Konwencjonalny pogląd jest po to, by ochronić nas od bolesnej pracy zwanej myśleniem.John Kenneth Galbraith

Menu

TRENING KOMPETENCJI LIDERA – 3 dni intensywnych, praktycznych warsztatów
Komunikacja w zespole i zarządzanie konfliktem
Budowanie i efektywność zespołów zadaniowych
Motywowanie i dyscyplinowanie pracowników

Termin: Do ustalenia

Kategoria: Rozwój menedżerski, Produkcja

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Cele i korzyści szkolenia

1. Poznanie uwarunkowań sukcesu menedżera

  • Jakie umiejętności i cechy są zaletami dobrego menedżera – przywódcy
  • Jak rozpoznać swój styl przywództwa
  • Jak dostosować styl przywództwa do danej sytuacji

2. Przedstawienie metod kierowania i wspierania pracowników

  • Jakie mechanizmy rządzą ludzkimi zachowaniami

3. Doskonalenie kompetencji menedżerskich oraz przywódczych niezbędnych w efektywnym kierowaniu ludźmi zgodnych z wartościami i polityką firmy

  • Jak wyznaczać cele
  • Jak delegować zadania
  • Jak motywować pracownika
  • Jak oceniać rezultaty jego pracy
  • Jak zarządzać konfliktami w podległym zespole
Program szkolenia

” Jako przywódca osiągniesz doskonałość, wtedy gdy ludzie będą wszędzie podążać za tobą, choćby tylko z ciekawości” Colin Powell

Skuteczny menedżer to osoba, która scala zespół, wspiera wspólne działanie, motywuje, inspiruje oraz nadaje bieg wszelkim przedsięwzięciom.

I moduł – KOMUNIKACJA I ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM

I. KOMUNIKACJA W ZESPOLE

1. Model efektywnej komunikacji międzyludzkiej, bariery w komunikacji

2. Postawa i umiejętności osoby komunikatywnej

3. Pozytywne nastawienie i inteligencja emocjonalna

4. Płaszczyzny komunikacji interpersonalnej

  • Komunikacja werbalna
  • Komunikacja niewerbalna

5. Techniki aktywnego słuchania

6. Umiejętność kierowania rozmową i formułowania pytań

7. Rozmowa z pracownikiem, współpracownikiem, przełożonym i klientem – sztuka przekonywania

8. „Czytanie” mowy ciała rozmówcy – pierwsze wrażenie, sygnały pozytywne i negatywne

9. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego

10. Trening umiejętności odmawiania, odwaga i pewność siebie

11. Umiejętność przekazywania oraz przyjmowania konstruktywnej krytyki

12. Efektywna komunikacja w pracy zespołu

13. Specyfika komunikacji telefonicznej

II. ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM

1. Przyczyny konfliktów

  • Jakie problemy w komunikacji interpersonalnej powodują największą ilość konfliktów?
  • Typowe symptomy zapowiadające konflikt i sposoby ich identyfikacji
  • Przyczyny konfliktów w środowisku pracy
  • Klasyfikowanie rodzaju konfliktu i jego znaczenia dla firmy – rola kierownika

2. Analiza konfliktu

  • Sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji
  • Dotarcie do istoty sprawy i źródła problemu
  • Panowanie nad emocjami
  • Kreatywne podejście do sytuacji – poszukiwanie korzystnych rozwiązań
  • Kierowanie zespołem zaangażowanym w konflikt
  • Styl kierowania a styl rozwiązywania konfliktów – analiza mocnych i słabych stron
  • Ocena pracownicza jako źródło konfliktów

3. Techniki rozwiązywania konfliktu

  • Negocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktów
  • Style negocjacji i zasady stosowania ustępstw w sytuacji konfliktowej
  • Zasady konstruktywnej krytyki
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości i wysokiej samooceny jako podstawy skutecznego działania w konflikcie
  • Rozpoznawanie oddziaływań manipulacyjnych i budowanie odporności na nie
  • Stres wynikający z zaangażowania w konflikt
  • Techniki udzielania wsparcia w zespole

II moduł – BUDOWANIE I EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁÓW ZADANIOWYCH

1. Cechy zespołu zadaniowego

  • Grupa a zespół, rola jednostki w zespole, rodzaje zespołów
  • Wady i zalety pracy zespołowej

2. Zasady budowania zespołu zadaniowego

  • Cykl funkcjonowania zespołu
  • Rozpoznawanie zdolności i ról w zespole
  • Potrzeby grup zadaniowych
  • Budowanie zaufania i sposoby integracji grupy
  • Umiejętności niezbędne dla efektywnej pracy zespołowej

3. Komunikacja jako narzędzie pracy zespołowej

  • Zasady efektywnej komunikacji w zespole
  • Destrukcyjne modele komunikacji
  • Komunikacja z zespołem i w zespole oraz pomiędzy zespołami

4. Style kierowania zespołem

  • Lider a menadżer
  • Psychologiczne właściwości efektywnego lidera
  • Naturalne predyspozycje a styl kierowania
  • Wybór optymalnego stylu kierowania

5. Motywowania ludzi do skutecznej pracy zespołowej

  • Tworzenie środowiska pracy zespołowej
  • Zasady efektywnego kierowania motywacją

6. Przygotowanie zebrania

  • Ustalenie celów, obszarów działania, czasu i funkcji
  • Rozwiązanie problemu powstałego podczas odtwarzania procesu wybranej usługi wewnętrznej

7. Sporządzenie siatki planowania zebrania

8. Praktyczne zastosowanie Problem Solving – ustrukturyzowanych metod pracy grupowej

  • Praktyczne zastosowanie Problem Solving – ustrukturyzowanych metod pracy grupowej
  • Zastosowanie Diagramu Ishikawy
  • Przeprowadzenie burzy mózgów Philips 623
  • Aplikacja wyboru wyważonego (alternatywy, kryteria ważenia alternatyw)
  • Zbiór indywidualny (metoda wizytówek)
  • Zasada Pareto 20/80
  • 5 razy dlaczego?
  • Drzewo usterek
  • Rozmowa wokół stołu – zasady prowadzenia

III moduł – MOTYWOWANIE I DYSCYPLINOWANIE PRACOWNIKÓW

1. Motywacja – klucz do osiągania sukcesów

  • Skąd się bierze entuzjazm i zaangażowanie?
  • Rodzaje motywacji
  • Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji
  • Pieniądze a motywacja
  • Wpływ różnych czynników na poziom zaangażowania pracowników w krótkim i długim okresie
  • Zastosowanie strachu i rywalizacji w zarządzaniu ludźmi

2. Komunikacja w zespole

  • Komunikacja warunkiem skutecznego motywowania
  • Wpływ naszego zachowania na innych ludzi
  • Rola menedżera w komunikowaniu się Grupy
  • Zastosowanie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej w motywowaniu i zarządzaniu zespołem

3. Jak zapobiegać spadkowi motywacji

  • Siła różnych typów potrzeb
  • Pochwała i krytyka – jak je przekazywać, by działały motywująco
  • Nagrody i kary jako narzędzia skutecznego zarządzania

4. Kierowanie zespołem pracowników – metody wywierania wpływu

  • Umiejętności, zadania i role kierownicze
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Wywieranie wpływu i kierowanie grupą
  • Umiejętność oceny procesów zachodzących w grupie
  • Przywództwo a zarządzanie

5. Dyscyplinowanie pracowników

  • Trudne rozmowy – jak rozmawiać, by zmienić i motywować
  • Ocena pracowników, ocena formalna i nieformalna
  • Modyfikacja zachowań niepożądanych i dyscyplinowanie
  • Asertywność w relacji szef – pracownik
  • Udzielanie informacji zwrotnych pracownikowi
  • Kształtowanie relacji szef – pracownik
Dodatkowe informacje

Zajęcia mają charakter praktyczny, aktywizujący uczestników.

Metody szkoleniowe:

  • Prezentacja i wykład
  • Dyskusja
  • Case study
  • Odgrywanie ról
  • Symulacja
  • Gry i zabawy – nie związane z branżą, ale rozwijające umiejętności, wiedzę i postawy potrzebne do osiągnięcia sukcesu (np. kreatywne myślenie)
  • Praca w podgrupach i indywidualna

Masz pytanie? Napisz do nas!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27 w celu realizacji odpowiedzi na przesłane przeze mnie zapytania.

Wyrażenie zgody w poniższym formularzu jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi wysłanie zapytania.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Treść wiadomości

TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27; Dowiedz się więcej -> https://prestige-eck.pl/rodo/

Administratorem Twoich danych osobowych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie, adres: ul. Wyzwolenia 27, 43-190 Mikołów, tel.: 32 738 51 91, e-mail: szkolenia@eck-prestige.pl

Szkolenie dostępne na zamówienie

zapraszamyP

Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej dla grupy lub  szkolenie indywidualne 1+1.
Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników z Państwa firmy, jak i również w formie 1+1 ostatnio bardzo preferowanej.
Każde ze szkoleń, które proponujemy w ofercie może być przeprowadzone w wybranym przez Państwa miejscu i we wspólnie uzgodnionym terminie. Program zajęć modyfikujemy i dopasowujemy do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby Państwa działalności. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz

FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym  narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.


DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności. 


·  Szkolenia  ·  Konsultacje  ·  Trening osobisty  ·  Wsparcie w procesach zmiany  ·  Audyt personalny


Nasza Firma może kompleksowo zorganizować każdy zakres tematyczny z dofinansowaniem!

Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Projekt adresowany jest do przedsiębiorców mikro, małych i średnich z województwa śląskiego, którzy chcą uzyskać dofinansowanie na usługi rozwojowe – szkolenia i doradztwo.


Tekst alternatywny


Źródło: Nowa definicja MŚP


Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).

Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie zarówno na organizację szkolenia zamkniętego, dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa (tzw. szkolenie »in company«), jak i na udział pracowników w szkoleniach otwartych.
Nasza firma uczestniczy w programie, jest wpisana do Bazy Usług Rozwojowych

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/podmioty/view?id=10770

aktualne usługi

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=10770

Wspierane są wszystkie szkolenia, które wpływają na rozwój przedsiębiorstwa.

Obszary w których można się dokształcić można nam zaproponować lub znaleźć inspirację w naszych propozycjach szkoleniowych lub  wpisanych w Bazie Usług Rozwojowych.

 

 

Główne atuty Podmiotowego Systemu Finansowania:

Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:

– wielkości przedsiębiorstwa (mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na większe wsparcie)
– znaczenia danej branży dla rozwoju regionu
– zatrudnienia osób niepełnosprawnych
– wieku i kwalifikacji pracowników biorących udział w szkoleniach
– wyboru usługi mającej na celu zdobycie lub potwierdzenie kwalifikacji
– poziomu wzrostu przychodów przedsiębiorstwa (tzw. przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu)
– uzyskanego wcześniej wsparcia

Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę.  Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.

Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń
tel. (48) 32 738 51 91
tel. kom. 668 371 253
e-mail: Włącz javascript
 KATARZYNA PANEK
– specjalista ds. projektów szkoleniowych
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 604 712 926
e-mail: Włącz javascript
MAŁGORZATA KLIMAS
– manager ds. kluczowych klientów
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 508 147 055
e-mail: Włącz javascript

Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania