Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Prawo

WINDYKACJA – aspekty prawne i miękkie. Jak odzyskać należności i nie stracić klienta?

Szkolenie polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli. Zapraszamy w szczególności pracowników: zajmujących się windykacją telefoniczną, prowadzących windykację w postępowaniach sądowych współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania, odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Poprawa płynności finansowej firmy, a więc podwyższenia poziomu bezpieczeństwa
  • Doskonalenie umiejętności elastycznego stosowania skutecznych technik windykacyjnych
  • Zwiększenie efektywności z prowadzonych rozmów windykacyjnych
  • Utrzymanie pozytywnych lub neutralnych relacji z klientem

 

Metody treningowe:

Trening prowadzony jest metodą aktywną. Główną (80%) część zajęć obejmują ćwiczenia:

  • symulacje specyficznych rozmów windykacyjnych (telefonicznych i bezpośrednich) z klientami firmy
  • analiza materiału video (własnego i nagranych scenek)
  • testy
  • ćwiczenia w małych grupach
  • burza mózgów
  • analiza case study

Szkolenie adresowane do:

Szkolenie polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli.

Zapraszamy w szczególności pracowników:

  • zajmujących się windykacją telefoniczną,
  • prowadzących windykację w postępowaniach sądowych
  • współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania,
  • odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.

 

Program szkolenia

ASPEKTY PRAWNE WINDYKACJI

I. ZABEZPIECZENIE PRZYSZŁYCH WIERZYTELNOŚCI NA ETAPIE ZAWIERANIA UMOWY

  • Postanowienia umowy w przedmiocie skutecznego zabezpieczenia w umowach pożyczki, kredytu, sprzedaży
  • Sposoby zabezpieczenia – akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji, umowa przewłaszczenia na zabezpieczenie, hipoteka, zastaw, weksel
  • Ustrój majątkowy małżeński a zabezpieczenie umowy
  • Metody badania wiarygodności partnerów handlowych
  • Odpowiedzialność za zaciągnięte zobowiązania w aspekcie formy prawnej prowadzenia działalności gospodarczej

2. WINDYKACJA PRZEDSĄDOWA

  • Proces negocjacyjny z dłużnikiem
  • Rola przelewu wierzytelności w obrocie gospodarczym
  • Faktoring, forfeiting, indos
  • Instytucja przedawnienia należności głównej oraz przynależnych odsetek
  • Metody przerwania biegu przedawnienia oraz konsekwencje prawne

3. WINDYKACJA SĄDOWA

  • Właściwość miejscowa sądu
  • Właściwość rzeczowa sądu
  • Postępowanie nakazowe a postępowanie upominawcze
  • Rodzaje postępowań w sprawach o zapłatę
  • Postępowanie gospodarcze – odrębności procesowe
  • Czas wydania orzeczenia sądowego a prawidłowe przygotowanie dokumentacji
  • Ochrona wierzyciela przed przewlekłością postępowania sądowego.
  • Rodzaje orzeczeń sądowych
  • Koszty oraz opłaty sądowe
  • Postępowanie w sprawie o nadanie klauzuli wykonalności

4. POSTĘPOWANIE ZABEZPIECZAJĄCE

  • Cel i sposoby zabezpieczenia
  • Procedura postępowania zabezpieczającego
  • Koszty postępowania zabezpieczającego
  • Pozorne wyprowadzenie majątku dłużnika, metody obrony, sposób postępowania wierzyciela

5. POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE

  • Wszczęcie postępowania komorniczego, prawidłowość wniosku oraz wybór właściwego komornika
  • Sposoby poszukiwania majątku dłużnika a wybór odpowiedniego sposobu egzekucji
  • Monitowanie działań komornika
  • Instytucja wyjawienia majątku
  • Koszty postępowania egzekucyjnego

ASPEKTY MIĘKKIE WINDYKACJI

I. WPROWADZENIE DO SKUTECZNEJ WINDYKACJI

1. Podejście do klienta w procesie windykacji

  • Projektowanie procesu windykacji wewnątrz organizacji
  • Kluczowe elementy procesu windykacji: wielkość, wiek, kryteria segmentacyjne (historia płatności, udział firmy w obrotach klienta, rentowność klienta itp.)
  • Narzędzia windykacji: upomnienie pisemne, rozmowa telefoniczna, wezwanie do zapłaty, wstrzymanie sprzedaży, odłączenie klienta itp.
  • Stopień skuteczności podejmowanych działań
  • DNA najlepszych windykatorów
  • Etyka i profesjonalizm postępowania osoby windykującej jako warunek utrzymania dobrego wizerunku firmy na rynku

2. Przygotowanie do rozmowy windykacyjnej

  • Ustalenie priorytetów, planu i harmonogramu rozmowy
  • Wiedza o dłużniku
  • Określenie minimum i maksimum
  • Kiedy i jak działać – warunki optymalnej skuteczności

II. WINDYKACJA PRZEZ TELEFON

1. Procedura prowadzenia windykacyjnej rozmowy telefonicznej

  • Etapy windykacyjnej rozmowy telefonicznej
  • Zasady prowadzenia windykacyjnych rozmów telefonicznych
  • Style prowadzenia telefonicznych rozmów windykacyjnych
  • Taktyki prowadzenia rozmowy z dłużnikiem – indywidualizacja podejścia

III. SCHEMAT I ZASADY PROWADZENIA ROZMOWY WINDYKACYJNEJ

1. Nawiązanie kontaktu

  • Przywitanie
  • Elementy komunikacji niewerbalnej
  • Wprowadzenie do tematu

2. Identyfikacja sytuacji dłużnika

  • Prowadzenie rozmowy – zasady zadawania pytań, rodzaje pytań
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Nawiązanie dialogu i współpracy z dłużnikiem

3. Prezentacja sytuacji dłużnika

  • Analiza postawy klienta
  • Indywidualizacja podejścia do klienta
  • Matryce perswazyjne i teksty motywacyjne dla windykatorów
  • Pozycjonowanie stanowiska firmy – etap sankcji pasywnych i sankcji bezpośrednich

4. Rozpraszanie wymówek i obiekcji

  • Baza wymówek klienta – skuteczne taktyki odpowiedzi i postępowania
  • 20 taktyk radzenia sobie z obiekcjami klienta
  • Ujawnianie postaw – dążenie do neutralizacji emocji
  • Psychologia kłamstwa – czyli jak rozpoznać ewentualne próby manipulacji
  • Błędy w egzekwowaniu należności – czego powinniśmy unikać?

5. Uskutecznienie windykacji

  • 7 skutecznych metod zamykania rozmowy windykacyjnej

IV. TRUDNE SYTUACJE W ROZMOWACH WINDYKACYJNYCH

1. Emocje w relacji dłużnik – osoba windykująca

  • Zachowania agresywne, zachowania pasywne, zachowania wymuszające litość
  • Asertywne podejście do siebie i osoby dłużnika
  • Przyjmowanie krytyki i stawianie granic

2. Stres – jak radzić sobie z napięciem?

  • Zrozumieć stres – etiologia i fizjologia zachowań stresowych
  • Skuteczne i praktyczne metody rozładowywania napięć i stresów w pracy zawodowej

3. Mediacja jako skuteczny środek odzyskiwania wierzytelności i utrzymania klienta

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Adresaci

Szkolenie rekomendowane jest dla pracowników firmy zajmujących się prowadzeniem rozmów windykacyjnych z klientami.

Polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli.

Zapraszamy w szczególności pracowników:

  • zajmujących się windykacją telefoniczną,
  • prowadzących windykację w postępowaniach sądowych
  • współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania,
  • odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie