- Oferta
- Produkcja
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM – rozwój umiejętności menedżerskich brygadzistów, mistrzów, kierowników
Kwalifikacje załogi oraz umiejętność zarządzania jej potencjałem i zaangażowaniem stają się dziś kluczowymi zasobami konkurujących firm. Brygadzista pełni szczególną, podwójną rolę – jest jednocześnie przedstawicielem kierownictwa i reprezentantem załogi. Skuteczny i szanowany przez pracowników brygadzista odgrywa ważną rolę w procesie produkcji oraz tworzy atmosferę sprzyjającą efektywnej realizacji zadań produkcyjnych, istotnym więc jest kształtowanie i rozwój jego kompetencji menedżerskich. Korzyści ze szkolenia: dowiesz się, co buduje autorytet przełożonego otrzymasz wskazówki jak praktycznie rozwiązać wiele problemów z zakresu zarządzania ludźmi nauczysz się skutecznie wydawać polecenia, egzekwować wykonywanie zadań nauczysz się odpowiedniego, efektywnego komunikowania się z zespołem dowiesz się, jaki jest wpływ komunikacji na osiągane przez zespół wyniki poznasz techniki wpływu psychologicznego wykorzystywane w sytuacji zarządzania ludźmi poznasz psychologiczne mechanizmy motywowania i możliwości ich praktycznego wykorzystania nauczysz się prowadzić trudne rozmowy z pracownikami dowiesz się, jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami zarządzania i rozwijanie umiejętności związanych z budowaniem efektywnego zespołu.
Korzyści ze szkolenia:
- dowiesz się, co buduje autorytet przełożonego
- otrzymasz wskazówki jak praktycznie rozwiązać wiele problemów z zakresu zarzadzania ludźmi
- nauczysz się skutecznie wydawać polecenia, egzekwować wykonywanie zadań
- nauczysz się odpowiedniego, efektywnego komunikowania się z zespołem
- dowiesz się, jaki jest wpływ komunikacji na osiągane przez zespół wyniki
- poznasz techniki wpływu psychologicznego wykorzystywane w sytuacji zarządzania ludźmi
- poznasz psychologiczne mechanizmy motywowania i możliwości ich praktycznego wykorzystania
- nauczysz się prowadzić trudne rozmowy z pracownikami
- dowiesz się, jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole
Postęp techniczny oraz szeroka dostępność nowoczesnych technologii sprawiają, że na dzisiejszym rynku przedsiębiorstwa coraz mocniej konkurują jakością wykonania, niezawodnością, szybkością reakcji na zapotrzebowanie odbiorcy.
Kwalifikacje załogi oraz umiejętność zarządzania jej potencjałem i zaangażowaniem stają się dziś kluczowymi zasobami konkurujących firm.
Brygadzista pełni szczególną, podwójną rolę – jest jednocześnie przedstawicielem kierownictwa i reprezentantem załogi. Skuteczny i szanowany przez pracowników brygadzista odgrywa ważną rolę w procesie produkcji oraz tworzy atmosferę sprzyjającą efektywnej realizacji zadań produkcyjnych, istotnym więc jest kształtowanie i rozwój jego kompetencji menedżerskich.
Program szkolenia
1. Autorytet przełożonego – dowiesz się dlaczego niektórych szefów pracownicy obdarzają autorytetem, a niektórzy ciągle narzekają na jego brak.
Dynamiczne ćwiczenie grupowe wskaże, jakie zachowania przełożonego budują autorytet, dowiesz się także jak możesz to robić w swoich codziennych działaniach, w kontaktach z pracownikami.
- quiz menedżerski – weryfikacja prawd i mitów o zarządzaniu
- niezbędne kompetencje menedżera liniowego
- kierowanie grupą wcześniejszych kolegów
- lider, kolega czy szef – case study, dzięki któremu porównasz skuteczność i skutki trzech stylów funkcjonowania wobec dotychczasowych kolegów, dowiesz się co i jak powinno się zmienić w Twoim zachowaniu gdy zmienia się relacja kolega-kolega na relacje podwładny – przełożony
- budowanie i utrzymanie autorytetu i nowych relacji z zespołem
- kierowanie osobami starszymi, młodszymi, bardziej doświadczonymi a budowanie autorytetu
- lider wobec zmian – radzenie sobie z oporem pracowników w sytuacji zmiany
2. Style kierowania – jak w warunkach realizacji codziennych zadań dopasować styl zarządzania do zadania i pracownika
- podstawowe zadania menedżera zespołu produkcyjnego
- diagnoza i analiza własnego stylu kierowania – poznasz własne preferencje co do stosowanego stylu kierowania, zrozumiesz skutki takiego wyboru, dowiesz się czy zawsze jest to wybór prawidłowy
- wpływ stylu kierowania na efektywność zespołu – efektywność zespołu zależy od wielu czynników, ale jednym z istotniejszych jest trafny wybór stylu kierowania
- uwarunkowania wyboru adekwatnego stylu kierowania – dowiesz się jak wybrać właściwy styl, jakie wskazówki pomogą ci przy tym wyborze
3. Skuteczna komunikacja z podwładnymi – co zrobić, aby pracownik zrozumiał i zapamiętał elementy istotne dla skutecznego wykonywania zadań.
Seria ćwiczeń pozwoli docenić wartość skutecznej komunikacji, w warunkach zabawnej gry zobaczysz jak precyzja komunikatu przekłada się na efekt działania pracownika, a praca na własnym case study pozwolić ci skonstruować komunikat delegujący zadanie, który już następnego dnia będziesz mógł wykorzystać w pracy. Poznasz narzędzia prowadzenia efektywnych spotkań tak, aby stały się one wartościowym narzędziem komunikacji z pracownikami, a nie stratą czasu i źródłem frustracji.
- komunikacja jako narzędzie budowania autorytetu
- reguły skutecznej komunikacji
- warunki poprawnego instruowania i informowania
- delegowanie zadań – określanie warunków realizacji i kontroli zadania
- monitorowanie i ocena wykonania zadania
- prowadzenie efektywnych spotkań
4. Zarządzanie konfliktem w zespole
Dzięki serii ćwiczeń spojrzysz na konflikt jako na zjawisko, które dzięki odpowiedniemu zarządzaniu może przynieść korzyści Twojemu zespołowi i firmie. Dowiesz się jak reagować w zależności od źródła konfliktu, dowiesz się jak je rozpoznać. Przeprowadzona autodiagnoza pozwoli ci rozpoznać własne reakcje w sytuacjach konfliktowych i ocenić czy zawsze są one właściwe i czy pomagają świadomie zarządzać konfliktem, czy może stanowią twoje ograniczenie. Nauczysz się dobierać właściwą strategię do określonych warunków konfliktu – z kim się toczy, o co, w jakich okolicznościach. Dowiesz się również nie tylko jak panować nad emocjami, ale i nad „językiem” – jakie zwroty doleją oliwy do ognia i jak je zmienić na takie komunikaty, które pozwolą odzyskać kontrolę nad sytuacją
- konflikt jako szansa
- źródła konfliktów w zespole produkcyjnym i co z tego wynika
- typowe zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych – przegląd i autodiagnoza
- jak wybrać i zastosować adekwatną strategię w sytuacji konfliktu w zespole
- komunikacja w sytuacjach konfliktowych – sformułowania „parzące” i tonujące
5. Udzielanie informacji zwrotnych – to kluczowa umiejętność brygadzisty, a jednocześnie jedna z najtrudniejszych do opanowania.
Zaproponowana gra szkoleniowa pozwoli ci w atrakcyjnej formie poznać pomocny model informacji zwrotnej. Dzięki niemu będziesz potrafił prawidłowo i motywująco reagować na zachowania pracowników. Na szkoleniu będziesz również miał okazję przygotować i przećwiczyć własny komunikat zwrotny, który już od razu będziesz mógł zastosować w rzeczywistości.
- informacja zwrotna jako element motywujący do działania
- zasady konstruktywnej krytyki i pochwały
- udzielanie motywujących informacji zwrotnych
- rozmowy interwencyjne z pracownikiem
6. Motywowanie pracowników
Ten moduł szkolenia dzięki praktyczny ćwiczeniom i grze szkoleniowej rozszerzy twoją perspektywę na możliwości praktycznego motywowania twoich pracowników. Jako brygadzista masz zapewne ograniczone możliwości premiowania pracowników, ale to nie oznacza, że nie masz jak ich motywować. Dokonamy przeglądu wiedzy na temat mechanizmów motywacji, ale przełożymy ją na praktyczne działania.
- definicja i teorie motywacji
- psychologiczne filary motywacji
- motywacja pozytywna i negatywna
- motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
- czynniki motywujące i demotywujące pracowników
- motywowanie spersonalizowane
- praktyczne instrumenty motywacyjne
- promotywacyjne zachowania menedżera
- najczęściej popełniane błędy w motywowaniu pracowników
- Znaczenie przynależności pokoleniowej w motywowaniu pracowników – różnice międzypokoleniowe
7. Wielozadaniowość – to klucz w elastycznym reagowaniu firmy za wyzwania jakie stawia klient i rynek.
Dowiesz się jak w prosty sposób możesz zdiagnozować potencjał i umiejętności swoich pracowników oraz w jaki sposób możesz ich skutecznie wspomagać w rozwoju i szkolić na stanowisku pracy.
- Jakich operatorów potrzebuję – umiejętności/wiedza/postawy
- Analiza potencjału pracowniczego
- Opracowanie planu rozwojowego/harmonogramu szkoleń
- Wspieranie operatora w rozwoju
- Prowadzenie szkoleń stanowiskowych – na co jeszcze zwrócić uwagę
- Przełamywanie oporu u operatora przed nowymi obowiązkami
Metody szkoleniowe
- praktyczna forma zajęć
- przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów)
- duża ilość ćwiczeń indywidualnych i grupowych
- autorska gra szkoleniowa
- elementy autodiagnozy
- moderacja metaplanowa
- wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z doświadczeń uczestników)
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie