- Oferta
- Produkcja
TRENING KOMPETENCJI LIDERA – 3 dni intensywnych, praktycznych warsztatów
Komunikacja w zespole i zarządzanie konfliktem
Budowanie i efektywność zespołów zadaniowych
Motywowanie i dyscyplinowanie pracowników
1. Poznanie uwarunkowań sukcesu menedżera Jakie umiejętności i cechy są zaletami dobrego menedżera – przywódcy Jak rozpoznać swój styl przywództwa Jak dostosować styl przywództwa do danej sytuacji 2. Przedstawienie metod kierowania i wspierania pracowników Jakie mechanizmy rządzą ludzkimi zachowaniami 3.…
Cele i korzyści
1. Poznanie uwarunkowań sukcesu menedżera
- Jakie umiejętności i cechy są zaletami dobrego menedżera – przywódcy
- Jak rozpoznać swój styl przywództwa
- Jak dostosować styl przywództwa do danej sytuacji
2. Przedstawienie metod kierowania i wspierania pracowników
- Jakie mechanizmy rządzą ludzkimi zachowaniami
3. Doskonalenie kompetencji menedżerskich oraz przywódczych niezbędnych w efektywnym kierowaniu ludźmi zgodnych z wartościami i polityką firmy
- Jak wyznaczać cele
- Jak delegować zadania
- Jak motywować pracownika
- Jak oceniać rezultaty jego pracy
- Jak zarządzać konfliktami w podległym zespole
Program szkolenia
” Jako przywódca osiągniesz doskonałość, wtedy gdy ludzie będą wszędzie podążać za tobą, choćby tylko z ciekawości” Colin Powell
Skuteczny menedżer to osoba, która scala zespół, wspiera wspólne działanie, motywuje, inspiruje oraz nadaje bieg wszelkim przedsięwzięciom.
I moduł – KOMUNIKACJA I ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM
I. KOMUNIKACJA W ZESPOLE
1. Model efektywnej komunikacji międzyludzkiej, bariery w komunikacji
2. Postawa i umiejętności osoby komunikatywnej
3. Pozytywne nastawienie i inteligencja emocjonalna
4. Płaszczyzny komunikacji interpersonalnej
- Komunikacja werbalna
- Komunikacja niewerbalna
5. Techniki aktywnego słuchania
6. Umiejętność kierowania rozmową i formułowania pytań
7. Rozmowa z pracownikiem, współpracownikiem, przełożonym i klientem – sztuka przekonywania
8. „Czytanie” mowy ciała rozmówcy – pierwsze wrażenie, sygnały pozytywne i negatywne
9. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
10. Trening umiejętności odmawiania, odwaga i pewność siebie
11. Umiejętność przekazywania oraz przyjmowania konstruktywnej krytyki
12. Efektywna komunikacja w pracy zespołu
13. Specyfika komunikacji telefonicznej
II. ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM
1. Przyczyny konfliktów
- Jakie problemy w komunikacji interpersonalnej powodują największą ilość konfliktów?
- Typowe symptomy zapowiadające konflikt i sposoby ich identyfikacji
- Przyczyny konfliktów w środowisku pracy
- Klasyfikowanie rodzaju konfliktu i jego znaczenia dla firmy – rola kierownika
2. Analiza konfliktu
- Sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji
- Dotarcie do istoty sprawy i źródła problemu
- Panowanie nad emocjami
- Kreatywne podejście do sytuacji – poszukiwanie korzystnych rozwiązań
- Kierowanie zespołem zaangażowanym w konflikt
- Styl kierowania a styl rozwiązywania konfliktów – analiza mocnych i słabych stron
- Ocena pracownicza jako źródło konfliktów
3. Techniki rozwiązywania konfliktu
- Negocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktów
- Style negocjacji i zasady stosowania ustępstw w sytuacji konfliktowej
- Zasady konstruktywnej krytyki
- Kształtowanie poczucia własnej wartości i wysokiej samooceny jako podstawy skutecznego działania w konflikcie
- Rozpoznawanie oddziaływań manipulacyjnych i budowanie odporności na nie
- Stres wynikający z zaangażowania w konflikt
- Techniki udzielania wsparcia w zespole
II moduł – BUDOWANIE I EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁÓW ZADANIOWYCH
1. Cechy zespołu zadaniowego
- Grupa a zespół, rola jednostki w zespole, rodzaje zespołów
- Wady i zalety pracy zespołowej
2. Zasady budowania zespołu zadaniowego
- Cykl funkcjonowania zespołu
- Rozpoznawanie zdolności i ról w zespole
- Potrzeby grup zadaniowych
- Budowanie zaufania i sposoby integracji grupy
- Umiejętności niezbędne dla efektywnej pracy zespołowej
3. Komunikacja jako narzędzie pracy zespołowej
- Zasady efektywnej komunikacji w zespole
- Destrukcyjne modele komunikacji
- Komunikacja z zespołem i w zespole oraz pomiędzy zespołami
4. Style kierowania zespołem
- Lider a menadżer
- Psychologiczne właściwości efektywnego lidera
- Naturalne predyspozycje a styl kierowania
- Wybór optymalnego stylu kierowania
5. Motywowania ludzi do skutecznej pracy zespołowej
- Tworzenie środowiska pracy zespołowej
- Zasady efektywnego kierowania motywacją
6. Przygotowanie zebrania
- Ustalenie celów, obszarów działania, czasu i funkcji
- Rozwiązanie problemu powstałego podczas odtwarzania procesu wybranej usługi wewnętrznej
7. Sporządzenie siatki planowania zebrania
8. Praktyczne zastosowanie Problem Solving – ustrukturyzowanych metod pracy grupowej
- Praktyczne zastosowanie Problem Solving – ustrukturyzowanych metod pracy grupowej
- Zastosowanie Diagramu Ishikawy
- Przeprowadzenie burzy mózgów Philips 623
- Aplikacja wyboru wyważonego (alternatywy, kryteria ważenia alternatyw)
- Zbiór indywidualny (metoda wizytówek)
- Zasada Pareto 20/80
- 5 razy dlaczego?
- Drzewo usterek
- Rozmowa wokół stołu – zasady prowadzenia
III moduł – MOTYWOWANIE I DYSCYPLINOWANIE PRACOWNIKÓW
1. Motywacja – klucz do osiągania sukcesów
- Skąd się bierze entuzjazm i zaangażowanie?
- Rodzaje motywacji
- Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji
- Pieniądze a motywacja
- Wpływ różnych czynników na poziom zaangażowania pracowników w krótkim i długim okresie
- Zastosowanie strachu i rywalizacji w zarządzaniu ludźmi
2. Komunikacja w zespole
- Komunikacja warunkiem skutecznego motywowania
- Wpływ naszego zachowania na innych ludzi
- Rola menedżera w komunikowaniu się Grupy
- Zastosowanie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej w motywowaniu i zarządzaniu zespołem
3. Jak zapobiegać spadkowi motywacji
- Siła różnych typów potrzeb
- Pochwała i krytyka – jak je przekazywać, by działały motywująco
- Nagrody i kary jako narzędzia skutecznego zarządzania
4. Kierowanie zespołem pracowników – metody wywierania wpływu
- Umiejętności, zadania i role kierownicze
- Rozwiązywanie konfliktów
- Wywieranie wpływu i kierowanie grupą
- Umiejętność oceny procesów zachodzących w grupie
- Przywództwo a zarządzanie
5. Dyscyplinowanie pracowników
- Trudne rozmowy – jak rozmawiać, by zmienić i motywować
- Ocena pracowników, ocena formalna i nieformalna
- Modyfikacja zachowań niepożądanych i dyscyplinowanie
- Asertywność w relacji szef – pracownik
- Udzielanie informacji zwrotnych pracownikowi
- Kształtowanie relacji szef – pracownik
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie