Reklamacje w przedsiębiorstwie – nowe przepisy o odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta, żądania odszkodowawcze klientów, procedury rozpatrywania reklamacji
Termin: Do ustalenia
Kategoria: Prawo, Sprzedaż, zakupy
Liczba godzin: Do ustalenia
Miasto: Do ustalenia
Cena: Do ustalenia
Cele i korzyści szkolenia
Program szkolenia obejmuje:
- zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumenta
- w szczególności podczas szkolenia prezentowane są zmiany w zasadach odpowiedzialności sprzedawców wprowadzone do polskiego prawa na podstawie Dyrektywy Towarowej od stycznia 2023 r.
- uczestnicy szkolenia poznają też pozostałe zasady do dotyczące realizacji roszczeń odszkodowawczych klientów, które często są największym kosztem firmy
- uczestnicy poznają także dobre praktyki organizacji procedur obsługi reklamacji i prowadzenia korespondencji z klientami.
Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.
Szkolenie prowadzone jest w sposób przystępnym bogaty w szereg przykładów, co pozwala skutecznie przekazać wiedzę osobom nie mającym na co dzień styczności ze skomplikowanymi przepisami prawa.
Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się:
- Na czym polegają różnice w obowiązkach sprzedawcy i gwaranta przy sprzedaży konsumenckiej i B2B?
- Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za jakość sprzedawanego towaru i jak się przed takimi żądaniami zabezpieczyć?
- Jakie roszczenia wobec sprzedawcy i gwaranta przysługują kupującemu na podstawie przepisów Dyrektywy Towarowej (Ustawa o prawach konsumenta), rękojmi za wady fizyczne (kodeks cywilny) oraz gwarancji (warunki gwarancji)?
- Jak organizować i przeprowadzać procedury reklamacyjne aby nie popełnić kosztownych błędów formalnych?
- Jakie są podstawy prawne reklamacji usług około-sprzedażowych, tj. projektowych, montażowych i transportowych?
- Jak obiektywnie wyceniać wartość roszczeń reklamacyjnych kupujących?
- Jakie prawidłowo rozpatrywać reklamacje towarów zakupionych na odległość?
- Jak poprawnie prowadzić korespondencje ws. reklamacji z klientami oraz instytucjami występującymi w imieniu konsumentów?
- Jakie zapisy umowne dotyczące umowy sprzedaży i warunków gwarancji są niedozwolone i mogą rodzić negatywne konsekwencje finansowe?
- Jakie są zasady odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość?
Program szczegółowy szkolenia
- Wprowadzenie do prawa cywilnego
- Najważniejsze pojęcia niezbędne w pracy handlowca
- Umowy konsumenckie i niekonsumenckie czyli czym się różni w prawie B2B od B2C?
- Najważniejsze zasady, które należy stosować przy zawieraniu umowy sprzedaży i rozpatrywaniu reklamacji
- Podstawowe obowiązki sprzedawcy
- Zasady oferowania produktów
- Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
- Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą
- Prawne podstawy reklamacji i formalna organizacja procesu reklamacji
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (Dyrektywa Towarowa od 01.01.2023)
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
- Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
- Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych (dodatkowe żądania odszkodowawcze)
- Reklamacje usług
- Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku
- Organizacja procesu reklamacji w przedsiębiorstwie – najważniejsze zasady
- Studium przypadków
- Analiza przypadków reklamacji
- Test podsumowujący szkolenie
- Zakończenie szkolenia
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:
- planowania i realizacji szkoleń oraz
- usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.
Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.
Możliwości uzyskania
dofinansowania do 80% z BUR na swój udział w szkoleniu, zobacz więcej:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH Z PRESTIGE ECK
Formularz kontaktowy
Dodatkowe informacje
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.
Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.
Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych, albo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania