logotyp-prestige-eck

Poważne problemy, przed którymi stoimy nie mogą być rozwiązane na tym poziomie myślenia, na którym byliśmy, kiedy je stworzyliśmy.Albert Einstein

Menu

Reklamacje w przedsiębiorstwie – nowe przepisy o odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta, żądania odszkodowawcze klientów, procedury rozpatrywania reklamacji

Termin: Do ustalenia

Kategoria: Prawo, Sprzedaż, zakupy

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Cele i korzyści szkolenia

Program szkolenia obejmuje:

  • zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumenta
  • w szczególności podczas szkolenia prezentowane są zmiany w zasadach odpowiedzialności sprzedawców wprowadzone do polskiego prawa na podstawie Dyrektywy Towarowej od stycznia 2023 r.
  • uczestnicy szkolenia poznają też pozostałe zasady do dotyczące realizacji roszczeń odszkodowawczych klientów, które często są największym kosztem firmy
  • uczestnicy poznają także dobre praktyki organizacji procedur obsługi reklamacji i prowadzenia korespondencji z klientami.

Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.

Szkolenie prowadzone jest w sposób przystępnym bogaty w szereg przykładów, co pozwala skutecznie przekazać wiedzę osobom nie mającym na co dzień styczności ze skomplikowanymi przepisami prawa.

Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się:

  • Na czym polegają różnice w obowiązkach sprzedawcy i gwaranta przy sprzedaży konsumenckiej i B2B?
  • Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za jakość sprzedawanego towaru i jak się przed takimi żądaniami zabezpieczyć?
  • Jakie roszczenia wobec sprzedawcy i gwaranta przysługują kupującemu na podstawie przepisów Dyrektywy Towarowej (Ustawa o prawach konsumenta), rękojmi za wady fizyczne (kodeks cywilny) oraz gwarancji (warunki gwarancji)?
  • Jak organizować i przeprowadzać procedury reklamacyjne aby nie popełnić kosztownych błędów formalnych?
  • Jakie są podstawy prawne reklamacji usług około-sprzedażowych, tj. projektowych, montażowych i transportowych?
  • Jak obiektywnie wyceniać wartość roszczeń reklamacyjnych kupujących?
  • Jakie prawidłowo rozpatrywać reklamacje towarów zakupionych na odległość?
  • Jak poprawnie prowadzić korespondencje ws. reklamacji z klientami oraz instytucjami występującymi w imieniu konsumentów?
  • Jakie zapisy umowne dotyczące umowy sprzedaży i warunków gwarancji są niedozwolone i mogą rodzić negatywne konsekwencje finansowe?
  • Jakie są zasady odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość?

 

 

Program szczegółowy szkolenia
  1. Wprowadzenie do prawa cywilnego
    • Najważniejsze pojęcia niezbędne w pracy handlowca
    • Umowy konsumenckie i niekonsumenckie czyli czym się różni w prawie B2B od B2C?
    • Najważniejsze zasady, które należy stosować przy zawieraniu umowy sprzedaży i rozpatrywaniu reklamacji
  1. Podstawowe obowiązki sprzedawcy
    • Zasady oferowania produktów
    • Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
    • Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą
  1. Prawne podstawy reklamacji i formalna organizacja procesu reklamacji
    • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (Dyrektywa Towarowa od 01.01.2023)
    • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
    • Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
    • Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych (dodatkowe żądania odszkodowawcze)
    • Reklamacje usług
    • Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku
    • Organizacja procesu reklamacji w przedsiębiorstwie – najważniejsze zasady
  1. Studium przypadków
    • Analiza przypadków reklamacji
    • Test podsumowujący szkolenie
  1. Zakończenie szkolenia
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.

Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.


Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.


Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.




    Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:

    • planowania i realizacji szkoleń oraz

    • usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.


Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.


Możliwości uzyskania dofinansowania do 80% z BUR na swój udział w szkoleniu, zobacz więcej:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH Z PRESTIGE ECK

Formularz kontaktowy

    Napisz wiadomość

    Imię i nazwisko (dobrowolne)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (dobrowolne)

    Treść wiadomości

    TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27 w celu kontaktu; RODO

    Dodatkowe informacje
    Szkolenie dostępne na zamówienie

    Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.

    Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.

    Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.

    Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowychalbo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
    FIPS (DOC) – pobierz
    FIPS (PDF) – pobierz
    Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
    Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.

    Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione. Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

    Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
    Unikalne cechy i korzyści ze spotkania

    Na podstawie 62 opinii.
    Sebastian Szaforz
    Sebastian Szaforz
    2022-10-29
    Polecam z całego serca ...
    Marcin J
    Marcin J
    2022-10-26
    Rzetelnie przeprowadzony kurs na wózki jezdniowe podnośników od samego początku do końca, serdecznie polecam, zdane za pierwszym razem,
    Vitalii Bilenkyi
    Vitalii Bilenkyi
    2022-10-26
    Jestem szczęśliwy, zdałem )
    Paweł Sokół
    Paweł Sokół
    2022-10-26
    Super merytoryczny kurs Polecam
    Paul Socha
    Paul Socha
    2022-10-26
    Profesjonalna firma i szkolenie z zapewnionym egzaminem ... Polecam każdemu kursy u nich
    Juliusz Więckowski
    Juliusz Więckowski
    2022-09-09
    Pełen profesjonalizm Firma dba by kursant był przygotowany do zdania egzaminu Firma dostarcza materiały szkoleniowe, testy oraz fachowego i wymagającego instruktora Dzięki temu wystarczy się przyłożyć i zdobywa się upragnione lub potrzebne uprawnienia Ja osobiście dzięki ECK Prestige zdobyłem uprawnienia do obsługi wózków specjalistycznych Polecam !!!

    Zobacz więcej opinii