Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Produkcja

WZMOCNIJ W SOBIE LIDERA. FIRST TIME MANAGER. Kieruj skutecznie. Motywuj z efektem. Dyscyplinuj kiedy trzeba. Cykl 5-dniowych warsztatów z zarządzania zespołem produkcyjnym: Brygadzista, Mistrz, Kierownik.

Wczoraj KOLEGA, dziś SZEF FIRST TIME MANAGER – cykl 5-ciu 1-dniowych warsztatów menedżerskich jest  wyjątkowym projektem opracowanym na realnych przypadkach z wykorzystaniem praktycznej wiedzy biznesowej i doświadczeń zgromadzonych również przez samych uczestników. Przedstawiamy unikalny projekt obejmujący kompleksową wiedzę z zakresu doskonalenia kluczowych kompetencji menedżerskich, eliminujących zagrożenia wynikające z objęcia nowych ról i stanowisk. Celem jest ułatwiane procesu adaptacji do nowej roli zawodowej dla menedżerów o kilkuletnim stażu na stanowisku oraz dla osób przygotowywanych do objęcia roli menedżerskiej. KORZYŚCI: Dowiesz się jak korzystnie kształtować nowe relacje z zespołem Nauczysz się zasad jak i komu delegować zadania, jak określać priorytety, planować i organizować pracę zespołu Poznasz sposoby przekazywania informacji zwrotnej (feedback szkoleniowy, motywacyjny, rozwojowy) Nauczysz się jak ustalać zasady współpracy Poznasz zasady postępowania w trudnych sytuacjach Dowiesz się jak budować swój autorytet szefa i przywódcy Będziesz potrafił wykorzystać przekazane techniki i narzędzia w praktyce OGRANICZONA ilość zgłoszeń ze względu na intensywną warsztatową  formułę zajęć.Wszystkie programy dostępne są równie w wersjach korporacyjnych (in-company) dostosowanych pod względem zawartości i czasu trwania do potrzeb konkretnego Klienta.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Codziennie ktoś zostaje menedżerem.
Najczęściej AWANS jest NAGRODĄ za wypracowane osiągnięcia dla firmy.

Niestety, wiele z tych ambitnych osób, świeżo upieczonych menedżerów nie przetrwa próby ognia, a jeszcze więcej będzie funkcjonować znacznie poniżej możliwości i oczekiwań zarządzających firmą.

Celem 5-dniowego szkolenia narzędziowego jest:

UNIKNIĘCIE POPEŁNIENIA POWAŻNYCH BŁĘDÓW MENEDŻERSKICH I ZAGROŻEŃ wynikających ze zmiany roli, awansu, pełnienia roli menedżera, między innymi:

  • konfliktów w relacjach interpersonalnych z podwładnymi a wcześniej współpracownikami z tego samego poziomu organizacji

  • trudności w relacjach z osobami z równoległego i wyższego poziomu w strukturze wynikające ze zmiany oczekiwań, wymagań w zakresie myślenia strategicznego i świadomości biznesowej

  • dużej szansy wypalenia zawodowego w związku próbami samodzielnej realizacji zadań zespołu

  • braku kompetencji i umiejętności menedżerskich
Sukces oparty na praktycznej wiedzy

Głównym celem szkolenia rozwojowego jest UŁATWIENIE PROCESU ADAPTACJI do NOWEJ ROLI ZAWODOWEJ, podniesienie kompetencji  w zakresie efektywnego zarządzania zespołami poprzez:

  • podnoszenie efektywności pracy w skutecznym zarządzaniu zespołem

  • precyzyjne określenie celów rozwojowych

  • umiejętne modelowanie relacji z otoczeniem (zrozumienie roli i znaczenia przełożonego)

  • zwiększanie  indywidualnej motywacji

  • rozwój kompetencji, samoświadomości, pozwalający opierać codzienne działania na swoich mocnych stronach

  • poznanie podstawowych zasad, technik i narzędzi zarządzania ludźmi opartych na najlepszych praktykach,
    przećwiczenie konkretnych umiejętności w tym zakresie


  • doskonalenie współpracy

  • kształtowanie proaktywnej postawy wobec pracy

  • budowanie poczucia przynależności do firmy i odpowiedzialności za efekty jej funkcjonowania

KORZYŚCI

  • Dowiesz się jak korzystnie kształtować nowe relacje z zespołem
  • Nauczysz się zasad jak i komu delegować zadania, jak określać priorytety, planować i organizować pracę zespołu
  • Poznasz sposoby przekazywania informacji zwrotnej (feedback szkoleniowy, motywacyjny, rozwojowy)
  • Nauczysz się jak ustalać zasady współpracy
  • Poznasz zasady postępowania w trudnych sytuacjach
  • Dowiesz się jak budować swój autorytet szefa i przywódcy
  • Będziesz potrafił wykorzystać przekazane techniki i narzędzia w praktyce

Program szkolenia


MODUŁ I – KOMUNIKACJA I WYWIERANIE WPŁYWU

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


 

1. Aksjomaty komunikacji

  • Zasady procesu komunikacji
  • Dobre i złe nawyki komunikacyjne
  • Najczęściej popełniane błędy podczas komunikacji

2. Techniki wywierania wpływu

  • Budowanie pozytywnego wizerunku – autokreacja
  • Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji
  • Motywy postępowania, mechanizmy obronne, biologiczne podstawy psychologii konfliktu
  • Budowanie skutecznej argumentacji motywującej partnerów/rozmówców do oczekiwanego działania
  • Prawa i techniki perswazji

3. Prowadzenie rozmów korygujących/motywujących/oceniających

  • Budowanie skutecznej argumentacji motywującej partnerów/rozmówców do oczekiwanego działania
  • Techniki radzenia sobie z trudnymi społecznie zachowaniami partnerów
  • Konstruktywna asertywna krytyka

Korzyści dla uczestników:

  • Zwiększenie umiejętności skutecznego i bezkonfliktowego oddziaływania na współpracowników
  • Doskonalenie komunikacji międzyludzkiej
  • Budowanie pozytywnych relacji międzyludzkich
  • Skuteczne argumentowanie
  • Wywieranie wpływu na poziomie świadomym i nieświadomym
  • Zapobieganie sytuacjom konfliktowym
  • Nie uleganie manipulacyjnym postawom partnerów
  • Utrzymanie postawy asertywnej w trudnych sytuacjach

 


MODUŁ II – WZMOCNIENIE POSTAWY ASERTYWNEJ, TECHNIKI REDUKCJI STRESU

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


 

1. Geneza konfliktu

  • Źródła powstawania konfliktu
  • Sposoby pokierowania konfliktem:
    • pozytywne konsekwencje konfliktu
    • negatywne konsekwencje konfliktu
  • Metody rozwiązywania konfliktu:
    • wymuszanie
    • łagodzenie
    • kompromis
    • kooperacja
    • walka
  • Okno Johnari – analiza konfliktów interpersonalnych

2. Techniki redukcji stresu

  • Definicja pojęcia „stres”
  • Poziomy stresu
  • Stres pozytywny i negatywny, źródła i przyczyny stresu
  • Spirala stresu
  • Bariery komunikacyjne jako jedne z głównych źródeł stresu
  • Oznaki stresu w poszczególnych sferach – myślenia, zachowania, emocji i ciała – konsekwencje długotrwałego stresu
  • Interakcyjny model stresu
  • Zasoby odpornościowe i właściwości psychologiczne człowieka, pomocne w radzeniu sobie ze stresem
  • Techniki i sposoby radzenia sobie ze stresem

3. Wzmocnienie postawy asertywnej

  • Rozwijanie samokontroli
  • Wzmacnianie umiejętności wyboru
  • Praca z „hamulcami” asertywności
  • Budowanie i wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie
  • Poszerzanie samowiedzy
  • Życie w zgodzie ze swoimi wartościami
  • Wytyczanie realistycznych celów dbanie o siebie, kontakt ze swoimi uczuciami
  • Rozwijanie samokontroli wzmacnianie umiejętności wyboru

Korzyści dla uczestników:

  • Zapoznanie się z przyczynami powstawania konfliktu
  • Poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych
  • Wzmocnienie poczucia własnej wartości
  • Poznanie technik redukcji stresu
  • Wzmocnienie postawy asertywnej
  • Wczesna reakcja na zarzewie konfliktu w oparciu o dobre relacje pracownicze i koncentracje na zadaniach, a nie na ludziach
  • Ukierunkowanie konfliktu do szukania nowych lepszych rozwiązań, np. nowego rozwiązania problemu lub znalezienie lepszych lub nowych sposobów oszczędności
  • Asertywne zachowanie się w konkretnych interakcjach (roszczeniowo zorientowany kontrahent, pracownik)
  • Wzmocnienie pozytywnego nastawienia do siebie

 


MODUŁ III – POZAFINANSOWE METODY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


 

1. Motywacja indywidualna i zespołowa

  • Co nas motywuje
  • Motywacja indywidualna vs. zespołowa
  • Jak połączyć motywację pracownika, zespołu z celami firmy

2. Wprowadzanie pracowników w stan „przepływu” – pobudzanie motywacji

  • Wprowadzenie do teorii „przepływu”
  • Metody wykorzystania
  • Wzbudzanie siły motywacyjnej

3. Wykorzystanie narzędzi dostępnych w pracy

  • Co oferuje firma
  • Jak wykorzystać to w pracy

4. Przełamywanie oporu przed zmianą

  • Determinanty zmiany
  • Przygotowanie się do nowego
  • Przekonanie pracownika do zmiany

Na szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności:

  • Wspierania, motywowania i budowania zespołu
  • Rozpoznawania rzeczywistych intencji i motywacji podwładnych oraz partnerów dyskusji i prowadzonych działań (bazowanie na faktach, nie własnych wyobrażeniach)
  • Inspirowania pracowników do efektywnego działania
  • Wprowadzanie zmian angażujących pracowników do działania
  • Budowanie wspólnego systemu motywacyjnego wszystkich pracowników

 


MODUŁ IV – ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


 

1. Rola menadżera

  • Główne zadania w organizacji
  • Oczekiwania pracowników
  • Pozytywy, negatywy

2. Wyznaczanie celów i zadań

  • Rola celów i zadań w pracy menadżera
  • Przełamywanie oporu u pracownika przed zmianą
  • Jednoczenie pracowników wokół wspólnego celu

3. Bieżąca ocena pracy pracowników

  • Rola oceny w rozwoju i motywacji pracownika
  • Co oceniać by motywować
  • Przygotowanie kryteriów do oceny

4. Prowadzenie rozmów oceniających/motywujących/korygujących z pracownikami

  • Przygotowanie się do rozmowy
  • Wykorzystanie 5xW w rozwiązywaniu problemów oraz rozwoju pracownika
  • Wywieranie pozytywnego wpływu na pracownika

Korzyści dla uczestników:

  • Umiejętny wybór najskuteczniejszej formy zarządzania podległym personelem
  • Analiza przyczyn powstawania konfliktów wewnątrz zespołowych i określenie metod zapobiegania im
  • Doskonalenia postawy asertywnej
  • Umiejętność skutecznej argumentacji i wywierania pozytywnego wpływu na drodze werbalnej i pozawerbalnej, co pozwala budować pozytywny wizerunek własny oraz reprezentowanej organizacji
  • Zdolność lepszego dostrzegania potrzeb zespołu i skuteczniejszego reagowania na konflikt w zespole w oparciu o świadomą postawę asertywną w trudnych sytuacjach
  • Umiejętność efektywnego delegowania uprawnień w oparciu o plan pracy

 


MODUŁ V – ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


 

1. Czym jest zarządzanie sobą w czasie

  • Główne przeszkody w zarządzaniu czasem
  • Autoanaliza – moje nawyki a wykorzystanie czasu
  • Pożeracze czasu

2. Metody i narzędzia organizacji pracy

  • Organizacja dnia, tygodnia, miesiąca
  • Priorytety – czym się kierować przy ich wyborze
  • Właściwe wyznaczanie celów
  • Reguły planowania

3. Delegowanie

  • Zasady delegowania
  • Przełamywanie oporu przed zmianą
  • Motywowanie i ocena realizacji zadań

Korzyści dla uczestników:

  • Umiejętność odróżniania tego co najważniejsze od tego co mniej ważne
  • Poznanie najbardziej skutecznych technik pomocnych we właściwym zarządzaniu czasem
  • Zdobycie umiejętności efektywnego planowania
  • Poznanie głównych przeszkód w optymalnym wykorzystywaniu czasu
  • Poznanie metod, które pozwolą odciążyć się, przekazując zadania innym

Metody szkoleniowe

PRAKTYCZNA FORMUŁA ZAJĘĆ

  • Interaktywny wykład – przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków
  • Symulacje
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Ćwiczenia zespołowe
  • Testy
  • Sesje z kamerą
  • Dyskusja i analiza problemu
  • Wymiana doświadczeń

Adresaci

Szkolenie skierowane jest do:

  • menedżerów o krótkim stażu na stanowisku kierowniczym
  • menedżerów z awansu wewnętrznego
  • specjalistów przygotowywanych do awansu na stanowisko menedżerskie
  • brygadzistów, mistrzów i liderów
  • szefów dążących do pogłębienia swoich kompetencji menedżerskich

W ciągu pierwszych 18 miesięcy aż 40% nowo mianowanych menedżerów traci swoje stanowisko.  Takie są dane statystyczne.  Nikt nie rodzi się menedżerem.

Pojawiają się problemy z motywowaniem zespołu, z przekazywaniem informacji, dyscyplinowaniem, budowaniem autorytetu lidera, przywódcy, brakiem szacunku u podwładnych, którzy im nie ufają i nie identyfikują się z ich decyzjami. Pokażemy i przećwiczymy jak to zmienić.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie