- Oferta
- Produkcja
Cele i korzyści
Program szkolenia
Nie raz można usłyszeć jak handlowcy narzekają, że ich praca idzie na marne przez montażystów. Sprzedawcy dbają o czystość w salonie, przestrzegają zasad kultury osobistej jak również wpajają klientom rzetelność i solidność poprzez terminowe przygotowanie oferty oraz jakość prezentacji produktu. Zachwalają również szybkość i profesjonalizm zespołów montażowych. Cały czas są zaangażowani w problematykę rynkową. To oni jako pierwsi odczuwają nastroje rynkowe.
Praca zespołów montażowych jest już tylko pochodną wysiłków handlowców. Ich spojrzenie na rynek najczęściej ogranicza się do ilości montaży. Brak walki o klienta wielokrotnie sprzyja nie utożsamianiu się ekip z kompleksowym podejściem firmy do klienta od momentu pierwszego kontaktu z handlowcem do uruchomienia urządzenia u klienta. Wielokrotnie nie maja świadomości jak łatwo mogą przez swoje zachowanie oraz działania zepsuć pracę handlowca pomimo uruchomienia kominka. Z ich punktu widzenia wszystko zostało zrobione dobrze „Przecież kominek działa! W czym problem?”.
Nowoczesna firma, zwłaszcza teraz w dobie kryzysu musi również zadbać o profesjonalizację również tej sfery swojej działalności. Nie ma w niej miejsca na błędy montażowe, nie terminowe realizacje zleceń jak również niedbałość.
Wspomnienia po ekipie montażowej są wielokrotnie silniejszym bodźcem do wydania opinii na temat Państwa firmy niż budynek lub praca handlowca. Należy o tym pamiętać ponieważ wielu z Państwa posiada te same produkty często od tych samych producentów co konkurencja. W jakiś sposób warto wyróżniać się na rynku.
Kolejna sfera to jest kalkulacja przedsięwzięć. Wielokrotnie zakładamy odpowiednie normy czasowe i materiałowe. Tak naprawdę realizacja tych założeń jest uzależniona od fantazji zespołu montażowego.
Co należy zrobić? Wytłumaczyć i pokazać zespołom montażowym jak ważne miejsce stanowią w budowaniu sukcesu firmy, a co za tym idzie i swojego. Pobudzić w nich poczucie odpowiedzialności i zaangażowania w to co robią. Związać ich z firmą.
1. Podstawy komunikacji międzyludzkiej
- Zasady procesu komunikacji
- Dobre i złe nawyki komunikacyjne
- Budowanie pozytywnego wizerunku
- Techniki wywierania wpływu
- Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji
- Budowanie skutecznej argumentacji motywującej partnerów/rozmówców do oczekiwanego działania
2. Motywacja i potrzeby jednostki i zespołu
- Kierunek i siła motywacji
- Motywacja zespołu a jednostki
- Budowanie więzi z firma w oparciu o indywidualne potrzeby ludzkie
- Jednoczenie zespołu wokół wspólnych celów
3. Rozwijanie postawy asertywnej
- Przedstawianie swojego stanowiska
- Mówienie „nie”
- Przyjmowanie krytyki, sztuka konstruktywnego krytykowania, pobudzanie do czynu
- Dbanie o swoje prawa
4. Geneza konfliktu
- Motywy postępowania, mechanizmy obronne, biologiczne podstawy psychologii konfliktu
- Bariery komunikacyjne jako jedne z głównych źródeł konfliktu
- Okno Johnari – analiza konfliktów interpersonalnych
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
Zwiększenie umiejętności skutecznego i bezkonfliktowego oddziaływania na zespół montażowy.
Zdobyte umiejętności:
- Budowanie pozytywnych relacji międzyludzkich w oparciu o jasny i czytelny przekaz na poziomie świadomym i nie świadomym
- Skuteczne argumentowanie poprzez znajomość potrzeb jednostki i zespołu
- Zapobieganie sytuacjom konfliktowym dzięki jednoczeniu zespołów montażowych w obrębie moich celów
- Utrzymanie postawy asertywnej w przypadkach manipulacyjnych postaw partnerów
- Budowanie odpowiedzialności za realizowanie kosztorysów założonych podczas negocjacji handlowych
Szkolenie skierowane do wszystkich, którzy są odpowiedzialni za nadzór oraz rozliczanie ekip montażowych.
Metodologia szkolenia:
Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z państwa doświadczeń).
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie