Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Produkcja

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM – doskonalenie kompetencji menadżerskich

Doskonalenie umiejętności realizowania celów przez zespół Dobra komunikacja i stosowanie adekwatnego do sytuacji stylu kierowania zespołem Umiejętność rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zespole

Kategorie:
Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Doskonalenie umiejętności realizowania celów przez zespół
  • Dobra komunikacja i stosowanie adekwatnego do sytuacji stylu kierowania zespołem
  • Umiejętność rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zespole

Program szkolenia

1. Funkcje, rola i zadania kierownika

  • Funkcje zarządzania: planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola
  • Rola szefa – odpowiedzialność za zadania, zespół, rozwój ludzi
  • Cechy osobowości i umiejętności kierownika
  • Praktyczne zadania a umiejętności kierownika zespołu
  • Jak być skutecznym kierownikiem – czynniki osobistego sukcesu w zarządzaniu ludźmi
  • Metody budowania autorytetu kierownika
  • Zasady sprawowania władzy: władza polegająca na porozumieniu, co podważa a co buduje autorytet kierownika
  • Budowanie relacji z podwładnymi w środowisku produkcyjnym
  • Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi

2. Budowanie efektywnego zespołu jako czynnik osiągania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa produkcyjnego

  • Pojęcie grupy i zespołu pracowniczego
  • Korzyści i trudności wynikające z pracy zespołowej
  • Dobór ludzi do zespołu. Efektywność zespołu
  • Potrzeby członków zespołu. Relacje w grupie. Role zespołowe
  • Dobór odpowiedniego sposobu zarządzania zespołem w zależności od fazy rozwoju zespołu
  • Doświadczenie dynamiki zespołu i jej konsekwencji dla sprawnego funkcjonowania zespołu
  • Nietypowe postawy i zachowania w zespole: blokowanie pomysłów, dominacja, manipulowanie innymi, izolowanie się, unikanie
  • Łańcuch współpracy – współdziałanie zespołów przedsiębiorstwie

3. Style zarządzania zespołami na przykładzie firmy produkcyjnej

  • Podstawowe style przewodzenia/zarządzania
  • „Wady i zalety” wynikające z różnych stylów zarządzania
  • Dobór stylu do zadania, grupy i sytuacji
  • Twój styl zarządzania – autodiagnoza
  • Określenie własnego, preferowanego stylu zarządzania
  • Jak doskonalić swój styl przewodzenia

4. Skuteczna komunikacja w procesie zarządzania ludźmi

  • Komunikowanie się z podwładnym – nowoczesne podejście
  • Rola kierownika w komunikowaniu się zespołu pracowników
  • Sposoby skutecznej komunikacji interpersonalnej: werbalnej i niewerbalnej
  • Aktywne słuchanie – podstawa dobrej komunikacji
  • Bariery komunikacyjne pomiędzy ludźmi i sposoby na ich omijanie
  • Techniki utrzymania sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych: zespołowych
    i indywidualnych

5. Umiejętność delegowania obowiązków

  • Jak i kiedy delegować zadania pracownikom
  • Przekazywanie zadań a zakres kompetencji podwładnych
  • Realizacja celu a ustalanie kolejności zadań
  • Co może blokować delegowanie zadań
  • Techniki skutecznej komunikacji w procesie delegowania zadań: informowanie, wydawanie poleceń, delegowanie uprawnień
  • Bieżące monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracownika

6. Motywacja i motywowanie pracowników

  • Motywacja jako podstawowy czynnik warunkujący efektywność człowieka
  • Znaczenie i funkcja motywowania pozafinasowego
  • Skuteczne sposoby okazywania uznania i aprobaty
  • Zasady udzielania motywujących informacji zwrotnych – krytyka i pochwała

7. Metody efektywnego rozwiązywania konfliktów przez kierowników w zespole na przykładzie działu Technicznego

  • Najczęstsze przyczyny powstawania konfliktów w zespołach technicznych i pomiędzy zespołami produkcyjnymi a wspomagającymi
  • Zjawisko eskalacji konfliktu
  • Style rozwiązywania konfliktu
  • Przełamywanie oporu pracowników i indywidualnych barier
  • Wypracowanie wsparcia i zaufania
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie