Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Prawo celne

JAK ZAWIERAĆ UMOWY AGENCYJNE I DYSTRYBUCYJNE W OBROCIE MIĘDZYNARODOWYM?

Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat możliwości wchodzenia na zagraniczne rynki za pomocą agenta lub dystrybutora lub działania na rynku krajowym w charakterze agenta lub dystrybutora Omówienie aktualnych przepisów (zwłaszcza tych o charakterze imperatywnym) obowiązujących w krajach UE i niektórych innych…

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat możliwości wchodzenia na zagraniczne rynki za pomocą agenta lub dystrybutora lub działania na rynku krajowym w charakterze agenta lub dystrybutora
  • Omówienie aktualnych przepisów (zwłaszcza tych o charakterze imperatywnym) obowiązujących w krajach UE i niektórych innych państwach a odnoszących się do agentów i dystrybutorów
  • Omówienie i analiza klauzul kontraktowych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji” oraz „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji” (opracowanych przez zespół ekspertów Międzynarodowej Izby Handlowej), które stanowią zrównoważone a jednocześnie elastyczne wzorce i są znakomitym punktem wyjścia do formułowania różnorodnych, indywidualnych umów agencyjnych lub dystrybucyjnych

Na szkolenie zapraszamy pracowników negocjujących, zawierających i realizujących kontrakty handlu zagranicznego.

Program szkolenia

I. AGENT

1. Wprowadzenie

  • Terminologia i definicje (agent, umowa agencyjna etc.)
  • Przepisy UE dotyczące przedstawicielstwa handlowego (m.in. dotyczące świadczenia wyrównawczego za przysporzenie renomy)
  • Państwa, które posiadają obligatoryjne przepisy dotyczące agentów

2. Analiza i omówienie klauzul umownych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji”

  • Ogólny komentarz do „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji”
  • Strony umowy (Zleceniodawca i Agent)
  • Obszar i Produkty
  • Dobra wiara i uczciwe postępowanie
  • Funkcje Agenta
  • Przyjmowanie zamówień przez Zleceniodawcę
  • Zobowiązanie do niekonkurowania
  • Organizacja sprzedaży, reklama i targi, Internet
  • Zakładane wielkości sprzedaży – Gwarantowany Minimalny Cel
  • Subagenci
  • Odpowiedzialność finansowa
  • Znaki towarowe i symbole Zleceniodawcy
  • Skargi od klientów
  • Wyłączność
  • Prowizja Agenta
  • Sposób obliczania prowizji i jej płatność
  • Czas trwania umowy
  • Niezakończone transakcje
  • Wcześniejsze rozwiązanie
  • Świadczenie wyrównawcze za przysporzenie renomy
  • Zwrot dokumentów i próbek
  • Prawo właściwe
  • Zakaz cesji
  • Tekst oryginalny
  • Załączniki (I-VII)

3. Podsumowanie i dyskusja

II. DYSTRYBUTOR

1. Wprowadzenie

  • Terminologia i definicje (dystrybutor, umowa dystrybucyjna etc.)
  • Przepisy antymonopolowe UE i niektórych innych państw, które mogą mieć wpływ na treść i zakres międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji
  • Państwa, które posiadają obligatoryjne przepisy dotyczące dystrybutorów

2. Analiza i omówienie klauzul umownych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji”

  • Ogólny komentarz do „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji”
  • Strony umowy (Dostawca i Dystrybutor)
  • Obszar i Produkty
  • Dobra wiara i uczciwe postępowanie
  • Funkcje Dystrybutora
  • Zobowiązanie do niekonkurowania
  • Organizacja sprzedaży, reklama i targi
  • Warunki dostawy – ceny
  • Zakładane wielkości sprzedaży – Gwarantowany Minimalny Cel
  • Poddystrybutorzy lub agenci
  • Ceny odsprzedaży
  • Sprzedaże poza Obszar
  • Znaki towarowe i symbole Zleceniodawcy
  • Poufna informacja
  • Zapas Produktów i części zamiennych – serwis posprzedażny
  • Wyłączna dystrybucja
  • Bezpośrednie sprzedaże
  • Czas trwania umowy
  • Niezakończone transakcje
  • Wcześniejsze rozwiązanie
  • Świadczenie wyrównawcze za przysporzenie renomy
  • Zwrot dokumentów i Produktów na składzie
  • Rozstrzyganie sporów
  • Prawo właściwe
  • Tekst oryginalny
  • Załączniki (I-XI)

3. Podsumowanie i dyskusja

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie