- Oferta
- Rozwój menedżerski
Cele i korzyści
Program szkolenia
Zarządzanie przez cele (ZPC) jest jednym z najbardziej pożądanych i sprawdzonych systemów rozwoju przedsiębiorstwa. Prowadzony w sposób przemyślany i rozłożony na wszystkie szczeble organizacji, pozwala uniknąć chaosu i samowolnych nieskoncentrowanych na strategii firmy działań.
ZPC pozwala uporządkować pomysły pojawiające się w zakładzie, wybrać najbardziej przydatne i efektywne oraz gwarantujące największy sukces. Jest świetnym mechanizmem pobudzającym kreatywność i zaangażowanie. Doskonale stymuluje filozofię pracy z ludźmi tzw. od dołu.
ZPC to również doskonałe narzędzie do zarządzania pracownikami. Jest wymagającym systemem, który zmusza zarówno pracownika, jak również przełożonego do regularnej pracy. Nakłada obowiązek podawania celów i zadań, a co z tym się wiąże, terminów i wartości oraz rozliczania się z nich. Takie podejście do pracy powoduje zwiększenie odpowiedzialności obu stron i zjednoczenie wokół wspólnej wizji.
Aby ZPC miało dużą siłę sprawczą w organizacji nie wolno zapominać o doskonałym przygotowaniu przełożonych, którzy oprócz wyznaczania celów i zadań muszą wspierać i motywować podległy personel. To oni są odpowiedzialni za podsycanie zapału do realizacji założonych planów, budowanie sprzężeń zwrotnych oraz posiadanie dobrych relacji z ludźmi. Na ich barkach spoczywa rozwój kompetencji personelu niezbędnych do osiągnięcia celu. To oni muszą posiadać dużą asertywność, która pozwoli im przeprowadzić szczerą rozmowę z pracownikiem, wielokrotnie bolesną. W sytuacjach konfliktowych muszą wykazać się dużym spokojem oraz rozwagą przy wydawaniu osądów i podejmowaniu decyzji.
1. Zarządzanie przez cele – teoria i praktyka
- Podstawowe założenia funkcjonowania systemu Zarządzania Przez Cele
- Zasady formułowania ZPC
- Etapy budowania ZPC
2. Cele i zadania
- Definicja celów i zadań
- Cele i zadania a strategia funkcjonowania przedsiębiorstwa
- Metoda SMART jako generator skutecznych celów
- Kontrola celów i zadań
- Techniki kreatywnego podejścia do przełożenia strategii na poszczególne komórki firmy
- Delegowanie zadań i uprawnień
- Zasady delegowania
- Siatka delegowania
- Motywowanie i ocena realizacji zadań
3. Konsolidowanie jednostki i zespołu w realizacji ZPC
- Budowanie celów i zadań w oparciu o potrzeby jednostki i zespołu
- Motywowanie podwładnych (integracja zespołu)
- Skuteczne przekazywanie poleceń
- Kontrola
- Pochwała vs. (motywująca) nagana
- Wspieranie jednostki i zespołu w realizacji celów i zadań
- Budowanie sprzężeń zwrotnych
- Zarządzanie personelem – „miękkie” prawa zarządzania – wybór najlepszego modelu
4. Rozwijanie postawy asertywnej i geneza konfliktu
- Zachowanie asertywne a zachowanie nieasertywne (bierne, agresywne, manipulacyjne)
- Rozwijanie postawy asertywnej
- Praca z „hamulcami” asertywności
- Budowanie i wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie
- Badanie przyczyn konfliktu w oparciu o Okno Johnami
- Techniki redukcji stresu
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Rozwój kompetencji w zakresie wybierania najlepszych dróg, które zaprowadza firmę do sukcesu w oparciu o misje, strategię oraz cele i zadania. Wzmocnienie osoby szefa jako profesjonalisty potrafiącego posługiwać się narzędziem jakim jest ZPC.
Zdobyte umiejętności:
- Budowanie celów i zadań w oparciu o misje i strategię działania firmy, co daje nam spójną politykę rozwojową przedsiębiorstwa
- Wyznaczanie celów i zadań w oparciu o metodologię SMART, które są akceptowane przez swoich pracowników
- Inspirowania pracowników do efektywnego działania, w oparciu o skuteczną argumentację i wywieranie pozytywnego wpływ na drodze werbalnej i pozawerbalnej, co pozwala budować pozytywny wizerunek własny oraz reprezentowanej organizacji
- Lepsze dostrzegania potrzeb zespołu i skuteczniejszego reagowania na konflikt w zespole w oparciu o świadomą postawę asertywną w trudnych sytuacjach
- Efektywnego delegowania uprawnień w oparciu o plan pracy na zespół i poszczególne jednostki
- Rozwój kompetencji pracowników, w oparciu o planowane kierunki rozwojowe firmy
- Budowanie mechanizmów obronnych umożliwiających w sytuacjach kryzysowych zachować obiektywne i bezstronne spojrzenie na powstały problem
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pragnących doskonalić Zarządzanie Przez Cele oraz poznać wszystkie zagrożenia, które mogą pojawić się na drodze w realizacji założonych planów.
Metodologia szkolenia:
Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z państwa doświadczeń).
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie