Szalenie łatwo jest zerwać łączność z człowiekiem. Jest to przede wszystkim kwestia zmiany tonu głosuWitold Gombrowicz

Menu

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM – doskonalenie kompetencji menadżerskich

Termin: Do ustalenia

Kategoria: Produkcja

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Cele i korzyści szkolenia
  • Doskonalenie umiejętności realizowania celów przez zespół
  • Dobra komunikacja i stosowanie adekwatnego do sytuacji stylu kierowania zespołem
  • Umiejętność rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zespole
Program szkolenia

1. Funkcje, rola i zadania kierownika

  • Funkcje zarządzania: planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola
  • Rola szefa – odpowiedzialność za zadania, zespół, rozwój ludzi
  • Cechy osobowości i umiejętności kierownika
  • Praktyczne zadania a umiejętności kierownika zespołu
  • Jak być skutecznym kierownikiem – czynniki osobistego sukcesu w zarządzaniu ludźmi
  • Metody budowania autorytetu kierownika
  • Zasady sprawowania władzy: władza polegająca na porozumieniu, co podważa a co buduje autorytet kierownika
  • Budowanie relacji z podwładnymi w środowisku produkcyjnym
  • Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi

2. Budowanie efektywnego zespołu jako czynnik osiągania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa produkcyjnego

  • Pojęcie grupy i zespołu pracowniczego
  • Korzyści i trudności wynikające z pracy zespołowej
  • Dobór ludzi do zespołu. Efektywność zespołu
  • Potrzeby członków zespołu. Relacje w grupie. Role zespołowe
  • Dobór odpowiedniego sposobu zarządzania zespołem w zależności od fazy rozwoju zespołu
  • Doświadczenie dynamiki zespołu i jej konsekwencji dla sprawnego funkcjonowania zespołu
  • Nietypowe postawy i zachowania w zespole: blokowanie pomysłów, dominacja, manipulowanie innymi, izolowanie się, unikanie
  • Łańcuch współpracy – współdziałanie zespołów przedsiębiorstwie

3. Style zarządzania zespołami na przykładzie firmy produkcyjnej

  • Podstawowe style przewodzenia/zarządzania
  • „Wady i zalety” wynikające z różnych stylów zarządzania
  • Dobór stylu do zadania, grupy i sytuacji
  • Twój styl zarządzania – autodiagnoza
  • Określenie własnego, preferowanego stylu zarządzania
  • Jak doskonalić swój styl przewodzenia

4. Skuteczna komunikacja w procesie zarządzania ludźmi

  • Komunikowanie się z podwładnym – nowoczesne podejście
  • Rola kierownika w komunikowaniu się zespołu pracowników
  • Sposoby skutecznej komunikacji interpersonalnej: werbalnej i niewerbalnej
  • Aktywne słuchanie – podstawa dobrej komunikacji
  • Bariery komunikacyjne pomiędzy ludźmi i sposoby na ich omijanie
  • Techniki utrzymania sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych: zespołowych
    i indywidualnych

5. Umiejętność delegowania obowiązków

  • Jak i kiedy delegować zadania pracownikom
  • Przekazywanie zadań a zakres kompetencji podwładnych
  • Realizacja celu a ustalanie kolejności zadań
  • Co może blokować delegowanie zadań
  • Techniki skutecznej komunikacji w procesie delegowania zadań: informowanie, wydawanie poleceń, delegowanie uprawnień
  • Bieżące monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracownika

6. Motywacja i motywowanie pracowników

  • Motywacja jako podstawowy czynnik warunkujący efektywność człowieka
  • Znaczenie i funkcja motywowania pozafinasowego
  • Skuteczne sposoby okazywania uznania i aprobaty
  • Zasady udzielania motywujących informacji zwrotnych – krytyka i pochwała

7. Metody efektywnego rozwiązywania konfliktów przez kierowników w zespole na przykładzie działu Technicznego

  • Najczęstsze przyczyny powstawania konfliktów w zespołach technicznych i pomiędzy zespołami produkcyjnymi a wspomagającymi
  • Zjawisko eskalacji konfliktu
  • Style rozwiązywania konfliktu
  • Przełamywanie oporu pracowników i indywidualnych barier
  • Wypracowanie wsparcia i zaufania
Dodatkowe informacje

Masz pytanie? Napisz do nas!

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Treść wiadomości

Szkolenie dostępne na zamówienie

zapraszamyP

Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej dla grupy lub  szkolenie indywidualne 1+1.
Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników z Państwa firmy, jak i również w formie 1+1 ostatnio bardzo preferowanej.
Każde ze szkoleń, które proponujemy w ofercie może być przeprowadzone w wybranym przez Państwa miejscu i we wspólnie uzgodnionym terminie. Program zajęć modyfikujemy i dopasowujemy do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby Państwa działalności. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz

FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym  narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.


·  Szkolenia  ·  Konsultacje  ·  Trening osobisty  ·  Wsparcie w procesach zmiany  ·  Audyt personalny


Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę.  Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego. Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń
tel. (48) 32 738 51 91
tel. kom. 668 371 253
e-mail: Włącz javascript
 KATARZYNA PANEK
– specjalista ds. projektów szkoleniowych
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 604 712 926
e-mail: Włącz javascript
MAŁGORZATA KLIMAS
– manager ds. kluczowych klientów
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 508 147 055
e-mail: Włącz javascript

Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania