- Oferta
- Produkcja
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM – doskonalenie kompetencji menadżerskich
Doskonalenie umiejętności realizowania celów przez zespół Dobra komunikacja i stosowanie adekwatnego do sytuacji stylu kierowania zespołem Umiejętność rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zespole
Cele i korzyści
- Doskonalenie umiejętności realizowania celów przez zespół
- Dobra komunikacja i stosowanie adekwatnego do sytuacji stylu kierowania zespołem
- Umiejętność rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zespole
Program szkolenia
1. Funkcje, rola i zadania kierownika
- Funkcje zarządzania: planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola
- Rola szefa – odpowiedzialność za zadania, zespół, rozwój ludzi
- Cechy osobowości i umiejętności kierownika
- Praktyczne zadania a umiejętności kierownika zespołu
- Jak być skutecznym kierownikiem – czynniki osobistego sukcesu w zarządzaniu ludźmi
- Metody budowania autorytetu kierownika
- Zasady sprawowania władzy: władza polegająca na porozumieniu, co podważa a co buduje autorytet kierownika
- Budowanie relacji z podwładnymi w środowisku produkcyjnym
- Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi
2. Budowanie efektywnego zespołu jako czynnik osiągania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa produkcyjnego
- Pojęcie grupy i zespołu pracowniczego
- Korzyści i trudności wynikające z pracy zespołowej
- Dobór ludzi do zespołu. Efektywność zespołu
- Potrzeby członków zespołu. Relacje w grupie. Role zespołowe
- Dobór odpowiedniego sposobu zarządzania zespołem w zależności od fazy rozwoju zespołu
- Doświadczenie dynamiki zespołu i jej konsekwencji dla sprawnego funkcjonowania zespołu
- Nietypowe postawy i zachowania w zespole: blokowanie pomysłów, dominacja, manipulowanie innymi, izolowanie się, unikanie
- Łańcuch współpracy – współdziałanie zespołów przedsiębiorstwie
3. Style zarządzania zespołami na przykładzie firmy produkcyjnej
- Podstawowe style przewodzenia/zarządzania
- „Wady i zalety” wynikające z różnych stylów zarządzania
- Dobór stylu do zadania, grupy i sytuacji
- Twój styl zarządzania – autodiagnoza
- Określenie własnego, preferowanego stylu zarządzania
- Jak doskonalić swój styl przewodzenia
4. Skuteczna komunikacja w procesie zarządzania ludźmi
- Komunikowanie się z podwładnym – nowoczesne podejście
- Rola kierownika w komunikowaniu się zespołu pracowników
- Sposoby skutecznej komunikacji interpersonalnej: werbalnej i niewerbalnej
- Aktywne słuchanie – podstawa dobrej komunikacji
- Bariery komunikacyjne pomiędzy ludźmi i sposoby na ich omijanie
- Techniki utrzymania sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych: zespołowych
i indywidualnych
5. Umiejętność delegowania obowiązków
- Jak i kiedy delegować zadania pracownikom
- Przekazywanie zadań a zakres kompetencji podwładnych
- Realizacja celu a ustalanie kolejności zadań
- Co może blokować delegowanie zadań
- Techniki skutecznej komunikacji w procesie delegowania zadań: informowanie, wydawanie poleceń, delegowanie uprawnień
- Bieżące monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracownika
6. Motywacja i motywowanie pracowników
- Motywacja jako podstawowy czynnik warunkujący efektywność człowieka
- Znaczenie i funkcja motywowania pozafinasowego
- Skuteczne sposoby okazywania uznania i aprobaty
- Zasady udzielania motywujących informacji zwrotnych – krytyka i pochwała
7. Metody efektywnego rozwiązywania konfliktów przez kierowników w zespole na przykładzie działu Technicznego
- Najczęstsze przyczyny powstawania konfliktów w zespołach technicznych i pomiędzy zespołami produkcyjnymi a wspomagającymi
- Zjawisko eskalacji konfliktu
- Style rozwiązywania konfliktu
- Przełamywanie oporu pracowników i indywidualnych barier
- Wypracowanie wsparcia i zaufania
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie