Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Produkcja

TRENING KOMPETENCJI LIDERA – 3 dni intensywnych, praktycznych warsztatów
Komunikacja w zespole i zarządzanie konfliktem
Budowanie i efektywność zespołów zadaniowych
Motywowanie i dyscyplinowanie pracowników

1. Poznanie uwarunkowań sukcesu menedżera Jakie umiejętności i cechy są zaletami dobrego menedżera – przywódcy Jak rozpoznać swój styl przywództwa Jak dostosować styl przywództwa do danej sytuacji 2. Przedstawienie metod kierowania i wspierania pracowników Jakie mechanizmy rządzą ludzkimi zachowaniami 3.…

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

1. Poznanie uwarunkowań sukcesu menedżera

  • Jakie umiejętności i cechy są zaletami dobrego menedżera – przywódcy
  • Jak rozpoznać swój styl przywództwa
  • Jak dostosować styl przywództwa do danej sytuacji

2. Przedstawienie metod kierowania i wspierania pracowników

  • Jakie mechanizmy rządzą ludzkimi zachowaniami

3. Doskonalenie kompetencji menedżerskich oraz przywódczych niezbędnych w efektywnym kierowaniu ludźmi zgodnych z wartościami i polityką firmy

  • Jak wyznaczać cele
  • Jak delegować zadania
  • Jak motywować pracownika
  • Jak oceniać rezultaty jego pracy
  • Jak zarządzać konfliktami w podległym zespole

Program szkolenia

” Jako przywódca osiągniesz doskonałość, wtedy gdy ludzie będą wszędzie podążać za tobą, choćby tylko z ciekawości” Colin Powell

Skuteczny menedżer to osoba, która scala zespół, wspiera wspólne działanie, motywuje, inspiruje oraz nadaje bieg wszelkim przedsięwzięciom.

I moduł – KOMUNIKACJA I ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM

I. KOMUNIKACJA W ZESPOLE

1. Model efektywnej komunikacji międzyludzkiej, bariery w komunikacji

2. Postawa i umiejętności osoby komunikatywnej

3. Pozytywne nastawienie i inteligencja emocjonalna

4. Płaszczyzny komunikacji interpersonalnej

  • Komunikacja werbalna
  • Komunikacja niewerbalna

5. Techniki aktywnego słuchania

6. Umiejętność kierowania rozmową i formułowania pytań

7. Rozmowa z pracownikiem, współpracownikiem, przełożonym i klientem – sztuka przekonywania

8. „Czytanie” mowy ciała rozmówcy – pierwsze wrażenie, sygnały pozytywne i negatywne

9. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego

10. Trening umiejętności odmawiania, odwaga i pewność siebie

11. Umiejętność przekazywania oraz przyjmowania konstruktywnej krytyki

12. Efektywna komunikacja w pracy zespołu

13. Specyfika komunikacji telefonicznej

II. ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM

1. Przyczyny konfliktów

  • Jakie problemy w komunikacji interpersonalnej powodują największą ilość konfliktów?
  • Typowe symptomy zapowiadające konflikt i sposoby ich identyfikacji
  • Przyczyny konfliktów w środowisku pracy
  • Klasyfikowanie rodzaju konfliktu i jego znaczenia dla firmy – rola kierownika

2. Analiza konfliktu

  • Sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji
  • Dotarcie do istoty sprawy i źródła problemu
  • Panowanie nad emocjami
  • Kreatywne podejście do sytuacji – poszukiwanie korzystnych rozwiązań
  • Kierowanie zespołem zaangażowanym w konflikt
  • Styl kierowania a styl rozwiązywania konfliktów – analiza mocnych i słabych stron
  • Ocena pracownicza jako źródło konfliktów

3. Techniki rozwiązywania konfliktu

  • Negocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktów
  • Style negocjacji i zasady stosowania ustępstw w sytuacji konfliktowej
  • Zasady konstruktywnej krytyki
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości i wysokiej samooceny jako podstawy skutecznego działania w konflikcie
  • Rozpoznawanie oddziaływań manipulacyjnych i budowanie odporności na nie
  • Stres wynikający z zaangażowania w konflikt
  • Techniki udzielania wsparcia w zespole

II moduł – BUDOWANIE I EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁÓW ZADANIOWYCH

1. Cechy zespołu zadaniowego

  • Grupa a zespół, rola jednostki w zespole, rodzaje zespołów
  • Wady i zalety pracy zespołowej

2. Zasady budowania zespołu zadaniowego

  • Cykl funkcjonowania zespołu
  • Rozpoznawanie zdolności i ról w zespole
  • Potrzeby grup zadaniowych
  • Budowanie zaufania i sposoby integracji grupy
  • Umiejętności niezbędne dla efektywnej pracy zespołowej

3. Komunikacja jako narzędzie pracy zespołowej

  • Zasady efektywnej komunikacji w zespole
  • Destrukcyjne modele komunikacji
  • Komunikacja z zespołem i w zespole oraz pomiędzy zespołami

4. Style kierowania zespołem

  • Lider a menadżer
  • Psychologiczne właściwości efektywnego lidera
  • Naturalne predyspozycje a styl kierowania
  • Wybór optymalnego stylu kierowania

5. Motywowania ludzi do skutecznej pracy zespołowej

  • Tworzenie środowiska pracy zespołowej
  • Zasady efektywnego kierowania motywacją

6. Przygotowanie zebrania

  • Ustalenie celów, obszarów działania, czasu i funkcji
  • Rozwiązanie problemu powstałego podczas odtwarzania procesu wybranej usługi wewnętrznej

7. Sporządzenie siatki planowania zebrania

8. Praktyczne zastosowanie Problem Solving – ustrukturyzowanych metod pracy grupowej

  • Praktyczne zastosowanie Problem Solving – ustrukturyzowanych metod pracy grupowej
  • Zastosowanie Diagramu Ishikawy
  • Przeprowadzenie burzy mózgów Philips 623
  • Aplikacja wyboru wyważonego (alternatywy, kryteria ważenia alternatyw)
  • Zbiór indywidualny (metoda wizytówek)
  • Zasada Pareto 20/80
  • 5 razy dlaczego?
  • Drzewo usterek
  • Rozmowa wokół stołu – zasady prowadzenia

III moduł – MOTYWOWANIE I DYSCYPLINOWANIE PRACOWNIKÓW

1. Motywacja – klucz do osiągania sukcesów

  • Skąd się bierze entuzjazm i zaangażowanie?
  • Rodzaje motywacji
  • Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji
  • Pieniądze a motywacja
  • Wpływ różnych czynników na poziom zaangażowania pracowników w krótkim i długim okresie
  • Zastosowanie strachu i rywalizacji w zarządzaniu ludźmi

2. Komunikacja w zespole

  • Komunikacja warunkiem skutecznego motywowania
  • Wpływ naszego zachowania na innych ludzi
  • Rola menedżera w komunikowaniu się Grupy
  • Zastosowanie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej w motywowaniu i zarządzaniu zespołem

3. Jak zapobiegać spadkowi motywacji

  • Siła różnych typów potrzeb
  • Pochwała i krytyka – jak je przekazywać, by działały motywująco
  • Nagrody i kary jako narzędzia skutecznego zarządzania

4. Kierowanie zespołem pracowników – metody wywierania wpływu

  • Umiejętności, zadania i role kierownicze
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Wywieranie wpływu i kierowanie grupą
  • Umiejętność oceny procesów zachodzących w grupie
  • Przywództwo a zarządzanie

5. Dyscyplinowanie pracowników

  • Trudne rozmowy – jak rozmawiać, by zmienić i motywować
  • Ocena pracowników, ocena formalna i nieformalna
  • Modyfikacja zachowań niepożądanych i dyscyplinowanie
  • Asertywność w relacji szef – pracownik
  • Udzielanie informacji zwrotnych pracownikowi
  • Kształtowanie relacji szef – pracownik

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie