- Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla budowania relacji interpersonalnych –
- mowa ciała,
- ton głosu
- Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie/ informacje/ intencje
- Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
MODUŁ III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć umiejętnie wykorzystywać zasady poprawnej komunikacji i przekazywania informacji; jak formułować jasne i konkretne komunikaty, żeby unikać nieporozumień i konfliktów na tym tle; jak budować porozumienie z osobami, z którymi do tej pory było to trudne.
- Anatomia wypowiedzi – „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”
- Mówienie – prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca – odbiorca
- Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie – skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować
- Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji
MODUŁ IV. EMOCJE
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć czym jest inteligencja emocjonalna; zdiagnozujesz osobisty poziom inteligencji emocjonalnej i nauczysz się metod jej efektywnego wykorzystywania do budowania dobrych relacji interpersonalnych.
- Rozumienie innych – postawa empatii
- Świadomość emocjonalna – rozumienie własnych emocji i ich wpływu na budowanie relacji z innymi
- 3 dziedziny doskonałości w pracy –
- iloraz inteligencji
- wiedza fachowa
- inteligencja emocjonalna
MODUŁ V. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH ITERPERSONALNYCH
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, że asertywność to nie tylko mówienie „nie”; zdiagnozujesz własny poziom zachowań asertywnych i dowiesz się, jak je ćwiczyć.
- Czym jest asertywność
- Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA
- Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
- Autoanaliza własnego stanu „ego”
MODUŁ VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- Indywidualny plan działania
Adresaci
DLA KOGO:
- dla wszystkich osób zainteresowanych podniesieniem swoich kompetencji interpersonalnych (również w kontekście inteligencji emocjonalnej) w pracy, w zespołach, w zarządzaniu, w tworzeniu więzi oraz w budowaniu dobrych relacji z innymi
- dla osób, które prowadzą zebrania, spotkania, konferencje, szkolenia
- dla wszystkich pracowników i menedżerów, którzy w swojej działalności zawodowej komunikują się zarówno z partnerami wewnętrznymi jak i zewnętrznymi
- wszystkich osób poszukujących lepszych metod komunikacji w pracy i w życiu osobistym
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie