- Oferta
- Ekonomia, finanse
NOWELIZACJA VAT w 2020 r.
Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest poznanie regulacji podatkowych dotyczących rozliczenia podatku VAT obowiązujących od 2020 r. i planowanych w trakcie 2020 r. Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty rozliczania podatku VAT, aktualnego orzecznictwa i wyjaśnień Szkolenie ma charakter warsztatów, odbywa się na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu.
Cele i korzyści
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest poznanie regulacji podatkowych dotyczących rozliczenia podatku VAT obowiązujących od 2020 r. i planowanych w trakcie 2020 r.
- Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty rozliczania podatku VAT, aktualnego orzecznictwa i wyjaśnień
- Szkolenie odbywa się na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu i ma charakter warsztatów
Program szkolenia
- Brak składania deklaracji VAT-7
- Jeden dokument dotyczący deklaracji i ewidencji VAT
- Deklaracje, które pozostają, w tym Informacja podsumowująca
- Nowy wzór JPK_V7M dla rozliczeń miesięcznych
- Nowe zasady dla rozliczeń kwartalnych – druk JPK_V7K
- Przepisy przejściowe – obowiązywanie od kwietnia i od lipca 2020 r. – dla kogo?
- Zasady dokonywania korekt JPK uregulowane w ustawie
- Korekta w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia
- Kary za brak wysyłki JPK
- Kary za brak korekty w terminie lub brak informacji o braku korekty
- Korekty deklaracji dotyczących poprzednich okresów po zmianie
- Zwrot podatku VAT a korekta JPK – konsekwencje podatkowe
2. Nowy schemat JPK VAT – nowe istotne dane wprowadzane do rejestrów VAT i ujawniane w nowym druku JPK_V7M i JPK_V7K
- Kody towarów i usług – czego dotyczą
- Zasady wpisywania kodów
- Nowe oznaczenia dokumentów: faktur, raportów z kasy fiskalnej, dowodów wewnętrznych
- Obowiązek umieszczania oznaczeń dotyczących mechanizmu podzielonej płatności – zasady
- Transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi i ich oznaczanie w JPK
- Termin płatności – czy należy wpisywać?
- Pozostałe istotne elementy JPK
3. Funkcjonowanie rachunków bankowych – zmiana od września 2019 wdrażana we wrześniu i od stycznia 2020 r.
- Podmioty wyrejestrowane, wykreślone, przywrócone wykazywane przez MF – od września 2019 r.
- Pełne dane na stronach MF dotyczące kontrahenta: nazwa, adres, rachunek bankowy
- Odpowiedzialność płacącego za zobowiązania sprzedającego w podatku VAT
- Funkcjonowanie rachunków bankowych i nowe obowiązki zgłoszeniowe
- Problemy praktyczne związane z funkcjonowaniem rachunków bankowych: rachunki nie zgłoszone do MF, rachunki wykreślone, rachunki indywidualne, zapłata na rzecz komornika, faktira a skutki podatkowe
4. Zmiany w zakresie likwidacji odwrotnego obciążenia
- Zasada „odwrotne obciążenie” – dla kogo?
- Nowy załącznik nr 15 do Ustawy o VAT – jakie usługi podlegają nowej zasadzie? – problemy interpretacyjne
- Założenia odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych i remontowych świadczonych dla Zamawiających, Wykonawców i odbiorców końcowych
- Deklaracja VAT-27 do usług rozliczanych na zasadzie odwrotnego obciążenia
- Odwrotne obciążenie w przypadku innych transakcji, np. sprzedaż złomu, blach, itp.
- Problemy praktyczne związane ze zmianami zasady: obowiązek podatkowy, usługa według PKWiU a usługa wykonana, zapisy w umowach
- Propozycja likwidacji odwrotnego obciążenia i wprowadzenia zasady ogólnej wraz z obowiązkowym split paymentem – założenia projektu
5. Split payment jako obowiązek po likwidacji odwrotnego obciążenia – zmiana od 1 listopada 2019 r.
- Nowe elementy faktury po zmianach
- Zasada stosowania zapisu: „mechanizm podzielonej płatności”
- Brak nowego zapisu na fakturze a sankcje podatkowe po stronie sprzedajacego
- Przelew zwykły – brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?
- Dedykowany przelew bankowy
- Zapłata za kilka faktur – czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
- Zapłata zaliczek a split payment
- Wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego
- Sankcje za brak zapłat split paymentem po stronie kupującego
- Dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy? – praktyka
- Projektowana możliwość zapłaty z rachunku VAT innych podatków i ZUS – czy na pewno?
- Wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego
- Zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych – skutki praktyczne
6. E-paragon i nowa kasa fiskalna – uchwalone zmiany obowiązujące od maja 2019 r. i wdrażane od 2020 r. etapami:
- Zwolnienie z posiadania kasy fiskalnej do końca 2019 r. – co uległo zmianie?
- Przepisy przejściowe dotyczące wdrażania kas fiskalnych – kiedy dla usług budowlanych, najmu i innych usług
- Kasa fiskalna – kiedy zwolnienie a kiedy wyłączenie ze zwolnienia?
- E-paragon – zasady wystawiania i wysyłania
- Sposoby wysyłki e-paragonu
- Zmiany w zakresie obowiązków związanych z kasami fiskalnymi: zgłaszanie, serwisowanie, itp.
- Sankcje za brak e-paragonów
7. Faktura elektroniczna przy zamówieniach publicznych – zmiana od 18 kwietnia 2019 r. a praktyczne stosowanie nowych zasad – wdrażane od 1 sierpnia 2019 r.
- Pojęcie e-faktury wynikające z nowej ustawy
- Obowiązki dla zamawiających
- Uprawnienia dla wykonawców
- Struktura efaktury podana przez Ministra cyfryzacji
- Zasady funkcjonowania nowej platformy związanej z efakturami
- Problemy techniczne efaktur
- Inne sposoby wysyłania faktur – czy znikają?
8. Nowa matryca stawek podatku VAT – zmiana od 1 kwietnia 2020 r.
- Stawka podstawowa 23% jako zasada
- Zmiany w zakresie katalogu usług i towarów funkcjonujących z obniżonymi stawkami VAT
- PKWiU a CN – przejście towarów i usług a zastosowanie stawek
- Stawki obniżone oraz zwolnienia z podatku VAT – zasady stosowania
- Poszczególne rodzaje transakcji a stawka podatku VAT
- Co zostaje podniesione do stawki podstawowej
- Co zostaje obniżone?
- Przepisy przejściowe obowiązujące przy wdrażaniu matrycy
9. NIP na paragonie – zmiana od 1 stycznia 2020 r.
- Przypadki wpisywania NIP-u na paragonie
- Faktura do paragonu – zasady obecne
- Faktura do paragonu wyłącznie z numerem NIP
- Faktura wystawiona do paragonu bez NIP-u – sankcje podatkowe
- Zakaz odliczania podatku VAT od faktury do paragonu bez NIP-u – konsekwencje po stronie kupującego
- Problemy praktyczne związane z funkcjonowaniem uregulowań
10. Pytania i odpowiedzi – dyskusja uczestników
Metody szkoleniowe
Interaktywne zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Warunek:
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Adresaci
- Główni Księgowi i księgowi
- Pracownicy działu finansowego
- Osoby zajmujące się rozliczeniami podatkowymi
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie