Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Różnorodność w zespole

Szkolenie skierowane dla osób zarządzających zespołami. W czasach dużych zmian migracyjnych bardzo ważna, wręcz niezbędna jest umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z różnicami kulturowymi, uprzedzeniami i barierami powstającymi w ramach współpracy międzykulturowej. Podstawą współpracy w różnorodnym zespole jest wiedza o mentalności osób z innej kultury, sposobach działania i komunikowania oraz różnych standardach kulturowych. Nieumiejętne zarządzanie zespołami różnorodnymi kulturowo, niezrozumienie, zbagatelizowanie różnorodności kulturowej może obniżać efektywność  pracowników, zmniejszać zaangażowanie, co przekłada się na niższe osiąganie zakładanych celów biznesowych. Badania i statystyki  największych firm consultingowych dowodzą wymiernych korzyści (w tym finansowych), wynikających z korzyści płynących z różnorodności. Wygraną na konkurencyjnym rynku biznesowym jest budowanie kompetencji międzykulturowej, jako jednej z kluczowych kompetencji liderów organizacji ceniących różnorodność.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Uwrażliwienie na kulturę osób z innych krajów
  • Zdobycie wiedzy na temat różnic kulturowych PL, UA oraz innych krajów
  • Wspólne wypracowanie sposobów zarządzania wielokulturowym zespołem
  • Czynniki różnicujące, które decydują o skutecznej współpracy
  • Zapoznanie się z ukraińską kulturą pracy i jej wpływem na pracę w różnorodnym zespole
  • Poznanie czynników mających na celu zaangażowanie pracowników z innych krajów
  • Opracowanie efektywnej komunikacji i zarządzania pracownikami spoza Polski

Po szkoleniu uczestnik:

  • zyskuje pakiet wiedzy o międzykulturowości oraz potrafi umiejętnie z niego skorzystać w pracy w zespole
  • uświadamia sobie, w jaki sposób różnice kulturowe wpływają na efektywność w zespole
  • ma świadomość oddziaływania zachowań kulturowych na swoją postawę i innych
  • potrafi skuteczniej porozumiewać się z osobami z odmiennych sfer kulturowych
  • dopasowuje swój sposób komunikacji do sposobu przedstawiciela odmiennej kultury
  • posiada wypracowane własne metody konstruowania wielokulturowego środowiska pracy, które umożliwiają ograniczenie rotacji i wykorzystanie możliwości różnorodnego zespołu

W czasach dużych zmian migracyjnych bardzo ważna, wręcz niezbędna jest umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z różnicami kulturowymi, uprzedzeniami i barierami powstającymi w ramach współpracy międzykulturowej.


Podstawą współpracy w różnorodnym zespole jest wiedza o mentalności osób z innej kultury, sposobach działania i komunikowania oraz różnych standardach kulturowych.

Nieumiejętne zarządzanie zespołami różnorodnymi kulturowo, niezrozumienie, zbagatelizowanie różnorodności kulturowej może obniżać efektywność  pracowników, zmniejszać zaangażowanie, co przekłada się na niższe osiąganie zakładanych celów biznesowych.

Badania i statystyki  największych firm consultingowych dowodzą wymiernych korzyści (w tym finansowych), wynikających z korz
yści płynących z różnorodności. Wygraną na konkurencyjnym rynku biznesowym jest budowanie kompetencji międzykulturowej, jako jednej z kluczowych kompetencji liderów organizacji ceniących różnorodność.

Po szkoleniu uczestnik:

  • zyskuje pakiet wiedzy o międzykulturowości oraz potrafi umiejętnie z niego skorzystać w pracy w zespole
  • uświadamia sobie, w jaki sposób różnice kulturowe wpływają na efektywność w zespole
  • ma świadomość oddziaływania zachowań kulturowych na swoją postawę i innych
  • potrafi skuteczniej porozumiewać się z osobami z odmiennych sfer kulturowych
  • dopasowuje swój sposób komunikacji do sposobu przedstawiciela odmiennej kultury
  • posiada wypracowane własne metody konstruowania wielokulturowego środowiska pracy, które umożliwiają ograniczenie rotacji i wykorzystanie możliwości różnorodnego zespołu

Szkolenie skierowane dla osób zarządzających zespołami.

Program szkolenia

DZIEŃ 1

  1. Kultura oraz czynniki kulturowe różnicujące zachowania i postawy

    • Komunikacja – co warunkuje jej powodzenie lub niepowodzenie
    • Stereotypy i ich funkcja w społeczeństwie
    • Rola i podłoże stereotypów
    • Pojęcia stereotypu, uprzedzenia i dyskryminacji – jak je odróżnić?
  2. Pojęcie szoku kulturowego oraz zasady postępowania w wielokulturowym zespole
    • Przyczyny i skutki szoku kulturowego
    • Charakterystyka faz szoku kulturowego
    • Newralgiczne punkty wprowadzania pracownika do polskiego zespołu
    • Pojęcie krzywej szoku kulturowego
  3. Pojęcie kultury oraz ukazanie jej elementów i różnic kulturowych
    • Ukryte szablony kulturowe
    • Kulturowe przemieszczanie się i jego wpływ na sytuację życiową
    • Składniki modelujące indywidualny profil jednostki
  4. Podstawowe wiadomości dotyczące Ukrainy, mające znaczenie przy zarządzaniu zespołem
  5. Podsumowanie szkolenia i praca na przykładach uczestników
    • Skonsolidowanie wiedzy i teorii o międzykulturowości
    • Wspólne opracowanie efektywnych sposobów zarządzania zróżnicowanym kulturowo zespołem

 

DZIEŃ 2

  1. Strategie akulturacyjne w wielokulturowym zespole
    • Co oddziałuje na proces akulturacji?
    • Przedstawienie realnych przykładów opisujących strategie oraz ich analiza
  2. Rodzaje komunikacji na spotkaniach
  3. Style poznawcze FRIS®
  4. Kody i wymiary kulturowe Polski, Ukrainy oraz innych krajów
    • Model Hofstede i Halla
    • Analiza przypadku
  5. Etapy rozwoju różnorodnego kulturowo zespołu
  6. Wpływ języka mówionego na poszczególne sfery biznesu międzynarodowego

 

Szkolenie poprowadzi:

Trener międzykulturowy, certyfikowany trener FRIS®, AFT Certified Leadership Coach, storyteller, coach adaptacji.

” Uważam, że doświadczanie i stosowanie zdobytej wiedzy w praktyce są najlepszymi metodami nauczania. Szkolenia opieram na doświadczeniach życiowych uczestników, aby poza nowymi informacjami  pozyskali motywację do bardziej otwartych i empatycznych zachowań w pracy”.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • elastyczna forma warsztatu
  • ćwiczenia aktywizujące grupę i uczestników
  • praca indywidualna i w grupach
  • gry symulacyjne
  • storytelling i drama
  • dyskusja na forum

Adresaci

Zapraszamy wszystkie osoby  zarządzające  zespołami.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie